----45+++++ kuumeiset

MiuMau79 :) Ei voi kärjistää!

Mun ajattelumalli ei ole edes teoria...eikä liity mitenkään Vastavirran akan tapaukseen.

Itseä ainakin "jokin ajatus" helpottaa, sillä olen aina haaveillut kolmesta lapsesta. Toistaiseksi haavissa on Yksi.

Uskon kohtaloon ihan kaikessa.

Kaikille PLUSSAA!!!:cheers:cheers:cheers:cheers


Dpo14 (ikää 46v)

"Ei voi kärjistää" What? Jos puhutaan oman lapsen kuolemasta ei voi sanoa että se on kärjistämistä. Se on ihan hirveä tilanne. Välillä kyllä kannattaisi oikeasti miettiä mitä sanoo...
 
Minä kuvittelin olevani kerrankin ajoissa, kp6 ja aloitin oviksen testaamisen, niin eikös pamahtanu jo aika vahvat viivat :O Taitaa mennä tää kierto taas ihan hukkaan ku näin aikasin tulee LH-huippu... no, tässä letrojen kanssa säätäessä oppii tuntemaan miten oma keho niihin reagoi. Ehkä se joskus tuottaa tulostakin vielä. Tai sit ei.
Minä päivinä otat Letrot? Ja mitä haittaa liian aikaisesta oviksesta on? (En tiedä, niin kysyn).

Mietin vaan sitä, että gyne ei yhtään sättinyt mua siitä kun olin myöhässä niiden kanssa. (Piti ottaa kp.5-9, otin 6-10). Sanoi, että voi jopa olla ihan hyväkin. Sanoikohan sen rauhoitellakseen, vai olisiko siitä sitten voinut olla jotain hyötyä mun 15pv tynkäkiertoihin.:confused004 No ainakin tehosivat, ovis kp15 ja nyt jo kp19 menossa, johon en hetkeen olekaan yltänyt.:rolleyes:
 
"Ei voi kärjistää" What? Jos puhutaan oman lapsen kuolemasta ei voi sanoa että se on kärjistämistä. Se on ihan hirveä tilanne. Välillä kyllä kannattaisi oikeasti miettiä mitä sanoo...

Kaikilta se ei näytä onnistuvan. Useinkaan.
 
Musta on kaunis ajatus uskoa, että kaikella on tarkoitus ja että kohtalo määrää ja kellekkään ei anneta enempää ja lässynlää... mutta ikävä kyllä olen kyyninen ja nähnyt liikaa, että ei perkele kyllä ole mitään tarkoitusta ja on tuhansia surullisia ja lopullisia kohtaloita, joissa todellakin on annettu liikaa. Toiset pääsee elämässä helpolla, toiset saa kaiken paskan niskaansa, vaikka tekevät kaiken oikein ja ovat hyviä ihmisiä... paska säkä.
 
Onhan tuota kyynistynyt. Vaikka juuri sellaiseksi en halunnut isona tulla. Mutta tarpeeksi kun on paskaa tullut niskaan, niin väkisinkin sitä miettii, että mitähän pahaa olen tehnyt kaiken tämän ansaitakseni. En ole ikinä ollut uskonnollinen, mutta buddhalaisuuden filosofiat kiehtoisivat. Jos niistä saisi voimaa hyväksyä tämä kaikki.
 
Lapsi syntyi kuolleena hätäsektiolla istukan irtoamisen vuoksi, mutta hänet saatiin elvytettyä

Eihän lapsi silloin kuollut. Eihän kuolleista voi palata? Jos sanoo että synnytti lapsen kuolleen niin ompa yllätys että saatiinkin elvytettyä. Anteeksi mutta ei mene mun järkeen...
 
Mulla on kaksi lasta syntynyt noilla.viikoilla tai päivän heitolla. Toinen tarvitsi vähän hengitysapuja tai oikeastaan tarkkailua ja molempia piti herätellä syömään alussa usein. Muutoin voivat hyvin ja olivat noin 3kg.
Tsemppiä!
Meille lupailtiin torstaina että poika olisi n.3000-3200g saa nähdä miten pitää paikkansa.
Katsotaan miten vauvan kanssa lähtee sujumaan, aikaisemmat kaksi sektio vauvaa syntyneet hätäsektiolla joten nyt hiukan erilaisessa tilanteessa. Kunhan nyt päästään sinne sektio päivään :smiley-angelic001
 
Eihän lapsi silloin kuollut. Eihän kuolleista voi palata? Jos sanoo että synnytti lapsen kuolleen niin ompa yllätys että saatiinkin elvytettyä. Anteeksi mutta ei mene mun järkeen...
Pulssiton, hengittämätön eli kliinisesti kuollut, apgar pisteitä tuli tasan 1 koska ruumiissa oli vielä väriä joten sydämen pysähtymisestä ei ollut ns.liian pitkä aika.

Silti tyttären sydän saatiin lyömään vasta 5 minuutin iässä, jonka johdosta hän sai myös 2 laajaa aivoverenvuotoa.
Lääkärit olivat jo luovuttamassa siinä kohtaa koska syy sydämen pysähtymiseen oli istukan irtoaminen, hapenpuute ja verenvuoto aiheuttaa tuollaisessa tilanteessa yleensä peruuttamattomat vauriot.
 
Lapsi syntyi kuolleena hätäsektiolla istukan irtoamisen vuoksi, mutta hänet saatiin elvytettyä
Eli lapsi syntyi elottomana, ei kuolleena.

Kuolleeksi todetaan vasta sitten kun elottoman ihmisen elvytys on lopetettu tuloksettomana (tai ruumis on tuhoutunut tai on havaittu selviä toissijaisia kuoleman merkkejä).
 
Muokattu viimeksi:
Hurja elämänalku ollut Ulkosuomalaisen pienellä ja ihanaa kuulla joskus tällaisesta tilanteesta näinkin, että kaikki on lopulta mennyt hyvin!

Epäoleellista sinänsä, mutta näin maallikon korvaan ehkä ymmärrettävämpi ilmaisu tilannetta kuvaamaan voisi olla, että lapsi syntyi elottomana. Elottoman voi elvyttää, kuollutta ei saa herätettyä henkiin.

Kiitos teille kaikille tsemppaajille, tukijoille & myötäeläjille! Katsellaan yhdessä mihin tämä tie tällä kertaa johtaa...

Lämmin ajatus teistä jokaiselle, kullekin omaan tilanteeseensa!
 
Meille lupailtiin torstaina että poika olisi n.3000-3200g saa nähdä miten pitää paikkansa.
Katsotaan miten vauvan kanssa lähtee sujumaan, aikaisemmat kaksi sektio vauvaa syntyneet hätäsektiolla joten nyt hiukan erilaisessa tilanteessa. Kunhan nyt päästään sinne sektio päivään :smiley-angelic001
Hurjasti Tsemppiä ja hyvää teidän synnytykselle!
Riittävästi draamaa ollut jo teidänkin taipaleella. Ihmeellinen henkiinpaluu tyttärellä ollut, luo paljon toivoa elämän sitkeyteen.
 
Eli lapsi syntyi elottomana, ei kuolleena.

Kuolleeksi todetaan vasta sitten kun elottoman ihmisen elvytys on lopetettu tuloksettomana (tai ruumis on tuhoutunut tai on havaittu selviä toissijaisia kuoleman merkkejä).
Kyllä sektio kertomuksessa kerrotaan lapsen syntyneen kuolleena.
 
Selitetään hiukan, ihminen voi olla kaikkien merkkejen mukaan olla kliinisesti kuollut, mutta sydämessä on vielä sen verran jäljellä sähköistä toimintaa jolloin sydämen toiminnan palauttaminen on vielä mahdollista. (Olettaen siis että itse syy sydämen pysähtymiseen ei ole itse sydämessä) esim. Sydänpysähdys jossa ns. Painantaelvytyksellä kierrätetään verta ja hengitysputkella turvataan happi voi ihminen palata vielä elävien kirjoihin jopa 40 minuutin päästä, ja silloin hän on ollut kuolleena ( pulssittomana/ilman omaa verenkiertoa 40 min ajan ennen sydämen toiminnan palautumista)
Eloton ihminen on silloin kun EKG.ssä näkyy vielä sydämen sähköistä toimintaa mutta sydän ei ole vielä pysähtynyt.
Toivottavasti hieman selvensi asiaa.
 
Takaisin
Top