ah, apua>!

Dark91

Vauhtiin päässyt keskustelija
alavatsan nipistely
selittämätön päänsärky lähes päivittäin
väsymys, en jaksa enää millään tehdä kotitöitäkään kauheammin
(juoksen pissalla paljon useemmin ku koskaan)
mies valitteli että ärryn liian usein ja liian helposti...
Etoo kauhiasti, vai olisko närästystä?
finnejä naamassa runsaammin ku ikinä...
ja sitten vielä se, että tänään huomasin, että mulla olis rinnat jotenki turvonneet tms... =B

Okei mä tiedän, järkevintä varmaan tehdä raskaustesti, mutta onko kellään muulla ollu semmosta monta päivää jatkuvaa päänsärkyä (siis aivan tajutonta!)?
Ja sitten se, että en yhtään tiedä missä vaiheessa mun kannattaa testi tehdä, kun kuitenkin mulla oli pillereissä tauko tossa 30.5 ja se kestää neljä päivää, mensut kolme päivää myöhässä ja kesti sen kolme päivää niukempina kun mitä on ollut... Onko järkevää tehdä heti testiä vai pitää kirjaa olosta vai mitä... Joo, olen hieman sekasin xB
 
Moi Dark!

Sun kannattaa varmaan tehdä testi niin saat jotain suuntaa siitä että mistä noi voisi johtua. Noi kyllä kuulostaa raskausoireilta ja varsinkin raskaushormooneilta! Et sä mitään häviä testin tekemiselläkään, ja se on ihan hyvä varmistus. Plussat ne näyttää oikein, mutta nega saattaa olla väärä, jos testi ei ole tarpeaksi herkkä ja raskaus on todella alussa.

Voithan myös odotella viikon tai pari ja seurailla tuntemuksia, jos vaan maltat. Ja jos ne jatkuvat niin tee ihmeessä testi! [:)]
 
kuulostaa kyllä aika normaaleilta raskauden oireilta..mutta toisaalta myös kävisi kuukautisten alku oireisiin..et suosittelisin tekemään sen testin heti miten (saat mielen rauhan. ite ainakin tein sen pari pvä ennen menkkojen alkua enkä aamuvirtsasta, heikkoa viiva näytti ja siihen on luotettu tähän päivään asti.) jos näyttää negaa eikä menkkoja kuulu ja oireet jatkuu tee viikon päästä uusi testi..mitähän se halvin makso 3,90e?
 
Taidanpa sitten tehdä sen testin... :B Jotenkin vaan jännittää tämmönen, varsinki jos se näyttääkin sitten negaa ja oireet jatkuu :B Enkä yhtään edes tiedä tai osaa sanoa missä vaiheessa raskaus olis, koska menkat kuitenkin viimeksi tulivat...
Ja sitten joku päälle kuukausi sitten olin leikkauksessa ja sen jälkeen oli viikon päästä pientä tiputteluvuotoo mut terkkari ja kaikki sano et se on ihan normaalia. Juilinu alavatsassa, esim koulussa ruokalassa huomannut semmosta vähän menkkamaista kipua.

( ei tässä muuten mitään, tuntuu että oon niin yksin kun muuttanu just paikkakunnalle ja mies nyt on vähän enemmän mietteissään koko asiasta... :B )

no jos testi näyttääkin negaa, sitten seuraan ainaki 2vko oireilua ja pidän vaikka kirjaa ja sit jos vielä epäilen niin teen testin uudelleen.

Mulla on jo lääkekaapissa valmiina clearbluen testi. Onkohan se sitten kuinkakin luotettava xB
 
Sehän se siinä vielä kun syön pillereitä (yaz) ja normaalisti menkat jotka oli tossa viikko sitten kestää sen neljä päivää ja korkeintaan kaks päivää myöhässä. Semmoset kohtuullisen runsaat aina olleet, mutta nyt sitten...
Alko neljä päivää myöhässä ja olivat paljon paljon niukemmat ku ennen. Noh, turhaahan sitä on panikoida, mutta oon vaan ihan sekasin ja sit just se odottelu, en voi nyt sitä testiä tehdä, mut aamulla voisin kokeilla. (saa nähdä miten saa työtä tehtyä jos näyttää plussaa...)
 
Dark, mulla clearblue näytti ihan selkeästi plussaa vaikka olin paria viikkoa aiemmin tehny ihan yhtä selkeän negan jollain toisella testillä [:)] Mut niinhän ne väittää, että aamuvirtsasta se testi kannattais tehdä, kun siinä sitä hormoonia on eniten [:)] Päänsärkyä lukuunottamatta kuulostais aika samoilta oireilta, ku mitä mulla oli sillon alkuraskaudesta.. Mut onks se sun särkys koko aikaista, vai alkaako se esim. jos oot liian kauan koneella tai kassapäätteellä tms. sähkövekottimen läheisyydessä? Mulla nimittäi oli kassapääte semmonen, joka laukas päänsäryn ja saattaa edelleenkin sitä tehdä.. ja siihen ei mikää särkylääke auttanu..
 
no voipa hyvin ollakin, nyt on kolme päivää jatkunut päänsärky, alko vissiin kun katoin telkkaria ruokatauolla, ja nyt tänäänkin ollut pois töistä, katsoin telkkaria ja tadaa! Julmettu päänsärky. Se on semmonen migreenityyppinen, ei oo millään lääkkeillä menny ohitse, panadolia otin 500mg ja sit (vaikka tiiän ettei raskauden aikana sais) miranaxia 500mg 2 tunnin jälkeen muttei silläkään oo menny ohi. Nyt oon vaan niin sekasin ja kärsiny jo tästä päänsärystä niin en jaksa välittää vaikka juiliikin koko ajan. Haluan vaan jutella jonkun kanssa :B
 
No täällä voi jutella kyllä, mutta kannattaa mennä lepäilemään jos sellainen olo on!
Mulle sanottiin ainakin apteekissa kun ostin predictorin testin, että ihan sama mistä pissasta sen tekee. Mutta tein kuitenkin sen aamupissasta ja ihan selkeää plussaa näytti, viikkoja tuolloin 4+ [:D]

Muistan kyllä kun ihan ensioireet olivat (siis varmaan viikkoja 2+) että piti syödä koko ajan! Siis jatkuvasti söin ja söin ja söin ja söin (painokin nousi 9kg)..... Alavatsaa juili samalla tavalla kuin menkkojen alkaessa. Rinnat eivät aristaneet laisinkaan. Muusta en hirveämmin muista. Testin tehtyäni mulla alkoi hirvittävä pahoinvointi jota kesti aina viikolle 30 asti täyspäiväisenä! No, paino tippui yli 14 kiloa....

Ei ole tarkoitus peloitella, mutta näin oli mulla [8D]
 
se vaan kun ei tunne täältäkään oikein ketään niin oon liian sekasin, miettisin vaan pääni puhki kummallisia. =P Enkä tiiä uskallanko kavereillekkaan puhua jos sit onki negaa ja sit tulee luulo että kuvittelen :B mut tätä päänsärkyä ei kyllä kuvitella! No joo sit se helpottaa kun tietää mistä nääkin johtuu.... Et ei mitään pelottelua ole, tietääpähän vaan että siitä selviää ^^ [;)]

Mullakin kun normaalisti niin pienet tissit että ennen kun ehin siitä miehelle sanoa, se jo oli silleen et mitä sä oot tehny, kun sun tissit näyttää niin paljon isommilta ;D hehheh. Mut sit siihen iski paniikki ku mietin ääneen jos oonki oikeesti raskaana:B
 
Niin joo ja voiko se liittyä mitenkään raskausoireisiin et mulla on ollu varsinki iltasin semmonen jännä liman tunne kurkussa, mut ei mee pois... (tuskin mut kunhan kysyin) helpottais vaan niin paljon jos näyttäis plussaa. :B Tietää mistä johtuu, ettei kuvitellu jne. Mulla kun tulee aina se pelko et ihmiset luulee et kuvittelen, sama oli umpparin kanssa, vaikka selvästi tulehtunut ja tjulehdusarvot satoja. No, huomen aamulla se selviää. Mies ehotti että teen samantien, (pissattaakin ) mut haluun olla täysin varma et teen sen oikeeseen aikaan xp 
 
nojoo... jos ketään kiinnostaa, on aikaa tms niin voin antaa mun numeronkin... koska en jaksa tällä koneella roikkua kohta mut jos ketään kiinnostaa jutella tekstiviestein tms niin juu=B 04 40 31 21 91
 
Noniin, nyt on ekat testit tehty... Aamulla ensimmäisenä 7 aikaan tehty testi ei toiminu... =( ei tullu kontrolliviivaa lainkaan. Sitten rfsu:n testillä äsken tuli joku ihmeellinen haamuplussa, (se näyttää mun mielestä aina jotain haaleeta plussaa, plää!) ja sitten clearblue digitalilla tuli vastaus "ei raskaana". Mut toisaalta en taas tehny sitä aamuvirtsasta, joten voi olla senkin takia ettei ollu plussaa. Mut harmittaa jo nyt vähän. ostin samantien 4 testiä, 2 niistä tein äsken, negaa (haamuplussaa) näyttivät. PLäÄ!

kuitenkin jatkuu oireet; aamulla kun nousin sängystä ja ajattelin ottavani panadolin päänsärkyyn, (joka ei oo menny vieläkään mihinkään, vaikka eilen illalla oti lähestulkoon 1000mg) kaikki meinas tulla ylös samantien, ja siitä lähtien ihan sairaan etova olo. päänsärky mukaan lukien.

Ite olisin toivonu plussaa =(
 
Oletko jutellut miehesi kanssa vauvantulosta? Onko se teille molemmille ok, että se tulee jos on tullakseen? [:)]
Voi olla että jos raskaana olet, niin se on vielä niin alussa ettei testit pysty sitä määrittämään, mutta voihan olla että nuo oireet ovat jotain muuta... Joskus olen kuullut ihmisiltä, että sitä "keksii" ja "löytää" itsestään paljon oireita, jos todella kovasti raskautta toivoo [8|]

Toivotaan teille oikein kivaa jatkoa, ja toivottavasti myös plussatuulia, näin ollakseen... [:)]
 
mitä tarkoittaa haamu plussa sun tapauksessa? siis onko siinä viiva vai ei? koska mä kun tein testin niin viiva oli todella olematon mutta kuitenkin hyvässä valossa nähtävissä...ja kun neuvolassa kysyin että pitäikö tehdä varuulta vielä testi kun oli niin olematon viiva niin sanoi että ei tarvitse että minkäänlaista viivaa ei siihen tule ilman niitä hormooneja. itse käytin tätä apteekin halvinta merkkiä http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?pagetype=1&catalog=yasalescatalog&productid=1990910%28yabasecatalog%29 ja se tais olla kaikkein parhain noin niinkuin herkkyydeltään. näyttää jo tosissaan 10 mlU/ml kun suurin osa (kalliit merkit) näyttää vain 25 mlU/ml..
 
Mulla tuli haamuplussa kun tein ekaa raskaustestiä, enkä vielä ollut raskaana. Luin myöhemmin jostain että nämä tosi tarkat raskaustestit saattaa haamuplussia antaa, kun kyseessä on "kemiallinen raskaus". "http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Keskenmeno/Mika-ihmeen-kemiallinen-raskaus/

Oletan, että mullakin oli niin, siinä ekassa testissä. Sen jälkeen ei haamuja tullut, ja käytinkin vähän halvempia testejä. Olisiko ollut, että eivät aivan niin herkkiä...(?) Kolme kiertoa vauvan yritystä ja sitten jälleen haalea viiva. Pari päivää, niin haalea viiva oli muuttunut jo ihan selkeäksi plussaksi. <3
 
Moikka!
Suosittelen että soitat oman alueesi neuvolaan ja kysyt sieltä miten kannattaa toimia, jos sulla on pilleritkin nyt käytössä? Sieltä varmasti osaavat neuvoa sinua yksilöllisesti :)
 
Miehen kanssa ollaan puhuttu asiasta, vauva saa tulla jos olen raskaana. Miehelle se on vaan kova paikka, koska se stressaa niin pienistä.

Ja eilen kun rupesin ystävieni kanssa puhumaan asiasta, eräs ystävistäni kysyi, että onko mahdollista että oon unohtanu pillereitä. Sitten se iski itseenikin. Sairaalassaoloaikana jäi kolme päivää syömättä, mutta en ajatellut sitä tähän mennessä lainkaan. Ja se unohdus sijoittuu aikavälille 5-8.5 Ja aika pian sairaalasta pääsyn jälkeen jo mieheni kanssa puuhastelimme useamman kerran... [:-]
Siinä voi olla siis syy siihen, jos olen raskaana.[8|]
Haamuplussa oli semmoinen todella haalea toinen viiva jossain rfsun testissä. Se oli melko selvästi näkyvissä, ei tarvinnut siristelläkään että sen näki. Jostain luin että rfsun testit on jotain herkimpiä ja sitten clearblue, vaikka onkin herkkä niin kuitenkaan läheskään niin herkkä kuin rfsu.[>:]

Mutta, kuitenkin, en mene luottamaan nyt eiliseen haamuplussaan enkä negatiiviseen.[8|]
Voihan se tosiaan olla että testi on tehty siinä tapauksessa liian aikasin! Mutta rassaavaa on epätietoisuus! [:@]

Eilen aamusta asti oli erittäin etova olo ja päänsärky oli kovaa, ei helpottanut hetkeksikään. Etova olo kuitenkin helpotti siinä iltapäivän jälkeen. Pissalla tuli käytyä siinä 7-8 kertaa, normaalisti päivässä käyn 3-4 kertaa. (kaveritkin on kateellisia, ns "seurapiirirakko") Naama kukkii, uusia näppyjä tulee varsinkin otsaan ja leukaan. ja etoo niin sairaasti![:'(] Sama tänä aamuna, oli niin lähellä etten oksentanut samantien kun nousin sängystä ylös [&:] Päätä särkee tällä hetkellä vain minimaalisesti ([:)]ah<3)

Mietin myös sitä vaihtoehtoa, että olisinkin kuvitellut asioita, mutta koska raskaus tähän mennessä on ollut täysin yllätys, olen pitänyt kirjaa vain oireista joita on ollut, ja vasta toissapäivänä katsoin netistä, että voihan nämä ollakin raskausoireita. [:-]

Itse haluaisin jo lasta, mutta mieheni on ollut sitä mieltä että odotellaan vielä hetki. Mutta kun mieheni kanssa puhuin, sanoi että kyllä me pärjätään, vaikka olisinkin raskaana. "kyllä me saadaan se toimimaan, kun vaan tarpeeksi yritetään, ja on tuossa syytäkin sitten yrittää, jos oot raskaana". LÄhestulkoon suora lainaus mieheltäni. [:)]

Ja olette tekin oikeassa, tämä voi olla jotain muutakin kuin raskautta, mutta ajattelin nyt katsoa vähän aikaa (uuden testin teko viikon, kahden päästä) ja pitää kirjaa oireilusta ja sitten mennä lääkäriin ja kysyä mitä hän on mieltä. Jostain syystä mulla on iso kynnys lähteä käymään lääkärillä. [&o]

Onko teillä raskausoireet (kuten päänsärky ja etominen) aina olleet päivittäisiä vai onko ollut välissä päiviä jolloin oireet ei vaivaa lähes lainkaan?
 
Se on hyvä, että olette molemmat samaa mieltä vauvan tulosta. Meillekin tämä meidän neiti oli täysi yllätys, ja tottapuhen vahinkohan se oli. Me molemmat stressattiin raha-asioista, mikään muu ei meidän mieltämme painanut siinä vaiheessa kuin se, että miten meillä riittää rahat elämiseen.

No, nyt näin jälkeenpäin se on helppo sanoa: Me pärjäämme todella hyvin. Paremmin kuin uskalsin koskaan edes kuvitella.

Minä en raskaaksi tullessani kyllä edes ensimmäisenä ajatellut raskautta: Menkkakivut olivat muutenkin aina samanlaisia ennen menkkojen alkua. No, kivut vaan jatkuivat ja jatkuivat mutta menkkoja ei näkynyt. Ja minä vaan söin, ja söin ja söin, söin, söin, söin......

Raskautta alettiin epäillä siinä vaiheessa kun menkat olivat n. 3 viikkoa myöhässä, ja minä en pystynyt menemään kaupassa lihahyllylle päin.. Sielä haisi niin kamalalta että oksennus meinasi tulla.. Myöskin monet muut hajut ottivat nenään paljon herkemmin.

Päänsärystä en osaa sanoa kovin hyvin, mutta sitäkin esiintyi jonkun verran. Muistelisin että aluksi se meni paracetamolilla ohi, mutta loppuraskaudesta otin panadolia (hurjaa.. [:D]).

Aamupahoinvointi jatkui mulla kokopäiväisenä, eli oikeastaan mistään aamupahoinvoinnista ei voitu edes puhua. Noi sun oireet kuulostaa kyllä hyvin paljon raskausoireilta, mutta niitäkin on sitten moneen eri junaan!

Itselläni tuli pissallakäyntien monistuminen vasta kun maha alkoi kasvaa, ja sitten sitä käytiinkin ja usein... Muutenkin joudun käymään todella usein vessassa normaalisti (7-8 kertaa).

Se mikä minua harmittaa tässä on se, etten ehtinyt käymään kouluani loppuun. Se harmittaa, koska nyt minulla ei vielä ole ammattia, enkä voi jäädä kotiäidiksi, vaan joudun jatkamaan opiskelujani. Elokuun alussa meidän neiti täyttää 6kk, ja en kyllä haluaisi häntä vielä hoitoonkaan viedä.... :( Että siinä mielessä on kyllä hyvä odotella.

Ja oireista vielä: Se on normaalia että niitäkään ei ole, tai että ne ovat välillä, tai jatkuvat koko ajan. Se on vaan niin pirun yksilöllistä!!! Tsemppiä, ja tuuhan kertoo kuulumisias!
 
Enaj, kuulostaa vähän liiankin tutulta!

Miestä stressaa nimenomaan raha-asiat ja mua nyt tietty kanssa... Onneks kuulee että joku muukin on nyt sit ollu samassa tilanteessa, ja pärjännyt, täytyykin näyttää viesti miehelle, kun herää ^^ (IHme uniperse... ;D) niin saattais stressata asteen vähemmän. Ja sitäpaitsi onhan meillä aina mun vanhemmat ja miehen vanhemmat apuna jos nyt niin huonosti menee. Kuitenkin kaikilla tuilla yms. tulee vuokra maksettua jne. Miikakin pääsemässä töihin sivarin jälkeen, joten sitten ei ole sinänsä ongelma! [:)] (oi että kun olisikin näyttäny eilen jo plussaa, niin vois vaan alkaa suunnittelee ja miettii[:D])

Voi että kun olisikin nyt sit oikeesti masuasukki, eikä vaan jotain muuta <3 :B nyt pitää vaan toivoa... En kyllä vielä uskalla pillereitäkään jättää pois, ennenko on plussannu. (vai voiko ne pillerit vaikuttaa jotenki testin tulokseen?) Ja muutenkin yritän olla liikaa haaveilemasta, ettei sitten romahda täysin jos negaa näyttää.

Kerran aikaisemmin olin jo raskaana, mutta siitä on jo paljon aikaa. Sillon mulla naama kukki, juoksin vessassa useemmin, menkat jäi kokonaan pois, mutta pahoinvointia ja päänsärkyä ei hirveemmin esiintyny... Mutta se meni kesken se =B (se oli sinänsä ihan hyväkin asia, koska en siihen aikaan halunnut lasta lainkaan (olin 16) ) Silloin testi näytti alkuun haamuplussaa, ja sitten viikon päästä plussaa. Jännää. Niinhän sitä sanotaan että jokainen raskaus vaikka oliskin samalla äidillä niin on erilainen. Kuten sitäkin että jokaisella on melko erilainen raskaus. Yksilöllistä :D

Ärsyttää vaan niin kauhiasti kun pitää odotella että tietää. JA sitten jos se onkin nega ja petynkin =( ja sen takia pidänkin negaa hyvin mahdollisena, etten pettyis.

Tänä aamuna oli kyllä kumma kun kissa tuli sitten ensimmäisenä talsimaan tissien päälle, oli siinä sit jo pakko kiljasta että pois nyt, tissien päältä, sattuu! :D Mies siinä naurahti unissaan, mutta jatkoi uniaan, -.- argh. ^^ Ite huomasin että nyt kun nukuin 12h niin sitten on vähän vähemmän väsyny kun sillon ku n ukun 7h. ja etookin hieman vähemmän kun nukkuukauemmin! kai. :D
 
Hei muuten, älä syö pillereitä jos epäilet olevasi raskaana.
Ei oo hyväksi mahdolliselle vauvalle.
Että lopeta ne nyt, ennen kuin varmistuu raskaus.

Ja toivottavasti teidän tilanne selkeytyy pian ja saatte varman tiedon.
 
Takaisin
Top