Ammeen käyttö synnytyksessä

Kuopuksen synnytyksessä olin tunnin verran ammeessa. Lämmin vesi tuntui hieman lievittävän kipuja, ja jotenkin se rentoutti, sillä aukesin sinä aikana pari-kolme senttiä lisää - mikä on paljon minulle, jonka avautumisvaiheet kestivät kahdessa aikaisemmassa synnytyksessä n. 18 tuntia. Jos menisin vielä synnyttämään, haluaisin ehdottomasti ammeeseen.
 
Esikoisen synnytyksessä olin ammeessa avautumassa pari tuntia mutta olin niin rättipoikki yli vuorokauden valvomisesta että pilkin niin että pää notkahteli veteen enkä sitten enää sisätutkimuksen jälkeen jaksanut mennä takaisin, olisin varmaan hukkunut :D

Kuopuksen kohdalla olisin halunnut ammeeseen mutta synnärille päästyämme olin jo niim valmista kauraa ettei siihen enää ollut aikaa, vauva syntyi 2h myöhemmin.

Vesisynnytys olisi ollut kiva kokea mutta ei ehkä enää onnistu...
 
Esikoisen synnytyksessä olin ammeessa tunnin. Halusin pois, kun tuli hiki eikä vesi lievittänyt kipua toivotulla tavalla.
Neljännen kävin ponnistamassa veteen. Silloinkaan vesi ei tuonut pientäkään helpotusta kipuun.
 
Toisen synnytyksessä kävin avautumis vaiheessa ammeessa ja tuntui että taivas olis auennu :happy: aivan ihana paikka:Heartred :) siihen asti ku tuli se tunne että se taivas repeää :arghh: ihanasta rentoutumisesta johtuen avauduin noinniinkuin kolmessa supistuksessa 4-6cm (en muista enää tarkkaan) eli täysin auki ja lapsivedetki oli sujuvasti menny sinne ja tyttöki tuli melkein sinne. Sillon ei siis saanu kyseisessä sairaalassa ammeeseen synnyttää niin oli aika kamalaa nousta sieltä autuaasta kuumasta ammeesta tytsyn painautuessa kokoajan alaspäin kylmään sairaalaimaan sängylle puoli-istuvaan asentoon...

Eli suosittelen kyllä ammetta ainakin avautumisvaiheeseen :thumleft
 
Takaisin
Top