----45+++++ kuumeiset

Vapaata anopista ollut tänään.

No en nyt tiedä miten menee. Lääkäri sanoi maanantaina, että pientä vuotoa voi olla pari kolme päivää.
Eipä nyt tunnu loppuvan tuo tuhrutus.
Lämmöt ylhäällä kuitenkin.

Vastavirran akka :) Mulla anoppi tulossa kohta käymään. Ei siis anoppivapaa päivä. Melkein jo kysen sen perään, kunnei ole näkynyt kuukausiin. Tosin välissä käyty siellä -mummulassa.

No mutta onneksi viipyy vain pari tuntia:p

Toisessa osoitteessa on ollut huseeraamassa huushollia viikon päivät pojan serkuilla. Tännekin kai tulisi huushollaan, mutten anna. Pari tuntia on parempi vaihtoehto, kunnei kuitenkaan pysty lapsesta yhtään huolehtimaan ja aikuisiahan ei tarvitse passata.
 
Yölento :) Kiitos, hyviä neuvoja!:gen053

Terveyskeskuksessa neuvoivat laittamaan kylmän jääpussin tai vaikka vihannespussin kasvojen eteen.

Kysyin auttaisiko huoneen lämmön lasku, niin eivät osanneet sanoa. No ominpäin laitoin patterin pois päältä, mutta mies sit jo väänsi takaisin ja sanoi,ettei sairas lapsi saa olla kylmässä.

Hämmentävää.

Onko tämä sama "tauti", kuin se johon määrätään höyryhengitystä esim. kuuman kattilan päältä? Näin pienelle (2v.) ei suositella sitä, kun kysyin.
Ennen kurkunpääntulehdukseen suositeltiin höyryhengitystä, mutta viimeksi, kun olen tutkinut, niin kuumalla höyryllä sanotaan olevan enemmän turvottava vaikutus, joten sen perusteella siitä ei olisi apua. Minulla ja äidilläni on ollut molemmilla toistuvia kurkunpääntulehduksia lapsena ja silloin oli tapana rakentaa sängyn ylle höyryteltta. Kakkosen kanssa otin joskus kuumia suihkuja eikä niistä haittaa ollut mutta parhaat unet on saanut pakkasilmalla. Kyllähän viileässä nukkuu toki muulloinkin hyvin ja kuumeisena ei pitäisi muutenkaan olla liian paksuissa vällyissä. Mutta toki kun ikkuna on auki, niin kunnon yövaatteet ja peitot pitää olla.
 
Meille lastenlääkäri ohjeisti kurkunpääntulehduksen hoidossa että jos lapsella menee henki ahtaalle niin nopeeta ulos kylmää hengittelemään ja yöksi kohoasento + ikkuna auki (peitto ja yöpuku päällä). Kylmä supistaa verisuonia ja turvotus laskee.

Jos lapsi hengittää apulihaksilla niin silloin nopeesti soitto 112.

Toivottavasti pian paranee!
 
Tähti lähdetään joskus 12-15.4 lennolla bankokiin ja siitä varmaan bussilla sitte alaspäin luultavimmin Koh Chang ja siitä pienemmät saaret. 2-3 viikkoa ollaan kaavailtu kun lomaa niin, että vasta 6.5 täytyy olla töissä. Ajateltiin siis varata vaan lennot ja muutama ensimmäinen yö etukäteen. Loput sit fiiliksen mukaan kun ei ole enää silloin edes sesonki päällä.

Meillä on ollut kummilapsipäivä. Kummatkin lapset moikattu ja oltu hoitajina että vanhemmat pääsee ostoksille. Ihan huikeeta miten suloisia 2v tyyppejä! Just kysyin mieheltä tuleeko kateellinen olo. Ei onneksi edes kunnolla tajunnut mitä kyselin. Tänään mennään joulukemuihin ja otinkin jo punkkua. Elämä on oikeastaan aika jees just nyt!

Meille tulee vauva sit jos niin on tarkoitettu. Ja jotenkin mulla on kuitenkin sellainen olo, ettei meidän tilanne ole ihan toivoton kuitenkaan! Ihanaa viikonloppua teille kaikille!
 
Valkoista joulua odotellessa..

Ovistesti näytti vielä eilen selkeää plussaa :wideyed: Tekiköhän viikon sairasloma ja muutama ylimääräinen vapaapäivä sittenkin tehtävänsä? :p Yleensä minulla on ovisplussat menneet ohi noin vuorokaudessa.

Yskästä ja kurkkutulehduksesta vielä sen verran, että sain lääkäriltä tällä kertaa yskän hoitoon astmalääkkeitä (avaavia ja hoitavia) hengenahdistukseen ja yskän ärsytykseen. En muista aikaisemmin mitään vastaavaa. Verikokeiden perusteella selvisi, että kyseessä oli kuitenkin virus.

Lapset selvisivät ilman lääkkeitä. Tauti alkoi hyvin nopeasti kurkkuoireilla ja yskällä.

Käytiin tänään laulamassa joululauluja kirkossa, joka oli tupaten täynnä pikkulapsia ja suloisia vauvoja :dummy:

Hyödynnetään nämä tulevat vapaapäivät. Iloista joulun odotusta kaikille! :santa
 
Tähti, onhan sinulla tässä yritysaikana venynyt kierto useita kertoja ja nytkin kello on väärässä, kun testi on nega ja menkat poissa. Tosin siitä ei tiedä, onko vika iässä vai lääkkeessä.

Yölento :) Pohdin tätä, koska laskin hetki sitten kierron kokonaispituuden ja se on tänään kp30/29. Ei siis vielä venynyt!

Ovis oli aikaisin letrojen takia.

Tosin raskauteen tässä kierrossa en enää usko.
 
Tähti lähdetään joskus 12-15.4 lennolla bankokiin ja siitä varmaan bussilla sitte alaspäin luultavimmin Koh Chang ja siitä pienemmät saaret. 2-3 viikkoa ollaan kaavailtu kun lomaa niin, että vasta 6.5 täytyy olla töissä. Ajateltiin siis varata vaan lennot ja muutama ensimmäinen yö etukäteen. Loput sit fiiliksen mukaan kun ei ole enää silloin edes sesonki päällä.

Meillä on ollut kummilapsipäivä. Kummatkin lapset moikattu ja oltu hoitajina että vanhemmat pääsee ostoksille. Ihan huikeeta miten suloisia 2v tyyppejä! Just kysyin mieheltä tuleeko kateellinen olo. Ei onneksi edes kunnolla tajunnut mitä kyselin. Tänään mennään joulukemuihin ja otinkin jo punkkua. Elämä on oikeastaan aika jees just nyt!

Meille tulee vauva sit jos niin on tarkoitettu. Ja jotenkin mulla on kuitenkin sellainen olo, ettei meidän tilanne ole ihan toivoton kuitenkaan! Ihanaa viikonloppua teille kaikille!

Peppipupu :) Hyvää matkaa! Olkaa varovaisia kulkukoirien suhteen, niitä liikkuu kaduilla, arvaamattomia.

Liikuttiin siellä alueilla ennen lasta. On trooppisia ne saaret, paratiisi. Voittehan yöpyäkin siellä jossain bungalowissa :) Onko se eka kerta teillä matkan kohteena?
 
Last edited by a moderator:
Yskästä ja kurkkutulehduksesta vielä sen verran, että sain lääkäriltä tällä kertaa yskän hoitoon astmalääkkeitä (avaavia ja hoitavia) hengenahdistukseen ja yskän ärsytykseen. En muista aikaisemmin mitään vastaavaa. Verikokeiden perusteella selvisi, että kyseessä oli kuitenkin virus.

Lapset selvisivät ilman lääkkeitä. Tauti alkoi hyvin nopeasti kurkkuoireilla ja yskällä.

Käytiin tänään laulamassa joululauluja kirkossa, joka oli tupaten täynnä pikkulapsia ja suloisia vauvoja :dummy:

Hyödynnetään nämä tulevat vapaapäivät. Iloista joulun odotusta kaikille! :santa

Pernilla :) Ovis vaan hyödyksi! Ehtisit ehkä testaan plussan ennen joulua :)

Kurkkutulehdus tarttunut lapselta, että kipeinä ollaan kaikki. Lääkettä ei, kun on virus. Vain burana.

Hyvää Joulunodotusta sinnekkin!!:Heartblue
 
Meidän kuulumisiä. Siirto tehtiin suunnitellusti, flunssa oli jo melkein ohi. 6AA-alkio oli, eli todella hyvälaatuinen.

Kysyin myös lisätietoa niistä alkioista, jotka olivat osoittautuneet viallisiksi alkiodiagnostiikassa. Toisessa oli kolme kromosomivikaa, toisessa viisi, eli todella pahasti olivat viallisia. Niissä yleisissä seulonnoissahan seulotaan sellaisia, joissa on yksi kromosomivika, ja tosiaan nämä minun vialliseni olivat siis aivan kelvottomia. Tuolta pohjalta tuntuu lähes ihmeeltä, että yhdellä alkiolla oli terveet kromosomit.

Ja nyt sitten on vähän ahdistusta, kun miettii, että jos tämä ei tarraa/menee kesken/tms. niin tuleeko enää toista tervettä alkiota. Lisäksi nyt sitten alkoi toinen flunssa päälle, esikoinen heräsi kolmelta itkemään kurkkukipua, sai lääkettä, mutta nyt sitten pitäisi taas mennä nukkumaan. Minulla toki myös taas kurkku kipeänä, pää täynnä räkää ja otsaonteloissa painetta, mutta en uskalla ottaa mitään lääkettä, ettei vain sen takia yritys mene puihin.

Eilen olin tuntevinani jos jonkinlaista raskausoiretta, mutta testi oli selvääkin selvempi nega, joten oireet olivat mielikuvituksen tuotetta. Testaan nyt (melkein) joka päivä, koska näitä yrityskiertoja on niin harvoin ja pregcheckin liuskat halpoja, että miksei testaisi jos mieli tekee.
 
Suski, toivotaan todellakin, että tämä tyyppi tarraa kiinni ja pysyy! Nyt vain pelkkää lepäilyä flunssan hoitoon ja kunpa menisi nopeasti ohi. Koska sinulla on varsinainen testipäivä?
 
Hurjasti vauvaliimaa suski! :nailbiting:onhan piinaavan jännittävä tilanne siellä, todella jännä joulu!
Mutta noi flunssatilanteethan voi ottaa myös raskausmerkkinä:happy:, keho kun päästää läpi kaiken jos raskaus olis alkanut.. mulla on monessa alkuraskaudessa iskenyt flunssa, vaikka muuten olen "aina terve" - elämäni ainoa poskiontelotulehduskin sijoittuu alkuraskauteen.
 
Ja jottei nyt liian yksinkertaiseksi mene nämä kiertopäivät, niin eilisaamu siis alkoi ruskealla tuhrulla, joka normisti muuttuu veriseksi muutamassa tunnissa. No olin pizzanpaistossa koko päivän enkä juuri kerinnyt vessassa juosta, eikä illalla enää tullutkaan mitään..ja nyt siis ihan tyhjää siteessä.:wideyed::woot:o_O:nailbiting:.. uuuh, kun jännittää.
huomenna testaan mun ainokaisen liuskan, jos ei siihenmennessä vuoda.
 
Suski, toivottavasti alkio tarraa kiinni - ihan mahtavaa että joukossa oli kirjaimellisesti myös parasta A-luokkaa.

Kamalasti pöpöjä liikkeellä, toipumisia kaikille pienille ja isommille potilaille! Lapsettomuuden hopeareunuksia on kyllä tautikausien huomaamattomuus, täällä sesongin ainoa sairastupa on vietetty atlantin takaa tuodun työmatkatuliaisflunssan takia. (Taaperot on näköjään vielä parempia viljelyalustoja kuin lentokoneet) :grin

Tänään dpo2, ovisplussa hävisi vuorokaudessa. Raskaustestailemaan pääsee välipäivinä.
 
Lambi, toivottavasti vuoto pysyy poissa!

Asiaan liittyen: miten näissä epävarmoissa tilanteissa käykin lähes aina ns. klassiset, eli testivarasto on tyhjä??? Nimim. työmatkalla/lounastauolla apteekissa usein asioinut :shifty::grin
 
Lapsettomuuden hopeareunuksia on kyllä tautikausien huomaamattomuus, täällä sesongin ainoa sairastupa on vietetty atlantin takaa tuodun työmatkatuliaisflunssan takia. (Taaperot on näköjään vielä parempia viljelyalustoja kuin lentokoneet) :grin

Tänään dpo2, ovisplussa hävisi vuorokaudessa. Raskaustestailemaan pääsee välipäivinä.

Taaperot,varsinkin päiväkodissa tiivistettynä, on todellisia tauti-imureita! Kovasti teillekin sen kokemuksen soisi:Heartred!
Sä siis raskaudut ilmeisen helposti? Kyllä nyt voisi tulla komea välipäiväplusssa teille! Eikä pelkkä plussa, vaan sellanen syksyllä pimeään päivänvaloon putkahtava ELOISA Eemeli.
Kohtuuttoman raskas vuosi ollut teidänkin vauvahaaveilla:sad001.
 
Voi että on jännä joulun odotus Suskilla! Toivotaan että pieni tarraa tiukasti kiinni. Mahtavaa että pääsitte siirtoon A-luokan alkiolla!!

Lambi, jospa ois kiinnitymisvuodosta kyse?!

Ihanaa Joulun odotusta kaikille!
 
Takaisin
Top