----45+++++ kuumeiset

Kosmoskukka sorry äsken meni ceellä.. Mutta miten sun ovistestit ei toimi? Mulla ollut aina vaikeeta saada mitään tolkkua vaikka ultrassa ovis olisikin tuloillaan. Ihan sama onko halpis tai kaksoishormoni, en saa selkeää plussaa. Silti klinikalta ovat sitä mieltä että kaikki ok..
 
Kosmoskukka sorry äsken meni ceellä.. Mutta miten sun ovistestit ei toimi? Mulla ollut aina vaikeeta saada mitään tolkkua vaikka ultrassa ovis olisikin tuloillaan. Ihan sama onko halpis tai kaksoishormoni, en saa selkeää plussaa. Silti klinikalta ovat sitä mieltä että kaikki ok..

Juuri sama vika mullakin. Viiva ei ikinä vahvistu yhtä vahvaksi, puhumattakaan vahvemmaksi kuin kontrolliviiva. Raskaana silti olen ollut, niin ei se ovis kokonaan ole puuttunutkaan. Myös sellaisissa kierroissa siis testannut mistä tullut raskaaksi. Ja ei vaikutusta myöskään monta kertaa päivässä testailuilla.

Parhaillaan mulla vaan on tää keho jotenkin ihan epäkunnossa. Ei edes selkeitä oviskipuja ole nykyään, että niistä edes pystyisi päättelemään. Pitää yrittää miehen kaatoa silti tänään vielä.

Ja lisäyksenä siihen limailuun, niin mulla ei sitä löydy ikinä niin paljoa, että pyyhkiessä huomaisi, kuin yhden vessakäynnin ajan.
 
Minullakin oli sama kuin Kosmoskukalla, eli ovulaatiotesteistä ei ikinä tullut selkeää plussaa, ja limojen seurailu oli ihan turhaa, koska limoja ei oikeastaan ollut juuri lainkaan. Mutta minulla tuo johtui ovuloimattomuudesta. Vasta Bemfolan kanssa tajusin mistä on kyse, kun muut puhuvat limojen olevan erilaista riippuen siitä, missä kohtaa kierrossa ollaan menossa, koska se oli ensimmäinen kerta kun itse sen koin.
 
Tähti toi oli suositus jenkkisivuilla suoraan hedelmättömyysklinikalta. Ei mulla aiheuttanut mitään sivuoireita. Olisko sulla ollut jokin muu joka ne aiheutti?
 
Eivät kypsy eivätkä kasva, joten eipä sitten ole mitään mikä voisi irrota. PCOS on hormonitoiminnan häiriö, ja eikä jostain syystä hormoneja erity oikein. Positiivista tuossa on se, että yleensä lääketieteen avulla lapsia kuitenkin saa, ja PCOS-naisilla vaihdevuodet tulevat keskimäärin 4 vuotta myöhemmin kuin muilla. Munasoluja riittää pidempään, koska niitä ei ole irronnut kuten muilla.
 
Ja lisäyksenä siihen limailuun, niin mulla ei sitä löydy ikinä niin paljoa, että pyyhkiessä huomaisi, kuin yhden vessakäynnin ajan.

Tajusin juuri että mulla on ovislimat hävinneet viimeisen puolen vuoden aikana lähes kokonaan, ennen ne tunnisti melkein joka kierrosta. Ovistesti taas tummui normaalisti edelleen, ja sen perusteella pystyy vähän ajoittamaan seksiä erityisesti tärppipäiviin. Niissä kierroissa missä ovisviiva on jäänyt bongaamatta on ollut myös muita omituisuuksia, epäilen etten enää ovuloi ihan joka kuukausi. Häshtäg vanhuus?
 
Eivät kypsy eivätkä kasva, joten eipä sitten ole mitään mikä voisi irrota. PCOS on hormonitoiminnan häiriö, ja eikä jostain syystä hormoneja erity oikein. Positiivista tuossa on se, että yleensä lääketieteen avulla lapsia kuitenkin saa, ja PCOS-naisilla vaihdevuodet tulevat keskimäärin 4 vuotta myöhemmin kuin muilla. Munasoluja riittää pidempään, koska niitä ei ole irronnut kuten muilla.

Suski, mitä sulla oli tukilääkityksenä tässä siirrossa, mistä raskauduit? Tottakai merkityksekkäintä se, että siirretty alkio todettu terveeksi, mutta silti kiinnostaa.

Meillä viimeisen blaston siirto edessä tähän kiertoon. Olisin halunnut, että siirretään lääkkeellisesti tuettuun luomukiertoon, mutta lääkäri ei ollut suostuvainen. Oon koko ajan ollut sitä mieltä, että lääkkeellinen kierto ei oo hyvä juttu mun kohdalla. Nyt mietin, voisinko koittaa pyytää jotain lisätukea gonapeptylin ( ja lugejen) lisäksi? Jotkuthan pistää pregnyliä ja jotkut naksauttelee jotain, en nyt muista mitä.

Voi toki olla, että kaikki meidän alkiot oli vaan viallisia, mutta teoreettisesti siellä olisi hyvinkin yksi terve voinut olla. Yksikään tähän mennessä siirretyistä seitsemästä alkioista ei kuitenkaan ole edes yrittänyt kiinnittyä. Kohtuu surkeaa, kun miettii, että kuitenkin 1,5 v sisään kaksi raskautta alkanut luomuna.
 
Minulla oli lääkkeellinen kierto, eli Progynovaa söin muistaakseni kierron toisesta päivästä eteenpäin kolme kertaa päivässä, ja sitten kuusi päivää ennen alkionsiirtoa aloitin Lutinukset, yksi tabletti kolme kertaa päivässä. Siirrossa tyrkkäsivät käteen Gonapeptylin piikitettäväksi seuraavana päivänä, ja sanoivat, että heillä yleensä suositellaan tupla-annosta Lutinuksia, joten siitä eteenpäin käytin kaksi Lutinusta kolmesti päivässä.

Minulla siis tehtiin siirto eri paikassa kuin muut hoidot, siksi heillä käytännöt vähän erosivat. Normipaikassani ei ollut ollut mitään puhetta Gonapeptylistäkään, mutta minähän otan kaikki suositellut lääkkeet, jos ei mitään erityistä kieltäytymissyytä ole. Tänne vain, hyvin on tähän mennessä toiminut.
 
Takaisin
Top