4D-Ultra

Meillä olis suunnitelmissa käydä 4D-ultrassa. Piti käydä jo esikoisen kanssa mut sillon se jotenkin jäi. En nyt muista mitä siinä tapahtu :D Ajattelin tuossa kysellä ens viikon neuvolassa et miten sen kans pitäis toimia..
 
Janikaa odottaessa vähän puhuttiin mutta ei sitten menty missään vaiheessa. Nyt ei olla ees puhuttu siitä.
 
Juuei. Ei menty Oliviaakaan oottaessa, eikä mennä nytkään, jos nyt ei jotain suuria ihmeitä tapahdu. Maksaa liikaa ja kyllä nää julkiset 2 ultraa meille on riittäny ihan hyvin.
 
Onhan se tyyristä...mun ymmärtääkseni sinne 4D-ultraan mennään rakenneultran sijaan. Eli siellä katsotaan ne rakenteet sitten. Silloin saa sen kelakorvauksen siitä käynnistä.
 
Olis varmaankin aika upea kokemus tuo 4D ultra, mut on se sen verran tyyris et me taidetaan tyytyä ihan vaan näihin kunnallisiin. emoticon  itseasiassa mulle tulikin jo kutsu ra-ultraan, joka olis 14.6 ja kotkaan kun menen, niin siellä on kuulemma käytössä se 3D ultra, eli on ainakin hiukan tarkempi, ku "tavallinen" ultra.
 
Me käytiin 4D-ultrassa esikoisen kanssa, koska haluttiin varmistaa sukupuoli. Mies oli niin pettyny, ku kerroin että sairaalasta sanoivat, että tyttö tulee, ni oli pakko sitten mennä. En halunnu että elättelee turhaan toivetta et "mitä jos se onki poika" ja pettyy sit vielä pahemmin ku neiti syntyy.

Kela-korvauksen sain ja kävin myös molemmat "tavalliset" ultrat synnärillä.. Joten kaipa se on eri paikoissa eri tavalla.. Meillä hintaan sisälty vielä dvd ultrasta, vaikka tiedän, että jossain paikoissa siitä dvd:stä saa maksaa erikseen 20-30e. Olihan se jännä kokemus, mutta tästä raskaudesta en käy ellei sitten lääkäri komenna.

Niin ja vielä, että muistakaa, että siellä on käytävä ennen jotain oisko ollu rv24 että sen kela-korvauksen saa! Kyllähän 4D:ssä toki ne rakenteet katsotaan myös, mutta ainakaan mulla ei tosiaan vaikuttanut synnäri ultriin millään tavalla. Kaipa se sitte johtu siitä et käytiin jo ne kaks ultraa ennen tota 4D-kokemusta :)
 
Minäpä repäsin ja varasin tänään 4D-ultran! Ei tuota rahaa mitenkään ylimääräistä ole, mutta ajattelin sen loman kunniaksi varata. Olen sen verta utelias, että haluan tietää miltä masussa näyttää ja muutenkin tarkempihan tuo ultra on. En tiiä onko hömppää, mennään silti! :)
 
Jon, eihän se nyt ihan pelkkää hömppääkään ole.emoticon 4D ultrassahan nähdään tarkemmin esim. sydämen rakenteet ja vauvan kasvojen muodot (muistaakseni esim. kitalaki- ja huulihalkiot näkyy monesti 4D:ssä). Ja sitten jos raajoissa tai selkärangassa on jotain poikkeavuuksia, niin nekin näkyy 4D:ssä hyvin. Eli ei varmasti voi ajatella että olisi mikään turha käynti. Toivotaan nyt, että pieni olis siellä sun masussa sitten semmosessa asennossa, että näkys kaikki nuo kehon osat mahdollisimman hyvin. Mille raskausviikolle otit sen 4D:n? Haluatteko tietää vauvan sukupuolen jos mahdollista?

Joku jo mainitsi että rakenneultraan kohta menossa... ollaanpa me jo pitkällä! Oikeesti enää pari viikkoa ja puolivälietappi on jo saavutettu. Hyvä niin :) Paitsi että mulla on rakenneultra vasta 4.7. ja siihen on melkein kuukausi vielä... tylsää. emoticon
 
Niin, ajattelinkin ehkä "hömppää" siksi ettei tavallaan mitään "oikeaa" syytä mennä. Kun jotkut JOUTUVAT ihan lähetteellä. Mutta toisaan ei sitä käytiä turhaksi  voi sanoa. Toivotavasti siellä kaikki hyvä! :)

Se on mulla viikolla 19. Sanoivat sieltä kun soitin että vko 19-20 parhaat kun saadaan vaavi yhteen kuvaan kokonaisena! Sitte kunnallinen ultra onkin 5.7. Ja halutaan tietää sukupuoli. Oon erittäin malttamatonta ihmissorttia ja haluan päästä ajattelemaan veijaria tyttönä tai poikana. Tuo mies kyllä on niiiiin varmana pojan tulosta, että ihan huvittaa. Eilen ehdottelinki tyttöjen nimiä hänelle ni sanoi vain et kyllä tuo nimi pojalla kuulostais aika hölmöltä. Joten katsotaan mitä setä ultrassa sanoo! Oon paljon lukenu tästä Bruno (en muista sukunimeä), että taitaa olla ihan huippuluokkaa tuossa ultraamisessa... Kellään kokemusta?
 
Nyt on meillekin aika varattuna 4D:hen... aika olis 19.7. Sanoin sinne että ajattelin sen käydä tuon kunnallisen rakenneultran sijaan jotta varmasti saan kela-korvaukset mutta ilmeisesti kyse on vaan raskausviikoista mihin mennessä pitää käydä että sen korvauksen saa...

Kellään tietoa? Kun meillä olis se kunnallinen 8.7 ja tietty sielläkin olis kiva käydä jos ei vaikuta noihin kela-korvauksiin :D
 
Käsittääkseni kela-korvauksia ei saa jos on ennen 4D-ultraa ehtinyt käymään kunnallisessa rakenneultrassa
 
Mä kävin tänään 4 D rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin!emoticon  Aivan upea kokemus!



Kelakorvauksesta, mulle sanottiin että korvauksen saa jos käy ennen rv 24. Ja kunnallisesta puhuivat vaan siinä yhteydessä ettei ole samalla viikolla ja sekin sen takia että nähdään koko eroa! :) Eli Mimmu86 molempiin vaan! Yksityisellä käynti on ihan oma kustanteista eikä kunnallinen ole siihen mitenkään "sidonnainen".
 
Tultiin nyt siihen tulokseen että käydään molemmissa, kävi maksujen miten vaan :) Meillä mies ei päässyt sinne np-ultraan mukaan kun sen piti olla vain ylimääräinen ultra ja jonkun piti sen aikaa olla esikoisen kanssa. Sehän muuttui vasta paikan päällä np-ultraksi.
Ja nyt se 4D ultra osuu sellaiseen väliin ettei mies voi mitenkään olla pois töistä, eka päivä loman jälkeen...joten mennään sit myös sinne kunnalliseen niin pääsee mieski edes kerran ultras näkemään tämän pikkukakkosen :)
 
kyl 4Ds oi käydä vaikka oiski käyny rakenneultras kunnallisella. kela korvaa ennen jotai viikkoja, mut ne taitaa kysyä viikkoja kuitenki ku sen 4Dn varaa ja kertovat siitä paremmin.. Ainaki Femedassa oli näin :)
 
Takaisin
Top