Ärsyttääkö, ketuttaako?

Hemsku

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Syyskuunmammat 2015
Tänne voi purkaa ärtymyksen tunteita, oli ne sitten miestä, anoppia tai ketä muuta kohtaan tahansa :)
 
Ja juu, pitihän mun alottaakin..tällä hetkellä pistää vihaksi facebookin hääryhmässä käytävä keskustelu siitä, kuinka moni aikoo "laittaa pullat uuniin" hääyönä. Ja siis tämä menee tunteisiin sen takia kun itse tietää kokemuksesta että ei näitä lapsia tehdä silloin kun itse halutaan..mutta toisaalta on taas niitä joilla tärppää heti :)
 
Toi on kyllä mielettömän ärsyttävää, kun jotkut ihmiset kuvittelee että lapset tehdään juuri silloin kuin itse haluaa. Itsellä kun meni kaks vuotta, et onnistuin tuleen ekaa kertaa ees raskaaks ja sitten jotkut ihmetteli et ai, onks se muka niin vaikeeta. No, kyllä on. Hääyönä mekin kyllä kokeiltiin, kun oli ovis sopivasti, mutta kyllä se skumppamäärä viimeistään sen yrityksen pilas..tasan kuukauden päästä kyllä sitten onnistu. Ja muutenkin, ei lapsia tehdä, niitä saadaan.
 
vastaus tähän ketjun kysymykseen, KYLLÄ! Ja kaikki. Ilman syytä ja potenssiin sata. Jos ei maha eikä oksentelu töissä tuu meijjän raskautta paljastamaan niin minun ärräpäät ja näppiksen hakkailut varmaan viimeistään kertoo, että ei o hormoonitasot ihan normitasolla... Täytyy varmaan aikanaan kertoa sitten tyyliin " jos ootte ihmetelly miun viimeaikaista käyttäytymistä nii siihen on ihan järkevä syykin...":confused:
 
Hohhoijjaa ja huomenta!
Millähän ton natiaisen rytmiä sais käännettyä. Joka hiton aamu on hereillä 5.08 ja siitä ei tässä talossa enää nukuta. Ei sinällään, jos ite pääsis nukkuu aina ajoissa mut kun se ei onnista ei. Nyt sitten väsy painaa. Sinällään ei asia edes juuri ärsytä, kun kuitenkin itsekkin voi hyvillä mielin ottaa ne aamupäiväunet poijan kaa. Mut juuri nyt kun lisäksi takana vielä erittäin harvinainen yö et poitsu vielä heräili yöllä ja joutui nukutaa pitkät pätkät et omaa unta on takana muutama tunti ja se anoppi tulloo heti aamusta... Ja kaiken tän ärsytyksen ja nukutuksen kruunas et kun heräät, koko talo pimeänä eikä sähköjä! Siinä sit pimeässä kun koitat poijan kaa nousta ja ettii jotain valoa. EIkä saanut kahvia!
Noo sähköittä istuskeltiin se melkee tunti ja kynttilän valossa touhuiltiin ja nyt on sähkö ja nyt on kahvia niin joskos tää päivä tästä lähtis :)
 
Voi, ärsyttää! Oma saamattomuus, väsymys, miehen kuorsaus yöllä, esikoisen kiukuttelu. Pihallaki on liukas!
 
Musta tuntuu että ärsyynnyn nykyään ihan pienestä. Miehen ei tarvi kun puhua puhelimessa samassa tilassa niin jo alkaa korvissa kiehua
 
Ärsyttää aikalailla kaikki varsinkin kun haluaisi tehdä jotain, mutta ei jaksa tai viitsi.
 
Voi herranjestas sentään, meinasin saada hermoromahduksen esikoisen takia. Laitoin poitsun potalle istumaan ja menin itse pistämään kahvin tippumaan. Vessasta kuuluu ihme kolinaa ja ajattelin et se taas räplää roskiksen tai pöntön kantta. Hetken päästä meen vessaan, just ajoissa nähdäkseni miten tyyppi on lattialla polvillaan, ottaa pottatuolista sen pottaosan irti ja kaataa pissat lattialle ja osittain myös päälleen. :mad: Kyllä sai jätkä kuulla kunniansa! Nyt tää jo naurattaa, mut tunti sitten ei. :D
 
mä taas heräsin siihen että en ollu heränny esikon heräämiseen (alkaa vissikn se raskausväsymys täälläki vähitellen painaa) ja se oli löytänyt jostain purkkaa (en tiedä miten mahdollista... enkä ees että oliko valmiiks syötyä :wtf:) ja tahmannut sen ihan kaikkialle omiin vaatteisiinsa, hiuksiinsa, mun petivaatteisiin ja vaatteisiinja herätessä parhaillaan kiskoi mua hiuksista, joissa myös purkkaa.. :eek:
 
Täällä ärsyttää katkonainen uni, turvotus ja nähtävästi joka toinen päivä kaikki mikä ei mene kerralla nappiin. Ja sitten kun kitisen itsekseni ihan turhista asioista niin suutun itselleni kun pitää kitistä :D Vaikeeta tämä elämä nyt :)
 
Minäki oon ollu tässä alkumetreillä räjähdysherkkä. Esikoinen täytti tuossa vuodenvaihteen tienoilla vuoden ja järjestettiin hälle synttäreitä, niin auta armias kun mies kehtasi hetkeksi istahtaa niin johan uhkailin avioerolls tuota saamatonta p*skiaista. Ja hän kun oli kuitenkin juuri imuroinut ja tehnyt ruokiakin.. :D Vähän samantapasia ylireagomisia on ollu enempikin jo ennen plussaa niin mies oli ihan varma, että oon raskaana. Edellisessä raskaudessa olin kyllä koko matkan varsin helppo ja seesteinen. Näin ne on erilaisia :)

Tänään on hermo palanu sen miljoona kertaa esikoisen tutkimusretkiin. Mitään ei saa olla missään tai neiti vetää kaiken alas. Keittiön alakaappeja käydään availemassa noin puolen minuutin välein ja siinä välissäkin revitään kauhat ja lastat ja leivinpaperit laatikoista. Lukkoja oon noihin ostanu, vaan ei niitä pystynykään asentaa!

Nii joo, vessassa käydään myös koko aika tutkimassa mm vessaharjaa. Ovea kun ei voi laittaa kiinni, että kissat pääsee astioilleen. Ne on sentään saatu portin taakse piiloon, muuten tuo varmaan söisi kaikki hiekat niistä.

Ahdistaa jo etukäteen (mikä tuskin tekee musta ainakaan rennompaa..), mitä tää on sitten kun ison mahan ja mahdollisten (todennäkösten) selkävaivojen kanssa mennään tuolla loppupuolella.. Huuh.

Nii joo, mies kanssa ärsyttää nyt, kun ei ollu osannu lukea mun ajatuksia ja tuoda lisää Yosaa!!!
 
Tommonen vuoden ikänen on kyllä aikamoisessa viikari-iässä.. vauhtia ja vaarallisia tilanteita, järkeä ei vielä yhtään eikä puhekaan oikein mee vielä perille.. Ehkä sit syyskuussa on jo vähä enemmän orastavaa järkeä päässä?
 
Jep, meidän poika kans sen 1v 4kk ja huhhuh mitä touhua. Mä ajattelin kasvattavani lapseni niin hyvin, et ei tarvii lukita kaappien ovia tai laatikoita. No, niinpä vaan ilmesty lukot keittiöön, meni hermo siihen ainaiseen tavaroiden levittelyyn. Huomaa kyllä, et nyt on pikkasen pinna kireällä, välillä oikein huono omatunto ku tulee karjastua lapselle. Ja siitäki se vaan innostuu lisää. Tutistaki pitäs päästä eroon, mut sitä lykätään kyl ihan suosiolla ainakin siihen asti, että mun pahoinvointi ja väsymya helpottaa..
 
Joo kyllä, ärsyttää ja ketuttaa. Kaikki. Vuorotellen kaikki päivän aikana vastaan tulevat asiat. :P Tänään tiuskasin töissä pomollekin o_O Hups! Mulla oli aika kiireinen hetki ja paljon eri hommia piti ennen viikonloppua saada hoidettua. No pomo tuli paikalle, ja pyysi soittamaan yhden n.minuutin aikaa vievän puhelun... No mä sit saatoin vähän ärähtää, et on pikkasen tätä muutakin tekemistä :P No, soitin kyllä sit. :D

Nyt äsken ärsytti se, et mies tuli töistä ja haisee tupakalle. Ja keitin kahvia, jotka läikytin pöydälle kun koira pyörii jaloissa. Ja siivotakin pitäs.

Ärripurri, miten voi näin pikkuasiat tuntua ihan maailmanlopun meiningiltä :sad001
 
Melkein voi olla kaikkien kommenttien kanssa samaa mieltä! Toivottavasti jossain vaiheessa näkyis valoa tunnelin päässä :)
 
yleensä on verensokerin lasku aiheuttanut närkästystä, mutta näiden hormooneiden kanssa tää on jossain ihan uusissa sfääreissä. Meinas nimittäin bataatit lentää seinään ku ei kuorimaveitsi totellu. Onneks nyt on uunijuurekset turvallisesti uunissa poropaistin kanssa ja kohta saadaan taas verensokeri oikealle paikalleen :) Täällä siis pätee ainakin "hyvä ruoka, parempi mieli" -slogan :)
 
Jotenkin tosi lohduttavaa kuulla että muillakin menee hermot pinna palaa nyt niinkun aivan kaikesta! Mieliala muuttuu nanosekunnissa hyvästä aivan paskaks kauheita flash backejä omista teiniajoista ja niistä raivareista. Vähän vaikee yrittää selitellä töissä näitä hermon menetyksiä... Huoh. Toivottavasti kohta helpottais.
 
Täytyypi olla edellisen kanssa hyvin samaa mieltä et aivan ihanaa huomata et oikeesti joku muukin on äkäinen ettei olekkaan se ainoa kiukkupussi maailmassa! Mulla ei ensimmäisestä ollu yhtään mitään ärsyynnystä eikä ylimäärästä ketutusta vaan olin lauhkea kuin lammas (isännän mukaan) koko raskaus ajan... Nyt sanoin tästä jo hetki sitten että oon ihan varma että tää on tyttö, mun kaikki kauan uinuneet tempperamentin rippeeni kun ovat päättäneet herätä just nyt. Saa kyllä kaikki poikkipuolisia sanoja sanovat arvoisensa vastauksen ja meikäläisen normaali rauhanrakentaja-asenne on kadonnut kuin tuhka tuuleen.. Onneksi sentään itse tajusi aika nopeasti että ehkä se vika ei ole kaikissa muissa ihmisissä vaan näissä raskaushormooneissa :D
 
Takaisin
Top