<3 Syntyneet <3

Ensinnäkin mahottoman paljon onnea teille kaikille jo synnyttäneille pienistä ihanista nyyteistä!(=
Olette sitten syrjää myöten päättäneet kaikki pistää tuulemaan raskausviikoilla 38-39, ei kö tosiaan kukaan ole mennyt "yli"?.. mie olen varmaan sitten se jolla menee yli ja rutkasti, enkä kerkiä edes tälle vuodelle kun LA 23.12. Nyt siis viikkoja 38+4 eikä mitään merkkejä tulevasta.. kiirettä pittää jos teidän matkaan pitäs pyrkiä(=
 
Onnittelut kaikille jo pikkuisen syliinsä saaneille. Perästä tullaan kun keretään. 

_marga_, täällä menossa 38+3 ja oikein siis toivon että vähintään se 41+1 ehtii täyteen. emoticon
 
Hansu 79: Toisaalta juu olishan se ihana se vuoden ensimmäinen käärökin, mutta alunperin viime viikon perjantaihin saakka mulle oli tulossa suunniteltu sectio ensi viikolle yläsynnytysteiden ahtauden vuoksi..mutta lekuri sitten päättikin, että koitetaas jospa sittenkin mahtus vaavi alakautta luonnollisesti odottaen vaikka painoarvio oli jo tuolloin 3,5kg, ettei mitään pientä ooteta jos yli rutkasti vielä menee..että kävelläänkö sitä sitten suoraan leikkuupöydälle jos kovin vielä kasvaa(=
 
_marga_, toivottavasti nyt mahtuisi tulemaan luonnollista reittiä. Itselle ainakin sektio kuulostaa tällä hetkellä kamalalta korvaan, kun jaloissa telmii tuollainen about 12kg painava, kohta 1wee3kk tättähäärä. 
Ja kummastakaan en ole saanut minkään valtakunnan painoarviota,eikä ekasta sen kummemmin tehty edes synnytystapa-arviota. Ihanaa asua tällaisessa tuppukylässä.
Hiukan käsikopelolta neuvolantäti tänä aamuna veikkaili että tämä olis aavistuksen pienempi kuin esikoinen. Kelpais mulle, poju oli 3975g ja 53cm ulkoistuessaan rv41+0. 
 
Hansu: Eikä, meillähän on melkein samanikäset esikot(= meillä neiti täyttää 23.12 1v4kk ja synty viime vuonna viikoilla 40+3 ja painoa se 3810g ja pituutta 51cm eikä siis mahtunut alateitse ja kiireelliseen sectioon päädyttiin..siksi magneettikuvat otettiin ja todettiin ettei mahdollisuuksia tulevissa raskauksissa synnyttää alateitse ellei vauva tosi pieni tai synny tosi paljon ennen (mikälie aiemmin ja mikälie pieni kun nyt oli jo sen 3,5kg..)..nyt siis lääkäri käsikopelon ja edellisen synnytyskertomuksen perusteella päätti, että jos nyt mahtuski..hauskasti muuttuu 2viikkoa ennen LA:ta suunnitelmat ja nyt pitäs alkaa vissiin valmistautumaan kokeiluun..kyllähän sitä itekkin toivoo, että mahtus olin nimittäin viime vuonna TOSI KIPEÄ section jäljiltä ja silloin ei tosiaan sellasta lahkeessa roikkujaa vielä ollut kuten nyt(= ja tuo painoarvio tehtiin äippäpolilla kun tarkisteltiin tulevaa synnytystapaa edellisen section jälkeen viiime torstaina etteipä ne esikostakaan silloin neuvolassa arvailleet(=
 
Onnea Al-mari komean kokoisesta pikkumiehestä. emoticon

_marga_ , meillä pikkumiehellä tulee 29.12. tuo 1v3kk täyteen. 
Aika viime tippaan kyllä lääkäri jätti ainakin mun mielestä tuon suunnitelmanmuutoksen. Mutta pidetään nyt sitten peukut ( ja vaikka varpaatkin pystyssä ),  että pikku2 sutkahtaisi sujuvasti alakautta. Vaikka tosiaan ei tuo 3,5kg todellakaan kuulosta enää pieneltä ja sulla LA häämöttää jo viikon päässä. emoticon
Mä toivoisin synnytyksen osalta toisintoa ekasta kerrasta, mutta ei yhtään siitä 7h nopeutettuna. Kun synnärimatkaan saa nyt talvirajoituksilla ja kelistä riippuen laskea melkeinpä sen 2h ellei jopa hiukan enempikin. 
Pojusta mulle kyllä tehtiin varuiksi eppari, mutta sen tikit ei vaivanneet kuin pari päivää. Lauantaina illalla kotiuduttiin ja jo maanantaina käytiin haistelemassa lyhyesti syysilmaa vaunuillen.
 
Hansu: tiddidii, mitenkä niin viime tiphaan..tänään viikkoja se 39+0 ja suunnitelmat muuttu toistamiseen äippäpolilla(= Sois sitten meijän "Veikon" aika luovuttaa yksiönsä avaimet viimostaan 21.12 keskiviikkonna rv:llä 39+5 veitsen avulla ellei tahto jo aiemmin koittaa luonnollisin voimin, vitsi kyllä alko jo helpottaan oloa, ei tarvi ressata enää kovin pitkään mahtuuko vaiko ei kun tietää, että tuollon viimostaan veitsen avustama saadaan jouluvaavi maailmaan(= ja meinas erilääkäri tänään, että ens viikolla tuo painoarvio ois jo sen 3,9kg, että turha pitkittää lainkaan enää. jännää odotusta siulle ja toivotaan, että perille pääsette ajoissa kun taitaa nuo tosikot oleen piirunverran nopeampia tulemaan kun esikot!(=
 
_marga_, no huh huh. Jopas sitä nyt viime metreillä kävivät arpomaan. Mutta sulla ei sitten olekaan enää monta päivää odotusta jäljellä,jos nyt pysyvät tuossa viimeisimmässä suunnitelmassa.emoticon Pääsisitteköhän jopa tuurillaan vielä kotiin jouluksi? Mulla kun ei ole havaintoa, että pitävätkö sektion jälkeen pitempään osastolla kuin muutoin. 
Ja niinhän sitä mulle esikoista odottaessa monessa paikassa sanottiin, että ekan synnytys kestää piiitkään kuin sen iisakin kirkon rakennus, joten ihan rauhassa voi odotella supistusten kanssa kotona. No, meille taisi tulla elementtiversio avaimet käteen-toimituksella  siitä kirkosta. emoticonemoticonSynnyttäneiden osastolla sitten kätilöt suosittelivat mahdollisesta pikku2 aavistuslähtöä synnärin suuntaan. 
 
7.12. / kish / rv 39+0 / tyttö / 48cm / 3332g / kiireellinen sektio

meidän pieni prinsessa on aivan ihana <3
 
16.12/UskoToivo/Rv39+1/tyttö/50cm/4242g/kiireellinen sektio

Me päästiin 3. vuorokautena kotiin, kun joku oli kysellyt sektion jälkeisestä kotiutumisesta..
 
17.12/Poutis/rv 39+1/poika/50cm/3840g/alkuun käynnistys suurikokoisuuden vuoksi> kiireellinen sectio

Edelleen ollaan sairaalassa. Saatiin kunnon pöpö ennenaikaisen vesienmenon myötä.
 
Onnea viisku, UskoToivo ja poutis. 
Ja vauvantuoksuista joulua kaikille nyyttinsä jo syliin/kotiin saaneille. emoticon

UskoToivo,tehän pääsitte sitten ihan yhtä joutuisaan pois lasareetista sektion jälkeen kuin mä aikanaan esikon alatiensynnytyksen jälkeen.
Edelleenkin toivon välttyväni tän tosikon kohdalla sektiolta, kun esikkoa pitää kuitenkin vielä aika paljon nostella ja kanniskella kotona. Mutta tyylistä viis, kunhan saan terveen tosikon syliin ekaa kertaa, toivottavasti kuitenkin vasta ens vuonna ;)

Poutis, no voihan kurjuus kun pöpö iski. :(  Toivottavasti pääsette vielä kuitenkin jouluksi kotiin. 
 
8.12. / musicbox / rv 40+3/ tyttö / 50 cm / 3164 g / alatie

Syntyessään tytöllä oli alahammas suussa, joka jouduttiin poistamaan kotiinlähtöpäivänä :)
Ihana pakkaus<3
 
21.12/_marga_/Rv39+5/tyttö/51cm/3785g/suunniteltu sectio

Ah niin ihana nyytti, nopeampaa tämä paraneminen ko esikoisen kiireellisestä sectiosta. Saatiin maailman paras joululahja ja kottiin laitokselta jo aattona. <3
 
Takaisin
Top