----45+++++ kuumeiset

Motto ei oo. Kuulemma aivan normaalia että tiputtaa kun limakalvo alkaa vanhemmasta päästä rappeutumaan. Näinköhän? Näkeekö ne alkukierron ultrassa että keltsi ok? Ja miksiköhän ei otettu sitä sprog koetta vaikka sanoin tästä tipittelusta ja ovistestien negoista? No joo, siis toinen lääkäri halusi pikapikaa ivf ja toisen mielestä ei muuta vaihtoehtoa kun lahjamunasolu. Pitää takia toi kalloon ja hyväksyä. Silti sitä jotenkin toivoisi edes yhdessä kierrossa jotain testattavaa :hilarious:
 
Motto ei oo. Kuulemma aivan normaalia että tiputtaa kun limakalvo alkaa vanhemmasta päästä rappeutumaan. Näinköhän? Näkeekö ne alkukierron ultrassa että keltsi ok? Ja miksiköhän ei otettu sitä sprog koetta vaikka sanoin tästä tipittelusta ja ovistestien negoista? No joo, siis toinen lääkäri halusi pikapikaa ivf ja toisen mielestä ei muuta vaihtoehtoa kun lahjamunasolu. Pitää takia toi kalloon ja hyväksyä. Silti sitä jotenkin toivoisi edes yhdessä kierrossa jotain testattavaa :hilarious:
Löytyisikö teille joku myötämielisempi ja kuuntelevampi lääkäri jostain muualta? Ei kuulosta kovin hyvältä, että heti vaan ivf lahjasoluilla. Kun Tähdellekin on tulossa jo miljoonas inssi ja vielä yli-ikäisenä ja sinä olet nuorempi ja heti vain lahjasolua tyrkytetään, kun pieni tuki omaan kiertoon voisi auttaa.
 
2014 kyselin lääkäriltäni tuon loppukierron tukilääkityksen perään, ja hän sanoi, ettei siitä ole hyötyä muuten kuin alkiosiirroissa, joissa kierto on sammutettu... että jos alkukierron hormonit ovat kunnossa, niin loppukiertokin menee oikein, ja loppukierron ongelmat kielivät ongelmista alkukierrossa ja silloin pitää alkukierto korjata. Totesin, että aha, selvä, ja sen jälkeen käytännössä havaitsin, että alkukierron lääkkeet todellakin vaikuttivat myös loppukierron pituuteen. Ainakin minulla homma meni juuri niin kuin lääkäri oli sanonut, ja siksi en tuota epäile.

Internetissä googlailu näyttäisi, että lääkärit ovat tästä keskenään erimielisiä, joidenkin mielestä loppukierron tukilääkityksestä voi olla hyötyä, ja toisten mielestä ei ole.

Peppipupu, onko sinulla alkukierrossa mitään lääkitystä? Kumma jos ei mitään lääkkeitä ole, kun ei ovisplussaakaan tule.
 
Muokattu viimeksi:
Mä sain letro- ja progesteronireseptit tukemaan luomuilua siksi aikaa, kun oltaisiin pidetty taukoa hoidoista syksyyn asti ja mietitty lahjasoluasiaa. Mulla oli myös usein loppukierron tiputtelua.

Uskoisin että vastaavan kombon saaminen teille ei olisi poissuljettu vaihtoehto?
 
Peppipupu :) Hämmästelen....

Minkälaista hoitoa Klinikalta saat, kun et saa mitään:smiley-ashamed004 Sinullavan kierrossa on kuitenkin ongelmaa....

Miten olisi Klinkan vaihto:smiley-angelic003

Letrot saa melkein väkisin, jos muuta ei saa....

Kannattaa selvittää nopeasti, kun ikä juoksee kuitenkin koko ajan...tsemppiä paljon:smiley-angelic003
 
Tähti toi oli suositus jenkkisivuilla suoraan hedelmättömyysklinikalta. Ei mulla aiheuttanut mitään sivuoireita. Olisko sulla ollut jokin muu joka ne aiheutti?

Peppipupu :) Ei...vain ubiqinon....ja toki kahvikin tekee....oon herkkä stimulanteille.
 
Löytyisikö teille joku myötämielisempi ja kuuntelevampi lääkäri jostain muualta? Ei kuulosta kovin hyvältä, että heti vaan ivf lahjasoluilla. Kun Tähdellekin on tulossa jo miljoonas inssi ja vielä yli-ikäisenä ja sinä olet nuorempi ja heti vain lahjasolua tyrkytetään, kun pieni tuki omaan kiertoon voisi auttaa.

Yölento :) Hyvin neuvottu! Peppipupu, ota härkää sarvista!

Me mennäänkin nyt tämän kierron inssi sit luomuna ilman letroja. Päätettiin eilen vaihteeksi näin, koska en ole letroista hyötynyt ja luomuna yritetty aiemminkin.

Sen sijaan laitoin Klinikalle pyynnön, että voisiko saada DHEA reseptin....saa nähdä antavatko:smiley-angelic003
 
Last edited by a moderator:
45 tarkalleen...

Peppipupu :) Sinun kannattaa nyt tehdä sopimus hoidoista, vielä 45-vuotiaana sen saat ja jatkon....

Jos ehdit täyttää 46v. ennen hoitojen aloitusta/sopimusta, et pääse enää Klinikalle tai ainakaan saa vaihdettua Klinikkaa.
 
Apua! Mitä tämä nyt on? Olen jo melkolailla päässyt yli siitä, etten saa enempää lapsia kuin tämän yhden, joka on siis maailman rakkain. Nyt kuitenkin välillä alkaa tulla sellaisia ajatuksia, että jättäisin pillerit pois ja antaisin luonnon päättää, mitä tapahtuu :eek: Sitten kuitenkin se järkipuoli sanoo, että ei, ei missään tapauksessa. Ikää 45, eihän minun omat munasolut voi enää edes toimia, kun eivät toimineet jokunen vuosi sittenkään. Riskit tässä iässä ovat jo melkoiset, vaikka joku yksittäinen "terve" munasolu saattaisikin vahingossa löytyä. Olisin 60v, kun tämä toinen lapseni olisi teini-iässä. Ei, ei ja ei, vai sittenkin kyllä? Huoh :sorry:
 
Niin, siinäpä on tosiaan tuo kiertokin, ei ole ollut sen jälkeen kun raskauduin. Pillerit ovat pitäneet menkat poissa, ja kohta oikeasti varmasti on vaihdevuodetkin tulossa. Tietenkin myös taloudellinen puoli mietityttää. Voi olla, että tämä on nyt vain hetkellinen innostus asiaan, ja menee kohta ohi.
 
Gynekäynti takana. Ja mieli on paljon valoisampi, kun heti sai konkreettisesti apua, eikä vähättelyä.:happy093
Mikäli tästä nyt tulee normaalipituinen kierto, niin loppukierrossa verikokeisiin. Mutta joka tapauksessa ensi kiertoon Letrozol ovulaatiota tehostamaan. Ainakin ilmi kävi, että myoomat eivät olleet kasvaneet. Kysta löytyi munasarjasta, muttei pcos:n viittaavaa. Mielestäni sanoi myös, että vähän endometrioosiin viittaavaa ja heikko limakalvo kp9:lle.

Kunpa kirjaisivat nopeasti tiedot omakantaan, kun tietoa tuli niin paljon, niin lyhyessä ajassa. Olen vähän pyörällä päästäni.:think005 Kunpa mulla olisi jonkun Suskin veroinen tietämys asioista.:laughing002

Edit. Vastatakseni eiliseen kysymykseeni, niin kyllä, sitä säikeistä venyvää vuotoa voi siis olla näköjään muulloinkin, kuin ovulaation aikaan. Ultrassa ei näkynyt ovulaatiota tapahtuneen.
 
Muokattu viimeksi:
Apua! Mitä tämä nyt on? Olen jo melkolailla päässyt yli siitä, etten saa enempää lapsia kuin tämän yhden, joka on siis maailman rakkain. Nyt kuitenkin välillä alkaa tulla sellaisia ajatuksia, että jättäisin pillerit pois ja antaisin luonnon päättää, mitä tapahtuu :eek: Sitten kuitenkin se järkipuoli sanoo, että ei, ei missään tapauksessa. Ikää 45, eihän minun omat munasolut voi enää edes toimia, kun eivät toimineet jokunen vuosi sittenkään. Riskit tässä iässä ovat jo melkoiset, vaikka joku yksittäinen "terve" munasolu saattaisikin vahingossa löytyä. Olisin 60v, kun tämä toinen lapseni olisi teini-iässä. Ei, ei ja ei, vai sittenkin kyllä? Huoh :sorry:

Tervetuloa KaarinHa :)

Hienoa saada sinut mukaan.

Nopeaa plussaa :cheers:cheers:cheers:cheers
 
Kiitos Tähti :)

Tämä meidän ensimmäinen yhteinen lapsi on lahjamunasoluhoidon tulosta, ja olemme käyttäneet tuhansia euroja hoitoihin ajan kuluessa. Velkaa on siis enemmän kuin "laki sallii", enkä ole lainkaan varma, että mies enää on suostuvainen tjottailuun, hän on kuitenkin muutaman vuoden minua vanhempi, ja hänellä on ennestään jo aikuisiakin lapsia. Katsotaan nyt, mitä tästä tulee, vaiko mitään :)
 
KaarinHa, tervetuloa! Ei se luomukokeilu mitään maksakaan, vältyt vain turhilta hormoneilta, jos lopetat ehkäisyn. Minä synnytin nuorimmaisen 45-vuotiaana, ihan luomuna raskauduin, en käynyt edes gynekologilla etukäteen.
 
Kävin veritestissä illalla. Vastaukset on luettavissa huomisiltana tai torstaina aamupäivään mennessä. Voi luoja kuin jännittää, vaikka ei mitään syytä olis olipa vastaus kumpi vaan.
Kääk. Saankohan unta?

Rauha80 :) Joko tulos tuli?:cheers

Yksityiseltä sain tuloksen tunnissa ja se kerrottiin käynnin aikana.

Toivottavasti tulet kertomaan plussa uutisia!:cheers:cheers:cheers
 
Takaisin
Top