Arki vauvan kanssa

Meilläkin esikoinen on vauvasta lähtien ollut se rauhallinen ja hitaasti lämpenevä, tykännyt esim kirjojen lukemisesta jne. Keskimmäinen taas on ihan toista maata, hirvittävän aktiivinen papupata ja äidin lahkeessa roikkuja. Marraskuinen taitaa olla isoveljiensä sekoitus; fyysisesti aktiivinen mammanpoika mutta ei mikään temperamenttinen kuitenkaan.

Nempsu
, tuosta syystä meillä on telkkari seinällä :hilarious: Esim mummolassa käydessä kamala vahtiminen että marraskuinen ei ole koko ajan räpläämässä telkkaria.
 
Nempsu, ihan samaa meillä. Oikein tahallaan ja uhallaan tekee töllöntöitä. Menee just telkkaria näpelöimään, tietokonetta, meidän isoa kukkaa, koiran kuppeja, pistorasioita (tai pistorasiassa olevia pistokkeita)..
Varsinkin jos ei saa huomiota, ni rupee heti rettelöimään :grin
 
Lapsesta on mukavaa, kun saa vanhemmissa aikaan reaktioita. Siksihän noita kiellettyjä juttuja tulee tehtyä.
Meillä televisio ei kiinnosta, koska se ei ole lapsen aikana päällä. Aika tylsä laite se on suljettuna, ei edes mitään nappuloita.
 
Kesällä 8hammasta ja nyt näyttää,että kaikki loputkin saapuneet!Ilmankos yöt olleet huonoja viime aikoina ja tutti ollut poikkeuksellisen hyvää.
 
Kyllä menee eri tahtiin muksut, meillä vasta 4 hammasta esillä. 5. ja 6. puhkeaa ehkä viikon sisällä, vaikka eipähän noista tiedä :)
 
Meilä on 8 hammasta. Lisää ehkä tuloillaan ku lapsi on kunnon kiukkupeppu ja laittaa taas kaiken suuhun.. Puree jopa itteesä sormesta/ranteesta.. Ja sohvan kulmaa tykkää järsiä.. Ja tuttia kans jyystää iha eri tavalla..
 
Oon kyllä tippunu jo kärryiltä että montako hammasta neidillä on, kun tuntuu että niitä on tehnyt jatkuvasti sieltä jostain 4-5kk iästä... Ööh, oisko 14. hammas tuloillaan tai jo puhjennut? Kulmahammas alas kuitenkin ollut se viimeisin närän aiheuttaja.
 
Miekin luulin,et vaan muutama tuloillaan,kun ei oo antanut kunnolla kokeilla.Mummi sai nyt luvan kokeilla ja täydet rivistöt löytyy...Ilmankos sattuu nykyään enempi,kun suutuksissaan puree. :D Ikää siis reilu1v1kk.
 
Meidän tytsyllä oli tosiaan jo syntyessään 2 hammasta, mutta seuraavat teki vasta 10 kuisena. Nyt suussa on 5 hammasta ja kuudes tuloillaan, viikon verran on ollut ihan raastavaa huutoa ajoittain. Yöt onneksi nukkuu ihan rauhassa Panadolin avulla.

Tutit tyttö hylkäsi itse noin kuukausi sitten ja olin kyllä tosi ihmeissäni että niin kävi, aiemmin tutti oli suussa 24/7 ja sitten yhtäkkiä loppui kuin seinään :)
 
Noh niin, pitää tännekin muistaa välillä kirjoittaa. Lukenut toki olen muiden juttuja. Viime kuun lopussa käytiin keskosen kehityskontrollissa sairaalassa. Liikkuminen on hyvää, joten fysioterapia siitä lähtien 2vk välein. Seisomateline palautetaan pian, mutta lisätään tukisandaalien käyttöä kun meinaa virheasentoa olla.

Korva punoittaa edelleen vaikka korvatulehdus oli jo syyskuussa. Lääkäri mietti liimakorvan mahdollisuutta ja lähete tuli korvapolille.

Sanoja ei tule eikä tavailekkaan mitään tarkoituksellisesti niin mennään myös puheterapeutille katsomaan suun motoriikka yms.

Antibioottikuuri otettiin taas ja ventoline resepti kun tuntuu välillä hengitys vingahtavan niin arvelin antaa sitten jos tarvetta tulee. Perheessä 3 enemmän ja vähemmän astmaatikkoa niin se jo tuttua hommaa.. Toivottavasti kotihoito riittää pienimmäisellekkin. Vähän pessimistinen olen tässäkin asiassa.

Mutta noh, hyvää kuuluu ja vähän näitä huonojakin. Mutta joulu tulossa ja peukut pystyssä että kotona saatais olla ja suht terveenä :) eilen tulikin haettua influenssa rokote nro 2 ja vesirokkorokote.
 
Muokattu viimeksi:
Miten teillä muilla sujuu hampaiden pesu? Meillä tyttö tykkäsi siitä pitkään, mutta nyt viime aikoina alkanut tekeen kaikkensa, ettei hammasharjaa saa suuhun, paitsi jos se on hänen omassa kädessään. Mikähän tähän auttaisi? Pakko ne hampaat on kuitenkin harjata eikä oo kovin kivaa tehdä sitä puoliväkisin.
 
Meillä menee vaihdellen. Välillä jouduttiin ihan väkisin pesemään, ja nyt on muutaman viikon sujunut ainakin yksi pesu päivässä aivan hyvin. Periaatteessa tahnasta tykkää, mutta olisko välillä vähän arat ikenet ollut tai ihan vaan itsepäinen luonne, että jos ei halua, ei vaan halua :) harjoitukset aloitettiin jo ennenku oli yhtäkään hammasta, eli ei voi olla tottumuksen puutetta.
Potalla käy kotona ja päiväkodissa säännöllisesti. Usein jotain osuu pottaan, mutta ei aina. En ymmärrä kakkahätäviestiä, jos sellainen on. Ei viihdy, ellei kirjaa viihdykkeenä.
 
Meillä hampaiden pesu onnistuu iha ok. Iltapalan jälkee mennää hampaiden pesulle. Neiti kävelee vessan ovelle ja avaa se jos se on rakosellaan. Sit se osottaa hammasharjaa "anna". Ensi pestää ylähampaat, sit alahampaat ja sit hän saa itse pestä. On meilläki ollu haastavampiakin hetkiä mut veikkaan samaa ku Katjusha et ikenet on ollu arat.. Välil neiti puree harjaa mut lopettaa ku sanoo et suu auki.
 
Ei onnistu meillä hampaiden harjaus muuten kuin niin, että tyttö itse "pesee". Tai mies onnistuu jotenkin paremmin kuin minä, minä en saa niitä yhtään pestyä. Eilen yritin väkisin, mutta miten siinä saa 16 hammasta pestyä kun pää pyörii, huutaa, puree hampaita yhteen... ei mitenkään. Sormellakaan ei saa sivusta pidettyä suuta auki kun siellä on ne poskihampaat. Ajattelin seuraavaksi kokeilla, jos neiti suvaitsisi pesun samalla tyylillä kuin siskonsa: puhelimesta piirretty pyörimään hampaiden pesun ajaksi. Katsotaan toimisiko sellainen jo.
 
Meillä poju "pesee itse" hampaat ensin ja sitten jos antaa, niin pesen vielä. 7 hammasta tällä hetkellä, mutta ihan just tulossa varmasti lisää. Sitten tuleekin haastetta kun on niitä poskihampaitakin.
Potalla käydään, mutta ei sinne läheskään joka kerta mitään tule.
 
Meillä on pojan käteen toinen hammasharja ja vanhemmille toinen. Pojan harjassa on toisessa päässä imukuppi. Yleensä poika iskee harjaa seinään kiinni ja aikuinen pesee sillä aikaa liikkuvaa kohdetta.
 
Meillä sujuu tällä hetkellä hampaiden pesu hyvin. Ottaa mallia sisaruksistaan ja sanoo aaaaa :) Vähän aikaa sitten ei saanut pestä yhtään, vaan hän pesi sitten itse.
 
Meillä sujuu hammaspesut ihan hyvin. Tehdään aina niin että aikuinen pesee ensin kunnolla ja sitten tyttö saa vielä itse pitää harjaa, välillä jopa liikuttaa sitä suussa ihan kuin yrittäisi itsekin pestä hampaitaan. Aiemmin käytettiin niitä hammastahnoja missä on muumin kuva mutta ne vissiin maistu liian hyvältä kun hammaspesut oli pelkkää harjan imeskelyä :D nyt on käytössä mauton tahna ja saadaan pestyä hampaat kunnolla.
 
Takaisin
Top