42v. esikoista yritetään

  • Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä
T

Tähti ★

Vieras
Hei,

1vuosi esikoisen yritystä. Nyt ollut tosi omituinen kierto. Viimeksi menkat alkoi 26.12.2014, eli 41pv sitten.

Mulla aina ollut kellontarkka kierto n.32pv. Tänään aamulla alkoi runsas menkka vuoto, joka loppui lähes seinään illalla.

Nyt ihmettelen mitä tämä on?!

R-testit näyttäneet negaa, olen tehnyt parin päivän välein. Lisäksi rinnat yhä kipeät vielä ( outoa).

Kaikki arvot kunnossa, tsekattu. Mm. Fsh 7.1 ja kaikinpuolin terve. Samoin mies. Ikä on ainoa jarruttava tekijä.

Jollei menkat jatku huomenna, menen gynelle. Voisinko olla teidän mielestä alkaneista menkoista huolimatta raskaana?? Muita samassa veneessä?

Kiitos asiallisista viesteistä! :) :)
 
Last edited by a moderator:
Hei Tähti-73, ihanan ketjun olet aloittanut! En tiedä onko täällä samassa iässä olevia muita kuin minä? Olen myöskin 73 syntynyt. Tosin en ole esikoisesta haaveilija, mutta mielelläni tässä ketjussa kuitenkin mukana olisin! (olen kirjoitellut aktiivisimmin tuohon yritystä keskenmenon jälkeen ketjuun)

Suosittelen kyllä gynelle menoa, en osaa sanoa, voihan se olla että olet raskaanakin, tosin yleensä silloin vuoto on niukkaa, enemmän sellasta tiputtelua. Tai sitten varhainen keskenmeno? Mutta ainakin menkat ovat pahasti myöhässä. Jotkut sanoo myös että jos vuotoa tulee vaan vähän se voi olla ettei ole siinä kierrossa ovuloinut?

No nyt sitten mieheni alkoi puhua kolmosesta ja kesällä päätettiin sitten jättää ehkäsy pois ja kokeilla onnea. Lääkäri varotteli et vuoden voi kestää, et ei kannata luovuttaa heti. Hormonikierukan otatin pois ja noin kuusi viikkoa kesti ennenkuin ekat kk:set alko. Ja ne olikin sitten viimeiset, tulin siitä raskaaksi. Mutta… tosiaan varhaisultrassa näkyi syke 6+1 niin pikkuinen oli lopettanut kasvamisen 7+1, se huomattiin vasta joulukuun alussa np-ultrassa. Jouduin tekemään lääkkeellisen keskeytyksen ja nyt sitten on toiset menkat keskenmenon jälkeen. Kierto on mulla kkm:n jälkeen lyhentynyt 26 päivään. (aiemmin 28pvää)

Mitä teille gyne sanoi teidän iästä? me ollaan molemmat 73 syntyneitä ja sain kahdelta gyneltä vähän erilaiset vastaukset. Ekan mukaan siitä vaan yrittämään ja muistutteli et on näitä seuloja nyt niin kehitetty. Toinen eri gyne mun keskenmenon jälkeen vähän varovaisesti puhui, ett onhan noita riskejä kyllä, mutta yleensä keskenmeno tulee luonnostaan, jos sikiöllä jotain kromosomihäiriötä.

Tsemppiä yritykseen!
 
Last edited by a moderator:
Heippa! Ajattelin myös kirjoittaa, kun löytyy melkein samanikäistä seuraa - harvinaista herkkua näillä palstoilla :-) Minä olen kohta 41v. ja samoten yrittämässä esikoista. Yritystä takana parin vuoden verran, 1 kemiallinen raskaus, 1 keskeytynyt keskenmeno takana, vähän hoitojakin - mutta ilman lopputulosta. Nyt luomuraskaus aluilla 4+5. Tuo km todettiin viikolla 11 ekassa ultrassa ja todettiin, että alkio oli lakannut kasvamasta viikoilla 8-9. Sama homma,molemmat ihan ok tutkimusten mukaan, paitsi mulla säännöllinen kierto, mutta joka kerta en ovuloi + ikä tulee pahasti vastaan. Tähti-73 menisin vauhdilla gynelle ja sitten vaan heti järeämpiä toimenpiteitä. Kunnallisella puolella ikäraja hoitoihin on 39v, joten eikun suoraan yksityiselle sektorille. Jokainen kuukausi on tässä iässä crucial. Toivotaan, että kaikilla menee hommat pulkkaan! Monet ikätoverini ovat kyllä saaneet yli 4-kympin ihan terveitä lapsia, mutta suurin osa kovan yrittämisen ja hoitojen tukemana. Onhan nämä riskit ja todennäköisyydet meitä vastaan, mutta aina joku onnistuu ja jos ei mitään suurempia rakenteellisia vaivoja ole, niin lotossakin voi voittaa. Yrittänyttä ei laiteta! Ei mun gynet ainakaan ole toppuutelleet, päinvastoin :-) Eikun usvaa putkeen vaan! Kiva kuulla lisää teistä!
 
Hei! Kiva kuulla, että saman ikäisiä yrittäjiä :)

Kiitos ajatuksista, sekä noista omista tilanteista.

Anteeksi vaisu viesti, masentaa. :sad001 :sad001 Kierto oli jotenkin sekaisin, normaali menkkoja ei vaan tullutkaan. Pitää lähteä tutkimuksiin, vaikkei gyne vikaa ole löytämytkään.

Onnea yrityksiin, kirjoittelen, kun parempi mieli.
 
Voi harmi sinulle Tähti-73. Toivottavasti pääsette tutkimuksiin pian! Olen itse kamppaillut monien tunteiden kanssa, minua auttaa niitten purkaminen täällä, mutta jokaisella on oma tapansa. Oon ihan satavarma ettei tästä kierrosta tärpännyt vaikka nyt on vasta kp19/26. Muutenkin mulle on alkanut tulla epävarma olo koko projektista. Mies on nyt matkoilla, täytyy jutella hänen kanssa ja pohtia tätä tilannetta.
 
Kiva kun palasitte palstalle takaisin:-) meitä ikätovereita kun on niin vähän täällä liikenteessä. Ja aihekin on sellainen, ettei ihan kaikkien kanssa voi keskustellakaan, kun ei ymmärrystä riitä. Tähti-73 kirjoittele vaan kun on parempi fiilis. Täällä ollaan:-) Rosann sama homma, pannaan kirjoitellen. Toivottavasti tärppää jo tästä kierrosta! Itsekin on niin hämmästynyt, miten ihmiset ylipäänsä lisääntyy, kun niin monen asian - ajoituksesta lähtien - täytyy osua kohilleen. Täydellisiä ajoituksia ja plussatuloksia toivotellen.
 
Toivottavasti sinulla L82day sujuu raskaus hyvin! Kerro ihmeessä kuulumisia.Kyllä nää fiilikset kovasti vaihtelee ja tietysti meillä on se tilanne, että noita lapsia on onneksi jo siunaantunut. Mutta silti… haluttaisiin se iltatähti vielä. Meillä on kesällä deadline asian suhteen, pannaan homma jäihin jos ei siihen mennessä oo tärpänny. Joo uskon et on paljon ajoituksesta kiinni. Ajattelin tilata tuolta Raskauskeijusta seuraavaan kiertoon ovulaatiotestejä, vaikka kierto onkin ollut tasanen. Mutta kun se peitto ei heilu ihan joka päivä niin olisi hyvä tietää, millon sen kannattais heilua...
 
Nimnomn;-) laittelen kuulumisia. Nyt odottelen varhaisultraa, mikä on parin vkon päästä ja eka neuvola-aikakin on jo varattuna. Thumbs up! Toivottavasti menis kaikki hyvin loppuun asti. Itselläni kun ei ole yhtään lasta, sillä oikeaa kumppania ei ole aiemmin löytynyt rinnalle.
 
Heippa,
Olen myös -73 ja sain esikoiseni noin puoli vuotta sitten. Koin yhden keskenmenon, mutta toinen raskaus onneksi onnistui. Tulin raskaaksi sitten niin, että tein ovulaatiotestejä ja kun aika oli oikea, niin petipuuhia todellakin lisättiin. Liputan siis ovulaatiotestien puolesta. Kokeilkaa ihmeessä jos ei ole vielä käytössä! Nyt haaveissa toinen lapsi ( ikä sanelee... ) ja testit käytössä taas. Saa nähdä tärppääkö tälläkertaa, suhtaudun kyllä asiaan niin, että näillä vuosilla ei voi tietää. Gyne on onneksi ollut hyvin positiivinen asian suhteen, mutta todellakin sanonut ettei kannata odottaa vaan yrittää toista heti vaan. Tsemppiä kaikille, ei me olla vielä niin vanhoja, eihän? :-)
 
Hei Onni, tervetuloa mukaan! Kiva jännittää yhdessä :wink Olen tosiaan aina luottanut omiin tuntemuksiini ovulaation suhteen, mutta nyt otan järeämmät aseet käyttöön. Onkos teilläkin greippimehut ja foolihapot käytössä? Mietin myös vehnänalkioöljyn litkimisen aloittamista.
 
Onni - onnittelut! Todella hienoa kuulla onnistumisia:-) sehän tässä on kun ei tunne itseään niin vanhaksi kuin mitä biologisesti ollaan.

Rosann, juu, oli kaikki käytössä..ovulaatiotikut, greippimehu ja foolihappo:-) ja tosiaan sama homma kuin Onnilla , tosin vasta alkuraskaus menossa. Lisäksi joogasin.
 
Tsemppiä kovasti kaikille ! Mulla oli sterilisaation purku vuosi sitten tasan ja ohan luomusti heinäkuussa plussaa. -72 syntynyt siis. Hyvin on mennyt ja sairaslomalla odottelen mamma loman alkuun loppukuusta ☺
 
5+5 asti päästiin..tänään kirkas verenvuoto ja kovat alavatsakivut:-( eli taisi olla tällä kertaa tässä. Harmitus kova. Seuraavan kerran pääsee yrittämään uusiks vasta 8-12 vkon päästä.. lucky you Susamama! Ja onnea loppuodotukseen! Ihanaa kun joillakin onnistuu vielä tässäkin iässä - luo toivoa. Taidat olla niiyä superhedelmällisiä - mun kaverillakin -73 12v sterilisaation jälkeen 38 v yhdistettiin piuhat ja niin vasn teki 3 v sis. 2 lasta.
 
Käy kuitenkin tarkistuttamassa tilanne.mulla ollut vuotoja raskauksissa silti kaikki mennyt hyvin.
 
Last edited by a moderator:
Tänään tuli verikoe, selkeä km kyseessä. Vatsakivut on ihan valtavat , ollu eilisillasta asti. Varhaisultra muuttuikin jälkitarkastukseks. Ja sitten katsotaan miten jatketaan. Todnäk ivf edessä. Rosann ihana oli kuulla että on käynyt hyvinkin:-)
 
No voi ei. Toivotaan, että kaikki tuli ulos, etkä joudu kaavintaan. Miksi sulle sanottiin ettei uutta yritystä voi aloittaa vasta 8-12 vkon jälkeen? Mä tein lääkkeellisen tyhjennyksen 5.12 , jälkitarkastus oli 22.12 ja lääkäri sano , että yrittää voi heti kun yhdet kk:set ovat tulleet. Menkat alko 28.12 ja silloin yritys alotettiin. Voi jaksamista sinne, ja toivon sydämestäni että seuraavalla kerralla saatte käärön syliin asti!
 
Joo sitä mäkin toivon, ettei joutuisi kaavintaan - siitä näkökulmasta katsottuna näyttää hyvältä ja hoitajakin kommentoi kun oli niin nopeasti laskenut veriarvot. Hyvä kuulla että pääsee nopeemmin toimiin. Kun ivf:ään menee, niin se on sitten toisista kuukautisista..näin mä ymmärsin, mutta ultrassa sitten kuulee lisää. Silloin kun oli tuo lääkkeellinen tyhjennys kesketyneen km:n kohdalla, niin ei kukaan tehnyt jälkitarkastusta, joten olen tyytyväinen että pääsen kunnon ultraan.
 
Minä kävin yksityisellä jälkitarkastuksessa, samalla gynellä, joka teki varhaisultran. Olin kuullut monelta, että heillä oli lääkkeellisen jälkeen jääny jotain palasia sinne ja sitten tulehtu paikat ja olivat myöhemmin joutuneet jopa kaavintaan. Et oli helpottavaa kuulla ja nähdä itekin ruudulta, et oli tyhjenty kunnolla. Siis kkm:n jälkeinen yleinen toimenpide on että teet raskaustestin noin 3-4 viikon päästä, jos se on negatiivinen niin sitten asia on kunnossa.
 
Samaa sanoivat päivystyksestäkin. Nyt vain odottelen että kaikki materia tulisi ulos ja tämä vuotaminen loppuisi ja pääsee jälkitarkastukseen. Ja sit hommiin:-) vaikka olis ivf:kin tiedossa. Tässä iässä kun ei ole varaa enää odotella. Jokainen tsäänssi on mahdollisuus:-) toivottavasti kierto palautuu, kun mulla on ollut ihan säännöllinen 29 pv koko ajan. Se on positiivista, että oli spontaani raskaus ja km:n jälkeenhän pitäisi olla helpompaa raskautua uudelleen.
 
Täällä kp 1… eli kierto oli vain 23 pvää. Ovulaation tunsin mielstäni 12.pvä, onkohan tuo ovulaation jälkeinen aika raskautta ajatellen liian lyhyt? Onko kellään lyhyistä kierroista kokemusta? Mun kierrot tyhjennysvuodosta alkaen on ollu 23 päivää, 26 päivää, 23 päivää. (ennen keskenmenoa kierto on ollut se hyvin ideaali eli 28 pvää) Tossa 26 päiväsessä mulla oli raskausoireita ja kuukautiset oli runsaat ja ne alko sellasella hyytymällä, et mahdollisesti jotain oli tapahtunut, mutta ei päässy kiinnittymään, on mun arvio. Eli toi 23 päivää olis mulla tällä hetkellä se ns. normikierto. Mietin että pitäsiköhän ottaa yhteyttä gyneen?
 
Takaisin
Top