Alkuraskauden ultra

Itse menen ar-ultraan jos terkka laittaa lähetteen.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä pitäisi olla noin rv 9 et varmistetaan viikot ettei joudu väärillä viikoilla np -ultraan. Huomenna pitäs soittaa neuvolaan. On ihan uskomaton olo! :D
 
Meillä varattu 7+1 päivälle. Edellinen joulukuussa osoittautui tuulimunaksi ja oli todella hankala tyhjentää joten ehdottomasti tälläkin kertaa sinne ettei tarvitse sitten turhia odotella..
 
Mä alkuun ehkä vastustin ajatusta varhaisultrasta, mutta nyt oon kyllä jo sitä mieltä, että hyvä sinne on mennä ja siksi varasin ajan. Mies yritti vähän utista vastaan, mutta pidin pääni. :D Tosin, viimeiseen verrattuna mulla on melko hyvä olo ja rauhallinen fiilis, enkä samalla tavalla hysterisoi ja pelkää keskenmenoa, vaikka edellisestä ei kauaa olekaan. Mutta pakkohan se on luottavaisin mielin katsoa tulevaisuuteen. Mä haluan myös varmistua viikoista, koska mulla ei oo harmaintakaan hajua, että missä vaiheessa ovis oli. :D
 
Mä haluaisin käydä jos hinta ei oo mikään ihan järjetön. Olo on kyl tosi rauhallinen. Mulla yksi raskaus takana joka piti keskeyttää sikiön päästä löytyneen poikkeaman takia. Keskeytys tapahtui joulukuussa ja siitä meni kaksi kuukautta, että saatiin prosessi vihdoin päätökseen jälkihommeleiden takia.
 
Ollaan menossa 13.5 alkuraskauden ultraan. Soitin mehiläiseen ja antoivat tuon ajan. Mietin että siirtäiskö sitä eteenpäin kun viikkoja kasassa sitten vasta 6+4, että mennäänkö turhan aikaisin, jos ei vielä kunnolla mitään näy. Ajattelin että antavat ajat vasta rv7 eteenpäin mutta sanoivat että hyvin voi tulla tuolloin :s aika suolainen hinta vaan maksettavana jos on vielä niin pieni että ei sykkeitä saa kunnolla näkymään :D ja sit tulee tietysti huoli että alkaako näkymään ollenkaan.
 
Itse en käynyt esikoisesta ar-ultrassa vaikka oireeton alkuraskaus sai pelkäämään ties mitä. Nt-ultraa aulassa odotellessa aloin olemaan varma ettei mahassa mitään kasva, joten kyllä ne kyyneleet valuivat vuolaana kun pikkuinen näkyi hyvinvoivana ruudulla.

Nytkin oon melko varma ettei tuu lähettyä ultraamaan ennen tuota nt-ultraa. Toki tuulimunat ja kkm:t pelottaa mutta on vaan jotenkin omituisen tyyni ja varma olo tällä kertaa. Ehkä just siks että kokemuksesta tiiän ettei oireettomuus kerro et jotain ois vialla.

Otuski rv4+4
 
Onitus, meillähän on melkein samanlainen tausta. Meilläkin todettiin kallon luiden puuttuminen nt-ultrassa. Keskeytys oli marraskuussa. Kävin silloin myös alkuraskauden ultrassa rv 8+3 mutta siellä ei vielä huomattu mitään poikkeavaa. Ajattelin siitä huolimatta mennä tässä raskaudessa uudelleen ar-ultraan, nyt on varattu viikolle 7+2
 
Karhunpentu, meillä oli sama homma eli kalloluut puuttuivat ja diagnoosi oli keskushermostoputken sulkeutumishäiriö / anenkefalia. Tämä huomattiin nt-ultrassa (silloin ei käyty varhaisultrassa). Syötkö enemmän foolihappoa? Mulle määrättiin 4mg/päivä sitä.
 
Harkinnassa. Esikoisesta en käynyt mutta nyt ehkä voisi käydäkkin :-)
 
Onitus mulle määrättiin foolihappoa aluksi 3 mg (paikallisesta sairaalasta) ja annos nostettiin 5 milligrammaan Naistenklinikalla käydyn jälkineuvonnan yhteydessä. Söin ekassa raskaudessa 800 µg foolihappoa mutta se ei ilmeisesti ollut riittävä mun kohdalla (tai syy oli jossain muualla, sitähän ei voi tietää).
 
Esikoisesta ei käyty mut nyt kyllä kutkuttais. Mies ei itseasiassa päässy yhteenkään ultraan kun oli niin kaukana töissä!!! Nyt ois ihana jos pääsis vaikka noihin np ja rakenneultraan jos niin pitkälle päästään. Mikään ei oo tässä vaiheessa vielä varmaa.
 
Pitäisiköhän varata itsekin... Parin viikon päähän... kallista vaan, jos jatkuu raskaus normaalista nii haluun taas 4d ultraan Tallinnaan, käytiin esikoisestakin :-) tietääkö joku paljon arultra maksaa pääkaupunki seudulla, esim aavassa?
 
Takaisin
Top