Alkuraskauden-Ultra

Mutter

Varmaotteinen viestittelijä
Lokamammat 2018
Päivitellään tähän ketjuun ar-ultraan liittyviä tuntemuksia, milloin tulossa/ missä / hintaa jne...
Ja sitten kunhan ultraan asti päästään niin tottakai, mitä siellä löytyi. :)

Itsehän siis odottelen malttamattomana kutsua pkssk:n äitiyspolille, tällä viikolla pitäisi kutsun tulla. Neuvolassa haluttiin, että tutkimus tehtäisiin ensiviikolla (vko 49). Ja minä pääsen siis ilmaiseksi, kun halutaan määrittää raskauden tarkka kesto.

Jännittää näkyykö sykettä vielä, kun maanantaina on viikkoja kassassa 5+4, ja sikiön sydänhän alkaa juurikin sykkiä rv 5+0-5+6 puolessa välissä. Lähinnä siis huolettaa se, kun on täysin mahdollista, että hedelmöittyminen onkin tapahtunut vasta viikkoa myöhemmin.:nailbiting: (Kerkesi olla edellisen synnytyksen jälkeen 2 kuukautiset ja niiden väli oli 40vrk, joten kierron todellisesta pituudesta ei mitään tietoa.)
 
Mutter: En ole koskaan ollut aiemmin raskaana, joten olen ummikko, mutta luin jostain, että varhaisultraan ei kannattaisi mennä ennen 6+0 ja näin sanoi sitten minulle myös neuvolan täti, jos haluaa sykkeen kuulla. Näin ollen en sinuna olisi huolissaan, jos ei sykettä tuolloin vielä löydy. Kiva, että pääset ilmaiseksi :-)

Varasin itselleni ajan 16.12. (7+1) ja kyllä JÄNNITTÄÄ löytyykö elämää. Ultrauksen tekee kätilö, joten hinta on huokeampi (alle 60€).
 
Hiljainen: Tuo suositus perustunee juurikin siihen, että sikiön sydän alkaa sykkiä sen ollessa 25 vrk vanha (hedelmöittymisestä) ja hedelmöittymis ajankohtaa on mahdotonta tietää täydellä varmuudella. :-)
Minulle tuo aika varattiin varmaan siksi noin aikaiseen ajankohtaan, kun tosiaan halutaan määrittää raskaudenkesto. En tiedä saanko sitten uudenkin ajan jos sykettä ei vielä näy, vai joudunko odottamaan NP-ultraan. Siitä voikin tulla pitkä odotus jos niin käy. Vaikka aika luottavaisin mielin olen, kun edellinen raskaus meni ilman ongelmia. :-)
 
Olisi kyllä minustakin kivaa päästä jo aiemmin vain näkemään, että onko lähtökohtaisesti kaikki hyvin, vaikkei sykettä vielä näkyisikään :shy: Kärsivällisyys ei oo jotenkin oma juttu. Pitää harjoitella..
 
Joo on kyllä kiva päästä näkemään mitä siellä on, ja jos hedemöittyminen on tapahtunut oletettuna aikana, niin pitäisi jo sykkeenkin näkyä. :Heartred
 
Just soittikin neuvolasta, että haluavatkin tehdä ultran keskusneuvollassa, eikä ä-polilla, joten ajankin sain vasta 27.12. kun keskusneuvolan th.lle on vapaita aikoja vasta silloin. Jännitys aika tuplaantui, mutta silloin on varmasti jo sykkeet joten ihan mukava toisaalta. :-)
 
Mutter, miten ne ajat nyt noin pitkälle menee :eek:
 
Muokattu viimeksi:
Mannikka: :-) Täällä siis ultraava th jää lomalle ensi viikon jälkeen, ja ensi viikolla ei kuulemma ole enää aikoja. Joten minut ainakin laitettiin tuonne joulun välipäiville...
 
Muokattu viimeksi:
Mä olen kahdesta edellisestä käynyt varhaisultrassa, mutta tällä kertaa en ehkä koe sitä niin tärkeäksi. On vissiin tapahtunut sellainen ihme, että sitä kärsivällisyyttä on kertynyt. Ehtiihän se mieli tässä vielä muuttua..
 
Juu, oon, laitan vaikka yv :)
 
Muokattu viimeksi:
Mä sain alkuraskauden ultran 18.12. viikolle 7+0 . Nyt pitäis malttaa odottaa sinne asti!! Niin ja yksityiselle hintaa n.100€.
 
Ja minä sain alkuraskauden ultran 14.12. viikolle 6+5 . Samoin yksityiselle ja 100 euron paikkeilla hinta myös.
 
Noniin mieki varasin nyt yksityiselle ultran 18.12 ja hinta oli 100-150e. Viikkoja olisi silloin 7+5.
 
Takaisin
Top