Alkuraskausko? Oireita.

kirjoitanpa ekan viestini tänne.....
tänään siis plussasin.oikein kahteen kertaan se oli tehtävä. Ei todellakaan suunniteltu vauva kyseessä, mutta aiheeseen..
minut sai testin ostamaan erittäin kipeät rinnat, vihlaisukivut alavatsalla(ihan samanlaiset kun ois menkat ollut alkamassa) todella raju itkeskely ja raivokohtaukset ja jatkuva syöminen ja väsymys.
 
Hah, paria päivää vaille tasan vuosi sitten olen tän ketjun aloittanut ja pohtinut olisinkohan raskaana.. :D No en ollut, nyt vasta olen! Vuosi siihen meni sitten. :D
Mites te muut arvuuttelijat, onko plussia tullut? :)
 
Heij! Auttakaa joku. Minulla on epäilys että olisin raskaana. Mahani on kasvanut ja aamulla on pahoinvointi, tissit ovat turvonneet ja kipeät välillä.. Eilen tuntui mahassa kova kopaisu en tiedä mikä se oli. Vaikuttaa ihan kuin olisi kuukautisetkin alkanu mutta ei yhtään normaalia vuotoa. Mitä mun pitäis tehdä teenkö testin varalta kun vuoto loppuu? .. Kiitos vastauksesta jo etukäteen :)
 
iita*: Missä vaiheessa kiertosi on? Alkoiko vuoto siis normaaliin aikaan jolloin kuukautiset alkais? Kantsii tehdä testi, sillähän se selviää. :) Voihan sitä vuotoa tulla alkuraskaudessa, mulla ei kuitenkaan oo siitä kokemuksia niin en osaa paremmin vastata. :/
 
Heips Kaikille!

Tääällä yksi varovaisesti innostunut. Tein tänä aamuna haalean positiivisen testin! vielä en uskalla iloita "täysillä". Teen vielä ainakin huomen aamulla testin jos sekin positiivinen niin sitten kai voi jo vähän iloita!

Mutta jos oireita yrittää tässä haalia kasaan niin
- Lievä ummetus (siis kun minulla toimii vatsa yleensä monta kertaa päivässä ainakin 3krt)
- ihon kuivuus / allergia oireiden pahentuminen, iho ihan punanen ja kutiseen hullunlailla. Eritoten suihkun jälkeen.
-Lievää nippailua alavatsassa
- Lisääntynyt virtsaamisen tarve

Tässäpä nuo minun mahdolliset raskaus oireet. Toivon todella että niin on, :)
 
Tiupu: kiva kun kävit kurkkaamassa vanhaa ketjua ja onnea! :cheers Täntyyppistä aihetta on useita ketjuja eri keskustelupalstoilla, mitä nyt olen selaillut. Tietty ihan luonnollista, kun tää on niin mietityttävä aihe. Vaikuttaa siltä, että tosi yksilöllisiä on oireet jokaisella, eikä oikeen voi etukäteen päätellä, mitkä on PMS-oireita ja mitkä varhaisia raskausoireita.

Mun tilanne on nyt sellainen, että toka kuukausi ilman ehkäisyä menossa. Ehkäisynä oli kuparikierukka, joten hormonitoiminta on ollut "luomua" jo pitkään, eikä sen tasaantumista tarvii odotella. Edellisessä kierrossa olin ihan tuntevinani alavatsan arkuutta ja ihmeellistä kuplintaa. Sieltä ne menkat kuitenkin tuli ihan ajallaan. :confused1

Nyt on oletetusta oviksesta n. 7pv. Ei oo erityisen määrätietoisesti yritetty, mut pari ja kolme päivää ennen ovista harrasteltiin. Siitä parin päivän päästä mulle iski tosi hidastempoinen ja oudon oloinen flunssa. Hieman lämpöä (yleensä mulla ei ikinä oo), kurkku vähän kipeä, vähän yskää ja viiden päivän kuluttua vasta nuha. Viikon ajan on ollut alavatsalla poikkeuksellisia tuntemuksia. Tänään sit ihan pistävää kipua vasemmalla alavatsassa about munasarjojen kohdilla. Tissit on pinkeet, mut se voi johtua ihan PMS:stäkin.

Jännäks menee, pitää viel odottaa vähintään 7 pvää et voi testailla. Oon nää keskustelupalstat kyl sivistäviä, oon oppinut kp:n ja rv:n merkitykset ja kaikkia sanoja, joita näissä raskausaavisteluissa ja oikeissa raskauksissa käytetään. :grin Nyt on siis kp 25/32 ja jos olis ihme tuuri käyny, niin myöhemmin voisi osoittautua olleen rv 3+3... :happy10

Pitkää pinnaa ja plussatuulia! :smiley-angelic003
 
No niin, nyt menee kummaksi.

Eilen alkoi kuukautiset 2pv etuajassa (kp 30). Tein huvikseni silti testin ja haalea, mutta ihan selkeä plussa tuli(!). Nyt on siis sekä kuukautiset että oon/oon ollut raskaana.

Netistä oon selvittänyt lääkäreiden kirjoittamista jutuista, että vaihtoehtoiset selitykset mun tilanteeseen on seuraavat:

1) oon ollut raskaana ja tuli varhainen keskenmeno (1/10 raskauksista keskeytyy)

2) oon edelleen raskaana ja nämä on ns. valemenkat (1/4 naisista kokee raskauden alkuvaiheessa vuotoa enemmän tai vähemmän, kuukautiset voi tulla kerran tai useamman kerran)

3) kyseessä on "tuulimunaraskaus" eli viallinen munasolu luulee olevansa hedelmöittynyt, vaikka tulee vaan tyhjä sikiöpussi eikä alkio/sikiö lähde kehittymään

4) kyseessä on kohdunulkoinen raskaus (päättyy yleensä itsekseen, mutta jos voimakasta kipua, kuumetta, pyörtymistä tmv, pitää ottaa yhteys lääkäriin)

Jos olen edelleen oikeasti raskaana, on nyt menossa rv 4+2. (muuten kp 2)

Netistä selvitin myös, että jos vuoto jatkuu, kannattaa ottaa yhteys neuvolaan, jotta voidaan tehdä verikoe ja tarvittaessa selvittää, oliko kyseessä keskenmeno vai jatkuuko raskaus. Yleensä tällaisissa tilanteissa vain seuraillaan tilannetta ja annetaan "luonnon hoitaa", ellei tule tosi voimakkaita kipuja tai poikkeuksellisen runsasta vuotoa.

Kotitestin voi tehdä myös muutaman päivän kuluttua uudelleen ja katsoa, onko plussa vahvistunut, pysynyt samana vai heikentynyt.

Näillä mennään! Kärsivällisyyttä saa kyllä harjoittaa tällaisessa epätavallisessa tilanteessa. :)
 
Minä kun olen ihan uusi "näissä hommissa", niin onko millään testillä mahdollista nähdä mahd. raskautta ennen kuukautisten poisjääntiä? Edes niillä digitaalisilla, jotka näyttävät viikot? Mitenkäkö niin en jaksais odottaa... :)
 
Kirjottelen aivan uutena palstailijana.

Olimme suunnitelleet, että alamme tehdä lasta häidemme jälkeen, jotka vietetään nyt Heinäkuussa,
taisi kuitenkin lapsi päättää saavansa alun jo ennen :Heartred

Plussasin eilen kaksi kertaa, aamulla ja illalla. Ei vaan voi uskoa todeksi! Nyt on menossa kp 34/27-29 ja raskausviikkoja on takana 4+6.

Huonoa oloa ei ole vielä ilmaantunut,
mutta nännit on todella arat, vatsaa vihloo pienesti välillä, lämpöä 37.1 ( varmaan flunssasta johtuvaa) ja parina aamuna aamupala ei ole maittanut. Kai sitä vaan on uskottava, että raskaana ollaan :D
 
Voih, kirjoitin just toiseen ketjuun miten ketuttaa kun ei ole oikein juuri tällä hetkellä mitään oireita.

Sannuinen, odota nyt edes siihen kuukautisten oletettuun alkupäivään, ennen kuin haaskaat 10 euron testin :)

Itellä nyt 7+1 ja esiintyneitä oireita on
- väsymys
- pahoinvointi
- turvonnut olo (jäi viime viikkoon tämäkin)
- vasemmanpuoleinen vatsakipu (1 pvä) ja sen jälkeen useana päivänä kovat vatsanväänteet
- nippailua munasarjoissa
- jano, oikein vettä tehnyt mieli vaikken vettä yleensä juo
- päänsärky
- tukkoisuus (ainakin osittain allergiasta johtuvaa)
- eilen heitteli hieman mieliala.. työpäivän olin superhyvällä tuulella, töiden jälkeen halusin vetää miestä kuonoon ja sitten tuli suru puseroon :laughing002

Välillä tulee ällötysväristyksiä kun syö jotain, mutta menee sekunnissa ohi. Rinnat tuntuu kipeiltä, mutta ne on niin isot muutenkin että voi johtua siitäkin. Toivottavasti tämä nyt on ihan oikea raskaus eikä vaikkapa tuulimuna. Sitten kyllä vi***taa :angryfire
 
Mulla ainaki Clearblue digital antoi tekstin: Raskaana 1-2 vaikka kuukautisiin olisi vielä vko aikaa. Oireita on: nipistelyä alavatsassa, metallin makua suussa, rinnat arat, entistä paremmat unenlahjat... Aion vielä tehdä varmistustestin myöhemmin, mutta aika varmana tuota jo pidän.
 
Tässä jänskättelen että tuleeko menkat parin viikon päästä. Todella kummia tuntemuksia kropassa ollut muutaman päivän. Vatsan turvotusta, rintojen kipuilua, paineen tunne vatsassa, itkuherkkyyttä.
Samanmoisia oireita kun oli keväällä raskaudessa mikä meni kesken..
 
En ole vielä tehnyt testiä, mutta paljon on oireita. Ensin tuli ihan kamala väsymys, johon ei sit auta mikään. Sitä seurasi närästys ja päänsärky. Sen lisäksi sellanen vihlova alavatsakipu ja välillä on ihmeen etova olo.. Jokohan huomenna uskaltaisin testin tehdä.
 
En nyt tiiä onko nää oireita vai ei.. kp 27/28. menkkoja odotan alkavaksi perjantaina.. mut siis viime lauantaina aamupissan mukana tuli niin paksua ja venyvää hajusteetonta limaa että pyyhkiessä paperia en meinannu saaha irti! :D koko tän viikon on ollut todella sikeät unet ja tuntuu väsyttävän koko ajan.. lisäksi jatkuva palelu. Selkeä ovulointi oli 13-16.11 joka kyllä käytettin hyödyksi. :)

yk2 menossa.. saa nähä alkaako yk3 perjantaina..

muoks. "oireilun" lisänä eilen ja tänään pientä tuhruvuotoa.. :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top