Arat/kipeät nännit.

kizu

Puuhakas puhuja
HEiPS kaikille!

Kaipaisin kokemuksia ja ajatuksia teiltä kaikilta joilla on ollut nännit kipetä/arat.

Onko liittynyt alkuraskauteen?
Onko liittynyt KK:ten alkamiseen?
Onko liittynyt ovulaatioon?
Tai johonkin muuhun?

Olisin enemmän kuin iloinen vastauksista!

Nyt kerron itsestäni, Hormoonallinen ehkäisy lopetettu tammikuussa 2013, siitä asti ollut yritys käynnissä. Viimeiset kk:set 28.3.2013. Itselläni ei ole ikinä ollut kk:sia edeltävänä oireena nännien särkyä ja nyt on särkenyt useamman päivä nännejä (pelkkiä nännejä). Raskaustestin (clearblue digital) x2 olen tenhyt ja "ei raskaana" näyttää. nyt kp 34. normaalisti tänään kuuluisi olevan kp 1.

Liekö tämä vain uusi oire kk:sia edeltävinä päivinä.

Mites muilla?
 
Heips:) Tässä mitä muistan ekan yrityksen ajoilta, joskin siitä jo neljä vuotta aikaa:) Pillerit lopetin toukokuun lopussa, eka normi kierto oli viis viikkoa ja tuolloin olin aivan varma et olisin raskaana. Nännit oli ihan sairaan kipeet ja rintoja särki, mut negatiivisen testin tein sit kun oletin et menkat viikon myöhässä. Samana päivänä sit alkoivatkin tosi voimakkaana ja kipeänä. Eli mulla selvästi oli ainakin sitä, että kroppa alkoi toimia ns normaalisti hakien sitä omaa hormoonitasapainoo, ja sit tuli ihan uusia oireita.

Seuraava kierto olikin sit se kun plussa tuli ja tuolloin mulla ei ollut käryäkään että olisin raskaana. Kaksi päivää ennen kun oletin et menkat alkaa tein negan ja sen sit hyväksyin ja jatkoin elämää ilman mitään oireita. Reilu viikko myöhemmin plussa pärähti ruutuun :Heartred Tuli siis tavallaan tosi yllätyksenä, kun olin jo ajatellut että kohti seuraavaa kiertoa. Monelta oon kuullut, että just se kierto sit kun oikeesti on raskaana saattaakin olla ihan oireeton. Eli tavallaan ehkä osa oireista tulee helpommin, kun niin kovasti odottaa sitä plussaa. Silloin kun tein sen plussan 5+0, ainoa oire oli se että alavattaa juili niinku menkat olis alkamassa. Muistan et kävin ostaan jo tamppoonipaketinkin, kun olin ihan varma et alkaa, mut sit se lojukin kaapissa liki kaks vuotta:D

NYT tän toisen yrityksen aikana nännit on ollut kipeähköt ennen menkkoja ja tuntuu et koko kierron ajan tuli rintoja tutkittua niin paljon, että tuli jo siitä kipeeks:D Eli mulla ei oo ollut yhtäläisyyttä ainakaan alkavaan raskauteen, joskin raskaudessa sit myöhemmin kipeyty.

Ovulaatiota en oikeen ole tunnistanut mistään muusta kun limoista. Oli kyllä toso hyvä sivusto, jolta luin limojen tutkimisesta ja tajus että ei hitto miten ei oo ennen tajunnut, että se koostumus muuttuu niin paljon kierron aikana. ONhan se tavallaan vähän yöks, kun kaikkee tutkailee, mut hei kaikkensa sitä kai tekee löytääkseen tärppihetket:wink

MUTTA nämä vain minun kokemuksia ja tiedän monia ihmisiä, joilla kipeät nännit on ensimmäisiä merkkejä alkaneesta raskaudesta! Toivottavasti sinun kohdallasi olisi näin:) Plussatuulia!
 
Takaisin
Top