Apua! Levittääkö päästäinen sikiölle vaarallisia pöpöjä?

Lintupieni

Jostain jotain jo tietävä
Hei. Onko kellään tietoa päästäisen vaaroista raskausaikana? Netistä tutkin, mut ei selvinny. Viime yönä heräsin siihen kun päässä tuntui outoa nipistelyä ja kauhee ääni kuului korvissa. Päästäinen etsi ruokaa ja valitsi minut kohteeksi. Se yritti siis purra mua, onneks herään helposti. Kotona on kaks lasta, enkä halua että ne menee niitä nakertaan. Mies ei varmaan heräiskään jos siihen koskis.
Nyt on jahti käynnissä, mut niitä tulee kuitenkin aina uusia. Meillä on vanha talo ja ne menee niin pienistä raoista. Kissa vois olla hyvä apu, mut en oo oikein eläinrakas ja tietty sen hoito olis mun heiniä.
 
Jos teillä ei kenellekään ole yliherkkää kuuloa, niin hanki elektroninen jyrsijänkarkoitin. :)

Enpä usko, että tuosta on mitään vaaraa ollut sikiölle.
 
Itse asiass mulla on herkkä kuulo. Mut auttaako jyrsijänkarkoitin myös päästäisiin? Päästäinen kun ei ole jyrsijä. Vaikuttaako se karkottimen ääni ihmiselle mitenkään, kun sen ei pitäis kuulua?
Kuulin joskus kaverilta, kun he hankki karkottimen että ensin tuli paljon hiiriä jotka he pyydysti loukulla ja sit vasta hävis.
 
Harvemmin päästäiset sisälle taloon tulee kun tykkäävät siellä mullassa möyriä. Kotihiiret (ne pitkähäntäiset) on niitä jotka melkein joka tuvassa vierailee. En usko, että aiheuttaa mitään vaaraa kuin ainoastaan kylmänväreitä kun samaan sänkyyn änkeää. Karkoittimet ja loukut käyttöön vaan.
 
Loukut on jo käytössä, mut päästäiset ovat niin kevyitä että harvoin jäävät. Hiiret kyllä jää aina loukkuun. Luin karkottimista, että niiden teho vaikuttaa vasta pidemmällä aikavälillä ja silloin ei saisi olla loukut käytössä, koska ne otukset kestää jonkun verran sitä ääntä ja syötti houkuttelee enemmän kuin ääni karkottaa.
Mut millä estän niiden sänkyyn tulon? Nyt on sangossa syötti, jospa sinne menis eikä pääsis pois. Sit voipi hävittää.
Sen verran säikähdin, että nyt kuvittelen niitä joka paikassa liikkuvan.
Netissä kyl lukee, ettei ne tartuttais tauteja, mutta voiko olla varma kantaako jotain virusta kuitenkin? Ehkä tätä ei ajattelis ellei olis takana jo yks km.
 
Mun äiti aikoinaan hääti päästäiset tehokkaasti jyrsijänkarkoittimella. Ymmärtääkseni myös kani kuulee sen äänen, vaikkei sekään ole jyrsijä. :)
 
Takaisin
Top