APUA! Raskauduin väärässä vaiheessa kiertoa (=kohdunulkoinen?)

laavgirl

Vasta-alkaja
Hei!

Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta puolitoista vuotta, ja hakeutuneet juuri lapsettomuustutkimuksiin.
Minulla on endometrioosi ja en aina ovuloi, mutta kierto on ollut aina suht. säännöllinen 28-32 päivää.

Viimeisimmät menkat minulla oli 23.6. Aloin tikuttamaan ovulaatiota 5.7 (kp13), räikyvän punainen plussa. Jatkoin oviksen tikuttamista (koska mulla ovis usein jäänyt "päälle", munasolu ei irtoa), ja tuo ovisplussa vahvistui päivä päivältä, ja kun se oli räikeistä räikein 9.7 (kp17), tein huvikseni raskaustestin. Positiivinen! Samoin toinen, ja vielä kolmaskin raskaustesti. Sitten äkkiä verikokeisiin, hcg vähän alle 400. Eli olen raskaana.

Kysynkin: MITEN TÄMÄ ON MAHDOLLISTA?!? Nyt on kp18, eli ovulaation olisi pitänyt vasta olla. Viimeisimmät menkat kestivät minulle normaalin 3päivää, mutta olivat äärimmäisen kivuliaat. Olenko siis voinut ovuloida heti menkkojen jälkeen? Vai voiko tämä olla viime kierrosta roikkumaan jäänyt kohdunulkoinen tms.?

Pelottaa aivan vietävästi, en uskalla olla iloinen kaiken kokemamme jälkeen. Löytyisikö täältä kohtalotovereita tai joku minua viisaampi kertomaan, mitä tässä nyt oikein tapahtuu?
 
Noilla perusteilla ei voi kyllä kohdunulkoista diagnosoida. Samalla tavallahan sekin saa alkunsa, ovulaation aikaan, eihän ne raskauden muulloin pääse alkamaankaan :) Todennäköisesti olet tullut raskaaksi jo viime kierrosta ja viimeinen vuoto on ollut jotain muuta kuin kuukautiset. Alkuraskauden vuodot on tosi yleisiä. Käy alkuraskauden ultrassa, siellä se selviää. Kohdunulkoinen raskaus ei ole mikään hirveän yleinen että luultavasti ja toivottavasti teilläkin on raskaus ihan oikeassa paikassa :) Onnea!
 
Takaisin
Top