Alkuraskauden oireet

Elennah

Jostain jotain jo tietävä
Kiinnostaisi tietää millaisia oireita teillä muilla on jo tullut? Oma olo on vielä ollut erinomainen mutta jatkuvasti paleltaa ja on alkanut väsyttämään jo iltapäivällä.
 
Mä kans huomaan ärähtäväni melkosen herkästi puolisolleni :sad001
Yks kans jonka huomannu niin melkoset ilmavaivat :)
 
Eniten ehkä vaivaa väsymys, sängystä ei meinaa aamuisin päästä ylös ja illalla käydään aikaisin nukkumaan.. Välillä ollut etovaa oloa ja huimausta, rinnat hieman arat. ja paleltaa, tosin meidän asunto on muutenkin aika kylmä :grin Loppujenlopuksi aika hyvä olo vielä, edellisessä raskaudessa oireet alkoivat vasta rv 8+0, pöntön kanssa oltiin sillon parhaita kavereita kun pahoinvointi oli kovaa ja mikään ruoka ei oikein maistunut, lähinnä siis kaikki nesteet mitä join tuli ylös. Sitten tuli pyörryttyä muutaman kerran.. ja silloinkin nukuin aika paljon.. Varmaan liittyy toisiinsa aika vahvasti nuo oireet, toivottavasti nyt menisi paremmin ja oireet jäisivät vähäisiksi :)

Niin ja mitään makeaa ei tee mieli vaikka normaalisti olen melkoinen herkkuperse:rolleyes:kaikkea suolaista kylläkin tekee mieli.
 
Täällä aika kiva turvotus,maha on ku pallo ja vois luulla että oon 6kk röyhtäilyttää ja illalla ja aamulla väsyttää reilusti.. Mahha juilii välillä ja tissit on hirmu kipeet! Mut ihanaa ihanaa silti kokoajan hymyilyttää ja tekis mieli huutaa koko kansalle!
 
Mulla rv 3+6 ja tänään oli linja-autossa istuessa niin tukala kuvotus, että en meinannut selvitä parin tunnin matkasta.. Lisäksi huimaillut ja vatsaa nippasee vähän väliä varsinkin silloin kun kurottelee esim. ylähyllylle keittiössä..itkuherkkänä. Vaikka se saattaa johtua hyvin siitä, että itkee ilosta ja kauhusta vuorotellen, kun sulattelee tätä asiaa :D:D :Heartred
 
Mä nyt en tiedä kuinka pitkällä loppuviimeen oon, mutta ilmavaivoja ollut jo 5viikkoa, vatsa alkanut kasvaa 2viikkoa sitten, nyt jo huomattava aamuisinkin, välillä etovaa oloa, tissit kipiät ollu 3 viikkoa ja nyt alkanut turpoamaan, hajut etoo, jatkuva nälkä, itkuherkkyys, räjähtelen miehelle ihme asioosta... Tuos kuva mahasta kun yritin vetää sisään.. Normaalisti siis olen täysi lauta enkä liho millään.
 

Liitteet

  • WP_20150303_003-1.jpg
    WP_20150303_003-1.jpg
    584.5 KB · Katsottu: 102
Kaikenlaista pientä on jo. Koko ajan viluttaa, ja välillä on sellainen olo ku ois tulossa kipeeks. Pissahätä koko ajan. Huimaa välillä seistessä/noustessa. Ruokaa ei välttämättä tee ollenkaan mieli varsinkaan aamuisin, ja sit kun ei syö niin tulee etova olo. Toisina hetkinä taas on nälän tunne koko ajan. Viime raskaudessa mulla oli pahoinvointia jo viikosta 3 ja kesti viikolle 16. Nyt ilmeisesti tänään tuli täyteen 5+0 (laskurin mukaan) ja olo kuitenkin ihan ok. Sit on menkkakipujen oloista tunnetta ja vatsan "tiedostaa" vähän koko ajan. Niin, ja turvotusta...

Edit: Niin ja väsyttää koko ajan. Varsinkin ruokailun jälkeen ja aikaisin illalla. Mutta ei voi mitään, kun toi 1v4kk ei aina tahdo että äiti lepäis..
 
Tissit oli niin kipeet ainakin viikon ajan että sen takia rupesin raskautta epäileenkin kun ei yleensä oo ihan näin kipeet. Mahassa kipristää vähä kokoajan mutta voi olla alkusokkiakin tämä vaiva :D Nyt aamun oon miettiny että onko mulla oikeesti nälkä vai onko vaa joku outo tunne :D
 
Oksettaa, väsyttää, janottaa, pissattaa, levottomat jalat, tissejä ja mahaa kutittaa, turvottaa... Lista on varmaan loputon jos luettelis kaikki. Ja nyt vasta 4+2.
 
Mulla 5+3 (kai), rinnat turvonneet ja herkät, nälkä tulee yllättäin ja lujaa, aamulla ei maistu syötävä ja kahvi mutta menevät alas kuitenkin ihan ok kun toimeen ryhtyy, iltavilutus, helpommin hengästyy, lounasajan jälkeinen megaväsy, aamulla herään ennen kelloa, iltaisin mahatuntemuksia ja jotain selässäkin, mieli ihme kyllä aika tyyni.
 
"Oireita" Meijän koirat on menny ihan sekaisin. Oon tänään niitten mielestä ollut todella vastustamaton ja jos erehtyy sohvalle istumaan niin jo on sylissä tungosta. Kumpikin kiehnää niin tiivisti kylessä kiinni aivan jatkuvasti. Kävelevät myös perässä ja vahtivat oven takana jos vessaan menen. Jos tätä on marraskuuhun asti nii hulluksihan tässä tulee:grumpy:
Pistelyt mahassa ovat vähentyneet, mutta olen kasvattanut itselleni tissit:joyful:
 
Pientä huimausta ylösnoustessa ja mahaa nippailee vähänväliä. Ja vasemmalla alamahalla on välillä jomotusta ja vasenta lonkkaluuta pakottaa.
 
Alamaha ollu kipee/nippaillu/vihlonu kohta pari viikkoo, pia oviksen jälkee. Tissit turvonnu (jee) ja vähä arat. Nyt alamahaa välillä kutittaa, johtuneeko raskaudesta etes. Muutamana yönä vessahätä tullu vaik enne ei oo. Nälkä tulee ehkä herkemmi.
Mut jotenki vaivat/oireet tuntuu tosi vähäsiltä ettei niistäkää oikee uskos et ois raskasna.
 
Aneska, minulla kutittaa kanssa. Pieni ihottuma läntti tullut oikealle alamahalle:)
 
tai mä herään yöllä n.02 ja 04.. Toisella kerralla joutuu käymään pissalla. Se ainut ero
Ai jaa! Mä heräilin jossain vaiheessa enemmän mutta luulen, että se oli enemmän työstressistä. Illalla käyn useamman kerran vessassa mutta yöllä ei oo tarvinnut.
 
Täällä vessassa ramppaamista, pikkanen väsy ja vilu tuntuu olevan koko ajan.. Ruoka maistuu ja tissejä aristaa mutta muuten ei vielä oikeastaan muita oireita!
 
Takaisin
Top