Alkuraskauden fiilikset

Oli kyllä tyhmä lääkäri. Meillä on kanssa kissa ja käy välillä ulkonakin ja jännitin kyllä joka kerta (otetaan kolmesti raskauden aikana) sitä testiä. Mutta en ainakaan vielä ole toksoplasmoosia saanu =) Ja kyllä sitä saa melkeen syödä sitä kissankakkaa jos sen itelleen haluaa. Mutta voihan sen saada muualtakin, eli muistaa vaan pitää huolta käsihygieniasta ja kypsentää sitä lihaa kunnolla ja pestä hyvin kasvikset niin eiköhän kaikki mene ihan hyvin.
 
Marina87, sinä varmaan sit kuitenkin hoidit sitä ihan tavallisesti, muttet kakkoja siivonnut? Pesitkö joka kerta siihen koskettuasi kädet? Meidän kissassa on se hyvä puoli, et se on siis ihan tallikissa. Ei tule sisälle ollenkaan, et sisällä saan olla ihan "rauhassa".... Ainoa vaan, et hirmu ikävää on sitä pakoilla. Pakoiluksi nimittäin on mennyt, kun rupesi siis pelottamaan tämä asia, kun se lääkäri niin hyperventiloi. Sitä ennen osasin olla normaalin pelokas :D Onneks kuitenkin se neuvolan täti sanoi, et voin kyllä silitelläkin, mut kädet olis hyvä pestä sen jälkeen. Tänäänkin tosi nätti päivä ulkona, mut jotenki ahistaa lähtee tuonne ulos ku se kissa on tosi seurallinen ja rupeaa ahistelemaan! Saa nähdä kökötänkö koko kesän sisällä! Tulispa sateinen kesä :D Meillä muuten ei vissiin tehä sitä testiä, ku pyynnöstä. Voiko olla mahdollista? En ollu tuohon testiin mitenkään varautunut. Sillähän se säikäyttikin.
 
No hiekkalaatikkoa olen kyllä siivonnu ihan normaalisti. Pessy kädet tottakai aina hyvin jälkeen. Meiän kissan kanssa kyllä helpottaa toi että se ei ole yhtään seurallinen, suurimman osan ajasta ei edes huomaa että se on olemassa.
 
Meijän kissa olis koko ajan tulossa juttelee ja syliin.. Sit minä aina sitä pakoilen.. Paha mieli tulee itselle siitä :( :(
 
kyllä mä antaisin sitä hellyyttä kun toinen kerran tykkää, pesasis vaan kädet sen jälkeen eikä naamalle päästä tai niitä omia sormia nuole ennen ku on pessy kädet. en todellakaan usko että mitään saat.
 
Onpas sua kohdeltu huonosti lääkärissä, hippu :( En minäkään usko, että sinulla sitä tautia on... siis asiasta en tiedä mitään, mutta kuinkahan helposti sellaisen voi saada kun joka talossa on aina ennenkin ollu kissa... :O

Ainakin tässä vaiheessa mulla on vielä tosi murehtimaton olo. Se tuntuu ihanalta, kun yleensä murehdin kaikesta :) Voi johtua osin siitäkin, kun vasta yritän sisäistää sitä ajatusta, että olen nyt raskaana. Mut on vaan sellainen luottavainen olo, et kaikki menee hyvin. Ja jos ei mee, niin selvitään siitä. En oo ees alkanut vielä miettimään, miten isosta jutusta tässä oikein on kyse... No, plussasta onkin vasta alle 2 vrk :) Tänään kumminkin ajattelin, että ehkä en mene edes siihen varhaisultraan. Vuotoakaan ei oo ollut, joten tuskin tarvii kohdunulkoista pelätä. Ja jos jotain muuta menee pieleen, niin ei se ultrassa käynti paljon auta...? No, pitää nyt vielä katsoa sitä asiaa...
 
Huh, pääsinpäs sanomasta... heräsin taas sellaseen menkkakipu-tuntemukseen aamulla...ne ovat kyllä vähän pelottavia hetkiä ja pistävät miettimään huonoa :S Mutta se meni taas ohi...
 
elenna: minulla edelleen niitä menkkamaisia kipuja myös. Mut harvemmin kuin viikko sitten. Kyllä se aina säikäyttää pikkusen. Mut luulen, et ku pääset pidemmälle, niin nekin vähenee niinku mulla.

Huh. Nyt saan huokasta. Tänään soitti niistä vasta-ainetesteistä, jotka tehtiin sitä toksoplasmoosia varten. EI OLE MULLA EIKÄ OLE KOSKAAN OLLUTKAAN!!!!! Jotenki tuntuu, et nyt uskaltaa taas alkaa elää tavallisemmin, et ei tarvii kissaa juosta pihalla karkuun :D Olis se jo mulle joskus tullu, jos olis ollu tullakseen. On jotenki ihana olo. Helpottunut.
 
Ihana juttu Hippu :) Kissat on ihania <3 Pitääkin muistaa tuo käsien pesu, jos nyt jotain kissaa tulisi tavattua tässä...
 
hyvä että sait hyviä uutisia hippu :) kissat on mukavia tosiaankin ite vaan kaikenkarvaisille karvaturreille allerginen.
 
emoticon  Tervehdys!

Minulla ensimmäinen neuvolakäynti ensiviikolla emoticon . Tähän mennessä oireilua on ollut reilusti! Ennen plussaamista tosi kovia  alamahakipuja ja outo tunne masussa. Odotin mennkkojen alkavan, vaan ei näkynyt. Ei kyllä haittaa ! Myöhemmin tuli armoton  väsymys, se on siis edelleen! Päiväunet kyllä pakko ottaa. Jatkuvasti on nälkä, tekis mieli mansikoita, salmiakkia..... Syön jatkuvasti, tosin pieniä annoksia :) Kahvi ei enää maistu yhtä hyvälle, mutta silti juon sen pari kuppia päivässä jotta jaksan töissä. Tällä viikolla (todennäkösesti alko rv 8, varmuutta ei vielä ole) alkoi aamuinen kuvotus. En ole vielä oksentanut, mutta ei ole ihme jos sen joskus teen. Olen huomannut, että runsas juominen aamulla auttaa ja kävelylenkki koiran kanssa + se että syö jotain kevyttä , esim. hedelmiä.

Mitäs muuta? Noh, aivastaessa tai ponnistaessa tuntuu ikävä vihlaisu vatsanpohjassa.. josta tulikin mieleeni, että juhannusta edeltävänä päivänä töissä oli tosi karmivaa olla! Olin kunnon rampa.  En voinut kunnolla liikkua kun koski alamahaan vasemmalle puolelle niin paljon, että pysäytti :( piti soittaa terv. keskukseen asiasta... alkoi tosiaan pelottaa, en oikein voinut kurottaa tai nostella mitäään. Meni onneksi ohitse. Nyt ei muutaku ootellaa ens viikkoon. Sitten näkee, että onko tuolla ketään pikkusta papua :)
 
heeppis: minulla ihan eka oire oli tuo vatsan vihlonta aivastaessa esim. Se oli muutaman viikon poissa, mut tällä viikolla on palannut, entistä pahempana. Minun vatsa ollut esim tänään koko ajan sellainen, et jotenki se kohtu siellä "painaa" jo. :) :) Mullaki välillä ollu sellaista et välillä tuntunu esim kurottaessa et olis vatsa tiukka. Mut onneks tuo sun "kramppi" meni ohi :) Onko tuo kuvassa sun koira? Ihana =)
 
Meillä myös kolme kissaa, sisäkissoja kylläkin, jo edellisessä raskaudessa kysäsin neuvolassa tuosta toksosta ja sanoi että ei syytä huoleen, kuulemma todella harvat kissat ylipäätään kantaa sitä bakteeria, kai se on enemmänkin ollut entisaikana ongelmana...
Mä tyhjään meillä laatikot aina ja kun vaan muistaa kädet pestä niin hyvä..
 
Heeppis mulla oli kans samanlaisia vihlaisuja ja kramppeja pari viikkoo sitten. Siks meninkin lääkäriin ja otettiin verikokeet joista sit selvis että oon raskaana. :) Jos alkaa kramppeja tulla enemmän nii kannattaa hakeutua neuvolan kautta ultraan jossa kattoovat että kaikki on kunnossa ja oikeilla paikoilla. Mulla epäilivät alunperin kohdun ulkopuolista raskautta...

Viime viikolla kävin ultrassa just noiden kipujen takia, lääkäri katto ja sano :"Jottain täällä on mutta on nii pieni ettei saa oikein selvää." Noh, uus käynti oli eilen ja selvis, että kyseessä olikin tuulimuna. :( Nyt sit ootellaan milloin tulee puhelu keskussairaalasta, että pääsis sinne vielä tutkittavaks ja sit hoidettuu tän homman pois päiväjärjestyksestä nii pääsis oottelemaan oikeen vuodon alkamista ja sit uutta yritystä putkeen! :) En ollu oikeestaan ees yllättyny tuulimuna tuloksesta, ihan ku oisin jotenki tienny ettei kaikki oo kohallaan.. :o/ Mut elämä jatkuu! :)
 
Täällä myös yks pelonsekainen jännäilijä.. Mun pelkoja varjostaa mahdollisest vaarat liittyen olemassa oleva diabetekseen sekä veritulppariskiin.. Ultrassa kävin näiden vuoksi jo eilen ja sain kuulla olevani viikolla 6... kuukautisten mukaan olisin viikolla 10 mutta kyllä mä siihen ultraan luotan enemmän... Edellisestä raskaudesta on yli 8 vuotta joten tuntuu siltä ku olis ihan niinkuin ensikertalainen. =)
 
Mukava lukea, että muilla on täysin samanlaisia ajatuksia päässä kun itselläni.

Viime viikolla oli jonkin verran etovaa oloa, mutta nyt se on vähentynyt. Sen johdosta on alkanut pohtia kaikenlaisia vaihtoehtoja...

Ultra on vasta elokuun alussa ja sinne asti on odotettava, että saa tietää miten masuasukilla menee. Siihen asti vaan nautitaan lomasta, raskaudesta ja kesästä. :)
 
Takaisin
Top