Alkuraskauden ultra

Asiris

Näppärä viestien naputtelija
Syysmammat 2018
Päivitellään tähän ketjuun ar-ultraan liittyviä tuntemuksia, milloin tulossa/ missä / hintaa jne...
Ja sitten kunhan ultraan asti päästään niin tottakai, mitä siellä löytyi. :)
 
Seurailen, vaikken ihan alkuraskaudesta aiokaan käydä millään yksityisellä. Toivottavasti ei tule tarvetta tsekkailuihinkaan.
 
Mä varasin tänään alkuraskauden ultran ja päästään sinne 16.1. :) Meillä kun on sen inseminaation kautta onnistuttu, niin haluan ehdottomasti varmistaa heti kun vaan mahdollista, että kaikki on toistaiseksi hyvin. Hintaa näytti olevan 162€, josta kelakorvaus on 27,50€.
 
Laitoinkin neuvolaketjuun, että mulle annettiin ihan neuvolasta ultra-aika ensi maanantaille. Katsotaan missä mennään - nyt alkaa jänskättää. Tämään teim vielä yhden testin ja näytti vkoja 3+. Ei meinaa uskoa
 
Mie yritän selvitä ilman varhaisultraa, vaikka kovasti jännittää. Ehkä kestän jotenkuten, jos reilun kahden viikon päästä onnistutaan neuvolassa kuulemaan sydänäänet. :) Jos ultraan pääsisi meillä päin halvemmalla, niin olisin varmaan varannut ajan. Meri-Oulun neuvolan kätilö käy kyllä Torniossa tekemässä varhaisultria tosi edullisesti (60 e), mutta hän sattuu olemaan lomalla 15.2. asti, ja muut vaihtoehdot ovat tosi kalliita, esimerkiksi Terveystalolla maksaa 220 euroa.
 
Mulla varattiin neuvolaan ar-ultra, 18.1. Meillä muutenkin neuvolassa ultrataan joka käynnillä, kun laitteet löytyy! (Ainakin edellisessä raskaudessa oli näin, on varmaan edelleenkin.)
 
Varhaisultra varattuna 18.1., silloin mennään arviolta viikolla 7+0.
 
Täällä varattu aika varhaisultraan Oulun gynekoon ma 8.1. Meillä takana lapsettomuutta reilusti yli vuosi. Aika lisääntymispolille olisi ollut helmikuussa. Syynä on ollut epäsäännölliset kuukautiset. Viimeksi minulla on ollut kuukautiset kesällä ja negatiivinen raskaustesti oli vielä 21.11.. Kunnes ihme tapahtui ja plussasin 26.12 :Heartred Menemme ultraan varmistamaan millä viikolla ollaan.
 
Meillä ois kans helmikuussa ollut aika! Mulla kierto oli kans aivan sekaisin ja terolutit odotti apteekissa. Kuin ihmeen kaupalla kierto alkoi löytää paikkansa loka-marraskuussa ja tässä sitä ollaan.
Hirmuisesti onnea teille ja onneksi gyne on ihan kohta!
 
Mä en varmaan uskalla varata varhaisultraa... mulla on kotidoppler niin ehkä yritän sillä kuulostella sitten jossain vaiheessa...
 
Kovasti tuntuu olevan kiinni henkilöstä neuvolan puhelimessa, millä perusteella alkuraskauden ultria sitä kautta myönnetään, meillä käynyt huonoa tuuria eikä henkilö linjoilla ole ollut yhtään kärryillä tilanteista.

Ihanaa teille ketkä pääsee neuvolan kautta jo varhaisempiin ultriin! :Heartred
 
Mä tein Clear blue digitalin kp21/23-27. Se antoi tulokseksi raskaana 2-3 (eli hedelmöittymisestä 2-3 vk, raskaus 4-5 vk). Ihmettelen vaan kuinka aikaisin hedelmöittyminen oikein on tapahtunut, vai näyttääkö testi vaan "liikaa" viikkoja?

Jos olettaisin, että raskautumiskierto oli lähellä tuota 23 päivää (jolloin digitesti näyttäisi vain vähän liikaa) ar-ultra on nyt varattu viikolle 7+2. Jos taas olettaisin tuon 27 pv:n kierron mukaan (jolloin digitesti olisi näyttänyt reilusti liikaa) viikkoja olisi tuolloin vasta 6+4. Mielipiteitä, onko tuo ihan ok aika mennä vai pitäisikö vielä malttaa mennä myöhemmin?
 
Mä kävin edellisessä raskaudessa ultrassa rv 6+6, ja silloin näkyi jo sykekin :)
 
Sandy varovasti olen tuotakin vaihtoehtoa pohtinut Ei kai se siis auta kun odotella sinne ultraan. Odottamistahan tämä kirjaimellisestikin on :angelic:*malttamaton*
 
Mä tein digin myös 12 päivää hedelmöittymisestä (on tiedossa päivä) kp 26/29 ja näytti myös 2-3. Tuntui aikaiselta, mutta niinpä on nämä oireetkin olleet aiempaa tuhdimpeja. Voihan se olla että raskaushormonin määrä vaihtelee ja testi näyttää sinne päin. Tuohon ar-ultraan en osaa sanoa, mutta ei ne testit varmaan ihan täysin luotettavia tuossa määrin ole. Tuota Sandyn kommenttia kyllä itsekin pariin kertaan miettinyt... [emoji4]
 
Joo onhan niissä hcg määrissä aika suuri haitari ja päivässä määrä nousee hurjasti. Useammin vaan kuulee, että testi näyttää liian vähän viikkoja, kuin liikaa :)
 
No mulla ainakin tuntuu niin hiljaa nousevan että tässä jo miettii onko ketään kyydissä. Mutta yksilöllisiä nämä tosiaan :happy:
 
Mä tein Clear blue digitalin kp21/23-27. Se antoi tulokseksi raskaana 2-3 (eli hedelmöittymisestä 2-3 vk, raskaus 4-5 vk). Ihmettelen vaan kuinka aikaisin hedelmöittyminen oikein on tapahtunut, vai näyttääkö testi vaan "liikaa" viikkoja?

Jos olettaisin, että raskautumiskierto oli lähellä tuota 23 päivää (jolloin digitesti näyttäisi vain vähän liikaa) ar-ultra on nyt varattu viikolle 7+2. Jos taas olettaisin tuon 27 pv:n kierron mukaan (jolloin digitesti olisi näyttänyt reilusti liikaa) viikkoja olisi tuolloin vasta 6+4. Mielipiteitä, onko tuo ihan ok aika mennä vai pitäisikö vielä malttaa mennä myöhemmin?

Kävin viime raskaudessa ar-ultrassa viikolla 6+2, kun ei ajallisesti ollut muuta mahdollisuutta. Ja hienosti näkyi pieni tyyppi ja sykkivä sydän :)
 
Takaisin
Top