Aikaisin raskausoire

  • Ketjun aloittaja PianoGirl83
  • Aloituspäivämäärä
Mun aamulämpö nousi hedelmöittymisen jälkeen ja pysyi korkealla siitä lähtien. Plussan jälkeen en enää mitannut.

Noin viikon sisään (4. päivää lämmönnousun jälkeen) tuli runsaasti juoksevaa valkovuotoa, mihin kiinnitin huomiota ja samana päivänä nippaili mahaa hassusti. Tästä parin päivän päästä tuli aavistuksen vaaleanpunaista valkovuotoa.

Sain myös noin viikko hedelmöittymisen jälkeen flunssan. Raskaushan muuttaa immuunipuolustusta, jotta "vieras" solu voisi jakaantua ja kasvaa elimistön sisällä.

Ihan ensimmäisistä oireista alkaen olin alkanut aavistella (mutta toisaalta tein niin joka kuukausi aiemminkin...), mutta varma aloin olla pari päivää ennen odotettua kuukautisten alkamisajankohtaa. Nännit olivat arat ja varsinkin nännipihat kasvoivat oudon suuriksi, rinnat itsessään vasta hieman myöhemmin. Kun tein testin, en yllättynyt yhtään plussasta.

Myös iho oli ekoina viikkoina huono, vessassa piti käydä keskellä yötä ja oma hiki haisi voimakkaalle.

Oireet olivat loppupelissä pieniä, mutta monta yhteensattumaa sai kaiken tuntumaan selvältä.

Tsemppiä kaikille tämän palstan lukijoille! Muistan itsekin lueskelleeni tätä ja muita palstoja joka kuukausi toiveikkaana pienistäkin oireista. Kyllä se vielä tärppää! [:)]
 
Oireet alkoi viikon päästä (oletetusta) ovulaatiosta (en tiedä varmaksi mutta epäilen tietäväni milloin ovulaatio oli.

Oireina väsymys, rinnat tuntui "piukemmilta", lämpö 37,5, vessassa käyntien tihentyminen (tähän vaikutti myös virtsatietulehdus mutta sama meno jatkuu (lievempänä) ab kuurin loppumisen jälkeenkin, alavatsassa eri suuruisia ja tuntuisia kramppeja, hengästyminen portaissa.

Haamu plussan sain vajaa 2 viikkoa oletetun ovulaation jälkeen (tänään) [:)] toivotaan, että plussa vahvistuu ja kaveri pysyy mukana loppuun saakka!
 
en tiedä oliko se hedelmöitys oire vai silkka sattuma, mutta mulla alkoi hirveä ripuli. Siksi epäilen sen liittyvän raskautumiseen koska ylleensä ripuli kestää päivän max kaksi, mutta tätä kesti 4-5pvä..mietin jo lääkäriin menoa kun ei voinut syödä mitään kun kaikki tuli heti ulos, mutta sitten se loppui kuin seinään..[:-] sen jälkeen alkoikin sitten nännit aristaa ja heti kun heräsi epäilyskään että voisin olla niin tiesin samantien ilman testiä että raskaana olen. Sama oli silloin kun oli kohdunulkoinen niin sen vain tiesi.

Muuten ei kyllä hirveästi ole oireita ollut, ällöttää välillä ällöt asiat ja esim savujuustoa en voi sietää tai mitään savun hajuisia tuotteita, mistä normaalisti kyllä tykkään. Tissit välillä hellänä ja "tiellä" liekkö vähän turvonneet. Pahiten kyllä häiritsee se  että maha on niin turvoksissa että näyttää kuin jo puolessa välissä mentäisiin, että ei se vielä vauva maha ole vaan silkkaa turvotusta..[:D]
 
2 keskenmenoa
1: hmm onpa etova olo, väsyttää, kauhea turvotus. Ai mulla on kaapissa raskaustesti, teenpä huvikseni. Voiei plussa. Vko n 7-8.
2:väsyttää, väsyttää niin hulluna. Vko6.

Molemmat meni kesken ennen vko 12.
 
Mulla ensimmäinen ”oire” tuli ehkä 1,5-2 viikkoa _ennen_ menkkojen poisjääntiä. Ja se oli vaan se tunne. Täysin varma ja hyvin tyyni tunne. Totesin miehellekin silloin, että nyt on muuten sellainen tilanne et oon/oon tästä kierrost raskaana. Tiesin sen niin vahvasti, että edes negatiivinen superherkkä testi 5 päivää ennen menkkoja ei häirinnyt ollenkaan. Positiivisen testin tein sitten tuosta kahden päivän päästä. Mitään fysiisiä oireita ei ollut kuin vasta sit kun menkat oli ekaa päivää myöhässä. Pientä alavatsajomottelua ja vähän arat tissit. Tissien kylmänarkuus oli ihan uutta.
 
Takaisin
Top