Arki vauvan kanssa

Outs, täytyypä muuten itsekin harkita maidotonta ruokavaliota. Jos juot kahvia, niin käytätkö esim kauramaitoa vai juotko kahvisi mustana? Ruokajuomana maidon voin jättää pois. Juustonkin voisin korvata leivänpäällä vaikka pelkällä tuorekurkulla.
 
Outs, täytyypä muuten itsekin harkita maidotonta ruokavaliota. Jos juot kahvia, niin käytätkö esim kauramaitoa vai juotko kahvisi mustana? Ruokajuomana maidon voin jättää pois. Juustonkin voisin korvata leivänpäällä vaikka pelkällä tuorekurkulla.

Ostin riisimaitoa testiksi. Kauramaito käy oikein hyvin. Tärkeää on jättää siis tuotteet missä on maitoproteiinia. Kannattaa kysyä vielä asiasta myös neuvolassa. Usein suositellaan että jonkun kanssa neuvottelis ennen minkään pois jättämistä. Kalsiumin saanti täytyy varmistaa jos maidon jättää pois.
 
Miun sisko ei syö lihaa ja on vähentänyt myös maitotuotteiden käyttöä, ja kehui kauramaitoa/juomaa kahvissa tosi hyvän makuiseksi. Itekin kokeilen kyllä, kunhan sitä ostan ja rupeen ruoanlaitossa käyttämään :)
 
Mä kokeilin kauramaitoa kahvissa ja päätin palata takaisin tavalliseen. Ei sopinut mun makuhermoille yhtään. Mulla kun on kahvissa enemmän maitoa kuin kahvia...
 
Tähän ruokakeskusteluun vaan kommentti että maidon ja juuston voisin jättää pois ja monen muunki mut maitorahkaa syön paljon ja raejuustoa ja niistä en haluais luopua. Siis ei ole tarvekaan mut just olin syömässä ja tulin ajatelleeksi nii kommentoin :rolleyes:
 
Meiän typyllä on eka hammas tulossa. Ikenessä tuntuu terävä piikki :) sitä oli kiva testata tänää äitin sormeen! Ruoka maittaa tytölle hyvin,soseita on maisteltu jo n.kuukauden ajan. Neiti peruuttaa kovasti ynpäri kämppää. Sillä on jo nii vahva persoona ja etenkin huumorintaju! Myös tekoitku onnistuu. Yks päivä se kolautti naamansa mun laseihin. Ei ollu milläskää. Kysyin et sattuko suhu ni sit alko tekoitku.. mistä 5kk tyyppi voi tajuta tollasen?! :D
 
nempsu87 ihana :D mä oon huomannut että meidänkin tytöllä on luonteenpiirteitä tullut esiin, tosi huumorintajuinen :D
 
Meillä alkaa pojalla oikein alahuuli väpättää ennenku itku tulee...Hyvin on jo hallussa konstit... :D
 
Eilen kiinnitin huomiota että tyttö itkiessään "huitoo" käsillä korviaan, ehkä enemmän vasemman puoleista. Korvatulehduksen tms. merkki vai johtuuko hampaista? Muistelen lukeneeni et hampaiden tulo voi jotenkin säteillä korvaan asti, 2 alahammasta tullut. Ei muuten vaikuta mitenkään kipeältä, ei kitise ylimääräisiä, silloin vaan huitoo kun hermostuu, yönkin nukkui hyvin.
 
Eilen kiinnitin huomiota että tyttö itkiessään "huitoo" käsillä korviaan, ehkä enemmän vasemman puoleista. Korvatulehduksen tms. merkki vai johtuuko hampaista? Muistelen lukeneeni et hampaiden tulo voi jotenkin säteillä korvaan asti, 2 alahammasta tullut. Ei muuten vaikuta mitenkään kipeältä, ei kitise ylimääräisiä, silloin vaan huitoo kun hermostuu, yönkin nukkui hyvin.

Meillä poju väsyneenä huitoo korviaan. Eikä oo tulehdusta kun on lääkärissä katottu iho-ongelmien yhteydessä. Olis varmaan siis kyllä itkuisempi jos tulehdus. Toki jos ihan mahdottomasti niitä huitoo niin voihan ne käydä sit näyttämässä lääkärille.
 
Fysioterapiassa käytynnä taas kerran =) Siellä tosiaan käydään viikoittain, välillä parin viikon väli ollut lomien yms takia. Hyvin on poika edennyt asioissa, vaikka itsellä ei kyllä enää aavistustakaan mitä pitäisi osata missäkin iässä. Mutta edistystä tapahtuu koko ajan, sehän se tärkeintä on =)
 
Meilä on jo kaks hammasta ikenestä läpi :) neiti aurinkoinen on ollu nii kiukkunen ettei minkää. Nyt ollaa pari päivää tytön kaa kaksin, vähä jännittää et mimmosta tulee olemaa ku hammaskipu+5kk rokotukset..
 
Outs, täytyypä muuten itsekin harkita maidotonta ruokavaliota. Jos juot kahvia, niin käytätkö esim kauramaitoa vai juotko kahvisi mustana? Ruokajuomana maidon voin jättää pois. Juustonkin voisin korvata leivänpäällä vaikka pelkällä tuorekurkulla.

Käytiin lääkärissä näyttämässä ihoa kun ei mun maidoton ruokavalio auttanut. Lääkäri oli sitä mieltä ettei äidin syömiset iho-oireita aiheuta, joten dieetti loppui. Nyt otettiin sit verikoe josta katotaan kaura, vehnä, maito ja kananmuna. Ja rasvoilla vaan sit hoidetaan ihoa jatkossakin.
 
Käytiin lääkärissä näyttämässä ihoa kun ei mun maidoton ruokavalio auttanut. Lääkäri oli sitä mieltä ettei äidin syömiset iho-oireita aiheuta, joten dieetti loppui. Nyt otettiin sit verikoe josta katotaan kaura, vehnä, maito ja kananmuna. Ja rasvoilla vaan sit hoidetaan ihoa jatkossakin.

Peukku allergiakokeille
 
Käytiin lääkärissä näyttämässä ihoa kun ei mun maidoton ruokavalio auttanut. Lääkäri oli sitä mieltä ettei äidin syömiset iho-oireita aiheuta, joten dieetti loppui. Nyt otettiin sit verikoe josta katotaan kaura, vehnä, maito ja kananmuna. Ja rasvoilla vaan sit hoidetaan ihoa jatkossakin.

Eli oletko kyseisiä ruoka-aineita syöttänyt jo lapsellesi? Jos kerta äidin syömisillä ei iho-oireisiin ole vaikutusta? Meillä ei nimittäin ole vielä syöty mitään noista. Verikokeet voisi kuitenkin olla hyvä idea, kun tuntuu ettei päivittäiset rasvoilla lotraamiset auta yhtään :sad001
 
Eli oletko kyseisiä ruoka-aineita syöttänyt jo lapsellesi? Jos kerta äidin syömisillä ei iho-oireisiin ole vaikutusta? Meillä ei nimittäin ole vielä syöty mitään noista. Verikokeet voisi kuitenkin olla hyvä idea, kun tuntuu ettei päivittäiset rasvoilla lotraamiset auta yhtään :sad001

Kaurapuuroa oon antanu ja soseita, mutta ei oo kyllä mistään tainnut kananmunaa tai maitoproteiinia tulla. Noi kuitenkin halus lääkäri testata. Ja tosiaan kananmunasta sanoi että se jos näkyy verikokeessa niin sen voisin itse sitten jättää pois. (aika ristiriitaista siis tuo lääkärinkin kommentointi...)
 
Miul on nyt vähän tyhmä kysymys mutta kun ilmat alkaa olee jo aika lämpimiä niin millä asteilla harrastatte vielä ns kerrospukeutumista? Siis sisävaatteiden päällä esim joku takki ja housut tai collegehaalari tms. Kevät on huonoo aikaa pukeutumisen kannalta kun auringonpaiste ja esim +15 tuntuu itsestä kuumalta kun tottunut talven kylmiin ilmoihin niin saattaa helposti pukeutua liian vähiin vaatteisiin, tai sit välillä taas ihan ylipukeutuu. Mut siis onks joku ns raja milloin riittää pelkät sisävaatteet ja hattu? :grin Mie tunnun pukevan ain iha liikaa tolle tytölle ku on posket punasena :grin Ei hää oo viel hikinen ollu, paitsi kauppareissuilla ku autossa on kuuma.
 
Riippuu vähän että missä vauva on. Jos vaunuissa niin en kyllä laittaisi muuta kuin sisävaatteet, jos on sen päälle 15 astetta. Muuten on vähän siitä kiinni paljon tuulee. Tänään oltiin pitkään ulkona ja tyttö oli manducassa ja olin laittanut sen äp:n ohkasen villahaalarin, villasukat ja pipon. Kun lähdettiin oli asteita joku 10 ja myöhemmin oli jopa 17. Välillä kuitenkin tuuli kovasti niin mietin onko liian vähän ja silloin kun ei tuullut niin oli varmaan liikaa päällä... Kokeilemalla selviää mitä kannattaa laittaa päälle tai sitten ei selviä silläkään :grin
 
Meillä on nyt käytössä äp:n ruskea vanuhaalari, kun poika nukkuu ulkona varjossa. Täällä meren ja peltojen lähistöllä tuuli on aika navakka, tuo tuntuu olevan just passeli näillä olosuhteilla. Auringossa jos haluaisi nukuttaa niin pitäisi laittaa vähemmän päälle, en vain tiedä mitä... Ihan sisävaatteilla en uskalla ulos jättää. Onneksi kohta alkaa (toivottavasti) lämpimät säät, öiden kera, alkaa sitten helpottamaan nämä hitsin pukemisasiat. Ehkä :D
 
Entä miten suojaatte kasvot auringolta? Esim. just manducassa kun aurinko pääsee paistamaan kuitenkin ihan kasvoja päin?
Mä siirryin just vaunuista rattaisiin. Poika nukahtaa niihin hyvin ja oon pukenu collegehaalarin sisävaatteiden päälle ja pipo päähän. Siinä helppo suojata auringolta kun kupu kääntyy tarvittaessa tosi eteen.
 
Takaisin
Top