Auton vaihto edessä

Äiti85

Satasella mukana keskusteluissa
Tuli asunnon vaihdosta mieleen meidän kotona polttava puheenaihe; auton vaihto.

Tämmöiselle 24/7-autokuumeilijalle aiheuttaa päänvaivaa että millä menopelillä kuljetaan ensi huhtikuusta alkaen! :grin Pitää mahtua koirat, kaksi lasta, vaunut ja kaikki tavarat. Kaiken kruunaa se että en todellakaan kestä koirien hajua autossa joten tästä syystä meillä on aina ollut koira-autona pakettiauto. Koirilla on isot häkit siellä ja ovat reissujen aikana autossa yötäkin. Nyt mahdutaan kaikki kolme hyvin pakuun mutta nelihenkisenä perheenä ei todellakaan! Harrastan koirieni kanssa paljon, joten meillä on autossa tilavat häkit ja paljon treenikamoja. Täytyy vissiin alkaa busseja katselemaan huhtikuuta silmällä pitäen! o_O

Onko muilla ajankohtaista päivittää autoja ennen lapsen tuloa? Millä etenkin isommat perheet ajelee?
 
Meillä mies on auton valtias, mulle jää vain myötäily. :D Mun mielestä farmari olis meille aika passeli, kun on kaksi koiraakin. Saa nähdä, ei olla vielä puhuttu aiheesta.
 
Meillä taas minä hoidan meidän perheessä autojen valinnan ja hankinnan. :) Mies ei yleensä edes myötäile, kiroilee vaan vaihtuvaa tahtia. :grin
 
Joku pakettiauto missä penkit myös takana? Yhdellä tutullani mb vito


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Joo, joku semmonen Vito bussi kai se täytyy hommata! :) Siinä kun saa penkkejä liikuteltua ja laitettua niin monta kuin tarvitsee. Ainoa vain että sitten koirat haisee siinä samassa tilassa mistä en tykkää! No, kaikkea ei voi saada. :)
 
Meillä ei oo auton vaihto edessä, vaan toisen auton hankinta. Syynä kaupungista pois muutto.
Nykynen auto VW passat ostettiin, jo kun alettiin suunnitella perheen lisäystä. Tiiättehän "ajatukseen totuttautumista" :happy090
Toinen auto tulee ehkä olemaan sit joku pikkunen VW, mieluiten kuitenki neljällä ovella, ku kahella..
 
Miehen auto kaipaa kipeästi päivitystä. Autoon pitäisi mahtua lapinkoira, 2,5-vuotias, vauva, miehen soitin/soittimet(haitari,koskettimet)ja mut tuntien miljoona laukkua :P Farkkua vissiin pitäisi, josta herää seuraava huolenaihe: kuinka ajan sellaisen autokatoksesta,kun en perus henkilöautoakaan saa seinään törmäämättä pois sieltä.
 
Miehen auto kaipaa kipeästi päivitystä. Autoon pitäisi mahtua lapinkoira, 2,5-vuotias, vauva, miehen soitin/soittimet(haitari,koskettimet)ja mut tuntien miljoona laukkua :P Farkkua vissiin pitäisi, josta herää seuraava huolenaihe: kuinka ajan sellaisen autokatoksesta,kun en perus henkilöautoakaan saa seinään törmäämättä pois sieltä.

:) :wink :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Me vaihdoimme autoa aivan äskettäin, kun meillä on ongelmia mahtua. Olemme todella pitkiä molemmat ja kohta toivon mukaa 2 lasta. Päädyimme Skoda Superbiin.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Millaisia autoja muut kolmen turvaistuimen tarvitsevat on laittaneet? Meillä menee pikkuauto vaihtoon, ja arvotaan onnistuuko elämä kolmen istuimen kans muutoin ko liukuovellisessa mallissa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minä vaihdoin juuri sopivasti autoa ennenkuin raskaudesta tiesinkään. Mulla nyt siis Mazda5 7paikkaisena. Tässä juurikin liukuovet, oon aivan rakastunut niihin :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minäkin vaihdoin autoa tuossa jo aiemmin keväällä ja vaatimuslistalla oli toimivuus lapsen kanssa. Päädyin Skoda Octaviaan, farkkumalliin. Olen ollut hyvin tyytyväinen, vaikka en tokikaan ole vielä vaunujen ja turvakaukaloiden kanssa testannutkaan :D Juuri vauvan saanut kaveriperhe vaihtoi myös Octaviaan ja kertoivat tilaa olevan hyvin. Heillä on myös koirakin, joka vie tietysti oman tilansa.

Toinen vaihtoehto itsellä autoa vaihtaessa oli VW Touran, jossa todella ruhtinaallisesti korkeutta ja takakonttitilaa (rattaat menee kuulema heittämällä taakse ja takapenkille on helppo kiinnitellä lapsia istumaan kun pää ei kolise kattoon). Laadussa, mukavuudessa ja pienemmässä kulutuksessa ym. Skoda meni kuitenkin ohi ja siihen päädyin.
 
Meillä tämä ongelma lienee edessä... Ajellaan nyt pienellä saksalaisella ja ei puhettakaan, että siihen mahtuis reissuille koiran ja tavaroiden lisäksi yksi kappale vauvoja istuimineen, rattaineen jne. Nytkin on etenkin jouluksi kotiseudulle mennessä ollut auto ihan täynnä.
Ei vain taida tulla vaihdosta kovinkaan helppo urakka. Merkki kun ei saisi vaihtua, mies ei hevillä suostu ajelemaan etuvetoisilla :) (niinpä...). Mitä lie keksitään kun rahaakaan ei ole kuin rosvopäälliköllä. Ehkä pitää vaihtaa saman merkin vanhempaan farkkuun tai unohtaa reissut (siinä olis iloinen perhe kun ei näkis sitäkään vähää mitä nykyään..). No vielä ei onneksi tarvi vetää pitkää tikkua tästä asiasta :)

Muilla yhtä vaativia miehiä?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minulla myös auton vaihto harkinnassa, ollut jo pidempään ihan muistakin syistä. Sitä vaan jarruttaa se, että tykkään hirveästi tuosta pieniruokaisesta saksalaisesta, joka on niiiiin unelma ajettava. En vaan tiedä, miten sinne 3 lapsukaista mahtuisi takapenkille. Tuon auton hankinta oli miehen osalta lähinnä muodollisuus, piti siis mennä yhdellä hakemaan ja kahdella tulla pois, Kävi katsomassa ja toteamassa, että on auto. Nyt ajaa kyllä mieluummin tuolla kuin omallaan. Mutta minä siis enemmän merkkiuskollinen ja ylipäätään enemmän autojen perään. Koska ajua tulee paljon, auton pitää olla mukava ajettava, suht pieniruokainen, turvallinen jne. Harkinnassa samaa sarjaa oleva farmari tai asetta isompi sedan. Farkku vaan tuntuu taas parin sedanin jälkeen turhan isolle.
 
Takaisin
Top