Annatteko vauvalle joululahjan?:) entä muille perheenjäsenille?

geep<3

Jostain jotain jo tietävä
Itse en ajatellut antaa mitään, koska vauvalla on esikoisen vanhat tavarat käytössä. Katsotaan, hankkiiko mies jotain. Ainakin yhdeltä ystävältäni vauvakin saa paketin:) saa sitten syntymän jälkeen, mikäli viivyttelee yli joulun.
Miehelle olen hankkinut vaatetta ja suklaata. Esikoinen saa lelueläimiä kirpparilta ja muovisia leikkiastioita.
 
Esikoiselle on jo kovasti toivottu Adidaksen huppari paketissa ja vielä varmaan ostan jotain karkkia ja jotain pientä, beuty blenderit on kiinasta tilattu ja menevät pakettiin jos ehtii tulla :)
Vauvalle en osta nyt ensimmäisenä jouluna mitään, ihan varmasti muut ostaa ja on niin paljon hommattu tavaraa ja vielä varmasti hommataan, että menköö lahjukset siinä :grin

Ukolle ostan kans jotain pientä, ajattelin että jos kun saan tämän puserrettua pihalle niin käyn sen jälkeen vielä joulushoppailemassa (kova luotto että ehdin ja jaksan :grin)
 
En osta jos siis edes syntyy ennnen joulua. Niin paljon tälle vauvelille investointeja jo tehty, eikä vielä ymmärrä joulusta mitään, niin saa ainoastaan äidin ja isän rakkautta jouluaattona ♡ Ensi joulunakin koitan varmasti pitää miniminä lahjat ja hankin ainoastaan tarpeellista niin kauan kun lapsi ei vielä osaa intoilla joulua :D
 
Joo vauva ei kyllä joulusta mitään ymmärrä:grin
Esikoinenkin ehkä sitten joulusta 2018 osaa innostua.1v synttäreillä ei ymmärtänyt paketteja ollenkaan, katotaan mitä sitten joululahjoista. Saatan noita itse hankkimiani antaa etu/jälkikäteen, koska taapero saattaisi innostua leikkimään niillä itsekseen ja vauvaa saisi hoitaa hetken rauhassa.

Joulu on ihanaa aikaa :love7 toivottavasti se ei menisi synnärillä !
Paras joululahja olisi päästä vauvan kanssa jouluksi kotiin :) saisi syödä jouluruokiakin ilman stressiä verensokereista
 
No ei anneta vauvalle joululahjaa, enkä usko, että muutkaan antaa. Toki jotain vauvajuttuja ollaan viime aikoina tutuilta saatu ja kohta on sitten ristiäisetkin mihin jotkut tuo lahjoja. Varmaan ens joulunakin vauvalle riittää pelkät paperit rapisteltavaksi. :D

Meillä ei lapsia ole ennestään, mutta muun perheen kanssa sovittiin keskenämme, että tänä vuonna jätetään joululahjat ostamatta. Miehen kanssa meillä on joulukalenteri johon ollaan hommattu toisillemme pieniä, tarpeellisia juttuja. Muuten varmaan vaan toivotaan vauvaa jouluksi. :)
 
Joo, ei vauvalle lahjaa, on saanut niitä pitkin vuotta ihan tarpeeksi, vaik sukulaiset ja kaverit varmaan ostaakin, vaik oon kovasti kieltäny.
Ukolle askartelin sellaisen karkki/arpa -kortin, mikä on samalla sellainen henk.koht kiitos koko vuodesta:Heartred vaik sovittiinki, ettei nyt hankittais oikee mitään:)

Kummilapsille ostin lahjat. Perheelle oon yleensä tehny jotain diy juttuja, leiponu tai muuta, mut täytyy kattoo miten tänä vuonna sen kaa sit. Joululahjaksi ei olla toivottu ku vauvaa, toivottavasti sen sais, ettei menis ens vuoden puolelle:)
 
Ei täälläkään hankita vauvalle lahjoja. Tuskin on ees syntynytkään vielä silloin. :) Vanhemmille muksuille tietty on jotain hankittuna. Ja isännälle käsintehty puukko jonka kahvan isäni on tehnyt haluamani malliseksi ja tuppi pitäisi mennä koristelemaan.
 
Ei myökään anneta vauvalle lahjoja, eikä miehen kanssa toisillemme. Meidän molempien vanhemmat saa itsetehdyt seinäkalenterit ja "lahjakortin", jolla saa vuoden "atk-tuen" meiltä. :) Kummilapsille on jotain pientä hankittuna, mutta muille sukulaisille ei.
 
Meillä ollaan vissiin poikkeustapaus, koska kyllä me laitetaan vauvalle pukinkonttiin lahja, sekä aattoaamuksi pieni paketti kuusen alle :) Aamupaketti on perinne mun omasta lapsuudesta :) paketit tulee tietysti myös isosiskoille :) hellullekin on paketti, jonka sitte joulupukki tuo :)
Eli käytännössä lapsille kaksi pakettia iästä riippumatta, ja hellulle yksi :)
 
Vauvalle yksi paketti on. Isommille muutamat. Samoin miehelle on hankintalistalla pari juttua.
 
Kyllä meillä saa kaikki lahjoja, niin jouluaattona, kuin viikon päästä pidettävissä pikkujouluissakin. Aattona ajattelin laittaa aamulla kuusen alle kaikille yhden lahjan ja keskipäivällä jaetaan Mummolassa lahjat ja illaksi mennään mun siskolle, missä on säkkikaupalla lahjoja... Toki saajiakin on 13, mutta yleensä silti lahjamäärä on ylimitoitettu. Meillä on lähes parikymmentä lahjansaajaa. Siksipä aloitan ostoksia viimeistään kesällä.
 
Meillä kans on useempi lahjan saaja. Lasten serkkuja on nyt neljä ja sit mun nuorin veli on 9v, joten sille pitää kanssa ostaa. Lapsellisten kesken on sovittu että ei aikuisille tarvi hankkia mitään. Ja en kyl joka vuosi ole hankkinutkaan, mutta tänä vuonna aattelin molemmille kälyille tehdä joulukassit ja tietty omalle äidille. Isän kanssa ollaa niin vähän tekemisissä ettei tule mitään hankittua. Ei sillä että oltais riidoissa, vaan se että ollaan niin vieraannuttu toisistamme :sad001 Eikä edes ole mitään järkevää syytä sille. Miehen suvun kanssa ollaa vielä vähemmän tekemisissä lukuunottamatta hänen siskoaan.
 
En usko että nyt tänä vuonna tulee vauvalle ostettua lahjaa. Kuitenkin tullut nyt hankittua paljon kaikkia tarvikkeita yms. vauvalle, eikä muutenkaan niin pieni osaa odottaa mitään. Varmaan sit ens vuonna jotakin, vaikka silloinki toki vielä pieni on.. Luulen kuitenkin että sukulaisilta yms. tulee vauvalle jotakin paketteja tänä jouluna.
Kummilapsille tullut hankittua lahjoja ja sit ukolle jotakin pientä. Muuten en ajatellut aikuisia muistella lahjoilla. Joskus aiemmin kans jotakin itse väkästellyt tai leiponut niin, että voi mukana viedä tuliaisina, missä sitten jouluna onkin. Saa nähdä kuinka tänä vuonna jaksaa tai ehtii.. Joku glögi/viinipullo ja suklaa aika vakioviemisiä myös..
 
Isommille lapsille tottakai hommataan lahjat, osa ollaan hommattukin jo , mutta bebelle ei taideta ostaa mitään. Ei hää kuiten mitään niistä ymmärrä ja tosiaan kaikkea ollaan jouduttu jo paljon hankkimaan. Meidän puolen suvun aikuisten kesken on tehty arvonta ja jokainen ostaa vain yhden paketin arvonnan kohteelle. Ukkorakkaan puolella ovat aikoinaan tehny sopimuksen et vain kummilapsille ja ollaan tätä jatkettu. Minun sukuun syntyi vasta ensimmäinen serkku meän lapsille, mut siinäkin meinasin käyttää tätä kummijuttua, eli jättää ilman. Normisti oon muille sukulaisille ja tuttaville vieny joulun alla jotain leipomuksia, mut tänä vuonna skippaan nekin . Ukkorakkaalle tietenkin ostan jotain, vielä kun tietäisin mitä...
 
Eiköhän vastasyntyneelle riitä lahjaksi että saapi tissin suuhun ku tarvii. Eli en hanki :D
 
Mä ajattelin että ostan vauvalle unikaverin ja laitan sen sinne pakettiin, ettei isommat lapset ihmettele miksi vauva ei saanu mitään.
 
Jos pieni saapuu ennen joulua niin yritän hankkia yhden lahjan, mutta laskettu aika vasta uutena vuotena, niin voi olla että joulu menee vielä masussa :)
 
Meillä ei osteta vauvalle erikseen ja eipä se varmaan ole syntynytkään vielä silloin. Ja esikoiselle (karvaa vajaa 2) ei osteta myöskään mitään leluja ja muuta. Siis annetaan ihan tällaista tarpeellista, kuten oikeesti laadukas kypärä, uimatarvikkeita tms. Sukulaisilta tulee varmaan jotain lelua. Mutta eipä tuo niistä olemassaolevistakaan liiemmin välitä. Kirjat on se hitti. Ja en myöskään kauheesti vällää, että hyllyt notkuu kamaa, jolla hän ei sitten leiki.

Ja toki vaikuttaa sekin, että 2v synttäritkin on heti tammikuussa. Osan saa varmaan silloin vasta.

Miehelle ostan lahjoja aina ja myös kavereiden lapsille/ kummilapsille. Onneksi sovittiin, että ei osteta aikuisten kesken muuten.
 
Minä kyllä olen ostanut vauvallekkin. Koska talossa sisaruksia ja olisi se nyt vähän outo selitellä miksei pukki tuonut vauvalle yhtään pakettia.
 
Takaisin
Top