Avuttomien ensiodottajien tyhmien kysymysten palsta

Juu mulla neuvolan täti laitto lähetteen esikoisen kanssa äitipolille, kun meni yliajalle :)
 
Heipparallaa kaikille!
Tässä heti alkumetreillä heräsi kysymys kun olen kohta puolin lähdössä reissuun jossa on tiedossa kasvohoitoa, hierontaa ja kampaajakäynti niin onko jotain mitä pitäisi huomioida esim. onko hiusten värjäyksestä haittaa?
Ja kannattaako jotain vatsasuojalääkettä ottaa mukaan? :)
Himpun verra jänskättää kun muut seuralaiset eivät ole tietoisia raskaudesta että kuinka saan pidettyä sen vielä salassa :P
Mukavaa talven odotusta kaikille!
Rv 5+1
 
Hierojalla kannattaa sanoa että on raskaana.

Mä kävin ainakin kampaajalla ihan normisti ja aivan terve lapsi syntyi elokuussa..
 
Heipparallaa kaikille!
Tässä heti alkumetreillä heräsi kysymys kun olen kohta puolin lähdössä reissuun jossa on tiedossa kasvohoitoa, hierontaa ja kampaajakäynti niin onko jotain mitä pitäisi huomioida esim. onko hiusten värjäyksestä haittaa?
Ja kannattaako jotain vatsasuojalääkettä ottaa mukaan? :)
Himpun verra jänskättää kun muut seuralaiset eivät ole tietoisia raskaudesta että kuinka saan pidettyä sen vielä salassa :P
Mukavaa talven odotusta kaikille!
Rv 5+1

Hierojalle kannattaa ainakin mainita asiasta koska raskauden alkuvaiheessa keskenmenon riski on suurempi, jolloin ei saa käyttää paljoa voimaa ja on vältettävä synnytystä käynnistäviä akupisteitä.
 
Hiusten värjäksestä taidetaan olla montaa mieltä. Toiset värjää täysin surutta, toiset ei lainkaan raskaana. Onhan ne aika voimakkaitakin kemikaaleja ja väkisin niitä vähän menee iholle, mutta tuskin yhdestä kerrasta on suurta haittaa vauvalle.
 
Minä ainakin annoin ihan suosiolla juurikasvun kasvaa, en halunnut ottaa sitä riskiä että värjäisin hiukseni raskaana ollessani, kun neuvolantätikin suositteli etten värjäisi. Värjäsin vasta ennen kastejuhlaa, jotta näytti sitten vähän freesimmältä.
 
Onkohan sitten vielä hiusvärillä jotain eroa myrkkyjen imeytymistä ajatellen. Vaalennusaineessa kun on kuitenkin ihan erilaiset myrkyt kuin sitten tummissa väreissä?

Itse aikaisemmissa raskauksissa sen pari kertaa 9kk aikana vaaleansin juurta. Nyt sain palautettua oman värin niin ei tarvi enää sitä värjäys rumbaa :D
 
Mä en halunnu ylimääräsiä kemikaaleja nyt enää kroppaan tunkea, joten kävin ekokampaamossa ja laitettiin blondi ihan uusiks kasviväreillä. Tais tulla pitkäaikaisratkaisu, muutenkin ajattelin siirtyä pikkuhiljaa luonnonkosmetiikkaan kun purkit tyhjenee kemikaaleista.
 
Kyllähän sieltä tosiaan päänahan läpi jotain imeytyy ja ne väriaineet on aika voimakkaitakin. Mut kampaajakin varmaan osais sanoa. :happy118:happy119 Itselle hieroja sanoi, että haitallisinta siinä on juuri kun kuona-aineita vapautuu sieltä jostain lihasjumeista ja niistä ei sitten teidä, mitä juuri alkuraskaudessa aiheuttaa kehittyvälle vauvalle.

Mut kannattaa tosiaan siellä mainita, että on raskaana ja neuvolaanhan saa myös soittaa ja kysyä ajantasaisia suosituksia. :thumleft
 
Itse kävin juuri eilen kampaajalla juurikasvun vaalentamassa ja tänään pärähti plussa testiin...myöhemmin ajattelin siirtyä raitoihin.
 
Onko vaarallista tai haitallista vauvalle jos äiti sairastaa odotuksen aikana esim kuumetta tai mahatautia?
 
Käsittääkseni ei ole ainakaan jos on ns perustauteja. Listeriat ja muut sitten asia erikseen, mutta nämä kulkutaudit ei pitäisi olla vaarallisia.
 
Onko vaarallista tai haitallista vauvalle jos äiti sairastaa odotuksen aikana esim kuumetta tai mahatautia?

Ei. Jos kuumeesi on 38,5 tai korkeampi niin sitä suositellaan lähtemään laskemaan. Ihan panadolilla tai tarv/jos ei muuta löydy niin buranalla.

Muokd. Rokoista parvorokko on sellainen että se pitää verikokeella tarkistaa.
 
Onko vaarallista tai haitallista vauvalle jos äiti sairastaa odotuksen aikana esim kuumetta tai mahatautia?

Minä olin tammikuussa tosi pahassa ykätaudissa vrk ei pysynyt mikää sisällä eli aika kuivat olot oli, mutta hyvin täällä potkiudutaan :) Pitää vaa nesteytys yrittää pitää kunnossa ja jos ei nii tippaan. Itse olin kotosalla kokoajan.

17+0
 
Ja enterorokkokaa ei oo hyväksi. Imeytyy istukan kautta ja voi aiheuttaa km.

Juu ei. Enterorokon vaan aiheuttaa useampi erilainen enterorokkovirus, joista vain muutama on niitä vaarallisempia. Eli jos sen saa niin sitten vaan sairastetaan ja seurataan vointia.
 
No meidän kaupungin sairaanhoitopiirin ohjeistuksessa luki näin marraskuussa, kun entero riehu, että imeytyy istukan läpi ja voi aiheuttaa km. Ja neuvolasta kysyin sitä niin piti välttää tartuntaa juuri siksi.
Juu ei. Enterorokon vaan aiheuttaa useampi erilainen enterorokkovirus, joista vain muutama on niitä vaarallisempia. Eli jos sen saa niin sitten vaan sairastetaan ja seurataan vointia.
 
Tos
 

Liitteet

  • Screenshot_20170211-203303.png
    Screenshot_20170211-203303.png
    330.9 KB · Katsottu: 318
Takaisin
Top