Äitiysvapaan alku

Mörri-Möykky

Sukkela juttelija
Helmikuunmammat 2015
Maaliskuunmammat 2015
Kuinka moni täällä jo laskee päiviä vapaiden alkuun? Itse en nyt varsinaisesti ole päiviä laskenut tai mitään TJ-kampaa tehnyt, mutta piti kyllä jo Kelan sivujen laskurilla laskettaa äitiysloman alkamisen ajankohta. Täällä vapaat alkaisivat sitten 10.1.15, kun en varhennettuna sitä halua aloittaa. Eli ei ole kuin vajaa 4 kk töitä jäljellä ja sekin pitää sisällään joulunajan vapaat yms. JEE!
 
Mua suorastaan ahdistaa äippäloman alku, vaikka uusi perheenjäsen onkin mitä tervetullein. Tuntuu vaan, että aika loppuu, en ehdi tehdä kaikkea mitä pitäisi ja jätän ihmisiä pulaan. Mulla vapaa alkaa siis 27.12., kun en myöskään aio mitään varhennusta ottaa.
 
Mullakin oli vähän huono omatunto työkuvioiden vuoksi, mutta pääsin siitä yli.
 
Olin kans kokoajan siinä mieles et minä oon loppuun asti töis ettei muut kärsi. No tässä on nyt viimmeset 4 viikkoa oltu sairaslomalla ja 3 viikoa äippälomaan edes :sad001


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
meidan tanskis firmassa jaadaan kuulemma rutiinisti vasta 4 vkoa ennen laskettua aikaa, adoption kanssa 8 vkoa :D saa nahda miten kay, teen siis istumatyota ja nyt kun ei olla ihan viela edes puolessa valissa jo tunnin istuminen laukaisee jarkyt kivut :0 tuskin siis olen loppuun asti ja kun en ole tyostani juuri valittanyt en pode mitaan huonoa omaa tuntoa, jos jaan aikaisemmin pois.
 
Mä taas aloitin uudessa duunissa 1.7., ja into on niin kova etten millään malttaisi jäädä millekään äippälomalle tässä välissä! Just vasta päässy töihin kunnolla vauhtiin, ja sit ne kohta jo loppuukin. Jotenkin tuntuu niin oudolta lähteä parin viikon päästä viikoksi kouluttautumaan kun kohta jo jää vapaalle... mutta into toisaalta oppia uutta on hirmuinen, pääsis vaan mahdollisimman moniin eri projekteihin ennen loman alkua mukaan. :) Voin kyllä jo tässä vaiheessa sanoa, että en varmasti malta millekään hoitovapaalle päästä, kutkuttaa liikaa päästä takas töihin.

Niin ja äippäloman alkua en kyllä muutenkaan ole pahemmin miettinyt, ennemminkin mielessä pyörii rakenneultra. Olis jo, olis jo! (mutta tuon koulutuksen takia sekin siirtyi vielä eteenpäin ja on vasta 7.10)
 
Itse jään tammikuun puolivälissä mammalomalle ja sitä ennen pidän pitämättömiä lomia pois. Esimerkiksi koko joulukuu on lomaa! Mahtia. Sitten vähäksi aikaa töitä (jos istumatyötä enää pystyy) ja sitten odotellaan uutta perheenjäsentä. :)
 
Mä jään ennen joulupyhiä äippälomille, sopivasti loppuu työsopparikin siihen :) Mua ei kyllä yhtään inspiroi toi työn teko, vaikka normaalisti työstäni tykkäänkin. Taitaa olla hormooneilla osuutta asiaan..
 
mä jään tammikuun puolessa välissä äippälomalle ja sitä ennen viikko talvilomaa
 
27.12. alkais virallisesti, saa nähdä joudunko jo sitä ennen saikulle. Äkkiä se sieltä tulee joka tapauksessa!
 
Kelan laskurin mukaan 10.1.15 pitäis jäädä. Mulla on vielä siinä sen verran lomapäiviä käyttämättä että viimeistään siinä vuodenvaihteessa jään. Kätilö kyl totes ultrassa, että kaksosten odottajat kirjotettais sairauslomalle viikolla 28. Mä kyllä yritän olla loppuun asti.
Tuosta istumisesta: tää alkaa olla mullakin jo aika tuskaa tää näyttöpäätetyö. Kävin lainaamassa fysioterapeuteilta tällästä tasapainotyynyä, jonka laitoin työtuolille. Helpottaa huomattavasti eikä iskiasvaivat iske niin nopeasti. Lisäks alotin tuossa alkuviikoilla jumpassa käynnin pitkän tauon jälkeen ja oon huomannut et ne on auttanu kans.
 
en löydä Kelan sivuilta sitä laskuria.... :eek: voisko joku kiltti laittaa linkkiä? Kiitos! :)
 
Mulla alkaa 24.12. ja niin "hyvin" kävi loppujen lopuksi tämän raskautumisen kanssa, että ansiosidonnaisesta jää muutama päivä käyttämättä ennenkuin 500 päivää tulee täyteen ja kun jään äippälomalle tän vuoden puolella äitiyspäiväraha tulee edellisen työpaikan tulojen mukaan.
 
Mulla on myös pitämättömiä lomia reilu 30 päivää, mutta aion pitää ne sitten suoraan vanhempainvapaakauden perään. Saan sitten olla täydellä palkalla pikkuisen kanssa kotona vielä hetken.
 
Mä oon kotona ykkösen kanssa ja teen keikkaa tässä sivussa. Mulla äippäloma alkaa 30.12. (ykkösen syntymäpäivä :Heartred). Keikkaa meinaan tehdä niin pitkään kun jaksan. Ihan kiva kuitenkin vähän käydä töissä virkistämässä muistia ja onhan se kivaa vaihtelua muutekin :)
 
Minäkin säästän lomat pidettäväksi äitiyspäivärahojen ym perään. En aio pitää lomaa ennen äitiysloman alkua, enkä aloita äitiyslomaa varhennettuna. Mieluummin olen kotona sitten vauvan kanssa kuin ilman:)
 
Mä en niinkään laske äippälomaan päiviä mutta jouluun kyllä! :D
Äippäloma alkaa tammikuun puolessa välissä mutta saa nähdä pystynkö siihen asti olemaan... Kahdesta ekastakin jäin aiemmin sairaslomalle supistelujen takia.
 
Kelan laskurilla kurkkasin, että 20.1. alkasi loma. Sitä ennen palaan hoitovapaalta ensi maanantaina 4kk töihin. Joten päivähoidon alotus ja työn opettelu tässä edessä. Saas nähä kuinka käy, hieman kyllä tässä vaiheessa pelottaa. Kun ei 3-vuotiasta meinaa saada aamulla sängystä ylös...
 
Mulla alkais 27.12. äippäloma ja ajattelin pitää talviloman siihen ennen sen alkua. Kun on kaupassa töissä niin sais sitten varmasti olla joulun vapaalla ja ruveta rauhoittumaan vauvan tuloon :)
 
Takaisin
Top