Alkufiilistelyt

mustikka123

Kommentoinnin ninja
Tammikuun äidit 2019
Helmikuiset 2021
Ajattelin, että tänne vois kertoa alkufiiliksiä. :)

Tein just positiivisen raskaustestin (selkeä haamu päiväpissasta), dpo 10. Oireita on ollut vaikka kuinka. Toista lasta ollaan yritetty jo pitkään, mutta virallisesti 7 kiertoa. Mulla on myös endo ja kilpparin vajaatoiminta, joten tilastot ei ollut välttämättä meidän puolella.

Pitää huomenna/keskiviikkona testailla uudestaan vielä, että tulee vahvemmat viivat. :)
 
Täällä oli dpo12 ja yk2. Maailman epätodennäköisin ja oudoin kierto, olo oli ihan blääh koko kierron ja alakerta kuin sahara, mutta ei, niin vaan sinnikäs plussa testiin tuli! Kerkesin jo tilata kotitestiltä seuraavankierron testit että sitten tärppäis mutta palautukseen taitaa mennä..:hilarious:

Ensimmäinen molemmille niin jännittää sikana ja hirveesti pitäny tietoa ahmia netistä ajatuksella "mitäs nyt!?" Neuvolaan soitin koska perussairaus, sieltä nauvoivat jo hyvin ja 26.6. aika varattuna! Tuntuu ikuisuudelta! Ja yhteensä 4 testiä nyt näyttää positiivista niin eiköhän se ole totta nyt! :love017
 
Hei! Mä kans hypähdän mukaan juttuun! Tuli ylläriplussa eilen, kun ehkäisy petti. Olin aika järkyttynyt mutta nyt kun on miettiny asioita niin ei tää ehkä niin paha oo ku alunperin ajattelin! Meillä on siis tammikuussa -20 syntynyt poika ja piti olla lapsiluku täynnä. Kierukka piti asentaa kesäkuussa kun pohdin sen ja sterilisaation välillä. Enhän edes voinu sit kuvitella että kerrasta raskaudun kun viimeisintä tehtiin niin kauan (n. 4 vuotta) joten jälkiehkäisypilleriä en ottanut. Jos kaikki menee hyvin niin laskettu aika on 2.2.21! Onnea plussan saaneille!
 
Ihanaa, että tänne on muitakin jo löytänyt!
Onnea molemmille! :) Oho teillähän tuli Christine varsinainen ylläri! :) Ootko ehtinyt toipumaan synnytyksestä ja edellisestä raskaudesta kuitenkin ihan hyvin?

Mun pitäis kans soittaa neuvolaan, kun mulla on kilpparin vajaatoiminta ja raskaus vaikuttaa ilmeisesti lääkkeen nostoon. Mulla kuitenkin tänään vasta menkkojen piti alkaa, niin mietin, että soittaisin huomenna, kun menkat on oikeesti myöhässä. :)

Aamulla sain vahvemman viivan raskaustestiin, mutta ei kuitenkaan ihan tasavahvuinen. Tänään siis dpo 12. Pyyhittäessä tuli vähän punaista kuivunutta verta, mutta mulla on alapää ihan superkuiva ja epparihaava on alkanut nyt uudestaan kipuilemaan, niin veri voi johtua siitäkin. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: M_M
Onko teillä ollut vielä minkäänlaisia oireita? :)

Mulla on rinnat kipeät, tekee suolaista ruokaa mieli, välillä etoo ja oon herännyt eilen ja tänään jo klo 4.30. :D Lisäksi maha oli eilen ihan turvonnut, vaikka ensimmäisessä raskaudessa ei ollut turvotusta alkuraskaudessa. Finnejä on naamassa. Pari päivää on päässä heittänyt, kun on noussut nopeesti ylös. Sykkeet nousee korkealle (130-140) kävelylenkeillä. Ja vähän on semmoinen kuumeinen olo.

Oon myös ihan varma, että tunsin kiinnittymisen. Viime lauantaina tunsin kaksi sellaista nopeaa tökkäisyä/nipistystä kohdussa oikealla puolella. :)

Ja meillä oli siis yk7, mutta ei olla käytetty ehkäisyä synnytyksen jälkeen. Menkkakiertoja on ollut 7 synnytyksen jälkeen, niin siitä laskin yrityskerrat. :)
 
Itellä oli tässä kierrossa jäääätävät turvotukset ja ilmavaivat.. :hilarious: Mutta koska kierto oli nyt niin mitäänsanomaton, en ajatellutkaan että tärppäis, eikä kyllä muita oireita juuri oo.. Nyt kun raskaudesta tietää, oon rekisteröiny nippailuja ja vihlasuja etenki vasemmallapuolen. Muuten on ihan normaalia, ei vielä mitään spesiaalia. Oireiluja siis odottelen, millon ja mitä tuleman pitää.. :grin

Mulla on veritukostaipumusta suvussa ja se täytyy kattoo lääkärin ja tutkia ettei tule ongelmaa ja alottaa mahd. lääkitys. Voihan olla että kaikki menee hyvin ilmanki mutta niin iso juttu että parempi varmistaa.

Mitä teillä on puolisot tuumannu plussatestiin? :woot:
Tuliko @christinen miehellä "joko taas" tyylisiä reaktioita? :hilarious:
 
mustikka123: Oon kyllä yllättävän hyvin toipunut. Kiloja vähän jäi, mutta oon päättänyt tässä raskaudessa panostaa enemmän kehon hyvinvointiin ja katsoa mitä suuhun laitan :) laihduttaahan ei saa mutta painoa yritän hallita ettei se pääsis holtittomasti nouseen. Synnytyksessä ei tullut pientä nirhaumaa kummempaa ja lantiopohjalihakset oli jälkitarkastuksessa priimat :D

Aloin aavistaa raskauden jo viikkoa ennen plussaa, tein negan kuitenkin kp 25/30. Olin poikkeuksellisen väsynyt, haistoin kaikkia epämääräisiä hajuja mitä muut perheessä ei, menkkakivut alkoi aikasemmin ja olivat erilaiset, maitoa alkoi tihkua uudestaan rinnoista, aivastelin, hikoilin, hengästyin... hassuinta oli että päivää ennen testaamista näin ihan hassua unta, monessa kertismukin kannessahan on sellanen nappi mikä painetaan alas jos juoma on esim. sokeriton niin mä painoin alas napin missä luki että "olen raskaana" :hilarious: sitte seuraavana päivänä alkoikin närästää ekan kerran raskauden jälkeen joten pyysin miestä tuomaan pitsanhakureissulla testin. Tein jo sit samana iltana selkeen plussan:


IMG-20200525-WA0001.jpeg

M_M: mies ei meinannu uskoa :hilarious::hilarious::hilarious: pyysi tekeen aamusta toisen testin. Ehdotti jälkiehkäisypilleriä :hilarious: mutta sanoin että too late:laughing002 vähän pohdiskeltiin ja tuli siihen tulokseen kans että ei kyllä kykenis itsekään aborttia tekemään, ku sanoin että saatan katua sitä loppuelämän. Toivotamme sitten tämän vauvan tervetulleeksi perheeseen jos on kerta tullakseen :Heartpink vähän rahallisesti pelottaa mutta eiköhän tästä selvitä...
 
Meillä puoliso on innoissaan, mutta ei jaksais kuunnella mun jokaista oiretta. :D Se sanoi, että mulla on etova olo vaan siks, kun oon niin innoissani.

Ja ihanaa Christine, että oot palautunut synnytyksestä noin hyvin! :) Mulla ei vieläkään kestä lantionpohjalihakset juoksulenkkejä.
 
Ja huippu Christine toi sun uni! :D Kyllä te varmasti selviätte! Vaatii vähän totuttelua varmaan toi ajatus helmikuisesta. :)
 
Täytynee malttaa odottaa sinne varsinaiseen. Mieli tekis kyllä niin katotaan kuinka ajatus kypsyy että malttaako. Yksityiselle täytyis mennä täällä niin maksaahan se.:rolleyes::p
 
Juu täällä pitää kans mennä yksityiselle, jos haluaa varhaisultraan. Meen varmaan silti, koska en jaksa odottaa sinne jonnekin heinä-elokuun vaihteeseen. :)
 
Juu täällä pitää kans mennä yksityiselle, jos haluaa varhaisultraan. Meen varmaan silti, koska en jaksa odottaa sinne jonnekin heinä-elokuun vaihteeseen. :)

Ohoh, miten nuin myöhään? Mulle varattiin eka neuvola 26.6 ja aikoivat ultratakki. o_O
 
Ajattelin etten menis varhaisultraan tästä. Meillä muuttaa neuvola isompiin uudistiloihin joten pieni toivonkipinä olis että sinne vois kulkeutua ultralaitteetkin :p josko lääkäri vaikka katsois ainaki sen että onko ketään siellä ja tärkeimpänä että onko oikeassa paikassa. Meidän Tammikuisella on neuvola kesäkuun alussa niin aattelin samalla varata sit äitiysneuvolaan ajan.

Olin kauhea hätähousu ku ostelin jo äitiyshousuja neljät kirpparilta :hilarious: Kaikki housut tuntuu niin kammottavilta päällä ku on niin jäätävä turvotus vatsan alueella. Just olin kerenny nakata kaikki mammahousut uffin laatikkoon:smiley-angry003olin ihan varma etten tarvi niitä enää. No vielä voi käydä miten vaan.

Taikauskoisena pidän jännänä että mulle on ns. neula-testi ennustanu ajat sitte 2 tyttöä ja 1 pojan, mutta helmikuussa sitte tein kaverille sen testin ja pyysin hänen tekemään itelleni ihan sen takia etten mä huijaa ja silloin se yhtäkkiä näytti 2 tyttöä ja 2 poikaa. Mulla noi 3 ekaa on pitäny paikkansa ja olin ihan hoomoilasena että vielä yks poika ja lannistuin että eihän se nyt sit ollukkaa oikeessa. Nyt siis on aika pelottavaa että raskauduin vielä vaikkei pitänyt! :nailbiting: Onko teille ennustettu tai ootteko kokeilleet mitään lapsilukuennusteita?
 
Mullakin on tuota turvotusta siinämäärin että kattelin jo netistä housuja mimmosia löytyy. Eka kun on niin kaikki on ihan hepreaa ja valikoimat valtavat että pientä taustatutkimusta täytyi tehdä. Täällä kirppikset onneksi kans nyt aukes niin täytyy koittaa keretä pyörähtää, josko niistä löytyis ja pääsis kokeileen. :grin
 
Ohoh, miten nuin myöhään? Mulle varattiin eka neuvola 26.6 ja aikoivat ultratakki. o_O

Useimmissa neuvoloissa ei käsittääkseni ultrata. Olit siis onnekas ja pääset yhteen niistä harvoista neuvoloista, joissa ylipäätään on ultra. :) Eikä sydänääniäkään ainakaan ensimmäistä odottaessani kuunneltu ekalla käynnillä. Useimmilla eka ultra on NT-ultra ellei itse kustanna alkuraskauden ultraa. Sitä ei yleensä saa kunnalta ellei sitten ole jotain painavaa syytä.
 
Juu täällä ei ainakaan neuvolassa ultrata, vaan niskapoimu-ultra on vasta heinäkuun viimeisellä viikolla. En malta odottaa sinne asti. :)

Mullakin on alavatsa ihan turvonnut ja collegehousutkin puristaa! Onneks mulla on jotain reikäisiä äitiyslegginssejä vielä jäljellä, että voi käyttää kotona. :D

Soitin äsken neuvolaan ja 23.6. on ensimmäinen neuvolakäynti, jee. Sama neuvolatäti kuin esikoisen kohdalla.

Aika hauska Christine toi sukupuolen ennustamisjuttu. Saa nähdä, pitääkö paikkansa! :)

En nyt tiedä, minkä laskurin mukaan menisin, kun neuvolan laskurin mukaan la olis 2.2., mutta ovulaatioplussa oli tässä kierrossa vasta kp17, eli sit laskettu aika olis lähempänä 5.2.
 
Ekan positiivisen testin tein maanantaina, mutta se oli vielä aika vaalea ja päätin tehdä uuden myöhemmin. Tänään tein aamulla toisen testin. Edelleen se oli vaalea, mutta en jaksanut odottaa enää vaan soitin jo neuvolaan. Sain ajan vasta 7.7., kun meidän omalla terkalla ei ollut aikaisemmin vapaita aikoja. Sikäli se on kuitenkin hyvä ajankohta, kun mulla on siinä vaiheessa jo kesäloma alkanut. Ensimmäinen lääkärintarkastus onkin sitten heti perään 9.7. Laskettu aika on 1.2. mutta epäilen että se voi olla oikeasti päivän tai pari aikaisemmin.

Varhaisultraan en aio mennä, jaksan kyllä odottaa tuohon lääkäriaikaan asti.
 
  • Tykkään
Reaktiot: M_M
Mäkin voisin varovaisesti tulla kuikuilemaan tänne. Tein eilen positiivisen testin, mutta mulla myös tiputtelee jonkun verran, niin ihan täysillä en uskalla vielä iloita. Raskaus on saanut alkunsa hoidoilla, joten mulla on ensi tiistaina raskaustesti verikokeella. Jos sieltä tulee hyvä hcg-lukema, niin varaan neuvolan. Varhaisultra kuuluu myös hoitoalkuisiin raskauksiin.

Laskettu aika on 4.2. Meillä on ennestään yksi lapsi, myös hoitoalkuinen. Jos tästä raskaudesta lapsi saadaan niin sisaruksille tulee melkein 4,5 vuotta ikäeroa.
 
Tervetuloa ja tsemppiä dimou! Toivotaan, että tiputtelu johtuu jostain muusta. :) Onneksi pääset verikokeeseen ja varhaisultraan! :)
 
Takaisin
Top