2+ lasta odottavat

Esikoinen syntyi 39+5, supistukset kesti neljä päivää, kortissa synnytyksen kesto 9h 50min ja ponnistus 15min. Tosin toi kesto arvioitiin kyllä muutenkin aika hatarin perustein, kun olin kotona eikä mulla ollut ylhäällä milloin viimeksi oli ollut yli 10 vai 20 min tauko supistuksissa ja heitin jonkun kellonajan siihen sitten vaan.

Toka syntyi 41+3, supistukset alkoi 9h ennen syntymää, kortissa kesto 3h 17min ja ponnistus 5min. Muuten oli hyvin samanlaiset synnytykset, mutta toka oli pikakelaus ekasta. Molemmissa vedet meni vasta ihan lopuksi ja sitten alkoi heti ponnistuttamaan. :)

Nyt menossa 39+4, välillä supistelee, mutta ei ne juurikaan kipeitä ole, että saa nähdä millä viikolla tää sitten syntyy. Toivottavasti ei mene suoralla kaavalla, että joka kerta siirtyy yhtä paljon myöhemmäksi, sitten olisi 42+? ja käynnistys edessä. Aikaisemmissa ei ole supistellut ennen tositoimia, että kyllä mä vielä elätän toivoa, ettei enää useampaa viikkoa menisi.
 
Mulla eka syntyi 40+5 ja toka 40+3, toivottavasti tämä noudattaa samaa kaavaa!! 40+2 ois mun ennustus ja toive. Molemmat alkoi selkeillä supistuksilla aamuyöstä, ei muita merkkejä etukäteen. Molemmat on syntyneet seuraavana päivänä, kestot on merkattu 6:40 ja 4:20, vaikka menihän siinä todellisuudessa pidempään. Toisesta supisteli himpun pidempään, mutta epäsäännöllisemmin. Ottaisin kyllä mielellään samat oireet taas niin tietäis, mutta jotenkin tuntuu, että ei välttämättä samalla kaavalla mennä...
 
Esikoinen syntyi 40+2 ja toivoisin tämän tulevan aikaisemmin...ei vaan jaksa enään.
Toivoisin myös synnytyksen menevän nopeammin. Esikoisesta kesti 17h ja ponnistus 1h 35min...tuskaa oli :sad001
 
Mulla kans esikoinen syntyi 39+1 ja käynnistyi aamuyöstä vesien menolla. Syntyi sit samana päivänä iltayhdeksän jälkeen. Nyt menossa 39+2 eikä mitään tuntemuksia...
 
Mun esikoinen syntyi käynnistyksen jälkeen sektiolla 40+6. Nyt pärähti 41+0 ja mitään merkkejä synnytyksestä ei ole havaittavissa.
 
Onpa nää meidän kakkoset sitkeitä :sad001 mulla pärähti jo kymmenes päivä siitä kun esikko ois tullut, 40+0 pokspokspoks :arghh: ei sitten muuta kun neuvolaan mars, enpä olisi uskonut..
 
Mulla esikoinen syntyi 37+1, ja nyt menossa 39+3 -eikä mitään ajatustakaan, että aikoisi syntyä. :hilarious:
 
Oon niin pettynyt kun esikoinen täyttää ihan kohta 3v ja on pottaillut vuoden ikäisestä oikein hienosti aina ruuan ja unien jälkeen, mutta ei suostu olemaan ilman vaippaa! Noiden ajoitettujen pottailuiden välissä pissii surutta vaippaan :'( kakalle useimmiten pyytää mutta viime aikoina kun alkanut oma hermo tässä asiassa kiristyä niin näkynyt negatiivisesti myös siinä että joskus tekee ne kakatkin vaippaan! :sad001 olisin vaan toivonut että oppisi kuivaksi ennen vauvan tuloa. Yövaipasta ei voi edes haaveilla että luovuttaisiin, se on aina ihan täynnä aamuisin!

Tässä alkaa äidin hermot ja jaksaminen olla koetuksella kun raskauskin mennyt jo niin pitkälle että varmaan maanantaina/tiistaina edessä käynnistys. Isä on väsynyt töistä joten kotityöt ja pojan hoito kaatuneet aika paljon mulle kun oon äitiys"lomalla". Huokaus. Odotan vauvan näkemistä rakkaudella ja innolla mutta pelkään miten saadaan sitten tää nelihenkisen perheen paletti rullaamaan
 
Tsemppiä pottailuun Salmiakki. Täytyy vaan pitää pää kylmänä ja olla hermoilematta, koska sillä ei ainakaan saa toivottua tulosta. I know, helpommin sanottu kuin tehty. Ite oon tämmöinen kuumakalle aina :D
Tällä hetkellä meillä ei ole vastaavanlaisia haasteita esikoisen kanssa mutta jännityksellä odotan millaisia taantumuksen merkkejä hänessä tulee esiin kun vauva saapuu. Sitähän sanotaan et isompi lapsi saattaa "vauvaantua" kun uusi perheenjäsen saapuu.

Itse myös jännitän miten saan homman pidettyä kasassa sitten kun meitä on neljä. Mies on yrittäjä ja tekee tosi pitkää päivää, käytännössä on koko ajan töissä eikä pidä nyt lomaa saati isyyslomaakaan kun yritys on vielä suht alkutaipaleella. N oo vielä sen enempää stressannut asiasta mutta tiedostan et voi tulla olemaan haasteellista. Jää nähtäväksi.
 
Ootteko salmiakki kokeillut tarroja?
Et aina ku esim käy potalla saa tarran laittaa tauluun ja sit ku niitä on tarpeeksi niin saa jonkin sovitun jutun...esim pääsee uimahalliin.
Tuon ikäisellä pitäis kyllä jo toimia hyvin.

Meillä oli kovat ongelmat hampaiden pesun kanssa ja ku otettiin tarrat käyttöön niin on antanut åestä hampaat ihan reippaasti eikä tarvi aina tapella asiasta ja poika täytti just huhtikuussa 3 vuotta.
 
Oijoi toi hampaiden pesukin .. :D ne pestään kyllä säännöllisesti mutta etenkin äidille siitä joka kerta itketään ja huudetaan. Ei olla tarrailtu, mutta ehkä tosiaan pitää tämän pojan kanssa ottaa tollanen "lahjominen" käyttöön kun ei oo muukaan tässä auttanut
 
En tiedä toimiiko vaipattomuuteen mut meillä on aina päästy eroon esim tuteista, nokkamukeista ja viimeisimpänä patjasta tytön huoneessa, jossa mä nukuin vuoden verran aiemmin, sillä tavalla et viedään ne ulos Vaalku Varikselle joka tarvii ne poikasilleen. Sit seurataan et onko ne hävinnyt pihalta. Eli toinen vanhemmista käy ne sit jemmaamassa. Tästä hyvästä on sit saanut jonkun palkinnon ja ollaan monta päivää etukäteen alustettu asiaa jolloin tyttö on ollut innoissaan viemässä tavaroitaan pois ja ymmärtää että niitä ei sit saa takaisin.
 
Miten on sisarukset ottaneet vauvan vastaan?

Meidän vauva on nyt 5viikkoa. Isosisko on 6v ja isoveli4v. Tykkäävät vauvasta aivan hirmuisesti. Ovat vauvasta mustasukkaisia vain siten että joskus kinaavat kumpi saa helliä vauvaa :P
Ja poika jonka luulin kovasti protestoivan perheen-vauva asemansa menetystä on erityisen ihastunut pikkusiskoon. Se on niin kiva, söpö, suloinen. Haluaa joka välissä silittää ja halia.

Ja se helpottaa kun osaavat olla helliä ja varovaisia vauvan kanssa. Voin jättää vauvan heidän kanssa pieniksi hetkiksi (vessa käynti, postin haku yms.) ja luottaa että kaikki on hyvin.

Meillä on mennyt paljon odotettua paremmin. Ajattelin että tulee draamaa ja taantumista, mutta vauva jotenkin on ihan luonteva osa perhettä.
Tää on paljon helpompaa kuin toisen lapsen syntymä!
 
No meillä tuon 2,5v. mustasukkaisuus oireilee ihan mahdottomana pässittämisenä. Vauvaa kohtaan on kyllä onneksi hellä ja silittelee ja haluaa pitää sylissä, mutta huutaa, kiukkuaa, välillä jopa lyö äitiä ja isää, ei tottele jne. Joku on käyny vaihtamassa mun kiltin esikoiseni. Välillä oon kyllä ihan helisemässä hänen kanssaan. Selvästi protestoi sitä, kun vauva saa enemmän äidin huomiota.
 
No meillä tuon 2,5v. mustasukkaisuus oireilee ihan mahdottomana pässittämisenä. Vauvaa kohtaan on kyllä onneksi hellä ja silittelee ja haluaa pitää sylissä, mutta huutaa, kiukkuaa, välillä jopa lyö äitiä ja isää, ei tottele jne. Joku on käyny vaihtamassa mun kiltin esikoiseni. Välillä oon kyllä ihan helisemässä hänen kanssaan. Selvästi protestoi sitä, kun vauva saa enemmän äidin huomiota.
 
Pikkunöösä, mulla myös saman ikäinen esikoinen ja käyttäytyy ihan samalla tavalla kuin teidän! Nyt meni tädilleen niin saadaan hetki edes hengähtää ilman kiukkupussia.
 
Olikos teillä S_uski tyttö vai poika esikoinen? Joo tää on kyllä aika järkkyä, toivottavasti helpottaa pian. Meillä kyllä terkka sanoi hyvin, kun vertas uuden vauvan tuloa perheeseen siihen, että avioliitossa tulee kolmas osapuoli kuvioihin ja toinen yrittää vakuutella toiselle, että kyllä mä sua edelleen rakastan, mutta tuos on nyt vielä tuo toinenkin tyyppi.
 
Esikoinen on tyttö ja niin on vauvakin. Meillekin sanottiin että on ihan normaalia ja pitäis yrittää ottaa mahdollisimman paljon mukaan vauvan hoitoon . Vauva on paljon rauhallisempi ja muutenkin helpompi kuin esikoinen vauva aikana.
 
Takaisin
Top