Cerazette/Desogestrel Sandoz lopettamisen jälkeen raskautuminen

Cherryfairy

Silmät suurina ihmettelijä
Vauvakuume on kova, esikoista yritämme. Noin. 9kk kerkesin kyseisiä minipillereitä syödä ja lopetin ne puolessa välin laattaa 10.9.2017. Koko pillereiden käytön ajan kuukautiset menneet päin hirven pyllyä, säännöllistä kieroa ei ollut vaan vuosin lähes jatkuvasti. Syyskuussa kuukautiset oli 1-13. Päivä, seuraavat kuukautiset olivat 6-10.10. Seuraavat kuukautiset alkoivat 30.10-4.11. Eli omien laskujeni mukaan kierto kesti 25 päivää. Ensimmäisestä kierrosta en raskautunut, toiveissa on että jospa sitten seuraavasta. Tiedän että jokainen on yksilöllinen, mutta tahtoisin vain kuulla, että kuinka muilla kierto tasaantunut ja kauan meni raskautumiseen aikaa?
 
Onko mitään tapahtunut, Cherryfairy? Mulla samat pillerit käytössä ja loppuvuodesta olisi tarkoitus jättää pois ja alkaa yrittäminen.
 
Mulla oli cerazette, jonka lopetin viime huhtikuussa. Käytin sitä ehkä pari vuotta ja mulla ei ollu menkkoja kun muutaman kerran vuodessa niiden aikana. Lopetuksen jälkeen kierto oli joku 28 ja toinenkin joku samanlainen ja sitten tasaantu kierto 25. Heinäkuussa alettiin yrittämään raskautta ja marraskuussa plussasin. Eli yk 5. :)
 
Gynekelogi sanoi minulle, että kannattaa jättää cerazette pois noin puoli vuotta ennen kuin haluaa raskautua. Tällöin keho ehtii tasaantumaan ennen yrittämisen aloittamista. Käytännössä siis jos haluaa yrittämiseen asti syödä cerazettea, kannattaa varautua noin puolen vuoden yrittämiseen pillerin lopettamisen jälkeen. Tähän vielä tietty lisänä, jos sitten on jotain muuta raskautumista hankaloittavaa meneillään kropassa, niin se siihen päälle.
 
Onko mitään tapahtunut, Cherryfairy? Mulla samat pillerit käytössä ja loppuvuodesta olisi tarkoitus jättää pois ja alkaa yrittäminen.


Lopetin tän sivuston seuraamisen hetkeks aikaa ja tänään palasin kun eilen plussasin Elikkäs kiertopäivä oli 28/30, eilen raskauslaskurin mukaan siia viikkoja kertynyt 3+4 :) Aika hyvin täsmää se yleinen arvio että puoli vuotta ehkäisyn lopettamisesta raskautuu.
 
Paljon onnea Cherryfairy! :) Itse olen ajatellut jättää pillerit pois muutama kk ennen yrityksen alkua niin, että kierto ehtisi tasaantua. Saa nähdä, miten paljon aikaa sitten kuluu!
 
Hipshei! Piti tulla oma kokemukseni kertomaan. Aloitin kyseiset pillerit vuonna 2009 ja söin yhtä jaksoisesti vuoden 2015 huhtikuun loppuun. Pillereiden aloituksesta vuoto oli jatkuvaa ensimmäiset puoli vuotta, minkä jälkeen kyllä loistivat poissaolollaan ja tuurilla oli, että ne muutaman kerran vuodessa tulivat. Menkat tulivat lopetuksen jälkeen jo touko-kesä taitteessa (uskomatonta kyllä, täydellisesti oikeaan aikaan, mitä oli ennen pillereitä) ja positiivisen raskaustestin tein heinäkuun toisella viikolla, kun täydet pahoinvoinnin oireet olivat jo viikon päivät olleet päällä. Me miehen.kanssa naurettiin yhdessä, että taisimme treenata hommaa riittävän hyvin, että sitten kerralla tärppäs. Oli kyllä shokki tietenkin kummallekin, kun ajatus oli kummallakin se, että tässä nyt kauemmin menee ennen kuin tärppää.

Mutta tällainen oli minun tarinani, jospa se jollekin jotain antaa. :) synnytyksen jälkeen samaiset pillerit edelleen käytössä, miksi sitä hyvää vaihtamaan. :D

Ja onnea kovasti plussauksesta!
 
Takaisin
Top