Arki vauvan kanssa

Mukava lukea kuulumisia pitkästä aikaa!
Meidän neiti on hyvin omatoiminen pikku touhuilija. Nukkuu pääsääntöisesti todella hyvin, n. 20-8 (toki aikaisina hoitoaamuina pitää herättää), päiväunet nukkuu n.1,5h. Joskus jos jotain vaivaa, vaikka hampaat tulossa, niin vaikuttaa toki yöuniin. Nukkuu omassa sängyssään, omassa huoneessaan.
Osaa pukea ja riisua suurimman osan vaatteista itse, tai ainakin aina yrittää, vaikka ei osaiskaan.
Puhuu paljon, pääsääntöisesti yksittäisiä sanoja, jonkun verran jo kaksi sanaisia lauseita. Osaa nimetä lähes kaiken, ja ymmärtää kaiken mitä puhutaan.
Ruokailun kanssa on nyt menossa joku vaihe, eikä ruoka maistu niin hyvin, mitä aiemmin, mutta edelleen syö ihan ok ja aina ainakin maistelee kaikkea.
Hoidon neiti aloitti elokuussa, ja käy nyt hoidossa ma-to, minä teen lyhennettyä työviikkoa. Hoidon alkaessa meni kaksi viikkoa, ennenkuin hoitoon jääminen onnistui ilman itkua, mutta sen jälkeen on ollut aina aivan innoissaan menossa hoitoon. Onneksi myös mielellään lähtee kotiin!! :)
Lokakuun lopussa neiti jää minun kanssani kotiin, mutta ollaan haettu joulukuun alusta alkaen kerhopaikkaa, jotta pääsisi edes vähän ikäistensä seuraan.
Meille on siis tulossa vauva ja laskettuaika on joulukuun alussa! [emoji813]️
Odotan innolla aikaa näiden pienten kanssa kotona! Tarkoitus on, että marraskuinen olisi parina päivänä viikossa muutaman tunnin kerhossa, sikäli jos se kerhopaikka saadaan.
Neiti puhuu paljon vauvasta, silittelee ja pussailee vauvamahaani, ihastelee kaapissa olevia vauvan vaatteita ja käy aina kurkkimassa vaunukoppaa, josko vauva jo siellä olisi! :)
On hurjaa ajatella, että pian on kaksi vuotta hujahtanut, ja siitä pienestä vauvasta on kasvanut touhukas taapero ja pian hänestä tulee isosisko!!
 
Tiitu, onnea kuopuksen johdosta!

Meillä poika on touhukas, tutkivainen ja yhä pääosin rauhallinen. Puhuu yksittäisiä sanoja, jotka eivät aina ole kovin selviä, käyttää itse keksimiään viittomia.
Pureskelu on yhä työlästä ja hidasta. Maistaa kyllä rohkeasti kaikkea, mutta ei onnistu syömään. Vanhempia se joskus turhauttaa, mutta ei onneksi lasta.
Poika nukkuu hyvin yönsä omassa sängyssä heräilemättä, päiväunet nukkuu yhä ulkona 1,5-3 tuntia.
Pukeminen ei paljon kiinnosta, mutta vähän yrittää kenkiä, paitaa ja hattua pukea. Riisuu vähän paremmin, mutta ei siinäkään mestari ole.
Kesällä oppi päiväkuivaksi. Unilla käytetään vaippaa, vaikka se useimmiten on kuiva.
Olemme vielä kotona, mutta harrastuksia on neljälle päivälle että saadaan ryhmäkokemuksia.
 
Onnea täältäkin tiitulle!

Meillä neiti on omapäinen ja tahtoa löytyy. Eläimet varsinkin kiinnostaa. Tykkää väritellä hänelle ostettua värityskirjaa jossa maatalon eläimiä.
Touhottaa kyllä omiaan koko ajan, kiipeilee ja höpöttelee sanoja ja kahden sanan lauseita. Annamme itse kiivetä portaat yläkertaan.
Aiemmin ilmoitti kakasta, mutta ei enää. Potalle ei ole suostunut kakalle, panttaa niin kauan että saa vaipan. :-D

Yöt katkonaisia, päiväumet pihalla 1-3 tuntia. Syömiset olleet viime aikoina huonompaa aiempaan verrattuna.

Ovet availee ja varmasti karkaa pihalle jos ei ole ovet lukossa. Pikkusiskon kanssa laittavat vessan uuteen järjestykseen jos unohdan lukita vessan ulkopuolelta. Ja tämä pikkusisko on 8kk ja kovasti myös nousee tukea vasten seisomaan ja kiipeilee portaissa. Että hohhoijaa.. :-/

Haluaisin jo kovasti muualle täältä kotoa. Äitiysloma loppuukin reilu viikon päästä. Työkkäri ja soska ovat alkaneet järjestää minulle kuntoutusta, vaikka olen vain kysynyt asiasta. Pitäisi vielä sairaalallakin keskustella tulevasta. Aiemmin olivat sitä mieltä, että en ole valmis työelämään.
Joka tapauksessa tytöillä on hoitoon meno edessä jossain kohtaa. Tällä hetkellä ovat olleet kotipalvelun hoidossa täällä kotona 2 kertaa viikossa ja 3 tuntia kerrallaan. Aloitettiin kyllä perhekerho tällä viikolla, että saisi enemmän kontaktia muihin lapsiin.
 
Meillä poika tänään tasan 1v11kk.Päiväkodissa ollut maaliskuusta ja hyvin sujuu nykyään.Millään ei meinaa saada lähtemään kotiin. :D Imetys loppui vasta elokuun alussa,kun aika oli silloin kypsä.Tutti on kotona käytössä,mutta päiväkodissa ei tarvitse.Kova poika syömään ja itse syö hienosti eikä paljoa nirsoile.Pottailu on nyt vasta lähtenyt käyntiin.Harvoin itse ilmoittaa hädästä,mutta kun aina välillä potalla käydään niin pissit sinne tulee.Kotona ollaan paljon nykyään ilman vaippaa,kun ei haittaa vaikka housut kastuis.
Yöt sujuu pääosin hyvin.Välillä levottomia öitä,mutta tutilla ja silittelyllä rauhoittuu.Miun kainalossa nukkuu edelleen,kun uusi sänky edelleen hankintalistalla.
Sanoista selvimmät äiti ja isi.Veeja ja Empu myös tottelee uusia nimiään.Kova poika höpöttämään,mutta sanat ei vielä niin selviä ja tavut menee sekaisin.Touhukas kotityöapulainen,joka myös selän takana kiipeilee 'salaa',joka paikkaan.Myös uhmaa on jo havaittavissa,vaikka iloinen,rauhallinen ja hyväntuulinen nuori mies onkin.
Esikoinen ilmoitettu ensi kesän rippileirille ja itsellä huomenna 16+0 ja maaliskuussa laskettu aika.[emoji7]
 
Maatuska:Esikoisella oli tota kakan panttaamista,kunnes sai vaipan.Muuten oli päiväkuiva ja osittain öisinkin.Viimein hyväksyi pöntöllä käynnin niin jäi kakkavaippa pois.Potta ei kelvannut siihen tarkoitukseen koskaan. :D
 
Maatuska:Esikoisella oli tota kakan panttaamista,kunnes sai vaipan.Muuten oli päiväkuiva ja osittain öisinkin.Viimein hyväksyi pöntöllä käynnin niin jäi kakkavaippa pois.Potta ei kelvannut siihen tarkoitukseen koskaan. :D

Meillä toka muksu aikanaan pelkäsi pottaa, suostui ainoastaan pöntölle tarpeille. Että kukin tyylillään. :-D Ja jännittäviä aikoja Nuunuäippäkin siellä elelee kasvavan vatsan kanssa. :-)
 
Kiva kuulla kaikkien kuulumisia :)

Mä oon vielä lasten kanssa kotona ja tarkoitus ollakkin siihen asti kun pienempi sen 3v. Muskarissa käydään ja ehkä nyt aletaan käydä perhekerhossakin kun taaperokerho meni muskarin kanssa päällekkäin.

Tyttö on nyt reilu viikon pottaillut kotona lähes kokonaan, parit pissat tainnut tulla vaippaan hereillä ollessa. Vaippa on yleensä päällä, mutta ottaa sen itse pois hädän tullessa ja menee potalle. Jos ollaan poissa kotoa, ei malta mennä potalle vaikka sellainen olisi.

Tyttö on tosi tempperamenttinen ja saa välillä affektikohtauksia, viimeksi viikonloppuna suuttuessaan siitä kun laitoin yöpuvusta yhden napin kiinni vaikka olisi halunnut että isi laittaa kaikki. Kohtaukset menee onneksi nopeasti ohi enkä niitä enää säiky.
Tyttö on kuitenkin yleensä iloinen ja nauttii kaikkien ihmisten huomiosta, huomiota hakee ja saa myös tuntemattomilta. Ulkona moikkailee useasti kaikille ja perään hymyilee niin varsinkin kaikki mummot on siitä ihan mielissään :D
Niin ja mustasukkainen on myös, varsinkaan kukaan pieni lapsi ei saa puhua mulle tai tulla lähelle tai tyttö suuttuu. Muuten hän ei satuta ketään mutta noissa tilanteissa on yrittänyt läpsäistäkkin :sad001

Imetän vielä muutaman kerran päivässä. Jos tytöstä on kiinni niin tuskin lopetetaan pitkiin aikoihin. Eikä mullakaan oo vielä kiire lopettaa. Hyvältä näyttää että saadaan se who:n suositus täyteen, jee.

Muuten tyttö on semmoinen pikku temppuilija, hyppii tasajalkaa, tanssii, tekee kuperkeikkoja ja vaikka mitä temppuja, välillä ihan ihmettelen mistä hän kaiken keksii. Puhuu jo aika hyvin, tulee paljon kolmisanaisia lauseita. Halii ja viihtyy myös paljon sylissä. Ja sisko on maailman upein tyyppi.
 
On kyllä kiva lukea kuulumisia! :cat:

Täällä ollaan kotona vielä, päätin olla hoitovapaalla niin kauan kuin voi, eli siihen asti kunnes marraskuinen täyttää 3v. Meillä on 2 harrastusta, joissa käydään; muskari ja jumppa. Tarkoitus olisi käydä silloin tällöin myös perhekahvilassa.

Yöt meillä nukutaan heräilemättä. N. klo 21.30-8.30. Tytöt nukkuvat vieressäni. Päiväunille nukutan pienimmän ulos, sitten tullaan sisälle ja hän jatkaa unia eteisessä rattaissa. Nukkuu 40min-1,5h. Tässä välillä kesti jopa 1,5h nukuttaa hänet rattaisiin, ja mietin että eihän siinä ole mitään järkeä, että joko päikkärit täytyy jättää pois!? :eek: Mutta ei sentään, se oli joku vaihe, ja nyt nukahtaa nopeammin.

Kotona tyttö yleensä ehtii potalle. Kylässä pönttökin käy. Pari kertaa tässä lähiaikoina ulkona ollessamme tyttö on ilmoittanut pissahädästä, ja olen sitten vain sanonut, että pissaa vaippaan vaan. Kun on niin kylmä jo, ja koko haalari pitäisi tietysti riisua nilkkoihin puskapissalle mentäessä. Mutta viimeksi hän ärsyyntyi siitä, että piti vaippaan pissata. En tiedä sitten, pitääkö vaan riisua siksi hetkeksi, että saa pissattua. Eihän tämä kylmyys ole vielä mitään verrattuna talveen, mut.... Ehkä ulkohousut ja takki tulisivat kyseeseen haalarin sijaan.

Tyttö puhuu kaikenlaista, monen sanan lauseita. Puhuu itsestään minä-muodossa, esim. "mulla on kylmä" ja hellunen on kun osaa kertoa kun häntä jännittää. "Mua jännittää." :Heartred Iltaisin laulan tytöille unilauluja, ja heidän lempparinsa ovat omakeksimät laulut yksisarvisen seikkailuista. Ensin laulan minä, sitten 4v ja sitten marraskuinenkin keksii aina oman laulunsa yksisarvisesta. Tytöt laulelevat myös muutamaa Youtubesta tuttua englanninkielistä laulua.

Pienin on kova syömään. Ei nirsoile, kaikki kelpaa. Jopa raaka sipuli. :grin

Osaa itse pukea vaatteet päälleen. Housuja ei ihan kunnolla, kun niissä aina vyötärö menee niin rullalle, että ei saa niitä ylös asti. Ehkä puoleen väliin peppua. Siskon vaatekaapilla pukemista on ihan paras harjoitella. :joyful: Pyöräilykypäränkin saa itse napsautettua kiinni, ja näin ollen kukaan muu ei saa sitä napsauttaa.

Meilläkin, niin kuin Voikukalla, sisko on maailman mahtavin tyyppi. Viimeksikin kun olin 4-vuotiaan kanssa kahdestaan poissa kotoa ja kun tultiin takaisin, 1v juoksi ensimmäisenä halaamaan siskoaan, ja auttoi tätä riisumaan ulkovaatteensa. :joyful: He leikkivät kotona kaikenlaista kahdestaan. Joskus viihtyvät kauankin sopuisasti leikeissään. :)

Iloinen, halaileva ja hymyilevä tapaus tämä meidän pienin. Mielestäni on oikein mukavaa, kun yömme ovat vihdoin ehjät, ruokaa ei ole ruokailujen jälkeen niin paljoa joka paikassa kuin joku aika sitten, ja kun kylässä saa jo istua rauhassa, eikä tarvitse olla koko ajan pienimmän perässä varmistamassa, ettei hän revi kukkia tms. :)
 
Ihanan toimeliaalta kuulostaa marraskuiset :)!!
Täällä edistystä liikkumisen kanssa, vuoden juoksennellut, ja puhetta tulee vaikka mitenkä paljon (2-4 sanan lauseita, minä-muotoa pikkuhiljaa). Pukemiseen ei ihan hirveästi omaa kiinnostusta paitsi ilman hattua ei voi mennä ulos (milloinkaan). Potallahan on harjoiteltu jo niin pitkään (yli vuosi), että pitäis jo sujua, vaan ei, suurimmaksi osaksi kakat on jo housussa, kun ilmoittaa. Pissaa ei osaa vielä pidätellä, jopa puolen tunnin välein lorisee. Ikävä, että jäi harjoittelukausi talvea vasten, mutta minkäs teet.
Laulaminen ja piirtäminen tuntuu kiinnostavan. Perheuinnissa käydään sunnuntaisin, muita varsinaisia harrastuksia ei vielä ole. Koirat ulkoilutetaan jne arkista hommaa iltaisin päiväkodin jälkeen.
Tyttö 1 v 10 kk melko tarkalleen.
 
No onpas totisesti mukava lukea uutisia.

Me taas perää pidellään:hilarious: neiti osaa olla avulias pukemisessa ja osaa paidan pujauttaa pään yli ja löysän ehkä poiskin. Housuja opetellaan kun ne toisiaan rullaantuu ylös vedettäessä. Ei sanoja, vasta tavuja esim ko on koira, joskus karhukin. Ymmärtää hyvin puhetta. On kovin touhukas ja leikiskelee yksin mutta välillä käy hakemassa sormesta taluttaen leikkeihinsä mukaan.

Joskus telee pissan pottaan mutta ei ollenkaan osaa ilmaista hätää ja tosiaan voi liristä sen puolen tunnin välein housuun. Pääosin kuitenkin kotona ollessa ollaan ilman vaippaa ja käydään vähä väliä. Ja aina kyselen että pissattaako ja siiven kyl osaa vastata että ei.

Ja koiria osaa komentaa. Kun koira tekee jotain, joskus se tekeminen on vaan hengittämistä, nii neiti menee viereen ja sormea heilutellen oikein paatostaen sanoo että hyyyyyyyiiii. Koirat kattoo vaan että jaahas :rolleyes:

Oon kotona ja tarkoitus oli mennä joko tammikuussa ehkä töihin tai ens syksynä. Mutta nyt tais mennä suunnitelmat uusiks ku plussasin justiina viikonvaihteessa. Tai olenhan minä osa-aikatyössä iltaisin ja vkl siel kaupan alalla ja käyn sitä koulua amk mut niihin omiin kokoaikatöihkn oli ajatus vasta suksyllä tai jos yks työkuvio onnistuu nii ehkä tammikuussa. Mut nyt ei kannata sit hötkyillä sen tammikuun kanssa.

No tyttö nukkuu hyvin omassa huoneessa ja on viel yötutti. Mut ei päivällä eikä päikyillä enää. Osein aamuyöstä kuuluu sångyn vierestä semmonen tutin imentä nii toinen on kävelly siihen että saako väliin tulla :Heartpink eihän sit raaski kieltää nii otan aina tietenki. Yöunet on kii päikkyjen ajankohdasta ja tää on saletti meillä. Jos nukahtelee päikyille ennen k 12.30 ja n 1h - 1h15min nii illalla noin k 21 nukahtaa unille. Ja heräilee itekseen k 7-7.30. Jos päikyt myöhemmin nii nukahtaa k 22 aikaan ja silti herätteldn k 7.30-8. Päikkyjä nukkuis mielellään sitte pitempää mut se heti vaikuttaa illalla nukahtamiseen nii ei oo sit kovin annettu 2h nukkua enää. Oon huomannu et se päikyiltä heräämisen jälkeen ei asetu iltaunille ku vasta noin 8 h päästä.

Syönti on aina ollu meidän vahvuus nii se on vieläki. Ei tosiaan puhu nii mennään sen takia neuvolaan 2 vuotiaana mut syönti on ihan hanskassa. Joskus tulee päiviä että ei syö nii hyvin mut en oo huolissanäan. Makeaa ei oo paljoa sanau siis pullaa ja karkkia että ei osaa niitä kerjätä jos on pöydässä tarjolla. Hän jotenki sisäistää että hälle on omat :happy: mut kala ei maistu. Muuten aika hyvin menee. Toki kasviksistankin vain jitku esim parsa ja kukkakaali ja kurkku sekä paprika. Omppu ja banaani sekä persikka ja mango,vesimeloni suokkareita. Ei oikein muita syö. Meillä kauheen vähä pottua syyään ja bataattikin jäänyt mut tyäsjyväpasta ja riisi. Jauheliha ois ykköshdrkku mut koitan väliin kanaakin antaa ettei ois vaan punasta lihaa. Kananmuna vaihtelevasti. Raejuusto suurinta herkkua. Joskus annetaan sokeroituja joguja mut pääosin turkkilainen ja kreikkalainen jabulgarian jogut keitoilla. Smoothiet hittejä myös. Kuulostaa aika suppealta mut sitä se ehkä on :bag: puuroki viel pääosin menee aamuin illoin.

Nyt syksystä alkaen on käyty muskarissa ja ei muita harrastuksia. Puistoissa aika paljon käydään. Vaikkei neiti puhu nii häntä aina luullaan vanhemmaksi. On meinaan kai aika pitkä. Nyt ku on alkanu kunnolla liikkua (seki vasta keväällä oikeestaa alko) nii on ns hoikistunu et vauvamakkarat hävinny :grumpy: mut siis käyttää pituuden puolesta vaatteita kokoa 92-98cm. Miten muilla?

Tässäpä vähä meidän kuulumisia :smug:
 
Meidän tyttö on sellainen pieni emäntä :) komentaa kissoja ja on tarkkaavainen. Sanoja tulee, ei vielä lauseita mutta höpöttelee kyllä. Laskee englanniksi kymmeneen, haha :D meillä pottailu tuottaa hankaluuksia, ei maltettaisi istua kuin pari sekuntia kerrallaan. Yöllä nukutaan noin 10h-12h unia, päiväunet jätti omatoimisesti pois kesällä, samalla kun jätin imetyksen. En ymmärrä mistä virtaa riittää, äidillä ei niinkään..

Syönti on kuitenkin se hankalin asia. Sormin syö leipää, juustoa, kurkkua jne, mutta itse ruuan syönti lusikalla ei onnistu. Tai onnistuisi varmasti jos malttaisi syödä, enemmän vain ruokaa hämmennellään ja pyöritellään eikä lusikka mene suuhun asti. Omatekemä ruoka ei millään meinaa maistua, haudutin eilenkin pitkään riisipuuroa ja näytettiin kyllä niin nyrpeää naamaa :sad001 pilttejä edelleen syödään, mikä voisi olla avuksi ruokailuun? Miksi lapsi ei vain suostu syömään mitään muuta?

Melko perus arkea siis meillä, perhepedissä edelleen nukutaan :D tähän täytyy kyllä pian tulla muutos jo äidin kasvavan mahankin takia, ensi maaliskuussa meille tulee vauva :Heartred hauska sattuma että ollaan taas Nuunuäipän kanssa samassa lasketun ajan ryhmässä :D
 
Onnea plussaneille ja muuten odottaville. Kiva että moni lähtenyt uusintakierrokselle. :-)

Meille sai nyt lapset riittää ja olen sterilisaatiojonossa. Kyleena-kierukka tällä hetkellä, mutta se aiheuttanut sen verran oireita että päädyin johtoleikkaukseen ja kierukka lähtee silloin samalla.
Limakalvot kuivat, kipuja alavatsalla pitkin kiertoa, pahentuneet pms-oireet, järkyttävä turvotus, ja en tiedä onko tämä haluttomuus myös sen ansiosta (paha paikka muuten aktiiviselle ihmiselle).

Joku kysyi vaatekoosta. Meillä on nyt käytössä 92cm vaatteet. Marraskuinen isokokoinen, yhtä iso kuin nuo 3 vuoden tienoilla olevat tuttavatyttöset vaikka kasvu onkin viime neuvolassa tasaantunut. :-D
 
Ompas mukanasti tullut kuulumisia tänne, niinpä sitten minäkin kirjoitan.

Meillä typykkä on kyllä niin tahtojen tyttö;-) hän tietää mitä haluaa ja jos sitä ei saa niin huuto on hirveä, ei paljoa enää pysty hämäämään toisiin tekemisiin.
Syödään samaa ruokaa ja se maistuu. Valmiit ruuat ei sitten niinkään maistu mutta mikäpä siinä, kotiruoka on hyvää! Ruuat maustan ihan normaalisti ja myös suolaa laitan kyllä. Ei aina uskoisi miten pieni tyttö voikaan olla sillä ruokamäärällä mitä syö.
Sanoja on alkanut pikkuhiljaa tulla. Nyt osaa noin kymmenkunta sanaa hyvin ja melkein joka päivä harjoittelee jotain uutta. Tänään tuli sana hissi :-D äitiä meillä ei sanota vieläkään mutta isi ja pappa tulee hienosti :-)

Potalla kävi jo hienosti mutta siihen tuli selvä taantuma. Nyt ei suostu siihen tekemään, eikä myöskään pöntölle. Kakan osaisi ilmaista mutta menee hiljaa piiloon tekemään sen vaippaan. Ehkä joskus..

Nukkuu hyvin, itsekseen nukahtaa kun vain vie sänkyyn. Unet yleensä 19.30-8.00. Yötutti on vielä käytössä mutta varmaan ennen joulua vielä vieroitetaan siitä. Päikkärit nukkuu myös noin 1,5-3h.
Omassa huoneessa ja pinnasängyssä vielä.

Meille syntyi 6vk sitten pikkuveli ja vauva-arkea siis eletään. Kaikki on mennyt tosi hyvin ja isosisko otti roolinsa hienosti vastaan. Joskus vähän huomiota hakee kiukkuilulla ja pahanteolla mutta se lienee kuuluu asiaan.
 
Oih, onnea pienokaisista ja plussista!!
Just tuli todettua, että hankintalistalle 92 cm kurapuku, kenkiä koko 25 talveksi... Hoikka tyttö ei superpitkä, mutta pitkät jalkaterät :) 13,8 cm mittasin 12.9.2018. En tiedä, enteileekö pituusmittaa joskus. Saapa nähdä, mikä on mitta neuvolassa marraskuussa, 2-vuotistarkastuksessa.
 
Katjusha, meillä poika kasvaa maata pitkin. Kengän koko jo nyt 26,vaikka vielä mahtuu jopa 86 vaatteet, tosin on käytössä jo myös 92 ja 98. Ei pitkä, mutta vanttera.
 
Meillä on pitkä ja hoikka tyttö, 14cm jalkaterän pituus, käytössä nyt 98cm-104cm vaatteita. Toki on joukossa 92cm vaatteitakin mutta vähän mallista riippuen koot vaihtelee. Selkä on hirmu pitkä joten olen suosinutkin reilumpia paitoja että ei napa vilku.
 
Varpahat, eiks teillä oo ollut pitkä tyttö ihan alusta asti? Kuulostaa kyllä todella pitkältä, noiden kokojen perusteella ainakin :)
Meidän tyssi on keskikäyrän tyttöjä, arvelen, että noin 86 cm pitkä on, kun sen koon vaatteet kaikkineen niin hyvin käy. 92 cm housuissa parempi, kun on tilaavievä kestovaippa, sekä pitkät koivet. 87 cm lienee keskimitta 2 v. vielä on pari kuukautta aikaa kiriä :)!
 
Katjusha, jep meillä oli ihan mieletön pituuskasvu ensimmäisen vuoden aikana, tosi mielenkiinnolla odottelen 2 vuotis neuvolaa :D mutta kun on ikäisiensä seurassa niin ei erotu joukosta pituudellaan, neuvolatäti sanoi että on kyllä pitkäselkäinen tyttö. Luulen kyllä että pituuskasvu on kuitenkin jo tasaantunut :)
 
Teillä on kyllä kaikilla pitkiä lapsia verrattuna meidän tyttöön. 86cm vaatteet käytössä, 92cm olis ihan liian iso. Tytöllä on kaksi vk-haalaria koossa 86cm ja ne on reiluja. Kengät on kokoa 23.
 
92cm vaatteet käytössä ja kengän koko 23-24.Heinäkuussa oli mittaa reilu 85cm.Nyt en oo painoa kattonu,mut kantaessa tuntuu,et kyllä on painoa tullu.Meillä kun on päiväkotiryhmä vanhan koulun kolmannessa kerroksessa ja aamullahan ei halua rappuja kävellä. :D Kovasti on olleet päiväkodin tädit ihmeissään,kun poika tekee kuperkeikkoja.Ei kuulemma yleensä vielä tässä iässä...? Meillä tuo trampoliini pihassa niin on siellä isosiskon kanssa harjotellu. :)
 
Takaisin
Top