40+ odottajat

Miten on sujunut?

Mulla pyörii kaikki riskit mielessä enkä oikein osaa asennoitua tähän. Vuoden alussa oli km, joten pieni pelko siitäkin.
 
Fyysisesti sujuu oikein hyvin, mutta huoli on välillä tosi kova. Mulla takana useempi keskenmeno. Nyt mennään jo 21+5, joten ihan vähän on uskaltanut hengähtää.
 
41 ja kyllä kromosomihäiriöt pelottaa...päätettiin jo aiemman kanssa, joka meni sitten kesken, että käydään NIPT testissä niskapoimu ultran jälkeen.
 
Ihan just täytän 40. la lokakuussa ja kaksi teiniä talossa. Ihmeellistä ja ihanaa saada kokea näitä raskaus-ja vauva-asioita, vaikka olin jo luullut, että ne olisi minulta ohi. Nuorena monet asiat elämässä oli kesken, enkä osannut edes kotia hoitaa tai ruokaa laittaa, :joyful: nyt on niin paljon helpompi tilanne elämässä. Parisuhde ja talous on kunnossa, työpaikka odottaa, oman ajan menetys ei pelota, kun ei sitä ole muutenkaan ollut 16 vuoteen. Mutta nuorena raskaus ei väsyttänyt kuten nyt. Saa nähdä miten käy, jos vauva valvottaa...
 
Hei!

Minä täytän lokakuussa 40, sain esikoiseni 37-vuotiaana. Plussasin yllätyksekseni eilen, olin sopinut maaliskuun alussa gynekologin kanssa munasarjakystien leikkauksesta ensi syyskuulle, ja että sillä välin voisin vielä yrittää tulla raskaaksi, jos haluan vielä toisen lapsen. Lääkärin mukaan tämä mahdollisuus olisi erittäin pieni, mutta niin minulle sanottiin esikoisestakin.

Nyt pelottaa, että kystien aiheuttamat kivut jatkuvat raskauden aikana, enkä tiedä miten niiden kipujen kanssa voisin selvitä. Olen niiden takia joutunut mm. päivystyksessä käymään...

Iän tuomat riskit pelottavat tälläkin kertaa. Yritän lohduttautua sillä, että esikoinen on täysin terve, mutta eihän se toki mitään takaa.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ikää 41 v ja la elokuussa jolloin olen jo täyttänyt 42 v. Neljäs tulossa ja vähän pelottaa kun huomaa ettei tää niin helppoo oo kun alle kolmekymppisenä mut hyvin on tähän asti selvitty, nyt rv 27+5
 
Mulla todettiin pari viikkoa sitten keskeytynyt keskenmeno, jota jäätiin seuraamaan, kunnes viime viikolla jouduin ambulanssikuljetuksella kovien kipujen takia tarkempaan syyniin naistenpolille. Munasarjakystat olivat aiheuttaneet munasarjan ja munanjohtimen kiertymän, joka oli niin kipeä, että mitkään kipulääkkeet eivät auttaneet. Tehtiin sitten tähystysleikkaus, jossa kiertymä oiottiin ja poistettiin kiertymän aiheuttaneet kystat oikeasta munasarjasta. Samalla myös tehtiin kaavinta.

Tämän viikon olenkin ollut sitten saikulla ja yrittänyt toipua kokemastani. Ja kovasti olen miettinyt, uskallanko enää uudestaan yrittää, kun tuntuu, että todennäköisyydet onnistuneeseen odotukseen ovat niin pienet.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla todettiin pari viikkoa sitten keskeytynyt keskenmeno, jota jäätiin seuraamaan, kunnes viime viikolla jouduin ambulanssikuljetuksella kovien kipujen takia tarkempaan syyniin naistenpolille. Munasarjakystat olivat aiheuttaneet munasarjan ja munanjohtimen kiertymän, joka oli niin kipeä, että mitkään kipulääkkeet eivät auttaneet. Tehtiin sitten tähystysleikkaus, jossa kiertymä oiottiin ja poistettiin kiertymän aiheuttaneet kystat oikeasta munasarjasta. Samalla myös tehtiin kaavinta.

Tämän viikon olenkin ollut sitten saikulla ja yrittänyt toipua kokemastani. Ja kovasti olen miettinyt, uskallanko enää uudestaan yrittää, kun tuntuu, että todennäköisyydet onnistuneeseen odotukseen ovat niin pienet.

Voimia kovasti toipumiseen! :Heartred
 
Voimia kovasti toipumiseen! :Heartred

Kiitos.

Toivottavasti löydän tarpeeksi uskallusta, ja voin palata tälle odottajien puolelle syksyllä. Sovittiin miehen kanssa, että yrittämiseen tulee taukoa kesän verran, vaikka ikää onkin jo paljon.
 
Täälläkin yksi yli nelikymppinen odottava äiti. Ikää 42 ja toinen tulossa joulukuussa. Ensimmäisen kykenin saamaan vasta vuosi sitten eli ikä alkoi silloinkin nelosella.
 
Täälläkin yksi yli nelikymppinen odottava äiti. Ikää 42 ja toinen tulossa joulukuussa. Ensimmäisen kykenin saamaan vasta vuosi sitten eli ikä alkoi silloinkin nelosella.

Tää antaa mulle kovasti toivoa uskaltaa vielä joskus yrittää uudelleen.
 
Tää antaa mulle kovasti toivoa uskaltaa vielä joskus yrittää uudelleen.

Onnea ja voimia uuteen yritykseen! Kolme vuotta sitten itsekin sain keskenmenon johtuen kystista. Multa jouduttiin poistamaan kokonaan toinen munasarja. Siitä huolimatta olen nyt onnistunut tulemaan luonnollisesti raskaaksi kaksi kertaa, vaikka on vain yksi toimiva munasarja enkä ole äiti nuorimmasta päästä. :)
 
Onnea ja voimia uuteen yritykseen! Kolme vuotta sitten itsekin sain keskenmenon johtuen kystista. Multa jouduttiin poistamaan kokonaan toinen munasarja. Siitä huolimatta olen nyt onnistunut tulemaan luonnollisesti raskaaksi kaksi kertaa, vaikka on vain yksi toimiva munasarja enkä ole äiti nuorimmasta päästä. :)

Kiitos. Ei se keskenmeno minulla kyllä kystista johtunut, ennemminkin iästä. :)
 
Wk_78, samaa mieltä edellisten kanssa, ilman muuta ehdit palautua ja uuteen yritykseen, tsemppiä!

Samalla tervehdys kaikille vertaisille! Täytin jo 41 ja nyt raskausviikkoja koossa turvalliset 24. Tuntuu kyllä jotenkin pitkältä ja raskaalta verrattuna vuosien takaiseen edelliseen kertaan, ikä kai tekee osansa...
Mutta kunhan maaliin päästään eiköhän sitten hyvin selviä eteenpäin. Osaa ainakin suhtautua tyynemmin!
 
Onnea kaikille. Minä nyt jo synnyttäneiden puolella, mutta piti tulla vain kommentoimaan :) eli kyllä selkeästi hankalampi raskaus oli kropalle nyt 40+ iässä kuin aiemmin. Toisaalta sitten tämän pikkuvauva-arjen pyöritys ollut helpompaa. Ennakkoon minäkin pelkäsin yövalvomisten jaksamista, mutta ne ei ole tuottanu mitään ongelmaa. Pojalla nyt ikää 2,5 kk
 
Takaisin
Top