Äitiysvaatteet

Maximekkoja olen löytänyt netistä Ebay ja aliexpress, kannattaa tutustua. Hinnat edullisia, alle 10€/mekko. Kannattaa valita sellainen mekko, joka ei ole one size, löytyy yleensä kokotaulukot, jotta voi suunnilleen mallata. Itse käytän kokoja 40-44 ja tilaan usein kaikkein isoimman koon(xxl) ja sopivia on ollut. :)
 
Itse miettisin ehkä kahteen kertaan Aliexpressin ym. vaatteita, varsinkin näin raskausaikana. Niissä käytettyjä myrkkyjä ei ole mitenkään valvottu ja tuskin täyttävät EU:n standardeja. Varsinkin jos muutenkin raskausaikana yrittää välttää ylimääräistä kemikaalikuormaa. Puhumattakaan siitä, että kaikki vaatteet siellä taitaa olla kopioita jostain, usein merkkivaatteista, mikä ei luonnollisestikaan tue sen alkuperäisen suunnittelijan työtä. Toki H&M:nkin vaatteissa on varmasti kemikaaleja, enkä niitäkään suosittelisi käyttämään ilman pesua, mutta uskon, että niihin tehdään edes pistokokeita, jolloin kemikaalien määrää on pakko rajoittaa. Apua, kuulostanpa nyt kukkahattutädiltä, mutta suosittelen ajattelemaan asiaa. :bag: :shy:
 
Mä oon ostanut kahdet mammahousut (farkut ja chinot) H&M:stä sekä yhdet farkut kirppikseltä ja yhdet legginsit sekä muutamat sukkikset (en vaan enää yhtään muista mistä). Esikoisen ajalta (kuuden vuoden takaa) oli säästössä yhdet mammashortsit. Ne olen silloin aikoinani ostanut H&M:stä, mutta ovat edelleen tosi hyvässä kunnossa. Vähän sellaiset bermudamalliset pellavaiset.

Muutmia paitoja ja mekkoja olen ostanut trikoisina ja ihan ns. normipuolelta. Jostain syystä yksikään mammamalliston mekko tai paita ei ole istunut päälle. Aika paljon mulla on kyllä käytössä omat vanhatkin vaatteet, siis yläosat ja mekot, mutta muita kuin mammamalliston housuja en olekaan käyttänyt sitten tammikuun...

Sen lisäksi on tullut hommattua muutamat uudet rintsikat, kun kaikki omat jäi pieneksi melko alkuvaiheessa sekä mammamalliston uikkarit, kun käydään joka viikko perheen kanssa uimassa. Toi uikkari taisikin olla kallein ostos. Hirmuisissa hinnoissa tosin noi mammauikkarit, tai minä en ainakaan mistää edullisesti löytänyt, vaikka kuinka tarjontaa selailin netissä ja kaupoissa.

Vielä pitäisi ostaa muutamat imetysliivit ja tällä kertaa ajattelin myös ostaa pari imetyspaitaa, mutta nämä taidan hankkia vasta sitten syksyllä.
 
Mä en enää tiedä mitä rintsikoita käyttäisin kun rintojen koko vaihtelee päivän aikana aivan sikana! Aamulla tuntuu hyviltä päällä, päivällä vois tunkea käsipyyhkeen (ei paperisen vaan kankaisen!) täytteeks kun kupit on puolityhjät ja illalla rinnat pursuu ulos rintsikoista! Mä en tajuu?!?
 
Mä aion kulkea koko kesän mekossa tai hameessa, syksyllä voin sit vetää h&m mammafarkut tai leggarit taas jalkaan, jotka jäljellä edellisestä raskaudesta :). Oon ostanut Vilan pari maksihametta ja yhden maksimekon ja saman puljun lyhyemmän mekon, menee kaikki ihan mainiosti tän kesän, vaikka on tuota läskikerrosta ilman mahaakin. Ja taatusti tulen pitämään kaikkia vielä ens kesänäkin. Töihin ostin Bebesistä siistimmän lyhyen ja kapean trikoohameen, jossa masupussi. Vilalta sattumalta löytyi myös ihanan kevyt ja ilmava pusero, joka menee mainiosti noiden hameiden kanssa. Tai sitten toppi ja siihen näillä käsivarsilla pitsiponcho päälle... Raskausaika on aika kivaa kun silloin voi tämmönen makkarakin käyttää tiukkoja paitoja hyvällä omalla tunnolla :) Yhdet juhlat mahtui tähän kesään ja sinne löytyi edullinen Mamaliciousin mekko kans Bebesistä.
Nyt tarttee suunnata bikiniostoksille. Kokeilin tänään ja yhdetkään vanhat bikiniyläosat ei mee kupeista viereenkään. On jotenkin ihan megalollot! Eli erikoisliikkeet, here I come. Tuskin löytyy Lindexiltä tms meikälle sopivia, mut pitäähän se käydä katsomassa..
 
Tilasin just pari äitiysmekkoa Asokselta. Tässä linkki äitiysvaatteiden aleosastoon, siel oli alle 25€:lla vaikka mitä: http://www.asos.com/Women/Sale/Maternity/Cat/pgecategory.aspx?cid=6413&CTAref=Cat_Header ja vielä tänään sai extra 10% alea koodilla BIGTHANKS10 joka näkyi etusivulla.

image1xxl.jpg

Tää punainen maksoi alessa vain 18,31€ (miinus tuo ekstra-ale vielä)

image1xxl.jpg

Tän mustan tilasin ihan normihinnalla (42,25€ miinus ale) koska noi piparkakkureunat on ihan vastustamattomia :)
 
Jotain hyötyä siitäkin että painoin jossain vaiheessa huomattavasti enemmän kuin nykyään. Jätin nimittäin sen jälkeen isoksi jääneitä rintsikoita ja uikkareita odottamaan mahdollista raskausaikaa, ja ne on sopivia nyt. :)
Rintsikoissa tosin sama juttu kuin Jannalla, iltaisin tissit tursuaa niistä yli.

Mä olen kuullut ettei imetysliivejä oikein kannata ostaa etukäteen, kun kokoa ei voi yhtään tietää. Kuitenkin olisi varmaan pakko olla jotkut, että pääsee alkuun, mutta ihan arpomalla ei viitsisi ostaa.
 
Useimmat imetysliivit on tosi joustavia, ainakin kaarituettomat ja ne, mitä yleensä lastentarvikeliikkeet ja äitiysvaateliikkeet myy. Ne on tehty niin, että mukautuvat rintojen muuttuvan koon mukaan. Koska periaatteessahan imetysliivejä ei voisi ostaa ikinä jos ajattelisi ettei voi ostaa kun ei tiedä rintojen kokoa. Se koko nimittäin elää koko imetysajan. Alkuun kun maito nousee, on tosi pinkeät. Kun maidon tulo tasoittuu, niin on pienemmät, paitsi jos imetysväli joskus venähtää kun vauva vaikka ottaa pidemmät unet. Taas on ainakin pari kuppikokoa isommat. Joku ruokakin voi nostattaa maitoa yli äyräitten jne. No, sit jos pitkään tuntuu, että homma sujuu tasaisesti, niin tuleekin tiheän imun kausi kun vauva tilaa itselleen lisää ruokaa ja taas tissit täyttyy ja turpoaa...
 
^ osta sellaiset joka suuntaan venyvät ja saumattomat, niillä pääsee hyvin alkuun (ainakin Carriwellillä on). Sitten, kun tilanne tasoittuu, voi ostaa parempia :)
 
Mä en ole nähnyt kovin venyviä imetysliivejä, paitsi niitä ihan lötköjä "mummoliivejä". Sellaisia en haluaisi, kun niissä ei ole tukea ollenkaan.
Halvimmilla mahdollisilla aion mennä, eli tarkoittaa varmaan H&M:n liivejä, mutta niissä on sellaiset kevyesti topatut kupit, en usko että juurikaan joustaa.

Kuulemma paria eri kokoa joutuu ostamaan juuri ton koon vaihtelun vuoksi.
 
Carriwell ja Boob esimerkiksi. Eikä ne nyt sen mummompia ole kuin henkkamaukatkaan, mut voin sanoa, et paljon mukavempia (kyllä, varsinkin imetyksen alussa rinnat on kipeät). Tukevampiakin, vaikka ovat joustavampia ja ei ne hinnatkaan niin hirveitä ole jos vaivautuu vähän googlettelemaan tarjouksia :) Esim. täältä oon tilannut useammatkin kun on just monesti hyviä tarjouksia: http://www.pientenparhaaksi.fi/product_catalog.php?c=36
 
Mulla oli viime imetyksen aikana kahdet parit sellaset venyvät rintsikat mutta en käyttänyt niitä montaakaan kertaa, käytin pelkästään imetystoppeja, sekä H&Mn että Lindexin. Ne oli todella hyviä ja venyviä mutta tuki kans sopivasti. Mä en tosin tarvinnut rintsikoita lainkaan öisin kun ei valunut tippaakaan ylimääräistä. :)
 
Mäkin käytin toooooosi paljon pelkkiä imetystoppeja ja niissäkin pysyi liivinsuojat paikoillaan!! Tosin mullahan ei herunut kuin hetken, sen jälkeen käytin liivinsuojia vain siksi ettei nännit näy läpi :joyful::p . Jotkut vaatteet tietysti vaatii liivit, kun ei saa toppia tungettua alle, mutta komiasti pärjäsin. Mulla oli ostettu parit megaisot Lindexin liivit ja ne oli ihan huiput niille rantapallopäiville ja tykkäsin, kun oli vielä ihan nätit :wink :

S0000007184076_F_W40_20140808160010.png
 
Mekoista, löysin eilen Veromodasta pari kivaa ja edullista trikoomekkoa. Maksoivat alle 15 euroa laaki, kaks raidallista ja yksi yksvärinen. Maha näytti tosi söpöltä niissä, kun olivat ihonmyötäisiä. Jännä, normaalisti en käyttäis juuri mitään ihan kroppaa nuolevaa, vaikka oonkin hoikka, mutta nyt on ihana oikein korostaa vauvamahaa! :) ❤️

Nessu 23+6
 
Mä tarttisin yhden juhlavamman kesämekon. Tulevana sunnuntaina on kummipojan rippijuhlat, heinäkuussä mun isoisän 85v synttärit ja syyskuussa tyttären rippijuhlat. En vaan jaksais kierrellä kauppoja ja netistä en uskalla tilata sovittamatta. Onko ehdotuksia missä kannattais käydä Turun seudulla? Ozbabyssa en ole koskaan käynyt, eli siellä ainakin ajattelin poiketa. Hiki valuu jo kun vaan ajattelenkin vaatteiden sovittamista... :/
 
Janna, en tiedä, minkä tyyppisistä mekoista tykkäät, mutta jos Vilan vaatteet miellyttää, ainakin mun kotikaupungin Vilassa on kaikki juhlamekot isoin aleprosentein myynnissä nyt. Ja paljon malleja, jotka toimii tosi kivasti mahan kanssa ja joissa on jopa reilusti kasvutilaa pötsille (eivät siis ns. kotelomallisia). Tosi kivoja, värikkäitä ja kesäisiä pitkiä mekkoja. :)
 
Nessu, kiitos vinkistä! Vilasta on joku muukin täällä puhunut (tai sit se olit sinä :D ). Täytyykin käydä siellä. Jotain sen tyyppistä kuin mitä Rockqueen laittoi kuvan siitä punaisesta mekosta, eli tyköistuva rinnoista ja sit levenevä tai jopa hulmuava, polvipituinen tai pidempi. Hihoilla tai ilman. :) en halua esitellä makkaroitani mutta haluaisin et erottuu että olen raskaana enkä vain lihonnut...
 
Meillä on lauantaina edessä kesän ensimmäiset häät ja olen niihin metsästänyt mekkoa hiellä ja tuskalla täältä Turun seudulta, mutta enpä ole onnistunut löytämään! :sorry: Myllyssä Fiilinkissä oli kunnon juhlamekkoja, mutta ne hinnat (n. 200 €) kirpaisi kun mekolle tuskin on enää käyttöä myöhemmin. Mm. Vilassa kävin myös sovittelemassa ihan normaaleja mekkoja, mutta ainakaan itselle ne ei istunut kovinkaan hyvin päälle, kun pitää ottaa kokoa tai kahta suurempi, jotta vatsa mahtuu, mutta silloin on yläosasta jotenkin hassun näköinen. Vielä kun useimmissa mekoissa leikkaus on ajateltu vyötärölle eikä rintojen alle. Ozbabyn ajattelin tosiaan vielä tarkistaa, mutta sen jälkeen iskee epätoivo! :confused:
 
Takaisin
Top