Ärsyttävät ilmaisut

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Toisessa ketjussa oli mainintana että se tai tämä ilmaus on ärsyttävä. Mitkä ilmaisut teistä on ärsyttäviä tai vähintäänkin hölmöjä? Onko esimerkiksi masuasukki ärsyttävä tai pikkuherra naurettava?
 
Mua ärsyttää oikeastaan kaikki kiertoilmaisut ja saan niistä puistatuksia :D tykkään et asioista puhutaan niiden oikella nimillä tai vakiintuneilla "lempinimillä".
Esimerkiksi täällä foorumilla jo yli 4 vuotta pyörineenä en pysty edes kirjoittamaan tiettyjä juttuja, enkä ole ikinä niitä kirjoittanutkaan enkä nytkään edes teille esimerkiksi pysty. :D mulla alkaa kuukautiset tai menkat, ei muita ilmaisuja. Me harrastetaan seksiä, ei muita ilmaisuja. Olette ehkä nähneet näiden kiertoilmaisut?
Sitten nää prinsessat ja prinssit ja masuasukit ja pienetmiehet, tissittelyt, vaunuttelut! Voi puistatus! Ja sit se että lapsesta puhutaan koko ajan tyyliin "meidän Maija syö, sitten Maija menee nukkumaan Maija tiputtaa nyt lelun" eikö siitä lapsesta voi puhua normaalisti ja normaalilla äänellä? Tästä esimerkistä en tiiä saitteko kiinni, mut tarkoitan että kun vaikka kaverilta kysyy et mitä sen lapselle kuuluu, vastauksena saa kymmenkunta lausetta jossa jokaisessa esiintyy penskan nimi.

Mulla ja mun miehellä on tosi paljon keksittyjä lempinimiä toisillemme, tosi harvoin käytämme oikeita nimiä, se mua ei haittaa. Koska ne juontaa juurensa johonkin meidän yhteiseen kokemukseen. Varmasti vauvallekin näin tulee, mut se on jotenkin ihan eri asia kun se on itsekeksitty.

Mua nyt muutenkin ärsyttää kaikki :D
 
Kuvittelin jo että mua ei ärsytä mikään, mutta isimies! brrr. Ja toukka on muuten kanssa ärsyttävä. Niin ja "vauvankieli" ylipäätään. Se on koira eikä hauva ja meidän lapsi ei edes tiedä mitä poppa tarkoittaa. Eikö sitä voi opettaa lasta puhumaan normaaleilla sanoilla heti alkuun. :shifty:
 
Siskon lapsi kutsui isäänsä isisedäksi kun ei ollut nähnyt tätä aikoihin pitkän välimatkan takia ja oli päässyt unohtamaan ko. hahmon olemassaolon. Ehkä isimies on vähän sama asia? Että kai tuo on mun isi kun äiti niin sanoo. laughing6
 
Mun kokemuksen mukaan monet naiset puhuvat puolisoistaan ja lastensa isistä tuolla isimies-termillä. Lapsen sanomana se olisikin ihan ok, mutta ei aikuisen. :grin
 
Meillä suurin osa näistä ärsytyksistä aktiivisessa käytössä! :D Lapsista tuli prinsessat/prinssit/neidit/herrat heti, kun syntyivät, vaikka kovasti väitin, ettei. Menee samaan sarjaan kuin se, että "meidän lapset ei ainakaan pue pinkkiä/sinistä". Juu ei niin.
 
No okei, voimaannuttava, tissittely ja masuasukki ei kyllä täältä pääse livahtamaan vahingossakaan suusta, ainakaan positiivisessa mielessä :rolleyes:
 
Ei sillä lailla ole sana joka ärsyttää, vaikka onkin..Mutta VAIHE..Meillä on nyt tää vaihe, ehkä teillä on nyt se vaihe. Lapsen ensimmäiset kolme vuotta tuntuu olevan yhtä vaihetta :D
Jokainen pierun kuorikin selittyy sillä, että sillä nyt ON TAATUSTI joku vaihe menossa. Ja sillä voi aina lohduttaa, että nyt kun on tää vaihe. Tai selittää, että ei se muuten, mutta kun joo, nyt on tää VAIHE..
Näinhän se on vaihe mikä vaihe :D
 
Masuasukki, isimies ja raskautuminen/raskautua. Tytöttely/pojittelu, sillä lapsella on nimikin! Ärsyttävää!

En ole kuullut kenenkään puhuvan noita meidän pieni herra tms. mitä esimerkkejä luettelitte yllä. Joten ne eivät varmaan siksi ole alkaneet ärsyttää :grin
 
  • Esikko on kasvi, eikä tarkoita samaa kuin esikoinen.
  • Vauvaan viittaaminen sanoilla mies, herra, tai neiti. Kyllä siinä vielä vuosia menee, ennen kuin vauvasta tulee mitään noista. Ja mielikuvat ovat hämmentäviä, kun joku imetyksestä puhuessaan kirjoittaa, kuinka mies iski kiinni tissiin, vaikka kyse on vauvasta.
  • Tytöttely tai pojittelu on minusta ok, koska kaikki eivät halua käyttää lapsistaan oikeita nimiä netissä, ja nuo ovat aika neutraaleja nimityksiä.
  • Yhdessä ketjussa yksi kirjoitti monesti kuinka heillä "päästettiin sisälle", ja tuo on kyllä yksi kamalimmista kiertoilmaisuista seksille lapsentekotarkoituksessa.
  • Kohdusta puhuminen vauvan yksiönä.
Aika moneen ilmaisuun on ehtinyt jo tottua, noihin ei. Viitisen vuotta sitten lista olisi ollut moninkertaisesti pidempi.
 
Ei sillä lailla ole sana joka ärsyttää, vaikka onkin..Mutta VAIHE..Meillä on nyt tää vaihe, ehkä teillä on nyt se vaihe. Lapsen ensimmäiset kolme vuotta tuntuu olevan yhtä vaihetta :D
Jokainen pierun kuorikin selittyy sillä, että sillä nyt ON TAATUSTI joku vaihe menossa. Ja sillä voi aina lohduttaa, että nyt kun on tää vaihe. Tai selittää, että ei se muuten, mutta kun joo, nyt on tää VAIHE..
Näinhän se on vaihe mikä vaihe :D


Tää on pelkkää vaihetta koko elämä.. Ei lopu 3v xD

En tiiä onko mussa joku vika mut mua ei jaksa ärsyttää yllämainitut sanat.

Mutta raskaus aikana kuultua
-nuku vielä kun voit
- kohta tiedät x asia
 
Pystyn kyllä samaistumaan kaikkiin noihin :grin Just tuota esikko -sanaa inhoan, aloin inhota heti kun kuulin sen neuvolassa, missä tyrkytettiin menemään alueen esikkokerhoon. En tiiä miks ja mitä kautta, mut mulla esikosta tulee mieleen jotain lehmään/vasikoihin viittaavaa :stop:

Monia kiertoilmaisuja en kans ymmärrä, kuten että menkkojen alkaminen on yhtä kuin täti tulee kylään...? :D Törmäsin tuohon ekan kerran täällä kuumeilufoorumeilla olin aivan ihmeissäni, et miksei voi vaan sanoa "menkat alkoi".
 
Tuo nuku vielä kun voit ärsyttää täälläkin! Sain nukuttua pari tuntia yössä 15 min pätkissä, päivällä en ollenkaan. Siis koko raskauden, ei lopussa. Kyllä ärsytti, kun joku hoki tota lausetta. Tai jotain tän tyylistä, että kunhan se syntyy tiedät mitä on väsymys, tai kyllä se siitä helpottaa koita levätä kun vielä saat.

Tolla tytöttely asialla tarkoitin oikeeta elämää, en nettiä. Esim. Miehen isä sanoo, voipiko tulla kattomaan tyttöä tai mitäs tytölle kuuluu. Se ärsyttää suunnattomasti, ihan kun ois annettu niin ruma nimi, ettei sitä sovi käyttää.
 
"Joskus ja jouluna". Vaiheselitys kuulostaa tosiaan välillä vähän ympäripyöreältä, ei sillä nyt ihan kaikkea voi kuitata :D
 
Tosikko kun puhutaan toisesta lapsesta (vrt. esikko kun puhutaan kukista...eiku?)

Tosikko kun tarkoittaa "huumorintajutonta".
 
Takaisin
Top