----45+++++ kuumeiset

Minulla olisi toiveena 4-5h/päivä, mutta todennäköisesti työnantajalle sopii paremmin 3-4pv/vko. Tosin olen kiinnostunut työnkuvasta yhtä paljon kuin työajasta ja saatan tehdä myös kokoaikatyötä vaihtoehdoista riippuen.
 
Minulla olisi toiveena 4-5h/päivä, mutta todennäköisesti työnantajalle sopii paremmin 3-4pv/vko. Tosin olen kiinnostunut työnkuvasta yhtä paljon kuin työajasta ja saatan tehdä myös kokoaikatyötä vaihtoehdoista riippuen.

Yölento :) Koska palaatkaan töihin? Ensi syksynä?:rolleyes:

Vielä on vapaa-aikaa:p

Oletko ammatiltasi lastentarhanopettaja?
 
Olen varma, kaksi kollegaa tekee tällä hetkellä kolmipäiväistä viikkoa. Meillä on kyllä muitakin todella hyviä etuja, en kyllä enää haluaisi palata julkiselle puolelle puurtamaan. Sairaanhoitaja siis olen.

Towanda :) Kaikki tuntemani sairaanhoitajat ovat yllätys - Neitsyitä! Teissä on jotain Neitseellistä hoivaviettiä!:p
 
Yölento :) !! Wau...oletko joskus kertonut ammattisi, tai arvasin vaan muutoin sen!:laughing002

Vielä on sitten melkein vuosi vapaa-aikaa:smiley-angelic003
On siitä ollut puhetta aiemmin toisessa ketjussa, tosin varmaan vähän laajemmin, kun olen tehnyt muitakin töitä lapsiperheiden kanssa.
 
Hankala toi tilanne Tähti:sad001!
Mulla vähän samansuuntainen duuni, pääasiassa miehiä(paljon pienempi firma vaan) ja osittaista viikkoa en saanut tehdä, 6 tuntiset päivät meni just. Tekisin nyt kyllä mieluusti sellasta yhden päivän työviikkoa:shy:..se onnistuisi es ilman hoitopaikkaa. Mutta joskus siitä kysellessäni ei saanut yhtään vastakaikua. Ymmärtäähän sen, ja nyt etsinkin sivusilmällä muuta työtä jossa riittää alle 40h viikossa. Mieluusti alle 10h. Ala vaan vähän hakusessa. Hyvän palkan saanee jo tällä unohtaa, mutta kun siitä kerran on irti päästänyt, niin huomaa että vähempikin riittää hyvään elämään.

Kun monta ipanaa on kunnallisessa hoidossa niin sen laskukaavan saa aika pienellä suosimaan kotiinjäämistä. Nyt meillä olisi 2,5 lasta hoidossa jos olisin töissä, se tekisi kaiketi jotain 800euron pintaan(?) laskua ja ne kotihoidon tuet jäisi saamatta 350e, eli mieluummin hoidan laoset nyt kotona sillä "tulolla". Lapsilisä on oikeestaan se raha millä teen ruokaostokset. Kyllä tällä sitkuttaa kun on tottunut, lähinnä se on se henkinen puoli joka teki itsellä rankkaa alkuun, kotona kun ei oo "mitään tekemistä". Mutta pientila muutti kaiken! Nyt on tekemistä:happy119!
Lambi :) Miten toteuttaisit kotitilan esim. lapsia varten? Esim. miten helppoja kanat on hoitaa talvella?

Ja onko teidän tila lähellä pääväyliä, vai ihan metsässä?
Kanat menee meillä aina vapaana, talvellakin! Vaan alle -10 asteen mentäessä jätän ne sisälle. Sisätila on kylmä sekin, tiivis, mutta lämmittämätön. Maavastainen pohja ja pehku, joka lämmittää sillai sopivasti, ja riittävä määrä lintuja/pinta-ala pitää myös lämpöä yllä. Kanat on pysyneet terveinä ja virkeinä. Syövät kauraa, puolitiivisterehua ja kaikki ruuantähteet. Nyt on n 30 kanaa ja vajaa 10 kukkoa. Sisätilansa n 12m2. Helpompaa eläintä ei ole kun kana! Päästän ne aina aamupäivällä ulos ja annan aamupalan - ja illansuussa vien iltapalan koppiinsa ja suljen luukun(ettei pedot syö niitä). Käyvät munimassa pesiinsä ja napostelevat päivän pihalla es ruohoa ja ötököitä. Pysyvät niillä alueilla joissa itsekin liikun. Syksyllä pitävät sulkasadon ja taukoa muninnasta, pian 3kk jo. Kohta taas syödään munia, joiden väriskaalaan oon panostanut rotuvalinnoissa. Muna on sesonkituote:happy:. Kanojen kanssa pitää kyetä myös lopettamisiin, varsinkin jos lisäännyttää kanoja. Kukkoja tulee aina liikaa, ja toisinaan joutuu myös viallisia tipuja lopettaa. Pakkastalvella vesi on ehkä se ongelmallisin, mä vaihdan lämmintä vettä jäätyneen tilalle 2-3 kertaa päivässä säästä riippuen. Toki sen voisi jotenkin automatisoida, mutta se olisi taas oma kustannuksensa. Voisi kanoja tietysti myös lämpimämmin/hallitummin pitää, mutta meille sopii tämä. Välillä tulee viestiä karanneista kanoista:grin..Sääntöyhteiskunnalla on näihinkin tietysti rajoitteita, mutta ne on sitten jo toinen kappale.

Asutaan n 800 ihmisen kylässä, alle 100 oppilaan ala-astetta vastapäätä. Siis keskellä pientä kylää, pääväylät kulkee kohtuu likellä. Toki saareen ei mitään massiivista liikennettä ole. Täältä ihmiset käy pääosin töissä 25km päässä vaasassa. Lasten kanssa helpompaa asua keskuksessa kun korvessa.
 
Huutelen täältä ennen töihin lähtöä että mikä Hannulilla on tilanne? Joko oot testejä tiirannu?

Oliko muilla piinapäit likeellä?

Tsemppiä kaikille! :smiley-bounce016
Kiitos kysymästä, Hannulilla vasta dpo7, joten vielä ei testihullukaan ole aloittanut urakkaansa :grin Ehkä huomenaamulla jo, niin saa näihin tylsiin päiviin puuhaa. Minähän kuulun niihin jotka mieluummin aloittaa ajoissa ja selittää negat sillä, ja ikäänkuin valmistautuu jo pettymykseen, kuin odottaisi dpo14 ja masentuisi silloin.

Oireitahan jo kuvittelen toki:p Eilen jomotteli hetken menkkamaisesti. Tänään kiristi keskeltä alavatsaa ja vasenta nivusta vihloi (jostain luin jollain olleen raskausoire niin nyt kuvittelen kaikki vihlomiset siksi), ja normaalisti kova vatsa muuttui löysäksi. Näillä mennään, piinapäivät alkakoon :dance011
 
Takaisin
Top