----45+++++ kuumeiset

Kurkunpää tulehdus... virus..,ja kova yskä.

Parantunista sinne! :)
Paranemista sinnekin! Minulla kaksi nuorinta ovat sairastaneet kurkunpääntulehdusta aina keväisin, yleensä maaliskuussa. Kamala riesa !
Oletteko kokeilleet nukkua koko yön ikkuna auki? Pakkanen ja kylmä ilma auttaa
 
Meillä on molemmilla lapsilla ollut korvakierre ja molemmat on ollu pitkällä imetyksellä.

Esikoinen tuubitettiin syksyllä, samalla poistettiin kitarisa. Sairastelukierre loppu siihen. Viikko esikoisen tuubituksen jälkeen kuopuksella alkoi korvatulehdukset eli lähes läpsystä vaihto.

Kirurgi joka hoiti esikoisen kuntoon, sanoi että korvan rakenne oli sellainen että on otollinen muhimispaikka korvatulehdukselle. Samalla sanoi että kannattaa varautua samaan operaatioon toisenkin lapsen kohdalla, tämä valuvirhe siis sukuvika.

Toivottavasti päästään operointiin ens viikolla. Esikoisella tuubitus & risanpoisto auttoi syömiseen, kuuloon, nukkumiseen ja jatkuva riehuminen loppu. Samaa ihmettä toivon kuopukselle!

Olis toki ihanaa kun lapset sais tervehtyä tai jos lunssa iskee niin se parantuis niinku normaalisti vaikka viikossa eikä jäis muhimaan korviin puoleksi vuodeksi.
 
Kurkunpää tulehdus... virus..,ja kova yskä.

Parantunista sinne! :)

Tää on kauhia tauti! Meillä oli viime keväänä kuopuksella. Henki meni niin ahtaalle että kortisonit piti ottaa avaamaan hengitystä. Toivottavasti pisn paranee! Hoitajalle myös voimia!
 
Meillä myös tuo korvakierre on sukuvika. Ensimmäiset korvatulehdukset oli jo imetyksen aikana. Meillä molemmilla vanhemmilla on myös ollut korvakierre lapsena. Siihen nähden ollaan selvitty vähällä kun tämä nyt on vasta viides kuuri ja ikää jo yli kaksi vuotta.
 
Tsemppiä kaikkiin sairastupiin!
Meillä sairastettiin paljon kun ekat lapset oli pieniä, silloin sai itsekin kaikki taudit kaupanpäälle. sttemmin ei olekaan mitään isoja epidemioita ollut. Oletan että joku perheen joukkovastustuskyky suojaa pienempiä nyt. Kotihoidossa ei niin helposti mitään saakaan.

Itse olin korvalapsi, yhä muistan kauhulla jotain niitä puhkaisulaiteita..oletin siis että sama olisi omien lasten kohdalla, mutta ovat onneksi perineet kaikki isänsä isot tuulettuvat korvakäytävät:grin!
 
Tää on kauhia tauti! Meillä oli viime keväänä kuopuksella. Henki meni niin ahtaalle että kortisonit piti ottaa avaamaan hengitystä. Toivottavasti pisn paranee! Hoitajalle myös voimia!

M-M :) Henki tosiaan ahtaalla, eka yö valvottiin, kun ei lapsi uskaltanut maata, sillä ei saanut henkeä...pystyasennossa vaan tai osittain kyljellään hetken.

Kamalaa yö oli.

En tajunnut laittaa ikkunoita auki tai viedä ulos, kun en tiennyt mistä taudista oli kyse. Ja ulkona on pakkasta.

Nyt yö meni paremmin, mutta yskä on tosi tosi paha...ihan riipaisee, kun kuullostaa niin pahalle. Mutta paranemaan päin :)

Korvien kanssa meillä ei ole ollut vielä mitään..ihme kyllä, kun imetin niin lyhyesti (6viikkoa).

Parantumisia kaikille kipeille lapsille ja jaksamista!!:Heartblue
 
Täälläkin kirkas nega. Ollaan tai oltiin lähdössä kylpylään, niin yritin saada vuotoa käyntiin - turhaan.
No aamulenkillä sit totesin, että toinen koira on jotenkin sairas, ja mieheni lähti nyt sitä klinikalla käyttämään. Saapa nähdä, päästäänkö kylpylään, vai pitääkö perua meidän miniloma. Harmittaa, olin odottanut perheenkeskeistä irtiottoa. Mutta perheenjäsenet ensin...
Katjusha kp 30
 
M-M :) Henki tosiaan ahtaalla, eka yö valvottiin, kun ei lapsi uskaltanut maata, sillä ei saanut henkeä...pystyasennossa vaan tai osittain kyljellään hetken.

Kamalaa yö oli.

En tajunnut laittaa ikkunoita auki tai viedä ulos, kun en tiennyt mistä taudista oli kyse. Ja ulkona on pakkasta.

Nyt yö meni paremmin, mutta yskä on tosi tosi paha...ihan riipaisee, kun kuullostaa niin pahalle. Mutta paranemaan päin :)

Korvien kanssa meillä ei ole ollut vielä mitään..ihme kyllä, kun imetin niin lyhyesti (6viikkoa).

Parantumisia kaikille kipeille lapsille ja jaksamista!!:Heartblue
Puoli-istuva asento on paras ja kylmä huone. Kakkosen kanssa kävelin yöllä ulkona ja lapsi nukkui rattaissa, siitä sitten sisälle kylmään eteiseen nukkumaan. Isompana siirrettiin sänky ikkunan eteen ja ikkuna auki. Tämän kolmannen kanssa tuo ikkunan alla nukkuminen on tehonnut, ei ole tarvinnut öisin lenkkeillä.
 
Meillä sairastettii aikoinaan 2-3vuotiaana joka toinen viikko. Lastenlääkäri käski antamaan sanasolia 6v annoksella viikon ja kaikki gefilukset päälle +maitohappo kuuri. Ja kas näin kierre katkesi. Sanoi, että jo 2 tautia peräkkäin tuhoaa pienen vastustuskyvyn ja se pitää palauttaa hevoskuurilla. Muuten tuo sanasol on kuulemma liian vahvaa pienille. Menee maksaan liiat vitamiinit.

Meillä ei ole koskaan ollut korva ongelmia *koputtaa puuta*

Tsemppiä sairastupiin ja aivan mahtava tuo Lambin lanseeraama jyystö joulu. Tosin mun kierrolla se on jo ensi viikko.

Pitäis soittaa jonnekin lääkärille taas kun on pakko siirtää menkkoja huhtikuun reissun takia. Ajattelin siirrellä jo ajoissa ettei reissussa sitten tule keltsin sivuoireet. Saakohan siirtipilsut puhelimessa? Tk hoitajalta? Tai siis ereseptin?
 
Oliko sulla Katjusha joskus pulsatilla käytössä? Mä olen lueskellut muitakin sivuja.. Saitko ihan homeopaatilta ohjeen? Mihin sen pitäisi vaikuttaa?
 
Peppipupu sain homeopaatilta jotain ”pää-tippoja” en muista nimeä, olisko ollut joku sepia tai joku mistä tulee mieleen mustekala :) Pulsatillan googlasin itse ja käytin ihan jonkun aikaa. Minulle tuli tunne positiivisesta vaikutuksesta ovulaatioon tai ylipäätään limat runsastui ja tunsin enemmän kasvuoireita munasarjoissa.
 
Homeopaatti oli minusta vähän turhan mystinen, arveli, että lapsettomuuteni johtui siitä, miten olen saanut alkuni. Kummallakaan vanhemmistani ei ollut käsitystä, että siinä olis ollut mitään outoa. Lopulta en itsekään jaksa liikaa säätää henkisten juttujen kanssa. Siinä saa päänsä sekaisin, jos kaikelle kaivelee jonkin syyn, että löytäis ratkaisun. Lapsia on syntynyt maailman sivu, vaikkei mitään olis ajateltu, on vaan pantu.
 
Meillä myös tuo korvakierre on sukuvika. Ensimmäiset korvatulehdukset oli jo imetyksen aikana. Meillä molemmilla vanhemmilla on myös ollut korvakierre lapsena. Siihen nähden ollaan selvitty vähällä kun tämä nyt on vasta viides kuuri ja ikää jo yli kaksi vuotta.

Yölento ) Oi joi...kuullostaapa tuo kovalta sairastelulta:hug013

Meillä ilmeisesti periintynyt myös, kun lapsella ei ole vielä ollut (kop kop puuta), eikä itsellänikään tähän ikään mennessä. Tietäänkseni en lapsenakaan sairastanut koskaan korvia.

Voihan nämä ominaisuudet periytyä
 
Puoli-istuva asento on paras ja kylmä huone. Kakkosen kanssa kävelin yöllä ulkona ja lapsi nukkui rattaissa, siitä sitten sisälle kylmään eteiseen nukkumaan. Isompana siirrettiin sänky ikkunan eteen ja ikkuna auki. Tämän kolmannen kanssa tuo ikkunan alla nukkuminen on tehonnut, ei ole tarvinnut öisin lenkkeillä.

Yölento :) Kiitos, hyviä neuvoja!:gen053

Terveyskeskuksessa neuvoivat laittamaan kylmän jääpussin tai vaikka vihannespussin kasvojen eteen.

Kysyin auttaisiko huoneen lämmön lasku, niin eivät osanneet sanoa. No ominpäin laitoin patterin pois päältä, mutta mies sit jo väänsi takaisin ja sanoi,ettei sairas lapsi saa olla kylmässä.

Hämmentävää.

Onko tämä sama "tauti", kuin se johon määrätään höyryhengitystä esim. kuuman kattilan päältä? Näin pienelle (2v.) ei suositella sitä, kun kysyin.
 
Meillä sairastettii aikoinaan 2-3vuotiaana joka toinen viikko. Lastenlääkäri käski antamaan sanasolia 6v annoksella viikon ja kaikki gefilukset päälle +maitohappo kuuri. Ja kas näin kierre katkesi. Sanoi, että jo 2 tautia peräkkäin tuhoaa pienen vastustuskyvyn ja se pitää palauttaa hevoskuurilla. Muuten tuo sanasol on kuulemma liian vahvaa pienille. Menee maksaan liiat vitamiinit.

Meillä ei ole koskaan ollut korva ongelmia *koputtaa puuta*

Tsemppiä sairastupiin ja aivan mahtava tuo Lambin lanseeraama jyystö joulu. Tosin mun kierrolla se on jo ensi viikko.

Pitäis soittaa jonnekin lääkärille taas kun on pakko siirtää menkkoja huhtikuun reissun takia. Ajattelin siirrellä jo ajoissa ettei reissussa sitten tule keltsin sivuoireet. Saakohan siirtipilsut puhelimessa? Tk hoitajalta? Tai siis ereseptin?

Peppipupu :) Minne lähdette?

Nuo vitamiinit on tärkeitä. Meillä on onneksi lapsi säästynyt antibiooteilta toistaiseksi kokonaan (antibioottivapaa:laughing002)...

Meillä popsitaan päivittäin monivitamiini tabletteja (Nalle), sekä d-vitamiini tabletteja(Muumi). Etenkin näin pimeänä vuodenajalla ja sairaatellessa. Kesällä otetaan vähämmän vitamiineja.

Maitohappoja on otettu harvemmin, koska ei ole antibioottejakaan käytetty. Tosin aina joskus näitäkin annan. Meillä on onneksi säästytty pahimmilta sairasteluilta. Virusperäiset taudit on tulleet, eikä niiltä voi hoidossa välttyä, jos muutkin sairastaa.
 
KP1!!!!
Uudet tuulet, tervetuloa jyystöjoulu:wav

Olisko se sitten vaikka lokavauva..kelpais:grin!
Tsemppiä meille kaikille, se on joulu ihan just!

Lambi :) Vaihdoin viestisi arvion "hauskaksi", kun eka laitoin " tykkää".. Painikkeita saisi olla enemmän, koska monet asiat keskusteluissa ovat kuitenkin monimutkaisempia.

Mutta tuo jyystöjoulu hhmm....haha...onhan hauska ajatus:laughing021
Eka luin, että teillä on juustojoulu:laughing002 Itse, kun tarjoan jouluna erilaisia juustoja, jos kutsutaan vieraita.
 
Takaisin
Top