Aurinkolasit vauvalle

AnniMaria

Kommentoinnin ninja
Tammikuiset 2023
Syyskuiset 2024
Heips!
Aurinko alkaa jo sen verran kirkkaasti porotella, että aloin miettimään aurinkolaseja pienelle. Onko vinkata hyviä, jotka olisivat vauvasta mukavat ja myös kestäisivät mahd. pitkään ettei heti tarvitse uusia ostaa. Meillä tosiaan vasta päälle 2 kuinen vauva, niin melko pienet saa olla🤔
 
Meillä ollut pienillä babybanz laseja ja izipizin. Nuo on kestänyt niin kauan kunnes on sen verran iso (taapero) ettei enää ole suostunut laseja koko ajan päässä pitämään ja on pieneksi jäänyt. Isommat lapset sitten tuhonnut monet lasit..
 
Vinkkinä, että laseja kannattaa sovittaa niin, että vauva on vaunuissa/rattaissa. Jos aisat ovat vähänkään liian pitkät niin ne työntyvät pois kasvoilta vaunuissa, kun pää lepää vaunuja vasten.
 
Meillä oli esikoisella Babybanz lasit. Olivat siitä kivat kun oli sankojen sijaan lenkki, jolla laitettiin päähän. Hankalampi vähän isomman vauvan ottaa pois eikä rattaissa/kaukalossa mene huonosti. Huonona puolena se ettei kuminauha kestänyt talvea vaan pakkanen sai virttymään niin ettei enää pysynyt päässä.
 
Esikoisella ja keskimmäisellä oli mun pikkusiskolta perityt Julbot, eli oli todellakin kestävät lasit. Nyt just itse asiassa googlailin vauvalle aurinkolaseja ja juurikin noita Julboja, kun tulivat mieleeni, mutta täältähän sai vallan uusia vinkkejä, joten sattuipa hyvin tämä keskustelun aihe.. Jään minäkin seurailemaan! 😃
 
Me käytiin kokeilemassa eri aurinkolaseja ja ilman kokeilua ei kyllä oltais osattu valita oikeaa kokoa. Me oltiin menossa jo ostaan Julbo Loopit M-koossa (oltiin käyty jo kokeilemassa), mutta saatiinkin ostettua käytettynä hyväkuntoiset Izipizin Kids-koon lasit ja hyvin menee meidän 6kk vauvalle.
 
Kiva että teillekin löyty! Me ostettiin lopulta Julbo loop koossa S. M kokoakin kokeilin, mutta sankojen takia tuntui meidän 3 kuiselle vielä liian isoilta. Hyvin istuvat kasvoille maatessakin😊
 
Mä ostin vauvalle silmäasemalta kuminauhalla olevat aurinkolasit. Sain kotelonkin kaupan päälle.
 
Meillä ei vajaa vuosikkaalla pysy lasit nauhalla tai ilman, mutta onneksi suostuu pitämään lippalakkia! Mummolan vintiltä löytyi vanha sininen ommeltu hyvänmallinen lakki 😍 lipan malli on vielä vähän varjostavampi kuin tavallisessa lasten lippiksessä. Koitan luottaa lakkiin ja varjossa oleskeluun riittävänä häikäisyn suojana. Tavallinen auringonpaiste ei onneksi itselläkään satu silmiin toisin kuin keväthangista peilaavat valonsäteet, että sama varmaan lapsella. Tyytyväiseltä vaikuttaa lippalakkinsa kanssa.
 
Kevät aurinko on jo antanut merkkejä itsestään. Olisikohan järkevää hankia pienelle joka siis jo kävelee ulkona aurinkolasit vai tuleeko niistä paleltumia kasvoihin?
 
Mä tilasin meidän lähes 3 kk ikäiselle tytölle Julbo Loop S:ät, toivottavasti olisivat sopivat ja vauva suostuisi niitä käyttämäänkin 😄 Pipokin on aina vähän kysymysmerkki, et miten suhtautuu pukemiseen, ni olen vähän skeptinen

Eilen just huomasi kun oltiin autoilemassa että on hurjan kirkas tuo aurinko, ja osui silmiin useasti matkan aikana. Ja parempi varmaan olisikin nyt totuttaa jo

Olin jo tilaamassa Nisseniltä, mutta sitten huomasin että Partioaitassa oli hinta just alta 20€ kun useimmissa paikoissa 30-40€ 🙂
 
Täällä automatkat on aurinkoisina päivinä yhtä itkua, mutta kaivoin esiin ne vauvavuonna hankitut aurinkolasit. Päässä pysyivät kun vedin renksun ja lasit ohkaisen trikoopipon päälle (ettei nauha tukista hentoja hiuksia). Eikä enää itkettänyt 🥰❤️
 
En käytä itse aurinkolaseja enkä aio käyttää vauvallekaan, mielestäni ne ei oo luonnolliset eikä tarpeelliset ihmisellä. Aurinkolasit antaa keholle viestin et on pimeämpää ja iho voi palaa helpommin ja voi tulla muitakin terveyshaittoja.. Myös valon tuleminen silmään (ei tietty suoraan 😅) on tosi luonnollinen asia ja aurinkolasit vääristää sen. Kirkasvalolamppujahan käytetään tästä syystä, et valoa menee silmiin ja aivotkin virkistyy. Aurinkorasvoja en myöskään käytä. Auringolta voi suojautua hatun ja vaatteiden avulla ja varjoon hakeutumalla🙂
 
Takaisin
Top