Ärsyttää!

Murmelski

Satasella mukana keskusteluissa
Ajattelin aloittaa tämmöisen ketjun, jossa voi jakaa asioita, jotka jurppii raskauden aikana :)

En halua lietsoa negatiivisuutta, mutta monella on varmasti päiviä, kun kaikki jurppii, eikä tiedä miten päin olisi, eikä viitsisi facebookkiin tms. avautua :D Joten tänne vaan, antaa tulla! Vertaistukea :D




Voisin aloittaa tällaisella asialla, kuin että mies teki oikee mukavasti, kun oltiin keskusteltu siitä, etten tällä hetkellä, kun olen raskaana, koe oloani mukavaksi ja ahdistaa humalaisten ihmisten seurassa, niin silti sanoi ystävilleen, että on ok tulla meille pohjoisesta rällästää ja ryyppää pariksi päiväksi ja käytäisiin keikalla. Muuten hyvä, mutta tuo ajatuskin siitä, että täällä makaa krapulaisia miehiä pitkin olkkaria pari päivää ottaa pannuun ja ahdistaa.

Sovittiin sitten, että ok saavat tulla, kun tästä oli jo kesällä sovittu alustavasti, kun ei vielä tiedetty, että olisin nyt raskaana (ja ei tietenkään voi missään nimessä perua koko hommaa ajoissa, kun muuten siitä tuli sitten ulivali "en saa enää ikinä tehdä mitään". Ja kävi saman viikon perjantaina työkavereiden kanssa olutexpossa). Tapeltiinkin aiheesta ja sovittiin, että pari päivää on ok ja kyselin sitten eile illalla, että millos se keikka oli, kun pojat tulee maanantaina. "Se on keskiviikkona". Eli yhtäkkiä pojat onkin sitten maanantaista torstaihin. Pari päivää venyikin neljään päivään, joka tarkoittaa, että täällä makaa kolme päivää krapulaisia ihmisiä pitkin asuntoa ja iltaisin lähetään rällästään baariin.

Ihan ku minua ei kiinnostaisi pitää hauskaa, mutta sattuneesta syystä tällä hetkellä, siihen ei kuulu tuo ryyppääminen ja örveltäminen, joten saan vaan seurata sivusta ja ahdistua. Ja sitähän mies ei voi jostain syystä ymmärtää, että tälläiset tilanteet saa tuntemaan minut kovin ulkopuoliseksi, eikä tätä pääse edes karkuun omasta kodista. Huoh.

Anteeksi pitkä avautuminen, mutta oli pakko saada ulos tämä, etten räjähdä pohjosen pojille. Eihän tämä heidän vika ole, että mies mokailee :')

Kiitos ja anteeksi!
 
Mua ärsyttää suunnattomasti se, että en saa öisin nukuttua! Oon nukkunu plussauksen jälkeen yöni huonosti ja tuntuu ettei mikään auta parempaan uneen. Ärsyttää niin paljon.
 
Tuo on tuttua kanssa! :sad001 Heräilee öisin, eikä saa enää unenpäästä kiinni ja jos saa, niin itellä menee se 0,5h-2h, että nukahtaa uudestaan :/
 
Kyllä mullaki palais päre murmeliski tuollaisesta. Siksi olenkin onnellinen että tässä suhteessa mieskin on jo kasvanut ja enemmänkin perhepainotteinen ja juomahommat ei niinkään enää meidän juttu.
 
Mua ärsyttää muutama juttu. Se, että en saa öisin nukuttua. Väsymys häviää yhdeksän aikaan illalla ja sit pahimmillaan valvon johonkin neljään asti, kun ei vaan väsytä eikä viitsi lähteä sänkyyn pyörimään. Tämähän sit johtaa siihen, että seuraavana päivänä nukkuu pitkään ja koko päivä menee höpöksi. Ja tähän liittyy sit se toinen ärsytys. Eli päivällä väsyttää paljon ja en saa mitään aikaiseksi. On niin pirun saamaton olo, kun ei saa edes siivottua vaikka haluaisi. Sit mies tulee väsyneenä töistä ja alkaa siistimään paikkoja ja mulla on siitä ihan tosi huono omatunto. Vedän tästä jo turhaa stressiäkin :sad001
 
Väsymys on kyllä välillä ylivoimaista :sad001

Ja siis ei tuo mies ryyppäile tai ole käynyt juuri missään sen jälkeen, kun en ole itse voinut osallistua, mutta tää kun tulee vieraita ja tietää mitä se on, niin tulee vaa niin huonoon hetkeen :/ mies tuli äsken töistä ja pyysi jo useampaan kertaan anteeksi ja totesi itsekin, ettei ollut ehkä paras idea, kun on itsekin väsynyt eikä odottanut vieraita näin moneksi päiväksi.

Noh näillä on mentävä ja on täällä jo sopu maassa ja eiköhän tästä selvitä :) Hyvä mies hän kumminkin on, enkä voisi parempaa isää lapselle toivoa ja elämänkumppania itselle.

Helpotti kyllä tää avautuminen xD
 
En mäkään jaksais katsoa krapulaisia ukkoja kämppää täynnä. En nyt enkä sillon kun odotin esikoista. Mulle oli ihan fine että poja edellisessä raskaudessa aloittelivat meillä (tai mies pyysi poikia pelaamaan meille jolloin hän otti muutaman oluen) KUNHAN miehet hävisivät meiltä kello 11 mennessä että sain levätä.
Enkö nytkään katsoisi asiaa yhtään sen suopeammin, mutta en usko että kukaan meille haluaa alottelemaan tullakkaan kun esikoinen on jaloissa pyörimässä.
Ja krapulaisia miehiä seuraavana päivänä.... ehei tosiaankaan. Se viinan katku mikä yhdestä miehestä jo tulee on aivan kamalaa ja sai minut edellisessäkin raskaudessa aina oksentamaan :D ymmärrän kyllä sua murmelski todella hyvin! :D
 
Nykyään ärsyttää olotilojen suuri vaihtelevuus; maanantaina olin todella huonovointinen, toissapäivänä voin hyvin mutta olin aika väsynyt, eilen olin jälleen huonovointinen ja todella väsynyt, tänään voin erinomaisesti, huomenna - ei aavistustakaan! :smiley-angry017

Ennen tätä aaltoliikettä ärsytti se, että olin jatkuvasti erittäin huonovointinen :dead: En voinut tehdä tai syödä mitään ja vain oksentelin ja nukuin. :yuck:

Nyt toivoisin vaan rauhaa ja rakkautta! :p:grin :Heartred Onneksin voin taas syödä pitkästä aikaa :) :hungry:
 
Joo mullakin menee olot aaltoina taas vaihteeksi :woot:

Huoh kait tääkin helpottaa :)

Tuo on kyllä luksusta, että pystyy taas syömää kunnolla!
 
AARGH, tuun hulluksi parille sietämättömälle työihmiselle. VITUTTAVAT MUA IHAN HULLUNA! Vatsassa kasvaa varmaan todella kiukkuinen ja raivokas lapsi, kun se saa jo istukan kautta nää mun hulluushormoonit..
 
Mua ärsyttää neuvolan täti. Kävin eilen ja mulla nyt viikkoja 9+4 niin se alko kertoon miten 12 viiko on korkean riskin viikko saada keskenmeno vielä, et 8 ja12 on pahat kun silloin kuukautisten olis kuulunut tulla jos ei ois paksuna... Juuri kun on vähän saanut mieltä rauhottuun et mitä pidemmälle mennään ni sitä varmemmin kaikki on hyvin niin nyt sitten pelolla odotan taas viikkoa 12. Varmaan ihan faktana sen vaan kertoi mutta kyllä alkoi ärsyttään!!
 
Apua Tinni, miksihän se neukkutäti tolleen sanoi? Mulle sanottiin paljon rauhoittavammin, että 7 viikolle asti on korkein riski saada km ja sitten se riski siitä vain pienenee. Siis varmasti ihan totta tuokin, mitä sulle sanottiin, mutta ehkä vähän ajattelematonta sanoa noin odottavalle äidille, kun kuitenkaan se km riski ei stressaamalla ainakaan pienene.

Mua ärsyttää edelleen tämä räkä. Ja se, että raskaana ollessa ei ilmeisesti saa käyttää avaavaa nenäsuihketta. Mulle tulee tosi helposti poskiontelotulehdus ja nenä menee aina niin tukkoon, että tuo räkä nyt vaan mätänee tuolla nenässä. Nenäkannua oon käyttänyt, mutta ei silläkään saa räkää ulos jos röörit on ihan tukossa. On tämä nyt vähän onneksi jo helpottamaan päin, mutta silti :mad:
 
Mua ärsyttää kanssa tuo, ettei yöllä oikein saa unta. Meillä on sellainen järjestely, että joka toinen yö meillä nukkuu makkarissa mun koirat ja joka toinen yö miehen koirat. Silloin kun miehen koirat on vuorossa, ei nukkumisesta tule senkään vertaa mitään. Läähättävät ja pahimmillaan pyörivät ympäri makkaria. Mies kyllä vie koirat pois, jos herätän sen, mutta tarvitseeko sekin aina erikseen tehdä? Toisaalta tuntuu kohtuuttomalta vaatia, että hänen koiransa joutuisivat aina nukkumaan sisätarhassa.

Toinen asia, mihin alkaa pikkuhiljaa mennä hermo, on tämä jatkuva etova olo :meh: Nykyisin voimistuu mulla etenkin iltaisin, eikä siihen oikein auta mikään. Tämä taas johtaa siihen, ettei varsinkaan iltaisin pääse ikinä lähtemään minnekään. Lisäksi tuntuu, että olen lihonut ainakin miljoona kiloa yrittäessäni taltuttaa tuota pahaa oloa. Argh.

Anteeksi avautuminen, tuli tarpeeseen :nicethread
 
Täällä ärsyttää monikin asia ja ihan pienestäkin menee hermot :angry5 Mies ärsyttää mua jotenkin ihan älyttömästi päivät pienten kanssa kotona on jo ihan tarpeeks hermoja raastavaa ja sit mies tulee töistä himaan ja alkaa urputtaa tiskeistä pöydällä tai koneeseen jääneistä pyykeistä v...u!! oon vaan sanonu etten asu yksin tääl et kotityöt kuuluu molemmille niin kun se onkin ja ai että jotenkin niin nautin kun se kiukkusena laittelee niitä tiskejä sitten :D Mua jotenki ärsyttää kun se ei tunnu tajuavan millasta on kun oksettaa joka päivä ja väsyttää niin että taju meinaa lähtee huoh...
 
Eniten ärsyttää typerä opinnäytetyö! Miksi me ei olla tehty sitä aikasemmin ja miksi meillä tökkiin niin hemmetisti sen kyselyn vastausten analysointi :sour: Haluaisin vaan rauhassa olla kuopuksen kanssa kotona, mutta ei kun täytyy olla jokainen miehen vapaapäivä tekemässä sitä ja vaihtaa lapsenhoito vuoroa kotona melkeen lennosta..
 
Mua ärsyttäää tällä hetkellä se, että raskaana ollessa ei saa syödä Buranaa. Se auttaisi mun päänsärkyyn ja Panadol taas ei :inpain:
 
Sanoppa muuta! Multa revittiin viisaudenhammas irti pariviikkoa sitten ja pelkällä panadolilla piti selvitä. Ei naurattanu, kun vaikutus loppu ja kivut oli järkyttävät jo pelkästään tulehduksen takia.. Huh onneksi siitäkin selvisi :') Aikasemmin sitä ei edes osannut ajatella, että entä jos ei saisikaan Buranaa syödä :D Toivottavasti päänsärky luovuttaisi pian!
 
Takaisin
Top