☆ Viimeinen kolmannes! ☆

Mä just katoin kelloo ja totesin, että joko tämäkin päivä alkaa olee lopussa. Mihin ihmeeseen tämä aika oikein kiitää. :eek: Pari viikkoa niin täällä ollaan kans viimeisellä kolmanneksella!
 
Mä luin jostain missä raskaus viikko viikolta et vika kolmannes muka alkaisi rv 24+0 :O Olin ihan et eikös sen pitäis alkaa vasta rv 28+0 :D Oli vähän outoa kun luki et onneks olkoon viimeinen kolmannes alkaa. No ei ihan vielä :) Mut pian sekin tulee!
 
Siis noihan vaihtelee tosi paljon milloin alkaa viimeinen kolmannes, kun lueskelee eri lähteitä... Itse luin terve.fi vai mikä lääkäri sivu olikaan ja luotan mielummin siihen kuin joihin muihin hömppä sivuihin. :grin
 
Neuvolantädiltä kysyin viime raskaudessa että miten ne menee, niin ei hänellä ollut myöskään tyhjentävää vastausta kun ei niillä kuulemma ole hurjasti väliä. Ainoa konkreettinen juttu mulla kai on ollut että toisella kolmanneksella saa syödä buranaa, raskausviikolle 30 asti.
 
Jos nyt tänne kirjoitan, kun parin viikon päästä tääkin on.. Mulla on iskias alkanut nyt vaivaamaan ihan tosissaan. :/
 
Ihan vielä ei oo 28+0 mut 40/3*2 kriteeri sentään täyttyy jo :wink

Ja kyllä näitä loppuraskauden vaivoja jo on! Närästys, liitoskivut, iskiaskipua (se nyt tais alkaa jo ekalla kolmanneksella), kävely hidasta. Mitähän muuta vielä?
 
Onkos muutes muilla niin et tuo vau.fi menee viikon edellä? Mulle tulee aina viikkoa etuajassa sähköposti että onnea olet viikolla se ja se. Ja siis tasan viikon etuajassa.
 
Eihän se periaatteessa mee :) mulla tuli maanantaina rv 27+0 täyteen ni siitähän alkaa jo 28 raskausviikko, sillä 27 viikkoa tasan on takana :) ja siis näin se menee myös yhdessä neuvolan antamassa kirjasessa :) ymmärsikö tästä taas yhtään mitä yritin selittittää :D
 
Mulla rv 24 menossa ja kyllä on alkanu olemaan jo harjoitus supistuksia aina iltaisin. Ja muita oireita niin väsymys on palannut ja väliin tuntuu ettei saa happea riittävästi. Aika voimaton olo. Järkyttävä makean himo :p
 
Juuri niinkuin Pau! sanoi :thumright

on paljon selkeämpää sanoa että montako viikkoa+päivää on, kuin että monesko viikko on menossa. Niin ne kaikki tiedotkin kirjataan että x+x, ihan sekoiluhommaa muuten
 
Jep ja mulle lääkäri merkannut ne menkkajuilit supistuksiksi.. Kiva. Tää iskiaskipu vaan on ihan perseestä, kun se hankaloittaa liikkumista! :grumpy:
 
Mä en nyt ymmärrä, mulla siis tänään 26+6, eli mulla alkaa vika kolmannes ensi viikon torstaina, eikä siis huomenna?
Mulla on tälläinen raskaussovellus, joka väittää että huomenna alkaa kolmas raskauskolmannes, vaikka mun mielestä vasta viikon päästä, siis 28+0! Tää onkin joku jenkkisovellus, ehkä ne ottaa siellä viikon varaslähdön :grin Vai ajattelenko mä tän taas jotenkin ihan väärin?:sad001
 
Siis sullahan alkaa 28 raskausviikko, kun huomenna on täynnä 27 viikkoa. Eli periaatteessa joo sulla alkaa viimeinen kolmannes. :)
 
Okei...se vaan tuppaa lääkärissä sekottaa ku kysyvät viikkoja niin mulla alkoi eilen 26 mut sähköpostissa oli et 27. Toki lääkärille sanoin 26 ku se oli tasan.
 
Ahaa, eli siis viimeinen kolmannes alkaa viikon 28 alussa, eli 27+0? No jee, onkin sitten "juhlan aihetta" huomiselle :wink
 
Mä alkuun sekoilin ihan älyttömästi viikoissa ja vieläkin välillä ihmettelen noita vau.fi sähköposteja! :D "Ehän mä noi pitkällä vielä oo..."
 
Takaisin
Top