Äitiysvaatteet

Cara*

Sanavalmis juttuseppä
Marrasmammat 2018
Kesä-äidit 2020
Kysymys kokeneemmille, eli minkälaiset tai minkä merkkiset vaatteet ovat olleet hyviä ja mitkä taas ei. Mitä seikkoja äitiysvaatteiden hankinnassa kannattaisi ottaa huomioon ja mitkä vaatteet ovat olleet teille ne välttämättömimmät ja käytetyimmät?
 
Muokattu viimeksi:
Itse olen ostanut halvat housut h&m mama puolelta. Tai kahdet ollu per raskaus. Paitoina ihan vaan normi paidat ku käytän paljon tunikoita ja ne menneet loppuun saakka. Raskausaika on niin lyhyt että en ole viitsinyt mitään kallista ostaa...
Imetysliivit sitten lähempänä LA että saa oikeeta kokoa. Niitä onki saanu olla sitte monet ku lähes joka päivä joutunu vaihtamaan...
 
Niin ja olen sinnitellyt omilla housuilla niin pitkään ku mahd (esim joustavat legginsit) ja sitten vasta ostanu äitiyshousut. Koska jos heti alussa ostaa niin ne käy pieneksi kun loppuajasta se maha on niin valtava :D
 
Housut, jossa on se masun päälle vedettävä kangas, ovat kyllä itselle ihan ehdoton lempivaate raskausaikana. Mulla oli ihan h&m:ltä ostettuja farkkuja ja leggareita, hyvin palvelivat tuon muutaman kuukauden ajan. Ja hyvät liivit ovat myös tarpeen ainakin loppuvaiheessa, itse käytin silloin jo Carriwellin imetysliivejä. Niin mukavat päällä!❤
 
Itsellä on aiemmin ollut käytössä HM mama vaatteita. T-paitoja ja farkut olivat käytetyimmät. Lisäksi puseroita ja mekkoja. Edelleen on edellisten jäljiltä tallessa joten ei ole pakko ostaa kuin korkeintaan takki syksyksi. Aiemmat on syntyneet kesällä joten ulkovaatteet on hiukan puutteellisia.
 
H&M mama -vaatteita käytin viime raskaudessa.

Parhaimmat housut oli sellaiset farkut, joissa oli mahan yli vedettävä kangas eikä mitään nappeja siinä, missä yleensä farkuis on nappi ja vetskari. Ne paino ikävästi ja sitten supisteli. Vikana kuukautena en voinut käyttää enää mitään mahan yli vedettäviä housuja, koska ne pisti supistelee samantien. Silloin siirryin miehen kollareihin pääasiassa :D
Sen lisäksi käytin mama-toppeja, jonka päällä oli joku oma perus neuletakki tai poncho.
 
Mullakin oli usein äitiysfarkut (oisko ollu Mamalicious?) ja henkkamaukan t-paita ja joku villatakki.

Nyt tällä kertaa tarttee varmaan metsästää talvitakkikin! Syksylle mulla on kiva äitiystakki, mut se on varsin ohut.
 
Mullakin on edelleen paljon h&m mama vaatteita edellisestä raskaudesta tallessa. Lähinnä just ihan perus t-paitoja, toppeja ja pitkähihasia. Housuja pitäs hommata jostain kunhan maha alkaa kasvaa. Hyviä imetysliivejä kaipaisin kyllä kans kun viimeks oli niin surkeita :D
 
Joo imetysajan vaatetus musta oli haastavampi kuin raskausajan! Mulla oli ennen lasta vyötärö. Nyt on röllykkä. Ja sit halus vaatteet, joista on helppo ottaa tissit esiin, mut joissa vois kuitenkin häveliäästi imettää. Ja Boobin imetyspaidat ja muut on ihan kivoja trikoovaatteita, jos ei ole sitä kauheeta mahaa, jonka haluais piilottaa...
Ja sit rinnat piti pitää lämpimänä, ettei tuu kaiken maailman ongelmia...
 
Kuulemma Prismoissa on myös äitiysvaatteita. Onko kukaan käynyt katsomassa?
 
Mammafarkut pitäis selkeesti jo ostaa, iltapäivästä omat farkut painaa ikävästi mahaa. Eilen illalla näytin turvonneen mahani kanssa jo siltä että synnytys ois lähelläkin.
 
Kuulemma Prismoissa on myös äitiysvaatteita. Onko kukaan käynyt katsomassa?

Joo niin on, olen bongannut ne, mutta en ole varsinaisesti tutkinut niitä tarkemmin :)
 
Viime raskaudessa käytin h&m mama vaatteita ja ajattelin kaivaa vanhat esiin. Toistaiseksi ei kyllä raskaudesta näy mitään päällepäin.
 
Jonkinlaiset mammahousut pitäisi kyllä jo pian hankkia, omat housut puristaa jo ikävästi ja tulee vain huono ja kipeä olo kireistä housuista. Lökäreilläkään kun ei viitsi joka paikkaan mennä :D Odotan että saisi tässä raskaudessa ostaa muutaman kivan äitiysvaatteen, kun edellisissä raskauksissa ei ole niihin oikein panostanut. Kesäkin tulossa ja kaikkee, ennemmin oon ollut vain syksyn ja talven raskaana, niin nyt on vuodenaikakin ihan eri pukeutumiselle :)
 
Vähän hölmö kysymys: te jotka ootte aiemminkin olleet raskaana, niin onko tarkoitus käyttää samoja äitiyshousuja/-farkkuja koko raskausaika vai pitääkö vaihtaa isompaan kokoon raskauden edetessä? Oon ekaa kertaa raskaana, niin ihan uus juttu nää äitiysvaatteet :D Tänään ultran jälkeen gyne katseli mun puristavia farkkuja ja ehdotti äitiysvaatteisiin siirtymistä...!
 
Joo imetysajan vaatetus musta oli haastavampi kuin raskausajan! Mulla oli ennen lasta vyötärö. Nyt on röllykkä. Ja sit halus vaatteet, joista on helppo ottaa tissit esiin, mut joissa vois kuitenkin häveliäästi imettää. Ja Boobin imetyspaidat ja muut on ihan kivoja trikoovaatteita, jos ei ole sitä kauheeta mahaa, jonka haluais piilottaa...
Ja sit rinnat piti pitää lämpimänä, ettei tuu kaiken maailman ongelmia...

Mulla on sama! Ennen aiempaa raskautta mulla oli suorastaan upea kroppa ja nyt oon hävennyt sitä jo kolme vuotta. Maha jäi pömpöttämään enkä saanut sitä laihduttamisesta ja treenistä huolimatta pois. Toki olisin ehkä voinut tehdä asialle hieman enemmän mutta siinä nyt tuli synnytyksen jälkeen pari muuttujaa... Nyt jo kattelin jotain imetysmekkoa että olisipa kiva vaikka ristiäisissä mutta en kyllä tän mahan kanssa kehtaa pukea mitään tiukkaa päälle.
 
Vähän hölmö kysymys: te jotka ootte aiemminkin olleet raskaana, niin onko tarkoitus käyttää samoja äitiyshousuja/-farkkuja koko raskausaika vai pitääkö vaihtaa isompaan kokoon raskauden edetessä? Oon ekaa kertaa raskaana, niin ihan uus juttu nää äitiysvaatteet :D Tänään ultran jälkeen gyne katseli mun puristavia farkkuja ja ehdotti äitiysvaatteisiin siirtymistä...!

Mä käytin ainakin samoja. En tiiä käyvätkö tässä raskaudessa mistä vaiheesta kun trikoo- osat jonkinverran venyneet.
 
Vähän hölmö kysymys: te jotka ootte aiemminkin olleet raskaana, niin onko tarkoitus käyttää samoja äitiyshousuja/-farkkuja koko raskausaika vai pitääkö vaihtaa isompaan kokoon raskauden edetessä? Oon ekaa kertaa raskaana, niin ihan uus juttu nää äitiysvaatteet :D Tänään ultran jälkeen gyne katseli mun puristavia farkkuja ja ehdotti äitiysvaatteisiin siirtymistä...!

Mulla meni myös samat vaatteet. Housut jouduin ostaa uudet, koska hajosivat haaroista jossain kohtaa raskautta. Ostin samat housut ja samaa kokoo. :)
 
Takaisin
Top