Asunnon vaihto edessä

kevätilo

Oman äänensä löytänyt
Meillä siis asunnon vaihto edessä ennen vauvan syntymää.
Asutaan tällä hetkellä kaupungissa rivariyksiössä, mikä selittänee et suurempaan ois päästävä ennen ku perheemme kasvaa...
Onko muilla muuttoja edessä ennen vauvaa? Fiiliksiä?
Itseäni muutto lähinnä stressaa..
 
Meillä myös katsellaan isompaa asuntoa. Nyt meillä kaksio, ja haluttais kolmio. Tässäkin kyllä jotenkin pärjäillään, ettei meillä mikään kiire ole. Ja ongelma on se, ettei millään haluttais tältä alueelta pois, mutta täällä ei toista yhtä edullista kämppää vastaan tule. Mietittiin kyllä jos käytäis pankin tätin puheilla. Saa nyt nähdä.
 
Meillä oli esikoista odottaessa muutto ja iso remontti meneillään. Se oli todella järkyttävää ja stressaavaa aikaa! Remontti sentään ajoittui toiselle kolmannekselle, eli pystyin taas toimimaan mutta kyllä se karmean rankkaa oli (2kk). En suosittele... Toki siis meilläkin oli pakko saada lisää tilaa, eli se oli ainoa vaihtoehto. Tsemppiä muuttajille!
 
Meillä on talon rakennus nyt meneillään ja ite rakennetaan. Jos vauva tulee taloon, tarkoitus olis olla ennen sitä valmis. :) Nyt en oo voinu ite hirveesti osallistua mutta aion kyllä rakentaa niin paljon kun vointi sallii.. jospa ei nyt ihan mahottoman rankkaa tulis olemaan. Varmasti ainakin helpompaa ku ei ole vielä lapsia.
 
No se on kyllä totta, että helpompaa jun ei vielä lapsia ole. Tsemppiä rakennusprojektiin!
 
Tsemppiä kaikkien muuttoihin ja rakentamisiin!
Me nyt sit ostettiin tuolta kaupungin ulkopuolelta omakotitalo. Talo vaatii pientä remppaa (toivottavasti vain pientä, vanhoista taloista kun ei ikinä tiedä), mut rempan aika ois tarkotus asuu viel täs kaupunki yksiössä. Mullakin on vähän ku sulla eveliina23, en just nyt kykene remppaushommiin.. Onneks mies on niin kultanen että tekee kaiken ja vielä hoivaa mua wc-pöntön laidalle ;p
 
Meilläkin edessä muutto isomapaan asuntoon, nykyinen on vuokra kaksio, vuokra kolmio hakusessa. On stressaavaa ajatella muuttoa ja sopivaa kämppää, on siinä hommaa. Hirvittää nuo kolmion hinnat, ja kun pitäisi samalla säästää omaan asuntoonkin jne.:eek::eek:
 
Kiitti tsempeistä!
Kevätilo, kiva että sullakin on niin kultainen mies! :wink Saa kyllä olla onnellinen ku toinen jaksaa yksin huolehtia kaiken.. Mä en edelleenkään kykene raksalle, toivottavasti jossain välissä sitte. Kyllä mä tänää sain keittiökaupat tehtyä vihdoin ja viimein! Iso homma näillä oloilla...
 
Me olemme juuri muuttamassa isompaan asuntoon, kaksiosta oikein neliöön, joten ruhtinaallisesti tulee lisää tilaa (mikä sitten hetkessä täyttyy krääsästä...) :p Muuttoa tehdään tässä joulukuun aikana, 27.12 on sitten lopullinen muutto. Samaan aikaan asunnossa on käynnissä kylpyhuone- ja wc-remontti, johon tulee jouluna tauko ja valmistuu sitten vasta tammikuussa, joten vuoden alussa asutaan evakossa isäni luona. Vähän alkaa kyllä stressaamaan tämä muutto / remontti, mutta mies on kyllä hoitanut suurimman osan järjestelyistä. Onneksi kuitenkin saadaan muutto alta pois jo nyt, ettei jää sitten loppuraskauteen.
 
Me muutettiin viime kuussa uuteen asuntoon. Sijainti ja itse asunto olivat niin hyvät, että päädyimme tähän. Muuttaessa meille sanottiin, että keittiöremppa on tulossa keväällä (asumme siis vuokralla) ja totesimme että ihan ok. Nyt vasta tajusimme, että olen viimesilläni raskaana silloin tai vauva on jo syntynyt. Meillä on myös kissa, joka varmasti stressaantuu aivan liikaa kaikista uusista hajuista, äänistä ja ihmisistä. Pitäisi siis keksiä joku paikka minne lähteä evakkoon remontin ajaksi. Vuokranantajamme ei myöskään tiedä raskaudestani, niin voisimme ehkä pyytää remontin siirtämistä pidemmälle kesään, jotta voisimme olla sen aikaa mökkeilemässä. Vähän mietityttää miten evakko tai mökkeily luonnistuu pikkuisen vauvan kanssa. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?
 
Itse muutto meni aika kivuttomasti vaikka moneen otteeseen tirautin kyyneleen tai toisenkin stressin takia!:grin Onneksi mies oli koko ajan positiivisella mielellä ja lohdutteli minua. Tuo pesänrakennusvietti vie naista sen verran, että kaikki laatikot purin saman tien ja järjestelin ihan touhukkaana. Mies vaan ei tiedä yhtään missä on mitäkin, kun hänen olessa töissä minä täällä ''vähän järjestelen''. Vakio selitykseni tavaroiden paikkojen vaihtumisille ja paikoille on ''se oli tiellä'' tai ''se näytti siinä niin rumalta''. :wink
 
Hurjasti tsemppiä kaikille muutto-, rakennus- ja remppaprojekteihin! Mulla on kamala stressi ihan vaan makkarin järjestämisestä, se kun on vähän vaiheessa vielä keväisen muutonkin jäljiltä, ja nyt pitäisi miettiä mihin vauvan sängyt ja kaapit laittaa :D Ei kyllä meikäläisen nuppi kestäisi tässä vaiheessa remppaa tai muuttoa.
Ja pookkana, mä ajattelin lähteä vauvan kanssa heti kesällä mökkeilemään :) Ensimmäistä odottaessa ei omasta vauvasta kokemusta ole, mutta veljen lasten kanssa on pärjätty hyvin mökillä ihan pienestä asti, vaikka juoksevaa vettä ei ollutkaan. Luovuus kunniaan :wink
 
Kyllä mekin ollaan mökkioloissa vauvan kanssa pärjätty, jos löytyy mökistä sähköt niin helpottaa montaa asiaa. Siinä kiehauttaa nopeasti yölläkin pepunpesuvedet jos tarvii ruveta kakkaa pesemään...

Mitä remppaan tulee, todella tiedän mitä se on. Muutenkin tosi väsyttävää, saati sitten jos raskaana on...
 
Me ollaan kovia mökkeilijöitä ja esikoisen kanssa matkasimme mökille ensimmäistä kertaa, kun hän oli vain 2 viikon ikäinen. Hyvin on aina asiat sujuneet, vaikkei kaikkia cityelämän mukavuuksia olekaan ollut käytettävissä.
 
Meillä on mökki saaressa ilman mitään mukavuuksia. Vesi nostetaan merestä ja sähkö ei ole jne. Hyvin olen itse mennyt lapsena siellä sisarrusteni kanssa ja hyvin pärjättiin viime kesänä oman vauvan kanssa. Ja ei niitä kaikkia kakkojakaan tarvi pestä, kosteuspyyhkeillä meillä mennään edelleen pääosin, vain sotkuisimmat pestään. Näin on toimittu alusta asti, säästää omaa ja vauvan ihoa, jos ei ihan joka kakkaa tarvi pestä. Ja tää ei ole mikään meidän keksimä juttu, ihan synnärillä näin opastettiin, mut enpä itsekään siitä tiennyt ennen kuin siellä sanoivat.
Pienen vauvan kanssa pahempi ongelma voi olla pyykkäys ilman pesukonetta, niitä pukluja kun tulee ja vaatteita ja harsoja menee. Ja niitä ei voi kovin kauaa pesemättä pitää missään...
 
Meillä ei voitu käyttää minkäänlaisia kosteuspyyhkeitä, se tuhosi meidän vauvan ihon niin pahasti että sai jonkun järkyn infektion siitä. Sentasoisen että vietettiin pari yötä lastenklinikalla. Ei ole sen jälkeen tarvinnut käytellä. Vanhempanakin kun naamaa on pyyhkinyt vastaavilla pyyhkeillä, lehahtaa heti tulipunaiseksi siltä alueelta...
 
Kiva kuulla, että mökkeily vauvan kanssa ei ole ongelma. Voi sitten rauhassa suunnitella kesälomaa sen tiimoilta :)
 
Takaisin
Top