Arki vauvan kanssa

Mä pidän kaikki vanhempainvapaat. Sitten pari kk kotihoidontuella ja sitten kesällä kertyneet lomat pois samalla kun mies on isyysvapaalla. Poika siis hoitoon elokuussa ja silloin myös itsekin töihin. En millään raaskisi niin pientä hoitoon laittaa mutta ei ole varaa olla kotona pidempään. Lottovoittoa odotellessa..
 
Kotona n.2vuotta. Ei vakipaikkaa mihin palata. Joten ilmoittaudun työttömäksi mammaloman jälkeen. Esikko menee kouluun 2v päästä joten olen sinne alkutaipaleelle kotona ja teen varmaan vain keikkaa.
 
1-2 kk mittanen harjottelu on tässä lähiaikoina. Jos on nyt syksyllä, niin pojan on mentävä mummolle hoitoon. Jos ens vuoden puolella niin isi jää kotiin. Tuon harjottelun jälkeen menen heti töihin kun töitä saan. Jos ei tärppää niin valmistun koulusta ja olen kotona. Ei mua haittaa laittaa pojua hoitoon alle 1v.
 
Äitiysloman olen kotona. Isä on sen jälkeen kuukauden kotona ja yritän pitää kertyneitä kesälomia pois..joko yhteen pötköön, jos mahdollista. Tai sitten vauva hoitoon ja teen vajaata viikkoa. Isälläkin on arki-vapaita niin ei tarvi kuitenkaan vauvan olla täysiä viikkoja hoidossa.
 
Meillä maatila, lomittaja maaliskuulle navetassa. Lapsi jää kotihoitoon joka tapauksessa, täältä on 30km matka hoitoon ja meidän työtä pystyy järjestelemään uusiksi jos ei pysty jostain syystä pitää lasta lypsyllä mukana :) Kattelaan sit seurakunnan kerhoa tms vanhempana niin pääsee ryhmässä oloa harjoittelemaan kerran pari viikossa.
 
Takaisin
Top