Annan nimelle arvosana

Peetu, Eetu, Reetu, Aatu, jne. kaikki kuulostavat lempinimiltä, ja aina olisi joku kysymässä mikä oikea nimi on. Siksi 5.

Sanna? (Erittäin harvinainen nimi nykyajan lapsilla)
 
Liian tavallinen omaan makuun ja aika yleinen tietyssä ikäluokassa, joten 6.

Verna?
 
Verna on erikoinen, vaatii mun mielestä vahvan kantajan.

Annan 8.

Veikko?
 
Hyvä nimi, selkeä, perinteinen. Voisin antaa omalle lapselle, plussaa harvinaisuudesta. Harvinaisuudella tarkoitan, ettei tuttavissamme, kerhoissa, päiväkodissa, suvussa jne. ole sen nimisiä. Nimitilastot ei kiinnosta, ei haittaa jos Rovaniemellä tai Oulussa on monta sen nimistä, täällä päin ei ole. Annan 9.

Aatos?
 
Huugo on hauska nimi! Eri kirjoitusasulla, eli Hugoa ehdotin ennen raskautta jo vauvalle nimeksi, mut mies ei lämmennyt. Annan 9 :)

Aarre?
 
Aarre on kiva nimi. Sopii minusta kannattajalleen kaiken ikäisenä (vrt. 78v Nuppu tuntuu vain kovin vieraalle :) ). Nimen taivutuksen olen todennut olevan vain varsin hankalaa käytännössä, joten siksi 6.

Okko?
 
Antaisin omalle lapselle, jos olisi helpompi taivutettava. En halua kuulla, että joku vie Taimen ulos :headphone: Annan 9.

Martta?
 
Anna on aika perus, vähän tylsä.. ja hirveän väänneltävä.
Arvosana 6.

Milla?
 
Omaan makuun kovin tavallinen ja mieleen tulee aina ekana naapurin koira, jonka nimi oli Milla. Annan 6.

Verneri?
 
Mai on ihan nätti, mutta hankala tavuttamisien takia (tulee mieleen sana "maat" mahdollisissa taivutusmuodoissaan; Maille, Mailla, Mailta), joten en voisi antaa omalle lapselle. 5.

Kiira?
 
Kiirasta tulee ekana mieleen Kiira Korpi (on tainnu yleistyä hänen jälkeensä) kun ei oo tuttuja Kiiroja. 6.

Hertta
 
Hertta on kiva nimi. Omalleni en antaisi, kun työkaverin tyttö on saman niminen. Haluan, että lapsellani ei ole kaimaa lähipiirissä. Mutta 8,5 Hertalle. :)

Olivia?
 
Olivia oli ehdotuksensa nuorimmalle lapselle, mutta mies ei sille syttynyt yhtään. Melko yleinen nimi taitaa olla myös tällä hetkellä, vaikka useammin olen itse kuullut toisensa tai kolmantena nimenä kuin ensimmäisenä. :) Annetaan arvosana 7.

Rauni?
 
Hmm Raunihan on hauska kun voi olla kummalla vaan nimenä. Oliskin kiva kun isän ja äidin nimi ois Rauni. Omaan korvaan vähän liian "kova" nimi. 6.

Essi
 
Takaisin
Top