BBT - basal body temperature

Täällä tuli ylläri käyrälle mutta sanokaa ny te muutki että näyttääkö tuo teidän silmään triphasic käyrältä? Ku mun silmään näyttäis siltä mut FFn tulkinta sanoo et no triphasic pattern detected.

View attachment 69216
Oooooh! Onnea, onnea :)
Mä testailin viime kierrossa huvikseen laitella lämpöjä, eikä näyttää triphasicia silti. En tiedä milloin sitten mahtaa niin tehdä :D
 
Hurjasti onnea Gadian! Niin toivoisin, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin:Heartred

Täällä ei menkat ala ainakaan tänään. Alan uskoa, että nyt on vasta dpo 10, vaikka ff väittää dpo 12. Yhtään testiä ei ole kaapissa, joten testailen varmaan vasta huomenna tai ylihuomenna, jos aihetta on.
1E2482F6-290E-40ED-8EBD-31327859C185.jpeg
 
Lämmöt on kyllä lupaavat mrs. R...
No, huomisen lämmöt (taas ne hemmetin huomisen lämmöt:grin) kyllä kertoo paljon. Mulla on nyt ainakin kahdessa tai kolmessa edellisessä kierrossa lämmöt romahtaneet dpo 11 ja luteaalivaihe on siis ollut tuon 11 päivää. Tässä kierrossa näyttää lupaavalta toi toissapäiväinen lämpödippi. Sellaista ei oo ollut negakierroissa. Oon nyt kyllä aika pessimistinen tän kierron suhteen. Tuskin tässä voi tulla tärppiä ennen kuin saan rauta-arvot kohdilleen ja niiden korjaantumiseen menee ainakin pari kuukautta.
 
Mrs.R., ei siinä välttämättä kestä niin kauan ku rautatasot alkaa nousta. Mä alotin syömään rautaa edellises kierros ku varastoraudat oli alarajoilla.
 
Mrs.R., ei siinä välttämättä kestä niin kauan ku rautatasot alkaa nousta. Mä alotin syömään rautaa edellises kierros ku varastoraudat oli alarajoilla.
Eikö sun arvo ollut kuitenkin jotain n. 40 (näin muistan jostain lukeneeni, mut voin olla väärässäkin)? Mun arvo oli 16 ja oon lukenut, että yleensä nousee n. 15 yksikköä kolmessa kuukaudessa ja alle 30 arvo huonontaa mahdollisuutta raskautua. Näin laskien oikeesti realistiset mahikset tärppiin olis joskus elokuussa, jos silloinkaan:shifty:
 
Joo, niin oli. Huh, hitaasti kyllä nousee jos vaan 15 yksikköä kolmes kuukaudes! Toivottavasti tulis plussa kuitenki aikasemmin.
 
Joo, niin oli. Huh, hitaasti kyllä nousee jos vaan 15 yksikköä kolmes kuukaudes! Toivottavasti tulis plussa kuitenki aikasemmin.
Voi olla (tai ainakin toivoisin), että ehkä 15 yksikköä/3 kk oli vaan 100 mg:n annoksella ja mä syön nyt 200 mg. Tai ainakin toivoisin niin. Ja raudan imeytyminen on tosi yksilöllistä. Harkittiin siis jopa yksityiselle lapsettomuusklinikalle menemistä tän takia, koska ainakin Dextrassa ne saattaa antaa rautaa suoraan suoneen, jos ferritiini on alle 30. Siitä lystistä kuitenkin pärähtäis kokonaisuutena arviolta tonnin lasku, joten ehkä me voidaan oottaa se 3 kk, et toi tosta nousee.
 
Mrs.R., lupaavalta näyttää! Hurja määrä toi 200mg rautaa, miten sun maha kestää? Mä koitin vetää 100 mg mutta meni maha nii huonoon kuntoon että heikkona hetkenä kans mietin että kyllä mä voisin jonku satasen pulittaa siitä rautatipasta mutta tonni on kyllä aika hurja hinta... Nyt oon vetänyt miedompaa nestemäistä rautaa yhdessä raskausvitamiinien kanssa niin että päiväannos on n. 40mg, toivottavasti se riittää.
 
Mrs.R., lupaavalta näyttää! Hurja määrä toi 200mg rautaa, miten sun maha kestää? Mä koitin vetää 100 mg mutta meni maha nii huonoon kuntoon että heikkona hetkenä kans mietin että kyllä mä voisin jonku satasen pulittaa siitä rautatipasta mutta tonni on kyllä aika hurja hinta... Nyt oon vetänyt miedompaa nestemäistä rautaa yhdessä raskausvitamiinien kanssa niin että päiväannos on n. 40mg, toivottavasti se riittää.
Pitää vaan löytää itselleen sopiva rautamerkki. Mulle on joskus nuorempana määrätty rautaa alahaisehkon hemoglobiinin takia. Silloin söin vähän aikaa Retaffer-nimisiä rautatabletteja ja maha tuli aivan järkyttävän kipeeksi ja meni ihan sekaisin. Myöhemmin, kun verenluovutuksen jälkeen ohjeistettiin syömään rautaa (silloinkin oli alhainen Hb), söin vähän aikaa Obsidania. Siitäkin tuli maha kipeäksi, joten lopetin senkin pian. Nyt kokeilin ensin Maltoferia ja sitten Ferrodania. Maltoferista tuli maha vähän kipeäksi, mutta Ferrodan onneksi sopii. Mulle ei oo tullu siitä mitään:) Ennen tätä rautakuuria söin äitiysvitamiinia, jossa oli 20 mg rautaa. Se määrä oli mulle ilmeisesti ihan tyhjän kanssa.
 
2D8D11BF-BA7F-4F9C-8338-B303219AD844.jpeg

Juu, ei tarvinnutkaan sitten tänään testailla. Sen verran selkeä lämmön pudotus ja tiputtelu lisääntynyt, että tästä päivästä tulee kyllä vielä kp 1. Tänään ei harmita enää niin paljon kuin eilen ja kyllähän mä tiesin, että noin alhaisilla rautavarastoilla raskautuminen on epätodennäköistä.
 
Onpas täällä hiljasta! Mutta siltä varalta että joku sattuu täällä pööpöilemään, niin laitan tähän kuvan. Mitä mieltä ootte tästä chartista? Mulla on lyhyt luteaali, eli menkat yhden päiv
chartgraph_module (4).png
än myöhässä.
 
Onpas täällä hiljasta! Mutta siltä varalta että joku sattuu täällä pööpöilemään, niin laitan tähän kuvan. Mitä mieltä ootte tästä chartista? Mulla on lyhyt luteaali, eli menkat yhden päivView attachment 70009 än myöhässä.
Onko sulla siis vain 8 päivän luteaali normaalisti? Mä sanoisin, että tossa vois on varmaan ovis kp 17 kohdalla, kuten ovistestistä vois päätellä. Periaatteessa eilen (dpo 7) olis voinut olla kiinnittymisdippi. Luteaalin pitäis kyllä varmaan olla vähintään 10 päivää, että raskaus voisi todennäköisesti onnistua. Jos mulla olis useampi kierto, jossa luteaali olis vain 8 päivää, kävisin gynellä pyytämässä keltarauhashormonia luteaalin pidentämiseksi.
 
Takaisin
Top