alkuraskauden vatsakivut?

kiraffe

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei!

Olen nyt 4+6 viikolla raskaana, ja ja noin viikon ajan on ollut omituista kipuilua alamahan seuduilla. Ensin tunsin kipua vain vasemmalla puolella, ja se kipu oli ajoittain kovaa, mutta sitten huomasin että myös oikealla puolella tuntuu välillä kipua. Nyt siis välillä sattuu molempiin ja välillä vaan toiseen, ja huomaan että se kipu on alkanut tuntua myös selässä, ja se on välillä aika kovaa, mut kestää onneks vaan pienen hetken kerrallaan..Selän kivut huomasin pari päivää sitten, ja tuntuvat välillä erittäin voimakkailta, ja kipu on alaselässä ja hieman myös ylempänä.  Toinen raskaus on nyt, eikä ensimmäisen kohdalla ollut mitään tällaista, joten mietinkin että olisiko hyvä soittaa lääkäriin tai neuvolaan, ja varmistaa näiden kipujen syy? Välillä täytyy ihan pysähtyä ja meinaa tju lähteä, kun ajoittain kipu on niin voimakas.
 
Minulla on samanlaisia oireiluja, ja neuvolassa sanottiin, että ovat aivan normaaleja, eikä niistä kannata huolestua. Johtuu kuulemma siitä, kun kohtu kasvaa.

Olen nyt rv 9+5 ja koko raskauden aikana on sellaista vähän kuukautiskipumaista polttelua ollut alavatsan seudulla, ja kestää tosiaan aina vain pienen hetken kerrallaan.
 
Mulla on ollut samanlaisia kipuiluja alkuraskaudesta tämän kakkosen kanssa, esikoista odottaessa ei ollut. Kasvukivuiksi minäkin oon ne tulkinnut, eikä mitään kummempaa ole niistä meillä ainakaan seurannut =)
 
mulla oli samanlaista ainaki vatsan puolella jonnekin varmaan 10. viikolle asti. osittain ehkä loppuvat kun lakkasin kiinnittämästä huomiota, saatuani mielenrauhan varhaisultrassa et kaikki hyvin :D välillä taas vaivasivat puolenvälin aikaan, mut ilmeisesti (edelleen) kohdun kasvusta johtuvia. nyt ku alkanut supistelee niin myös niihin liittyy sitä samaa kipua :(
 
Mulla kanssa samanlaista ollut tähän päivään asti ja on toisinaan pelottavaakin mutta uskosin et tosiaan sitä kohdun kasvamista vaan eikä vakavempaa. :)
 
Takaisin
Top