Arki vauvan kanssa

Jaa tää lisäilee omia merkkejä... :-D
Rota teki meillä vatsaitkuja muttei mitään pahoja.Pieruja kyllä riitti paljon ja ne oli niin kovia,et itku pääs.
 
Onko täällä kukaan sairastanut vatsataudin samalla kun imettää? Kuinkahan hyvin se suojaa pientä taudilta? Meillä mies on nyt sairastunut ja taitaa olla vain ajan kysymys milloin myös mulla alkaa. Mutta pelottaa että tuo pienikin sairastuu :sad001 ikää tytöllä nyt 2 kk!
 
Onko täällä kukaan sairastanut vatsataudin samalla kun imettää? Kuinkahan hyvin se suojaa pientä taudilta? Meillä mies on nyt sairastunut ja taitaa olla vain ajan kysymys milloin myös mulla alkaa. Mutta pelottaa että tuo pienikin sairastuu :sad001 ikää tytöllä nyt 2 kk!

Keskimmäisen pojan ollessa 3kk sairastettiin muu perhe vatsatauti. Vauva ei silloin sairastunut ja täysimetyksellä oli. Tosi kiva oli toki imettää kun itse yökin vessassa 10min välein...
 
Onko täällä kukaan sairastanut vatsataudin samalla kun imettää? Kuinkahan hyvin se suojaa pientä taudilta? Meillä mies on nyt sairastunut ja taitaa olla vain ajan kysymys milloin myös mulla alkaa. Mutta pelottaa että tuo pienikin sairastuu :sad001 ikää tytöllä nyt 2 kk!

Meilä oli vatsatauti uutena vuonna. Mies oksenti yhen päivän ja kahen päivän päästä oli mun vuoro. Meiän vauva oli just täyttäny sen kuukauden. Mut se selvis ilman tautia. Meilä vauva syö sekä tissiä että korviketta.
 
Onko täällä kukaan sairastanut vatsataudin samalla kun imettää? Kuinkahan hyvin se suojaa pientä taudilta? Meillä mies on nyt sairastunut ja taitaa olla vain ajan kysymys milloin myös mulla alkaa. Mutta pelottaa että tuo pienikin sairastuu :sad001 ikää tytöllä nyt 2 kk!
Silloin kun keskimmäiseni oli 8 kk, sairastimme kaikki vatsataudin. Vauva selvisi taudista muistaakseni helpommalla kuin minä, mutta hänelle ei ruoka kelvannut, ei myöskään rintamaito. Tissit olivat sitten ihan pinkeät maidosta ja kipeät.
 
Ääh, täällä tuntuu et miulla menee kurkku kipeeks.. tai on siis jo kipee ollut aamusta asti, buranaa oon vaan napsinut aamulla ja illalla..

Otin sen infl.rokotteenkin sillon lokakuussa, toivottavasti tää ei nyt oo sitä. Se rokote ku on ollu taas tänä vuonna tehottomampi mitä pitäis olla... mitenhän vauvanhoito kipeenä luonnistuu, on varsin rankempaa.. ja toivottavasti ei vauvaan sit tartu kans..

Mileim + tyttö 11vk 2pv
 
Ääh, täällä tuntuu et miulla menee kurkku kipeeks.. tai on siis jo kipee ollut aamusta asti, buranaa oon vaan napsinut aamulla ja illalla..

Otin sen infl.rokotteenkin sillon lokakuussa, toivottavasti tää ei nyt oo sitä. Se rokote ku on ollu taas tänä vuonna tehottomampi mitä pitäis olla... mitenhän vauvanhoito kipeenä luonnistuu, on varsin rankempaa.. ja toivottavasti ei vauvaan sit tartu kans..

Mileim + tyttö 11vk 2pv

Täällä pienokainen flunssassa ja ei kyllä ole yhtään kivaa :/ vauva 2kk.
 
Voi ei, Varpahat :confused: varmasti ei ole mukavaa. Pikaista paranemista! :happy:
Toivottavasti ei tänne tuu mitään ja iteltäkin katoais kurkkukipu buranakuurilla.
 
Flunssan ensioireisiin voi ottaa ison annoksen c- ja D-vitamiinia ja sinkkiä. Burana lievittää oireita, mutta ei ehkäise mitään.
 
Täällä kiersi flunssa jokaisella perheenjäsenellä, miehellä oli pahimpana. Vauvalla oli vain pikkusen nenä iltaisin tukossa ja jonkun verran yskää. Kun ei ollut kuumetta niin en vienyt näytille. Hän sai rotarokotteenkin, vaikka yskä ei ihan kokonaan ollut vielä loppunut.

Täällä otettiin koko 68 cm tänään käyttöön. :wideyed: Olisi näköjään pitänyt jo aiemmin ottaa.

Tyttö 9 vk 3 pv
 
Belle, mietin samaa viime viikolla koosta 62. Suunnilleen jokatoinen body jo valmiiksi pieni. Housut sentään menee. Pitää varmaan kohta ottaa osa 68 kokoisista jo käyttöön ettei tarvi koko aikaa olla pesemässä vauvan vaatteita :)
 
Meillä 62 pyörii vielä päällä, suurin osa vaatteista on 56 ja ne just sopivia..
Pikkuhiljaa siirrytään siihen 62, yökkärit on niitä ja sit fleecehaalari..

Mileim + tyttö 11vk 4pv
 
Meillä 62cm fleecehaalari alkaa olla sopiva ja 68cm haalariinkin saa alkaa laittaa tumppuja kun kädet näkyy läpi. Ensimmäisen satsin bodyja laitoin kiertoon pojan serkulle :) me käytetään 56-62cm vaatteita. Ei onneks haittaa, vaikka on vähän isoja välillä.

Hirveetä vauhtia noi pienet kasvaa.
 
Meillä on 62 jäämässä pieneksi. Seuraava neuvola ensi viikon perjantaina. Jännää, mitä lukemia saadaan silloin.
 
Meillä on osa 56 jäänyt jo pieneksi, tai alkaa olla kaikki, mutta 62 osa tosi reiluja ja osa niistäki tiukkoja jo :) meillä huomenna 2-kuukautisneuvola (mulla jälkitarkastus samalla), joten saas nähdä neidin mitat. On aika tukkoinen ja yskiikin välillä, mut mäkään en ole vienyt lääkäriin, kun ei ole kuumetta ja aion huomenna viedä neuvolaan ellei pahene oireet. Isommat lapset oli viime viikolla kipeinä.
 
Meillä on käytössä 62cm vaatteet mutta on kyllä ihan älyttömästi eroa valmistajien välillä ja täytyy hiljalleen kaivaa jo 68cm vaatteet esiin, luulen että esim H&M:n 68cm vaatteet ois jo nyt pojalle sopivia.
 
Onko kenenkään täysimetetyllä vauvalla ollut päivien väliä kakkaamisessa? Tytöllä ei oo tullut nyt kahteen päivään kakkaa ja se ihmetyttää kun normaalisti tulee vähintään kaks kertaa päivässä. Tiedän että voi olla imetetyllä ihan normaalia mutta ihmetyttää silti mistä yhtäkkinen muutos johtuu. Voiko mun syömä ruoka vaikuttaa vai onko hän muuten vain nyt saanut kaiken ravinnon käytettyä?
 
Onko kenenkään täysimetetyllä vauvalla ollut päivien väliä kakkaamisessa? Tytöllä ei oo tullut nyt kahteen päivään kakkaa ja se ihmetyttää kun normaalisti tulee vähintään kaks kertaa päivässä. Tiedän että voi olla imetetyllä ihan normaalia mutta ihmetyttää silti mistä yhtäkkinen muutos johtuu. Voiko mun syömä ruoka vaikuttaa vai onko hän muuten vain nyt saanut kaiken ravinnon käytettyä?

Meillä oli kerran kolme päivää kakkaamatta. Ja pari kertaa on tainnut olla välissä päivän kakkaamatta. Normaaliahan kakattomat päivät on mutta huh sitä helpotusta kun kakka sitten tulee! :hilarious:

Neuvolan th sanoi myös että 2-3 kuukauden iässä tapahtuu suolistossa muutosta/kehitystä ja suolen toiminta voi muuttua. Meillä kävi niin että aiemmin tuli kakat kerran päivässä, nykyään tulee jopa neljästi ja samalla kakan koostumus muuttui myös.
 
Meillä on jo jonkin aikaa kakannut just 2-3 päivän välein. Enkä ole huomannut, että mitenkään kärsisi siitä. Tyty nyt 8 vk. Isosiskonsa kärsi kyllä vauvana yli viikon tauoista, silloin annoin Levolacia tuskiin ja helpotti aika pian aina.
 
Takaisin
Top