1. joulu

Vaavi2010

Puuhakas puhuja
Minkälaisilla ajatuksilla heinämammat ovat ensimmäisen joulun suhteen? Joko teillä on kova touhotus siivousten ja lahjojen suhteen vai oletteko kenties päättäneet ottaa tänä vuonna rauhallisesti ja vain keskittyä vauvaan ja siihen ihanaan perhe-elämään?

Paljon olisi mietittävää jo ihan sen suhteen että missä sitä joulua viettää. Omassa kotona vai sukulaisissa ja kuinka paljon laittaa joulujuttuja yms. Itselläni ei vielä ole ihan kuviot selvillä niin ajattelin udella minkälaisen joulun te olette ajatelleet tänä vuonna viettää. Esim jo ihan perinteinen joulukuusi onko fiksua hankkia kun vauvat ovat kuitenkin vielä niin pieniä eivätkä oikein joulusta varsinaisesti ymmärrä? Niin ihanaa kun se olisi niin meillä ainakin kiinnostaa kaikki ja varmasti päätyisi useampikin neulanen sitten pikkuisen suuhun. :(

Lahjojakin olen vähän miettinyt, mutta en ihan hirveää kekoa kuitenkaan taida hankkia. Jotain kivaa ja erityistä on mukava hankkia jo senkin vuoksi, että Sisu saa sitten leikkiä niitten lahjojen avaamisen kanssa, mutta eiköhän kummit ja mummit yms hanki lahjoja kuitenkin ihan riittämiin että taidetaan odottaa useamman paketin kanssa sitten ainakin ensi jouluun, kun vauvallekin on jo ihan erilailla joulun taikaa.  :)
 
mä ajattelin et vietetään joulu aikalailla samanlain ku muinakin vuosina.. paitsi että lahjoja en tänä vuonna paljoa laita, jotain yhteistä kotiin ja tietty pojalle jotain mutta kun ei lapsi vielä ymmärrä niiden lahjojen päälle oikein mitään niin enimmäkseen käyttö tavaraa; vaatteita, syöttötuoli yms....
pienen kuusen taidan laittaa olohuoneeseen, meillä kun poika ei vielä liikkumalla liiku niin ei oo tuota neulasten syömisvaaraa.. emoticon

ihania nää uudet hymiöt.. emoticon

ja takas aiheeseen.. ;) sit tietty perinteiset jouluruuat, kinkku, laatikot, lohi yms....

tympii ku on niin mahoton pakkanen ettei ulos tohi poitsun kans mennä... vaan näköjään nukkuu hyvin sisälläkin, jota ei kyllä yleensä tee.. =o
 
me mennään jouluksi mun vanhemmille tohon naapuriin niikun joka joulu, koska siellä pieniä lapsia ja pukki tulee.
 mennään sinne kaikki sisarukset lapsineen ja anoppeineen jos haluavat tulla..
siellä sit sitä perinteistä,
joulusauna, ruokaa, lahjoja, hadallakäynti, yms..
neidille ostettiin jo syöttötuoli, kummit ja mummut sit varmaan ostaa muuta pientä..
mielenkiinnolla odotellaan, kun monta alle 1 vuotiasta tulos et miten käy kuusenemoticon
 
Me mennään mun vanhempien luokse pariksi yöksi yökylään. Siellä sitten joulukoristeet ja jouluruuat ja -lahjat odottavat, perinteiseen tapaan. Tänä jouluna tosin äitinikään ei jaksa tehdä jouluruokia vaan päätimme yhteistuumin että kannattaa kokeilla ovatko ne ruokakaupan valmisruuat mistään kotoisin... kokemusta kun ei ole.

Pojalle ei kauheasti osteta mitään leluja; leluja tulee varmasti isolta suvulta riittämiin.. itse keskityn hankkimaan vaatteita, kirjoja, lakanoita jne. perustarvikkeita, joilla pärjää sitten seuraavat kuukaudet.

En aio koristella omaa kotiamme mitenkään, koska muutamme heti tammikuun alussa / tammikuun aikana, joten en näe mitään järkeä koristeluun kun pitää muutenkin pakkailla pikkuhiljaa.

Ensi vuoden jouluun sitten keskityn paremmin; tosin, voi olla että  olemme sitten muuttamassa rakennettuun omakotitaloon...
 
Takaisin
Top