ah, apua>!

Okei no sitten täytyy vaan itse testailla ja kattoo miten käy =) kiitos kuitenkin vastauksesta, niin tiedän etten mene mitään ultria varailemaan enkä mitään muutakaan. Hyvä tietää=P Mut se et 4 viikolla ei vissii nää kuitenkaan pussiakaan? että olis oikeessa paikassa?

mites sulla wastis raskaus etenee?=) Onko ollu paljonki oireita? [:D]

Mulla vuoto alkaa loppua, tulee enää semmosta rusertavaa turhrua vaan vähän pikkuhousunsuojaan ^^
Ihan järkyttävän turvonnu olo O_O etenkin vatsan kohalta. Pitäisköhän sitää vaakal käydä että tietää onkos paino noussu -.-
testitkään ei tänään tulleet, harmittaa hieman. olisin niin halunnu päästä testailee. Onhan sitä toi digitaalinen testi tossa pöydällä, mut aattelin et ensin plussa jostain muusta testistä (ihan selkee semmonen) ja sitten teen sen digin :D niin jos liuska näyttääkin negaa, niin en oo tuhlannut isoa rahamäärää yhteen negatiiviseen vastaukseen:P
 
Kyselit aikaisemmin niistä vitamiineista. Kannattaa hankkia niitä heti, koska foolihappoa (eräs B-vitamiini) tarvitaan jo ensimmäisillä viikoilla, vaikka silloin ei nainen vielä tiedäkään olevansa raskaana. Eli parempi olisi syödä jo silloin, kun yrittää raskautta, viimeistään lähde ostoksille kuitekin nyt!

JA tiputteluvuotohan on aika normaalia jopa kolmen kuukauden ajan, yleensä tulee silloin kun kuukautiset muuten olisivat.

Hyvää kesää kaikille odottajille/yrittäjille/äideille!
 
ALKUPERÄINEN: Dark91

Okei no sitten täytyy vaan itse testailla ja kattoo miten käy =) kiitos kuitenkin vastauksesta, niin tiedän etten mene mitään ultria varailemaan enkä mitään muutakaan. Hyvä tietää=P Mut se et 4 viikolla ei vissii nää kuitenkaan pussiakaan? että olis oikeessa paikassa?

mites sulla wastis raskaus etenee?=) Onko ollu paljonki oireita? [:D]

Mulla vuoto alkaa loppua, tulee enää semmosta rusertavaa turhrua vaan vähän pikkuhousunsuojaan ^^
Ihan järkyttävän turvonnu olo O_O etenkin vatsan kohalta. Pitäisköhän sitää vaakal käydä että tietää onkos paino noussu -.-
testitkään ei tänään tulleet, harmittaa hieman. olisin niin halunnu päästä testailee. Onhan sitä toi digitaalinen testi tossa pöydällä, mut aattelin et ensin plussa jostain muusta testistä (ihan selkee semmonen) ja sitten teen sen digin :D niin jos liuska näyttääkin negaa, niin en oo tuhlannut isoa rahamäärää yhteen negatiiviseen vastaukseen:P


ei noi kyllä kilpirauhas oireita ole ite oon sairastanu kilpirauhasen vajaatoimintaa jo 6 vuotta eikä oo ollu muita oireita ku väsymys ja painon nousu. vuos sitte oli kohdun ulkopuolinen ja sen aikana ekana menkat ei alkanu sitte alka semmonen tiputtelu kesti 2 tai 3 päivää sitten loppu ja alko taas parin päivän päästä uudelleen jatku melkein 5 viikkoo putkeen ennen ku sitten käin varhais ultrassa ja kokeissa. kohdus ei ollu minkään näköstä merkkii et ois ollu ees mitää kiinni missään vaihees ja kohdun ulkonenki "kuihtu" sitten itsekseen pois. mut näytti jonkun aikaa vielä plussaa.
kannattaa varmistaa sekin ettei oo kohdun ulkopuolista koska sillonki tulee jonkun näköstä vuotoa. mut toivotaan et siula on kaikki hyvin ja masu asukki vatsassa. itselläki vihdoin tärppäs vuoden jälkeen ja sunnuntaina jo alkaa 10 viikko :)
 
Kiitos =)

Olen erittäin iloinen, että muutamat ovat jaksaneet seurailla kuulumisiani ja vastanneet kysymyksiini =)

Toivon todella että masukki on elossa ja voi hyvin <3 välillä hieman surettaa vessassa käynnin jälkeen, kun huomaa vuotoa, vaikka tietää että monella tämä onkin normaalia.

Miikalle sanoin hetki sitten, että pelkään keskenmenoa. Siihen vastasi halauksella ja sitten hetken keskustelun jälkeen totesi, että oikeasti lasta haluaa, eli siis yritystä jatketaan. Ensimmäisen kerran ääneen myönsi, ja myönsi myös sen, että haluaa tosissaan että masukki on elossa, sitkeä sissi joka kestää [:)] ja sen että pettyy pahasti jos kesken on mennyt.

Skeptikkoystäväni nyt yrittää löytää jonkun muun syyn oireilleni, mutta testi sunnuntaina näytti plussaa joten sillä tiedolla mennään tähän asti. Kuinka usein noi testit mahtaa valeplussia näyttää -.- (vai onko se mahdollistakaan?) Ja jos mulla nega vielä tulee, onko joku kemiallinen ollu tms?
Kannattaako plussan jälkeen jäädä odottelemaan n. viikolle 6, (jos vaikka olisikin kohdunulkoinen?) jolloin kävisin ultrassa, sais kuulla sydänäänetkin jos on elossa? Niin ei tarvitse kahteen kertaan käydä varmistelemassa. Tai sitten jos oireet pahenee (? kuinka vaarallinen onkaan kohdun ulkopuolinen raskaus ?) päivystykseen tms...?
 
Moikka,

sulla on siellä nyt paljon menossa ja mielessä, mutta sanon silti; koita nyt vaan hetkeksi rauhoittua ja kestää ne pari viikkoa. Testi näyttää selkeää plussaa ainoastaan, jos raskaus on käynnistynyt. Periaatteessa haamuakaan ei pitäisi saada, jos ei oo hedelmöittymistä tapahtunut...

Varhaisultran suhteen sun kannattaa neuvotella neuvolan kanssa. On ihan tosi harvinaista päästä kunnalliselle puolelle ultraan, mutta jos on kipuja ja vuotoja ja muita syitä, niin voihan sitä kysyä. Yksityiselle jos omalla kustannuksella menee, niin kannattaa mielummin odotella sinne 7+ viikoille, jolloin näkyy vähän paremmin ja silloinhan käsittääkseni se sydänkin vasta alkaa sykkiä. Plus että pussi/alkio on vähän isommat, eli voi sitten paremmin nähdä, että onko se oikeassa paikassa yms.

Ihanaa, että olette päättäneet yrittää, vaikka tämä sattuisikin menemään kesken tai olisi vain "väärä hälytys". Niinhän se usein menee, että ensin "vahinko" ja sitten keskustellen monet päätyvät ihan yrittämään :)
 
dark91 etenee se tässä.
Oireita on,ei voi kyllä oikeen hetkekskään unohtaa. Tissit niin kipeet että, ja etookin aika hyvin. Sekin on tihenemään päin. Toivon vain että kaikki olis kunnossa, mulla kuitenkin jo 3. raskaus ja yhtään onnistunutta ei oo ollut.
 
wastis, voi toivottavasti kaikki menis hyvin, ja saisitte vihdoinkin nyytin ilahduttamaan elämää<33
Täällä kanssa toivo vielä korkeella, miika on alkanut tosissaan silitellä masua ja sanoo koko ajan että pysy nyt kyydissä... ^^

Niin siis joo oon  plussannu jo viime sunnuntaina, eikä se ihan mikään haamuplussa ollut, vaan semmonen selkee, haaleampi viiva. (ei tarvinnut siristellä sen kanssa)

Kyllähän tän odottelun pari viikkoa jaksaa. Pitääkö sitä muuten aina käydä lääkärissä jos vaikka jossainnvaiheessa saisikin itse tietää ja epäilee että meni kesken?

Tänä aamuna: etoo hieman ja ällöttää runsaasti tää lima kurkussa :B pissalle heräsin yöllä :I ja eilen illalla itkin oikein runsaasti kun kissat rikkoivat meidän imurin [8|]Miikaa vain nauratti, koska imuri oli alunperinkin aika lelu ;P vieläkin on fiilis siitä, että masukki olis <3 mutta saa nähdä :P
 
huomenta :P

viikonloppu oli ihan mukava, äidin ja isän kanssa touhutessa lauantaina miikan ollessa töissä ja sunnuntaina siivotessa. (tulipa ainakin siistiä)
onneks äiti ja isä tietää etten juo eivätkä tiedä mun tupakoivan (tosin nyt plussan jälkeen ollut savuttomana) niin ei ollut mikään ihme etten ottanut lasillista viiniä ruoan kanssa perjantaina.
Tosin äiti kysyi että mahtuuko mulla housut jalkaan että tarvitsenko uusia XP Mut sanoin vaan et vähän turvottaa kun on tyhjennys menossa :J äiti kun huomaa nuo asiat niin helposti.

turvonnut olo on ollut mutta voinee vuodostakin johtua. Tänä aamuna jälleen hurja etova olo ja tosi lyhyiden yöunien kanssa voi heittää kyllä hyvästit jaksamiselle työpäivänä.... Vihaan maanantaita! Voi kun olis jo keskiviikko niin alkais loma.

Siihen asti on kai jollain ihmeen kaupalla jaksettava.
 
[:(]noniin kaikelle sit saadaan vastaus...
Testit tuli. Tein yhden. Näytti negatiivista :( sit päätin soittaa lääkäriin ja sain sit puhelinajan että lääkäri arvioi tilanteen.
Lääkäriltä sitten kommentti siitä että kemiallinen raskaus todnäköisest kyseessä. Jos testi kerran viikko sitten plussaa näytti niin se negatiivinen nyt selittyy sillä että hedelmöityin mut ikinä ei kiinnittynyt. Oireille kans toisena selityksenä sitten stressi ja nesteen kerääntyminen elimistöön.
Voi yhyy :(
nyt siis odottelemaan uutta testaushetkeä... Joka sattuu olemaan kierron mukaan muuten sama päivä kun millon saan tietää pääsenkö ammattikorkeakouluun xP voimia muille ja voimia erityisesti niille ketkä monesti yrittäneet <3

ps miika onneksi sitä mieltä että nyt sitten yritetään saada lasta ^^
 
no voi rähmä..mutta hyvä kun on mies mukana niin saatte ihan toivotun ja tehdyn vauvan :) on se sille mukavampi sitten sanoa jos se joskus kysyy että "ihan yrittämällä tulit" kun taas sit niinkun meillä et "no siinä kävi sillei vähän hassusti..." [;)] Tosin kyllä meilläkin on nykyään ihan todella toivottu vauva että raskaus on vahinko mutta ei sitä vauvaa vahingossa tehdä! [:)]

Mut noin niinkun tulevaa aatellen kun tuolla aikaisemmin kyselit kohdunulkoisesta niin itellä meni vauvan mukana vasen munajohdin ja 4,5 litraa verta..(hoitajan mukaan kehossa n. 5-6l verta) et ei ihan mikään leikin asia..en vissiin ihan ½ tuntiakaan ois voinu enää ootella leikkaavan lääkärin mukaan.. Mutta hirmu harvinaisia nämä vakavat kohdunulkoiset ovat että yleensä tulee ulos ihan itsekseen että ei välttämättä edes tiennyt olevansa raskaana kun se on jo poistunut kehosta. Tsemppiä kovasti yritykseen!
 
No voihan kökkö..[:(] mä olen täällä lueskellu sun tekstei mut aina olevanas kauhea kiire ette ole mitään kommenttia ehtiny kirjoittaa.. [8|]voimia sulle ja tietty Miikalle myös uutta yritästä sitten vaan niinkuin meilläkin kävi.. paljon plussatuulia ja kohta voidaan (toivottavasti) taas kirjoitella raskaus oireista [:D][:D][:D][:D][:D]
 
Kiitoksia =)
Miika on ottanut asian paremmin kun odotin, ja itsekin pikkuhiljaa totun ajatukseen, että masukkia ei nyt sitten ole =B Tai jos oikein sanotaan, ei oikeastaan ollutkaan koskaan, kun ei kiinnittynyt. Itse mietin hirveästi, että tuleeko sitä nyt sitten raskaaksi ollenkaan vai jääkö se sitten siihen, tosin turhahan asiasta on stressata, se tulee kun on tullakseen. (ja tuolta vinkeistä otin jo sen että yrittämällä yrittäen sitä lasta ei tule) =D

Mites Niinuska jakselet ?=) PLUSSATUULIA sinne<3

Mistäs ihmeestä mä sen mahdan tietää millon ovuloin kun mitään hajua kierrosta [>:]
Täytyy tässä vaan odotella ja kattoo tuleeko 40päivän sisällä toisia menkkoja, ja jos ei, niin sitten on TOIVOTTAVASTI tärpännyt. Itellä niin hirmuinen lapsenkaipuu, eihän tuo ukko taida sitä tajuta [;)] <3
 
Moikka! hyvinhän täällä voidaan... ja plussaa osotellaan muuta kuukaudessa on liikaa päiviä [:D]
Mulla on sama juttu kun sulla ei sitten mitään käsitystä koska ovis on joten säännöllisesti sitten vaan touhuillaan..:D
Hyvää juhannusta kaikille!:D[;)]
 
Hyvää juhannusta kaikille! ^^
Täällä on nyt n. joka toinen päivä puuhailtu peittojen heilutuksen merkeissä[;)] (luulen, että voin jopa ovuloida aikaisemminkin kun pillerien jälkeen tosta ovulaatiosta ei tiedä, joten nyt menossa kp8 ja toivo plussasta on kova^^
Kuukaudessa tosiaan aivan turhan liian monta päivää [:D] Ovulaatiolaskurin mukaan ovuloisin pillerikierron mukaan kp14 30.6 mutta en nyt menis ihankaan siihen luottamaan, noista kun ei koskaan tiedä[>:] On se vaan niin typerää! [8|]
Saa nähdä miten oviksen kanssa käy [>:] Jos en sit ovuloikkaan ollenkaan, mistäs sen sitten tietää?

Tosin nyt on oudot tuntemukset, mitä en tuntenu sillon pillereiden kanssa (jos tää nyt sit olis sitä ovista?![8D])
Semmonen jännä nippaus alavatsassa ja kai tuo valkovuotokin semmosta jännän sitkeetä.[8|] Voisko olla?

Oo, sithän heiluteltiin peittoja otolliseen aikaan, koska 23.6 heiluteltu ja jos ovuloin 24.6 niin sit se ehtii hedelmöittyä ajoissa^^ ja tosiaan täällä minä ainakin hieman liian innoissani lapsen yrittämisestä, tänään päätin miestä piristää ja pukeuduin hieman seksikkäämmin ja meikkasinkin (mies kun pitää tummaa meikkiä seksikkäänä) hiuksetkin laitoin... Korkkarit jalkaan ja ei siinä hirveemmin tarvinnu puhua. [;)]
Ei miestäkään häirinny vaikka jäinkin makoilemaan hetkeksi puuhailun jälkeen, mutta varoin makoilemasta liian pitkään, ettei ala tuota häiritsemään asia, sille kun tää on niin uutta vielä. Pelkään vaan ettei peittojen heiluttelu kiinnosta, jos mies luulee että haluan häntä vain sen takia että saan makoilla vähän aikaa eritteet sisässäni O_O [>:]

nonniiii muttajuu, nyt siis alkoi loma, ja plussauksen odotus (tosin se odotus voi venyä, mutta hope's high! ainakin vielä[:D])

Hyvää juhannusta<3
 
Päivää! ^^
Eilen puuhailtiin sitten saunassa... [:D] Nyt on siis ovulaatiopäivänä ja ennen ovulaatiopäivää n. 24h aikana molemmat, joten jos siittiöt on hedelmöityskykysiä kork. 72h tuntia niin vois olla että jos on tärpätäkseen niin sitten tärppäis.... [:)]
Voi kun onnistuiskin[:)]
Mites muilla juhannus menee?=)
 
MOikka moi.. toivottavasti olisi tärpännyt[:D] meillä on myös heiluteltu joka toinen päivä kun ei siitä oviksesta tosiaan tiedä mut juuri miten sanoit täytyy varautua ettei käy tylsäksi.. mulla on itelläni ollut viikkonpäivät sellainen olo et menkat alkais TAAS..mut tiedä sit mist johtuu kuvittelen toden näköisesti.. :D
Juhannus on mennyt lasten kanssa touhuillen käytiin vaasassa ja oltiin vaunulla siellä yksi yö.. ja nyt taas kotona ihanaa.. :D:D mä ole koittanut mukstella epätoivoisesti miten nuo toiset on alkunsa saanut tai kyl mää nyt sen muistan mut mun olotiloja.. vanhimmasta muistan hyvin kun olin vasta 17v ja kahdet menkat tuli ihan normaalisti ja menin lääkäriin kovien vatsakipujen takia oikein viiltäviä että itkin oikein silloin enpä meinannut silloin uskoa kun lääkäri sanoi että olet raskaana sen muistan kun vastasin ekana sille lääkärille itkien mitä mä meidän äidille sanon :)
no mutta olinhan mieheni kanssa jo silloin toista vuotta asunut jo.. :D
ei mulla muista kyllä ole kovia vatsakipuja ollut tiedä näitä oireita sitten kaippa ne on joka kerta erinlaiset... no mutta jospa menis iänikuisesti pesemään pyykkiä ja siivoamaan.. moikka moi taas.. ja kuulumisiin..
 
moikkamoi ^^
Juhannus menny vähän eri merkeissä, missä aluksi aiottiin [8|]
Putkimies oli sitten tehnyt jonkun mokan vanhempien juuri valmistuneeseen taloon ja sitten oli "hifi-huoneen" katosta tullut vesi läpi, jolloin putkarin täytyny laittaa uuden kipsilevyt.. Ja kun se ei mitään rakentajan koulutusta oo saanu, se jätti levyjen väliin semmosen sentin raon ja täytti sen pirskule sentään silikonilla!
No, siinä sitten äiti soitteli mulle ja kysy että tasoitanko tuon katon ja maalaan sen... Suostuin tietty kun lupauksena 20e/tunti. No, kolme päiväähän tuossa meni, kun millään meinannu saaha sen putkarin virheiden takia sitä kattoa sileeksi [>:] No, eli on siinä nyt sitten 300e rikkaampi ^^
Mut paikat kauheen kipeet [X(] Vaikka normaalisti tätä hommaa tekeekin, niin silti on joka paikka ihan sairaan jumissa ja kipeenä... no vietä itse katon rajassa maalaten, kitaten, hioen 15tuntia niin kyllä on aika kuollut olo sen jälkeen [8D]

Muuten juhannus menny ihan ok merkeissä. Huomannut jälleen, että pissalla täytyy joka toinen/kolmas tunti vähintään käydä, mutta jotten ala kuvittelemaan, todetaan että se johtuu juotavan määrästä. Tosin viime yönä meni hermo, kun heräsin ensin 6 aikaan käymään wc:ssä kun olin 3 aikaan ennen nukkumaanmenoa käynyt. Ja sitten jälleen puoli kymmenen[:@] JA sitten puoli 1. Pirhana! [:D] Mut kyllä mä sen pistän nyt sen piikkiin, että tässä kuitenkin on tullut juotua normaalia enemmän... Ainakin siihen asti sen piikkiin, kunnes plussa pärähtää [;)]

Toiveet siis toki korkealla, ja joka toinen /joka kolmas päivä puuhailtu ettei ovis menis varmasti ohi. Silti vaikka luulisin että se tossa 24. päivä olikin [;)] Onneks siis puuhailtiin 23. päivä, 24.päivä[;)][:D]
Jos nyt oliskin tärpännyt[:)]

PLUSSATUULIA<3 Etenkin sulle Niinuska!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
YK1, KP12 tai KP15 [:-]
 
Jaajaa O_O
Kummallista tää kun oppii kuuntelemaan kehoaan... Huomaa ihan eri asioita eri lailla[:D]

Tosiaan siis... Eilen yöllä kipuilu alavatsassa... Sitten tänään ollut lämmöt koholla ja oviksesta n.5-6 päivää. Nenä on ollu tukossa, vaikkei mitään flunssaa olekaan. päätä särkenyt jälleeen, eikä särkylääkkeillä oo menny pois... nyt sit äskön vessassa käydessä n. vuorokausi siitä kivuntunteesta tuli pari tippaa verta paperiin ku pyyhki. Pissatustunne jännästi n. 30min vessassa käynnin jälkeen jo.. Ja sitten nännit alko kutisemaan tänään runsaasti. HÖM HÖM. Olisko mahollista että oli kiinnittyminen.. ? Varmaankin. Toiv pysyy mukana... Milloinka testin uskaltaa tehdä... =D on niin ristiriitanen olo. Testata tekis mieli heti huomenna mut negaa se kuitenki näyttäs =D
 
Moikka!!

Siellähän asiat hyvin vauhdissa.. :D
Ja kuullostaa hyvälle oireet taas toivotaan nyt et tulis plussaa:D
Mun mielest noi testit on ihan typeriä kun niiden pitäis näyttää heti plussaa eikä pariviikko tarttis odotella odottavan aika muutenkin pitkä :) Mulla on ihan perusnippailut menos ja metka olo mut lupasin itselleni etten tutki itteäni ja rupean antamaan itselleni toivoa vasta kun menkat ei näy eikä kuulu.. eli viikonpäivät viel.. (kamalaa kyllä tämä odotus) vaikken mukamaas odota ja mieti mitään.. [:D]
Plussatuulia <3
 
niinuska, oliko niin että asustelit jossain täällä turun suunnalla? [:D]

Kiitos plussatuulista, taisivat tulla perille asti... [;)]
Ite malttamattomana testasin nyt sit kun nännit on kipeet ja kummallisia unia nähnyt... Ja no... Haalea plussa [:)] tosin en uskalla vielä iloita, voi olla nega vielä jossain vaiheessa, testi voi näyttää väärin ja voi olla että menee varhaisessa vaiheessa kesken, mutta semmonen olo on että olis tärpännyt ja nyt sit odotellaan sunnuntaita että mitä testi sitten näyttää... [:D] HUIIIIIIIIII[:D]
 
Takaisin
Top