AMH-arvo

ShiruLi82

Jostain jotain jo tietävä
Moikka. Onko kenellä otettu AMH-arvoa, mitä siitä on sanottu ja mikä arvo on ollut? Myös ikä tarttee ilmoittaa koska sillä aika suuri merkitys.

Itselläni on amh-avo 1.5 -joka kyllä kuulostaa aika heikolle mutta ilmeisesti mun ikäisillä (pian 36v mittarissa) arvo on ihan OK. Ei hyvä mutta ei huonoinkaan. Lekuri mainitsi vaan asiasta ja tuumasi että ihan ok, voisi olla parempikin. Että aikaa ei vissiin ole kovin paljon kun reserviä ei ole kovin paljon.
 
Muokattu viimeksi:
0.84 oli arvo kun viimeks otettiin melkein vuosi sitten. Eipä sillä pitkälle juhlita, joten hoidot meillä suoraan IVF. Kohta uusiin verikokeisiin ennen Naikkarille menoa ja pidän niin sormia ristissä että arvo olis noussut ja aiempi huono johtunut pitkästä hormonaalisen ehkäisyn käytöstä. Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato..
 
Mulla oli arvo 8,4 omaa ikä tasoaan hyvässä viitearvossa.Ikää alle 25v.Mitattiin tänä vuonna tuo arvo.
 
Mulla arvo oli säälittävä 0.2... Ja hoidotkin sen mukaisia eli aina saatiin vaan 1-3 munasolua. Laatu tosin korvas määrän ja nyt raskaana 10+5 :) 32v oon ja endotausta. Lääkäri arveli, että surkea arvo johtui myös tehdystä laparoskopiasta.
 
30-vuotiaana oli 3.3, eli normaali.nyt ei aavistusta, mitataan varmaan kohta taas

Edit: nyt 36-v 2.1, eli ikätasoisesti laskenut, ihan ok.
 
Muokattu viimeksi:
En muista arvoani, 38-vuotiaana se oli keskimäärin ikäistäni huomattavasti parempi. Arvolla ei kuitenkaan minun kohdallani ollut mitään merkitystä, koska minulla todettiin PCOS, joka aiheuttaa korkeita AMH-arvoja vaikka reservi olisi kuinka huono tahansa. Eli jos on PCOS, ei AMH-arvosta voi päätellä mitään, PCOS sotkee sen.
 
4.3, ikää 31. Hyvästä arvosta huolimatta ilm antraalifollikkeleiden määrä huonompi, ja yritystä 2v ilman heikkoja haamuplussiakaan.
 
Amh 2,24 ikää 41 v.
Takana vuosi sitten luomuraskaus toisesta yrityskierrosta. Kkm rv 10. Yritystä tuloksetta siit asti. Ovulaationinduktio viimeset kaksi kiertoa. Ensikuussa Tayssiin ensikäynnille ja toivottavasti heti tositoimiin,
 
Ikä 39v. Amh-arvo mitattiin ensimmäisen kerran tämän vuoden elokuussa ja se oli surkeat 0,05.Nyt kaksi kuukautta myöhemmin arvo laskenut,nyt vastauksena <0,03.

Alkuvuodesta saakka luomuyritystä.Pääsimme syksyllä jo hoitoon julkiselle ja ensimmäinen ja todennäköisesti viimeinen inseminaatio tehtiin viime viikolla.

Minulla FSH-arvo kuitenkin 3,8. Millaisia FSH-arvoja teillä muilla on? Luulin,että nämä kaksi arvoa kävelisivät ns. käsi kädessä,mutta minun kohdalla ei ainakaan näytä niin olevan.En ole vielä päässyt asiasta lääkärin kanssa enemmän juttelemaan,ensiviikolla sitten.Ultrassa kuitenkin todettu,että hiljaisempaa näyttää olevan munasarjoissa.
 
Mun arvo oli noussut vuoden takaisesta 0.84 - > 0.95. Eihän tuo hyvä ole vieläkään kun ikää vasta 28, mutta iloinen olen että on noussu.
 
Oma amh-arvoni oli noin 13,3 ja ikää 35. Lääkäri ei arvoa kummemmin kommentoinut. Suski75 tuossa ylempänä komme toikin, että amh-arvolla ei sinänsä tee mitään jos on todettu pco, ja sepä minulla on diagnoosina.
En sitä tosin itse tiennyt, mutta hyvä tietää mistä noin iso luku johtuu.
 
Minulla AMH 3.6, ikää tuolloin juuri 29 tuli täyteen. Arvo oli hyvällä tasolla, kuten myös FSH joka oli 6,6. Tärppäsi kuudennesta kierrosta sitten.
 
Kävin tammikuun lopussa verikokeissa Naikkarin ajan yhteydessä kun lääkäri halusi vielä lisää verikokeita, että löytyykö syy mun munasarjojen onnettomalle laadulle. Ja oli näköjään otettu AMH samalla ja meinasi itku päästä ku katoin tuloksen. 0.62!!! Hitto.
 
Olen 29v ja amh 0,36. Arvo mitattu e-pillereiden aikana, joten voi oikeasti olla himpun verran korkeampi, korkeintaan tuplat. Lisäksi riesana vaikea endometrioosi, toinen munasarja ja molemmat munanjohtimet poistettu. Amh mitattu vain ennen tuota leikkausta.

Edellisestä ivf-hoidosta saatiin 2 munasolua, eilen punktiosta saaliina 4 munasolua.
 
Mulla amh oli 1.5, olen 30v. Hirvitti jo noinkin '' matala'' arvo mut lääkärin mukaan kuitenkin ok. Tiedä sitten... Nyt vuoden verran yritystä takana.
 
Mulla amh 0.03 ja ikää tänä vuonna 30. FSH ta ei vielä otettu.. Ultrassa munasarjat hiljaisen oloiset. Lasta yritetty pian kaksi vuotta aina negatiivisin tuloksin. Monet itkut itketty. :sad010
 
39v: amh 3.93, antraalifolleja hyvin. Fsh:ta en äkkiseltään löytänyt, mutta muistaakseni ihan normaali. Normaalit munasarjat.
 
Takaisin
Top