Äitiysvaatteet

Äitiyshousut tuntuu niin mukavilta kun ottaa ne käyttöön. Esikoisen raskaudessa ostin muistaakseni aika varhaisessa vaiheessa kun turvotus oli niin valtavaa. Viime viikolla kävin hennesiltä hakee yhdet mammaleggarit ja mitään muuta en oo sen jälkeen kotona käyttänyt. Ihmisten ilmoille änkeydyn vielä normihousuihin.
 
Mä ostin semmoset farkunnäköiset mut ilman nappia/vetskaria ni niillä pärjäs töissä ennen lomaa. Kokeilin vanhoja äippäfarkkuja ja ne kiristi reisistä:shifty: mut niissä maha saa pullahtaa kunnolla ni en vielä uskalla käyttää ku sit ihmiset luulee et oon paljon pidemmällä :D
 
mä just mietin että pitäisi vissiin kaivaa vanhat äitiysvaatteet esille ja kokeilla valmiiksi että meneeko niistä mikään vai kiristääkö valmiiksi..
 
Kävin ostamassa h&m kahdet mammalegginssit ja 2 toppia, talvitakki hankinnassa jos masu pullahtaa isoksi :D Onko ideoita mistä kivoja takkeja raskauden ajaksi? Edellisessä raskaudessa meni omat housut ym pitkään.. Silloin legginsit olivat hyvä ostos, ostin muutamat paidat jotka jäi käyttämättä :D Saas nähdä miten tällä kertaa ..
 
Siis mulla mene hermot! Mä oon nyt katellu vähän äitiysvaatteita! Takkia ja tollasia. Sellanen mikä ois halvempi on sellanen ei nyt ihan niin tajuttoman lämmin talvitakki, mut pärjäiskö sillä kuitenkin? Kun en haluis ostaa mitään satasen takkia, ja tää olis n. 55 €. Kuvan perusteella ehkä sellanen kevyttoppatakin olonen mutta kuitenkin paksumpi, tai siis kuvauksesa on et kevyesti topattu mut kuitenkin lukee TALVITAKKI. LA on siis mulla 2.3. Vitsi kun en tiiä! Ja sit toinen, onko teillä erikseen ostettu äitiyspikkareita ja pitääkö niitä olla ja mitenkä paljon noita vaatteita yleensäkin tarvii???? :smiley-angry003Olin suunnitellut että ostaisin jotain toppeja ja sit jonkun nätin villatakin ja menisin pääsääntöisesti niillä mutta... Ja sit housut, no töihin tilasin nyt yhdet mutta minkä helkkarin takia kaikissa mitä kattoo netissä lukee legginsit tai farkut. Ja sit kun niitä legginsejä kattoo niin ne näytääkin sellasilta kangashousuilta mitkä nimenomaan haluan. Mutta mua hämää se nimi, musta legginsit on sellaset ei-housut mihin tarvii vähintään tunikan kaveriksi. tai jonkun muun pitkän yläosan. Oih ja voih. :sorry:
 
Pikkariasiaan niin lähinnä synnytyksen jälkeen on mukava omistaa pikkareita mitkä ei paina, tai ainakin itellä kun menikin sektioon niin olin kyllä onnellinen että olin hommannut parit äitiyspikkarit. Jälkivuoto saattaa olla tosi runsasta niin tuskin ainakaan mitkään pikkupikkarit niitä pitää, siihen alkuun on hyvä olla kunnon mummokalsareita mihin mahtuu isompikin vaippa sisään. :smiley-ashamed008 Sitä jälkivuotoa ei oo muuten ikävä, vaikka itellä olikin aika minimaalista sektion jälkeen.
 
Vielä en ole äitiysvaatteita tarvinnut. Haaveilen kyllä sellaisista mamaliciouksen housuista/farkuista jossa on sellaiset resorit tossa vatsan kohdalla eikä sellaista tuubia. Kokeilin esikoisen raskausajan farkkuja ja se tuubi tuntuu auttamatta vielä liian isolta, mutta normaalit housut taas kiristää. Pari äitiystoppia ajattelin myös hankkia ja ehkä tuon toppatakin, jos edullisesti tulisi vastaan. Äitiyspikkareita mulla ei ainakaan esikoisesta ollut enkä varmaan nytkään sellaisia hanki.
 
Mä osti parit hm äityisleggarit. Tukisukat ja lentosukat jos niitä ny raskausvaatteiksi kutsutaan. Sit esikoiselta on jäänyt maitotytön vaatteita jokunen kaappiin niillä meinasin pärjätä..takkia täytyy katella myöhemmin.
 
Täällä kans käynnistyy nyt vaatekaapin raivaus. Omat farkut ja muut makkarankuori/napapaidat saa väistyä sivummalle. :D mammahousuja ja paitoja olen saanut lahjoituksena, näitä on kuulemma täällä päin hankala myydä eteenpäin ja kaikki haluaa päästä näistä eroon. Nyt olis muutamat mammafarkut, legginsit ja tunikat kaapissa valmiina. Näillä on hyvä lähteä liikkeelle. Nyt vaihtui just rv13 ja kokeilin mammafarkkuja ensimmäisen kerran jalkaan. Niin mukavat! :D Ihanaa kun ei kiristä ja purista ja vielä istuivatkin jalkaan tosi hyvin. Olen yleensä tosi ranttu farkkujen suhteen mutta nämä istui jalkaan yllättävän hyvin. :) Talvitakkia oon täällä kans pohtinut, omalla mennään jonku matkaa, uutta en kyllä raaskisi millään ostaa. Täällä on välillä -30 asteen pakkasia niin toppahousutkin olis jossain välissä kyllä tarpeen.
 
Mä ostin edellisessä raskaudessa äitiysmallin toppahousut.. Eihän ne ihan toppa toppa ollut mut siinä vaiheessa raskautta riitti mainiosti (mulla oli aina kuuma loppuvaiheessa), oli tosi kivat päällä vielä synnytyksen jälkeen kun ei puristanut mut pysyi kuitenkin hyvin jalassa..
 
Mä oon jo pari viikkoa käyttänyt äitiysfarkkuja ku kaikki mun normihousut on sellaisia korkeavyötäröisiä ni alkoivat tuntua ikäviltä päällä... Sit oon ostanut yhdet isompaa kokoa olevat normilegginssit ja eilen äitiyslegginssit ja imetykseen sopivan neulepaidan. Noi legginsit ja neule on sellaisia että menevät kyllä ihan muutenkin kuin raskausaikana ja siksi ostinkin ne :) Netistä tilasin myös yhden äitiystopin ja sit jo ennen raskautta ostin löysiä tunikoita, jotka menee varmaan aika pitkälle raskautta. Eiköhän näillä pärjää vähän aikaa :joyful: Yksi isompi talvitakki mulla myös on ja toivon että se menis koko raskausajan...
 
Itse toivon että työhousut mahtuu jalkaan niinkui edellisessäkin ja pärjäis neule ja löy huppari linjalla. Maha tosin näkyy nyt paljon aiemmin ja saas nähhä kuinka paljon isompi pallo sieltä putkahtaa esiin loppovaiheessa. Jos ei pärjää omilla vaatteilla nii sitten pitää lähteä ostoksille. Yhdet mammafarkut kyllä on edellisestä. Kirppareita kierrettävä josko sieltä löytys kun viittis kamalasti maksaa kun nii vähän aikaa loppuunsa käytössä..kotona kun menee ihan rönttävaatteissa, collarit ym.
 
Oletteko hankkimassa talvelksi äitiystoppatakkia? Tai onko joku jo löytänyt. Mulla varmasti alkaa omat takit kiristämään jo hyvissä ajoin ennen talvea, kun vatsa tuntuu nyt jo tulleen esiin. Väkisin siis ainakin takin osto edessä. Varmaan pitää jotkut mammamallin ulkoiluhousut hankkia myös.
 
Oletteko hankkimassa talvelksi äitiystoppatakkia? Tai onko joku jo löytänyt. Mulla varmasti alkaa omat takit kiristämään jo hyvissä ajoin ennen talvea, kun vatsa tuntuu nyt jo tulleen esiin. Väkisin siis ainakin takin osto edessä. Varmaan pitää jotkut mammamallin ulkoiluhousut hankkia myös.
Ihan varmasti joudun jonkun mamma-talvitakin hankkia, yritän varmaan metsästää joltain face-kirpparilta
 
Mulla edellisistä raskauksista housuja ihan kivasti mut paidoista osa on aika kulaantuneita et niitä kyl aion muutaman hankkia. Talvitakki ja ulkoiluhousut myös ostoslistalla että tarkenee lasten kanssa ulkoilla. Mut niitä kattelen varmaan vasta myöhemmin syksyllä..
 
Mä sain viime raskaudessa hyvän (teko)syyn ostaa himoitsemani pitkä Marimekon untuvatakki. :D Meni siis mahan kanssa loistavasti, eikä ole ”pelkkä” äitiystakki. Siis pitkäikäinen sijoitus. Ainoa harmi oli, että niihin lisättiin vasta seuraavaksi talveksi huppu, hupun kanssa olisi ollut vielä täydellisempi!
 
Oletteko hankkimassa talvelksi äitiystoppatakkia? Tai onko joku jo löytänyt. Mulla varmasti alkaa omat takit kiristämään jo hyvissä ajoin ennen talvea, kun vatsa tuntuu nyt jo tulleen esiin. Väkisin siis ainakin takin osto edessä. Varmaan pitää jotkut mammamallin ulkoiluhousut hankkia myös.

Edellisessä raskaudessa 2016 ostin äitiystoppatakin netistä Mamaliciouksen nettikaupasta. Oli tosi hyvä ja nätti ja maksoi vaan 60 e, aion käyttää tässäkin raskaudessa.
 
Pitänee tutustua facekirppujen ja nettikauppojen valikoimaan. Mulla esikoinen on syntynyt elokuussa, joten ei aiemmin ole ollut äitiystoppatakille tarvetta. En viitsisi siiheb kuitenkaan ihan kauheasti tuhlata, kun on vaan muutaman kuukauden käytössä.
 
Mulla on edellisestä raskaudesta talvitakki ja sillä toivottavasti pärjään tänäkin talvena. Se ei oo sellanen toppatoppatakki, joten saa nähdä kuinka tarkenen esikoisen kanssa pihalla. Mutta jos mua lämmittäisi sisäisesti yhtä paljon edellisen raskauden toisella puolikkaalla, sillon tarkenisin ihan ok.
 
Meillä oli tällä viikolla ultra ja koska kaikki oli kunnossa,niin uskalsin hankkia ekat äitiysvaatteet. Ostin kahdet vähän paksummat äitiyssukkahousut,koska käytän paljon mekkoja (tavalliset sukkikset puristaa jo) ja yhdet äitiysfarkut,jotka tuntu jo sovituskopissa niin mukavilta! Yllätyin,että pystyy jo nyt käyttämään ihan hyvin,vaikka ei mahaa vielä juurikaan ole.
 
Takaisin
Top