Alkuraskaus ja alavatsakivut oikealla puolella

tirriäine

Vasta-alkaja
Elikkäs olen nyt rv 6+2 ja minulla on ollut koko raskaudenajan  kipua oikealla puolella alavatsaa munasarjojen kohdalla. Parina päivänä on ollut viiltävää kipua joka kestää max 1 min. Sama kipu tuntui ennen plussatestin tekemistä viikko oviksen jälkeen..Olenkin tässä jo miettinyt kohdunulkopuolisen raskauden mahollisuutta ja vaikka mitä... :/ Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa kipua ja onko siihen löytynyt mitään syytä? 
 
Ootko kysynyt neuvolasta mitä mieltä ovat tuosta kivusta? Mulla oli alkuraskaudesta kipuilua vasemman munasarjan kohdalla, mistä olin tietenkin huolissani. Neuvolan terveydenhoitaja oli sitä mieltä, ettei ole mitään syytä huoleen, ei kuulostanut epänormaalilta. Menin kuitenkin omakustanteisesti käymään yksityisellä varhaisultrassa, koska halusin sulkea pois kohdunulkoisen raskauden. Eikä mitään hätää tosiaan ollut :) Ihan normaali raskaus kyseessä. Gynekologi sanoi, että kipuilu johtuu todennäköisesti keltarauhasen toiminnasta ja sen takia tuntuu vasemmalla puolella, että munasolu, joka sitten on hedelmöittynyt, on irronnut vasemmalta puolelta.

Tuota kipuilua oli myöhemminkin raskauden aikana, mutta synnytyksen jälkeen on kohtu ja munasarjat ultrattu eikä niissä mitään epänormaalia ole ollut. Näin siis mun tapauksessa. Kovasti sitä kohdunulkoista silloin alussa pelkäsin. Kysy neuvolasta tai jos budjetti antaa myöten, käy varhaisultrassa (meillä neuvola tarjoaa vain np- ja rakenneultran). Ei sitten tarvitse pähkäillä itsekseen. Mulle sanottiin silloin raskausaikana, että kohdunulkoiseen liittyy kova kipu ja vuoto.
 
minullakin on kipuja juuri oikealla puolella mut oon tosi tosi alussa raskaudessa.eka neuvola vasta tulossa.mistähän ne sit voisi johtua? oon jostain kuullut et se on ihan normaalia mutta en tiiä kannattaako kuulopuheisiin luottaa.....
 
moi mulla oli alkuraskudessa aika paljon kanssa tuota et vihlasi oikealta puolelta mut sit menin ekaan ultraan ja siel oli kaik hyvin. kyl se normaalia on kaikille ei vain tuu välttis tuota mut ainakin ultras sit selviii kaik.
 
kirjoitinki jo tästä tonne raskauspalstalle, mutta mulla on samanlaista kipuilua molemmilla puolilla munasarjojen kohdassa, ja se kipu tuntuu myös selän puolella.

Mietin vaan, että miten voi olla mahdollista, että molemmissa tuntuu samanalinen kipu? Kipu on välillä kovaa mutta ei kestä kerrallaan kun max. muutaman kymmen sekuntia. Välillä kipu tuntuu vaan toisessa, sit välillä toisessa, ja välillä sit osittain yhtäaikaa... outoa.
 
Takaisin
Top